abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73545045
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Als Utrechtse moet ik eerlijk bekennen dat overlast zich voornamelijk concentreert rond bepaalde wijken (Kanaleneiland en in mindere mate Overvecht).
In andere wijken zijn het vaak wel autochtonen die op straat hangen omdat ik allochtonen daar gewoon een stuk minder tegen kom.
Mijn vent komt uit Rotterdam. En het valt hem op dat het centrum van Utrecht vrij weinig last heeft van marokkaans tuig in verhouding met de binnenstad van Rotterdam. Hij vindt dat er vooral veel vrouwen in centrum Utrecht rondlopen.

Maar ja: De buurten waar 80% allochtoon is, hebben ook een eigen winkelgebied...Overvecht winkelcentrum en Kanaleneiland winkelcentrum...

Ook denk ik zelf wel eens dat UTrecht wel leuk meedoet aan het grote steden beleid, maar eigenlijk helemaal niet zo'n grote stad (met grote stadsproblemen) is...

Hoog Catherijne is anders een broeinest voor die gasten. En een hele beroerde stad (rotterdam) als uitgangspunt nemen is nooit goed, want dan kun je alles wat krom is recht lullen.
pi_73557710
In plaats dat er wat aan de criminaliteit wordt gedaan, komt er weer zo'n kansloos onderzoek. Het ene na het andere kansloze onderzoek komt uit de bus rollen, zonder dat er nauwelijks wat aan de (hoge) criminaliteit wordt gedaan.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:45:53 #128
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73557900
Is dit eigenlijk topic deel 2 van hetzelfde onderzoek of een eerste topic van een 2e onderzoek naar hetzelfde?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:36:25 #129
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73559184
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:40 schreef Zienswijze het volgende:
In plaats dat er wat aan de criminaliteit wordt gedaan, komt er weer zo'n kansloos onderzoek. Het ene na het andere kansloze onderzoek komt uit de bus rollen, zonder dat er nauwelijks wat aan de (hoge) criminaliteit wordt gedaan.
!
pi_73577601
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:40 schreef Zienswijze het volgende:
Inderdaad.

Kan mij het nou verrotten of een Marokkaan, Pakistaan, Nederlander of Chinees hier mijn ruit ingooit. Zorg er gewoon voor dat er voorzieningen zijn waar die gasten lekker hun lol op kunnen.

Kortom, beplanting etc. Geen kansloze speeltuintjes waar iedereen kan zien wat ze doen (ik wilde vroeger zelf ook niet dat er continu over mijn schouders werd gekeken). Al is het in veel steden al veel te laat voor (meer) ruimte, zonder enkel en alleen bebouwing, en zal men bij het bouwen van nieuwe wijken hier niet aan denken (korte termijn denken vindt men namelijk veel interessanter gezien persoonlijke belangen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')