quote:
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:24 schreef Dennis101 het volgende:
Drukfouten voorbehouden zal er waarschijnlijk in het foldertje staan. Dit geldt echter wel tot een bepaalde hoogte, maar een fout als deze kan gebeuren.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:25 schreef Rapaille het volgende:
[..]![]()
Hoeveel kilo aardappels was je wel niet van plan om te gaan kopen? Het is 1,5 euro, en waarschijnlijk geen oprechte verschissing.
Het is lastig te zeggen, maar ik denk dat als je dan naar de geschillencommissie zal stappen of naar rechter dat er wel eens uit zou kunnen komen dat die tv uiteindelijk toch voor 400 euro mee gegeven moet worden. Je gelijk halen gaat alleen nog wel een tijdje duren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:28 schreef r0binhood het volgende:
[..]
een fout okay, maar ze verhogen de prijs van de aanbieding met 100% als ik daar die winkel binnenstap. Mag dat zomaar dan?
Voor 2 zakken aardappelen lijkt het wel weinig, maar stel je wil een TV kopen en de TV boer hangt even een A4 op dat de TV 800,- kost ipv. 400,- ?
nee dat heb ik gedaan, mocht de kassamiep het bedrag verkeerd intikken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef Biancavia het volgende:
Je had zelf al door dat het niet klopte, want je had de reclame al uitgeknipt.
Dus niet zeiken.
Wat is dat voor supermarkt als de aanbiedingen niet eens in het systeem staan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:47 schreef r0binhood het volgende:
[..]
nee dat heb ik gedaan, mocht de kassamiep het bedrag verkeerd intikken.
ik check namelijk meteen de kassabon en kon ik het bewijs meteen overleggen als ze moeilijk ging doen.
Dat is echter geen vrijbrief om je folder maar met verkeerde (prijs)informatie te drukken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
onder iedere folder staat dat druk/zetfouten niet leiden tot verhaalszaken.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:49 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Wat is dat voor supermarkt als de aanbiedingen niet eens in het systeem staan?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef r0binhood het volgende:
[..]
als het briefje er niet hing, maar ze hadden wel een andere korting berekend, namelijk die van 3,- en 1 gratis ipv 1,50 en 1 gratis, dan had ik ze kunnen pakken op het foldertje.
Alsof ze het in de meeste gevallen expres doenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is echter geen vrijbrief om je folder maar met verkeerde (prijs)informatie te drukken.
Nee, maar dat moet je dan wel aan kunnen tonen mocht het ooit voor de rechter komen. Wat TS als voorbeeld aangeeft een tv voor 400 ipv 800 in je folder is niet zomaar een foutje. Zeker niet als zo'n folder door 10 mensen wordt nagekeken. Als er gewoon een foutje is gemaakt is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:55 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Alsof ze het in de meeste gevallen expres doen
Bij de rechter houd het alleen maar stand als je er als koper niet vanuit mag gaan dat het een fout is geweest zie bv de afgelopen wehkamp fout.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, maar dat moet je dan wel aan kunnen tonen mocht het ooit voor de rechter komen. Wat TS als voorbeeld aangeeft een tv voor 400 ipv 800 in je folder is niet zomaar een foutje. Zeker niet als zo'n folder door 10 mensen wordt nagekeken. Als er gewoon een foutje is gemaakt is er niets aan de hand.
'Wij' (het bedrijf waar ik werk) heeft nog een keer voor de rechter gestaan vanwege een fout in onze advertentie. Er was een camera afgebeeld met een verkeerde lens (lees duurdere) maar dat was ons niet opgevallen. 1 klant echter wel en wilde per se die lens erbij hebben, dat kreeg hij niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Bij de rechter houd het alleen maar stand als je er als koper niet vanuit mag gaan dat het een fout is geweest zie bv de afgelopen wehkamp fout.
tussen 400-800 euro kun je een twijfel hebben, maar 20 kg aardappels voor 1,50 is niet erg aannemelijk
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:21 schreef r0binhood het volgende:
Wat zijn de juridische implicaties? Kan ik de supermarkt aanklagen o.i.d.?
die gaan erg hard lachen en zeggen dat het norm bedrag te laag is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:20 schreef MCH het volgende:
Ik zou even contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.
dan zeg ik tegen ze dat ik dan die 1,50 aftrek van de de volgende kwartaal factuur die ik van ze ontvang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
die gaan erg hard lachen en zeggen dat het norm bedrag te laag is.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:38 schreef Cahir het volgende:
Is de economische crisis zo erg dat men rechtszaken begint over 1.50?
Dat dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:20 schreef MCH het volgende:
Ik zou even contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.
Een tijd terug was er een aanbieding bij de C1000, 10 kilo voor 1 euroquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 03:29 schreef Chain_Reaction het volgende:
Wat voor een zwakzinnige ben je in godsnaam als je oprecht denkt even 10 kilo aardappelen op te halen in een Nederlandse supermarkt voor 1,5 euro..
En dat werd met zoveel bombarie aangekondigd, dat het wel duidelijk was dat het iets héél speciaals was.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:17 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Een tijd terug was er een aanbieding bij de C1000, 10 kilo voor 1 euro
En dus haal je direct een maar zakken op en ga je dag in dag uit aardappelen eten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:17 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet zo heel gek, gezien de goedkope prijs.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Het waren trouwens hele slechte aardappelen, ook nog 'es.
heb ze niet gehaald, zou niet weten wat ik met tien kilo moetquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dus haal je direct een maar zakken op en ga je dag in dag uit aardappelen eten?
`quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:17 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:01 schreef geevee het volgende:
Vroeger op school is dit onderwerp ook wel eens behandeld (detailhandelsvakschool) als het duidelijk is dat een prijs dusdanig laag is dat dit duidelijk een vergissing is (b.v. er is een cijfer in de prijs weggevallen) dan word meestal je claim afgewezen.
Iets anders is als er staat voor een appel en een ei,dan is de prijs aangegeven als een appel en een ei dan is die prijs wel geldig.
In de uitverkoop zijn er wel eens dingen geprijsd voor een slagroomtaart,de eerste die met een slagroomtaart kwam had het product.
Het is niet alleen de vraag of een fout aannemelijk is, want je wordt als consument geacht om er vanuit te gaan dat het een fout betreft indien de prijs echt onwaarschijnlijk laag is. Dat Wehkamp verhaal was een mooi voorbeeld daarvan. De prijs van de TV was dermate laag dat je als consument redelijkerwijs had kunnen begrijpen dat het hier om een fout ging. Eur 1,50 voor 20 kilo piepers is onwaarschijnlijk laag. Dan mag / kun je een winkelier dus niet aan zijn folder houden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
'Wij' (het bedrijf waar ik werk) heeft nog een keer voor de rechter gestaan vanwege een fout in onze advertentie. Er was een camera afgebeeld met een verkeerde lens (lees duurdere) maar dat was ons niet opgevallen. 1 klant echter wel en wilde per se die lens erbij hebben, dat kreeg hij niet.
Wij zijn uiteindelijk voor de rechter gekomen en daar hebben we moeten aantonen dat het een aannemelijke fout is geweest van onze kant. Anders was die man in het gelijk gesteld.
Het is dus een kwestie van hoe aannemelijk die fout is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |