abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73519641
Gegroet allen. Een vriend van mij heeft mij gevraagd om mede-eigenaar te worden van zijn bedrijf en er (dit keer) echt werk van te maken. Het betreft een bedrijf die particulieren helpt met computerproblemen. We hebben een hele specifieke doelgroep en ik de beide regio's (nog) geen serieuze concurrentie (Zwolle & Apeldoorn).

Aangezien hij de vorige keer dit bedrijf slechts 2 maanden heeft gevoerd (met een goede omzet), heeft hij nooit een zakelijke rekening geopend. Onze plannen zijn dusdanig ambitieus en serieus, dat we dit domweg nodig hebben.

Nu ben ik aan het uitzoeken welke banken tegen welke voorwaarden en kosten een zakelijke rekening aanbieden die ook nog eens mogelijkheden bied tot een fatsoenlijke groei van het bedrijf. Daar kom ik zelf wel goed uit, al is het heel veel .

Het probleem waar ik tegen aan loop is, dat alle banken op hun sites aangeven dat zij de beste zijn en de beste voorzieningen hebben tegen de beste tarieven. Logisch natuurlijk, aangezien ze klanten willen hebben. Maar ik heb in Google weinig ervaringen kunnen vinden van andere kleine ondernemers.

Dus dat ik mijn vraag aan de ondernemers van Fok!: wat zijn jullie ervaringen? Goed en slecht. Welke banken zijn bedroevend en welke geweldig?

Hopende in het goede sub-forum gepost te hebben
pi_73519860
Naja, ze hebben allemaal een goedkoop/gratis startpakket, kijk dus ook alvast even naar de reguliere tarieven ná dat eerste jaar/aanbod, en bedenk ook even wat voor pakket/oplossing jullie gaan gebruiken voor de facturatie en boekhouding, soms werkt pakket X net even lekkerder met bank Y, maar dat is tegenwoordig al een stuk minder kritisch dan zeg 5 jaar geleden. Mijn vader heeft altijd met veel plezier gebankierd bij de ABN bank, en later de ABN-Amro, maar dat soort dingen hangt soms ook af van de relatie met je accountmanager, en wat die voor je wil/kan betekenen. Als die van de ABN-Amro bij jullie net een klojo is, tsja wat is dan de naam ABN-Amro nog waard?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73519991
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:19 schreef fruityloop het volgende:
Naja, ze hebben allemaal een goedkoop/gratis startpakket, kijk dus ook alvast even naar de reguliere tarieven ná dat eerste jaar/aanbod, en bedenk ook even wat voor pakket/oplossing jullie gaan gebruiken voor de facturatie en boekhouding, soms werkt pakket X net even lekkerder met bank Y, maar dat is tegenwoordig al een stuk minder kritisch dan zeg 5 jaar geleden. Mijn vader heeft altijd met veel plezier gebankierd bij de ABN bank, en later de ABN-Amro, maar dat soort dingen hangt soms ook af van de relatie met je accountmanager, en wat die voor je wil/kan betekenen. Als die van de ABN-Amro bij jullie net een klojo is, tsja wat is dan de naam ABN-Amro nog waard?
De kosten is voor ons niet eens een argument, als de service/producten goed is. Daar komen we zelf wel uit en we zullen inderdaad alle "grote" banken op dit vlak vergelijken.

Wat we niet kunnen vergelijken, zijn de ervaringen die mensen hebben met de bank. De accountmanager is inderdaad belangrijk, maar als de procedures van de bank onduidelijk zijn en erg lang duren, kan de accountmanager daar ook niets aan doen (voorbeeldje).
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:33:01 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73522127
Goede ervaringen met Rabobank en SNS. Al berekenen je daar wel voor ieder ding dat ze kunnen bedenken kosten. Bij beide heb ik een direct aanspreekpunt waar ik vragen e.d. neer kan leggen die het dan oppakken.
Misschien is Bizzner (dochter van Rabo) voor jullie een optie, al heeft dit wel beperkingen al staat daar tegenover dat je een groot aantal mutaties gratis hebt tegen een vast bedrag (welke je bij de andere banken ook betaalt).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73522166
Bizzner ben ik inderdaad wel benieuwd naar. Ik zal dit binnenkort ook wel nodig hebben.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73522191
Wat een gaaf idee, RvLaak!
Ik hoor wel eens dat veel beginnende zelfstandigen bij de ABN zitten. Maar ik weet eerlijk gezegd niet waarom...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:36:01 #7
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73522216
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Bizzner ben ik inderdaad wel benieuwd naar. Ik zal dit binnenkort ook wel nodig hebben.

Ahhh, EZ begint vorm te krijgen?
(Je houdt ons wel op de hoogte, he? Misschien kan ik je nog eens gebruiken.)

Ontopic: Bizzner heeft wel op de site staan dat ze bezig zijn om het dienstenpakket uit te breiden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73522294
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:36 schreef ManAtWork het volgende:

[..]


Ahhh, EZ begint vorm te krijgen?
(Je houdt ons wel op de hoogte, he? Misschien kan ik je nog eens gebruiken.)
Yup, staat in de spreekwoordelijke steigers.
quote:
Ontopic: Bizzner heeft wel op de site staan dat ze bezig zijn om het dienstenpakket uit te breiden.
Ik vind dat ze nu (zeker voor de niet zoveel eisende ondernemer) best een aardig aanbod hebben.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73522991
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:35 schreef capricia het volgende:
Wat een gaaf idee, RvLaak!
Ik hoor wel eens dat veel beginnende zelfstandigen bij de ABN zitten. Maar ik weet eerlijk gezegd niet waarom...
Tja, de beste ideeën komen vaak voort uit noodzaak (vrij naar die oude dude van "Het beste idee").
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Yup, staat in de spreekwoordelijke steigers.
[..]

Ik vind dat ze nu (zeker voor de niet zoveel eisende ondernemer) best een aardig aanbod hebben.
Ga jij doen dan?
pi_73523013
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:33 schreef ManAtWork het volgende:
Goede ervaringen met Rabobank en SNS. Al berekenen je daar wel voor ieder ding dat ze kunnen bedenken kosten. Bij beide heb ik een direct aanspreekpunt waar ik vragen e.d. neer kan leggen die het dan oppakken.
Misschien is Bizzner (dochter van Rabo) voor jullie een optie, al heeft dit wel beperkingen al staat daar tegenover dat je een groot aantal mutaties gratis hebt tegen een vast bedrag (welke je bij de andere banken ook betaalt).
Bizzner ken ik niet, gaan we ook meenemen... Wat waren specifiek voor jou de voor- en nadelen van Rabo & SNS?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:44:53 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73524388
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Bizzner ken ik niet, gaan we ook meenemen... Wat waren specifiek voor jou de voor- en nadelen van Rabo & SNS?
Niet specifiek vergeleken met andere banken. Ben van oudsher al een Raboklant. Dus was het daar makkelijk om naast een privérekening ook een zakenrekening te activeren. Daarnaast hadden/hebben ze voor startende ondernemers een korting op het betalingsverkeer zodat ik als starter niet direct enkele tientjes per maand kwijt was aan bankkosten terwijl de opbrengsten nog niet optimaal waren.

SNS had ik ook als privérekening. Ik had daar een direct contactpersoon waar ik goed en snel mee kon handelen. En toendertijd had je de keuze bijv. korting op maandelijkse kosten maar dan geen papieren afschriften enz.

Als je tegenwoordig de voorwaarden van de verschillende banken vergelijkt, zit er niet veel verschil meer in. Vandaar dat overstappen van bank A naar bank B (uitzonderingen daargelaten) niet veel meer oplevert dan je kwijt bent aan het wijzigen van briefpapier e.d. waar het bankrekeningnummer voorgedrukt staat.

Van mijn ex-klanten in Zwolle weet ik dat de Friesland-bank ook een aardig alternatief is/was. Heb er de laatste tijd niet zoveel contact meer mee maar destijds had ik ook daar directe contacten met cliëntadviseurs terwijl de Rabo in Zwolle op sommige punten wel eens erg moeilijk kon doen (over de ABN maar te zwijgen).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:46:33 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73524420
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Yup, staat in de spreekwoordelijke steigers.
Laat even weten wanneer het dak erop zit. (Streefdatum 1 januari a.s.?)
quote:
[..]

Ik vind dat ze nu (zeker voor de niet zoveel eisende ondernemer) best een aardig aanbod hebben.
Inderdaad, als je geen vestiging in de buurt nodig hebt en (nog) geen iDeal wilt gebruiken, is het best een goed alternatief.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73524754
Voor het type bedrijf dat je schetst maakt het weinig uit. Ik neem aan dat je geen krediet nodig hebt, geen geavanceerde producten zoals termijncontracten, etc. Neem dan gewoon een bank met lage kosten, en met een filiaal in de buurt als je verwacht regelmatig contanten te gaan storten.
pi_73526135
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:58 schreef dvr het volgende:
Voor het type bedrijf dat je schetst maakt het weinig uit. Ik neem aan dat je geen krediet nodig hebt, geen geavanceerde producten zoals termijncontracten, etc. Neem dan gewoon een bank met lage kosten, en met een filiaal in de buurt als je verwacht regelmatig contanten te gaan storten.
Krediet willen we niet eens . Iets met "sparen voor je wat koopt"-houding.

Probleem met het hele "de bank in de buurt", is dat we in 2 steden wonen. Een behoorlijk end uit elkaar. Anders hadden we wss idd gekozen voor de dichtstbijzijnde, met de beste tarieven.

Nu hebben we wat keuze en moeten we toch echt gaan kijken welke de beste service, naar onze eisen, voor de beste prijs levert. En imo is service meer dan enkel de producten.
pi_73527457
Altijd zaken gedaan met de ING (formerly known as Postbank), nooit een probleem met ze gehad.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73529627
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:51 schreef RvLaak het volgende:

Nu hebben we wat keuze en moeten we toch echt gaan kijken welke de beste service, naar onze eisen, voor de beste prijs levert. En imo is service meer dan enkel de producten.
Je brengt er alleen je betalingsverkeer onder, dus je zult niet zoveel service en advies nodig hebben.

Het zal van de plaatstelijke omstandigheden afhangen, maar per saldo bevalt de ING me het best. Daar kan ik met een ongeschoren kop in t-shirt binnenwandelen, zonder pasje en zonder zelfs maar het juiste rekeningnummer uit mijn hoofd te kennen, en toch probleemloos contanten meekrijgen. Als ik een lastige vraag heb komt er uit de marmeren toren een stralend mannetje naar beneden die niet alleen het antwoord heeft maar ook graag weet waarom ik het wil weten en dan aanvullende tips of ideeën heeft. Nadeel is wel dat ze voor iedere vorm van betalingsverkeer -zelfs voor inloggen op telebankieren- kosten in rekening brengen. Voor oude Postbankklanten geldt dat niet (mijn zakelijke girorekening gebruik ik dus het meest) maar dat zal wel niet lang meer duren.

De Rabo verraadt zijn oorsprong met een wantrouwende houding. De juf van de receptie heeft geen enkele bevoegdheid, behalve het boeken van een afspraak, wat dan ook voor ieder wissewasje nodig is. Je ongeschoren kop wordt met een ongeinteresseerde houding beloond, totdat een blik in de computer verraadt dat je een feestelijk saldo aanhoudt. Dan nog ontkom je er niet aan dat je legitimatie herhaaldelijk gescand moet worden en dat je voor iedere handeling een pak documenten in tweevoud moet ondertekenen.

De ABN heb ik altijd gemeden omdat ik het een arrogante k**bank vind, maar ze hebben een heel breed producten- en dienstenpakket en veel deskundigheid.

Bij Fortis heb ik alleen priverekeningen, bij de plaatselijke vestiging is men vriendelijk en welwillend maar veel deskundigheid op zakelijk gebied hebben ze niet.

Andere banken zou ik niet overwegen, als je met cash gaat werken heb je er een nodig met plaatselijke filialen.

n.b. er is schijnbaar geen enkele bank meer waar je nog grotere porties (20K+) van je eigen geld contant kunt opnemen zonder het minstens een week vantevoren te moeten reserveren (de angst voor een bankrun in Nederland lijkt me dan ook schromelijk overdreven ).

Hoe dan ook, kijk gewoon naar wat je nodig hebt (Kasstortingen? Muntgeld? Dubbele autorisatie voor grote overboekingen? Mobiele pinbetalingen? Creditcard? Overal telebankieren zonder pas/calculator? etc) en tegen welke prijs en met hoeveel gemak ze dat bieden. Ik vermoed dat je bij ING of ABN uitkomt.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:03:15 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73531937
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:55 schreef dvr het volgende:
Hoe dan ook, kijk gewoon naar wat je nodig hebt (Kasstortingen? Muntgeld? Dubbele autorisatie voor grote overboekingen? Mobiele pinbetalingen? Creditcard? Overal telebankieren zonder pas/calculator? etc) en tegen welke prijs en met hoeveel gemak ze dat bieden. Ik vermoed dat je bij ING of ABN het niet veel uitmaakt bij welke bank je uitkomt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73532108
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:03 schreef ManAtWork het volgende:

[..]


dvr vertelde me wel precies wat ik wilde weten. Zijn ervaringen met zijn banken .

Maar het zal natuurlijk ook uitmaken wie er aan de andere kant van de tafel zit. Als die deskundig is, maakt zijn/haar werkgever ook niet uit natuurlijk.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:31:58 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73532775
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

dvr vertelde me wel precies wat ik wilde weten. Zijn ervaringen met zijn banken .
Heb ik je ook verteld over de Rabo en SNS. Dan heb je samen met de ABN en ING al 80% (of meer?) van de NL bankenmarkt te pakken.
quote:
Maar het zal natuurlijk ook uitmaken wie er aan de andere kant van de tafel zit. Als die deskundig is, maakt zijn/haar werkgever ook niet uit natuurlijk.
Uiteraard. Zoals ik al heb gezegd: bij de ene vestiging van de Rabo/ING/ABN/SNS/Fortis/Friesland-bank/enz. kun je makkelijk praten met de cliëntmanager terwijl het bij een vestiging 10 km verderop veel moeizamer gaat. En dan maakt het ook nog uit of de persoon je qua karakter ligt.

Het is dus niet makkelijk te zeggen: dat is de beste bank. Ik zou gewoon een aantal gesprekken aangaan bij verschillende banken waar je interesse in hebt. Dan kijk je hoe het kantoor, de ontvangst, de mensen en de antwoorden op de vragen je bevallen. Heb je geen interesse in een fysieke vestiging dan kun je altijd nog kijken naar de internetbanken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:36:22 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73532900
Ik ben zeer te spreken over de Rabobank. Vooral de service dan. Gaat allemaal erg fijn, vriendelijk, makkelijk. Wat dat betreft heb ik bij ABN slechtere ervaringen. Waar ik bij de Rabo alleen maar even hoef te bellen om dingen geregeld te krijgen, moet ik bij ABN soortgelijke zaken schriftelijk gaan doen. Het doet ook een stuk persoonlijker aan. De Rabobank weet wie ik ben wanneer ik ze bel, de ABN had volgens mij geen flauw idee.

Maar ja, zal ook wel verschillen per filiaal en account manager.

Voorzieningen als internetbankieren e.d. zullen bij alle grote banken toch wel op orde zijn, zeker voor zakelijke klanten, mag ik hopen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73538973
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Heb ik je ook verteld over de Rabo en SNS. Dan heb je samen met de ABN en ING al 80% (of meer?) van de NL bankenmarkt te pakken.
Daar heb je natuurlijk volledig gelijk in... Keek ff niet verder dan je quote
quote:
[..]

Uiteraard. Zoals ik al heb gezegd: bij de ene vestiging van de Rabo/ING/ABN/SNS/Fortis/Friesland-bank/enz. kun je makkelijk praten met de cliëntmanager terwijl het bij een vestiging 10 km verderop veel moeizamer gaat. En dan maakt het ook nog uit of de persoon je qua karakter ligt.

Het is dus niet makkelijk te zeggen: dat is de beste bank. Ik zou gewoon een aantal gesprekken aangaan bij verschillende banken waar je interesse in hebt. Dan kijk je hoe het kantoor, de ontvangst, de mensen en de antwoorden op de vragen je bevallen. Heb je geen interesse in een fysieke vestiging dan kun je altijd nog kijken naar de internetbanken.
Vandaar dat ik ook niet vroeg om advies voor welke bank het beste was, maar enkel naar de ervaringen van anderen. Om een "beste" te kiezen, moet je zelf ervaring opdoen en weten wie waar werkt en welke kennis die persoon heeft.
pi_73539004
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben zeer te spreken over de Rabobank. Vooral de service dan. Gaat allemaal erg fijn, vriendelijk, makkelijk. Wat dat betreft heb ik bij ABN slechtere ervaringen. Waar ik bij de Rabo alleen maar even hoef te bellen om dingen geregeld te krijgen, moet ik bij ABN soortgelijke zaken schriftelijk gaan doen. Het doet ook een stuk persoonlijker aan. De Rabobank weet wie ik ben wanneer ik ze bel, de ABN had volgens mij geen flauw idee.

Maar ja, zal ook wel verschillen per filiaal en account manager.

Voorzieningen als internetbankieren e.d. zullen bij alle grote banken toch wel op orde zijn, zeker voor zakelijke klanten, mag ik hopen.
Het schriftelijk karakter van de privé rekeningen bij de ING is iets wat mij tegenstaat. Iemand ervaringen met ING/Postbank op zakelijk vlak? Doel dan op zaken als krediet aanvragen op een lopende rekening, een credit card aanvragen etc.
pi_73539122
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het schriftelijk karakter van de privé rekeningen bij de ING is iets wat mij tegenstaat. Iemand ervaringen met ING/Postbank op zakelijk vlak? Doel dan op zaken als krediet aanvragen op een lopende rekening, een credit card aanvragen etc.
Wil jij wel eens even heel snel gaan posten op een actief topic op het AEX-forum...ik mis je daar...
Nu je toch wakker bent...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73548229
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Wil jij wel eens even heel snel gaan posten op een actief topic op het AEX-forum...ik mis je daar...
Nu je toch wakker bent...
Zie je wel, je houdt van me

On Topic: We hebben het aantal banken gelimiteerd tot 3. Rabo, ING & ABN... Nu nog zsm er langs gaan, aangezien de info op de sites ietwat summier is.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:22:39 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73548537
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het schriftelijk karakter van de privé rekeningen bij de ING is iets wat mij tegenstaat. Iemand ervaringen met ING/Postbank op zakelijk vlak? Doel dan op zaken als krediet aanvragen op een lopende rekening, een credit card aanvragen etc.
Bij de Rabo weet ik niet of dat telefonisch zou kunnen. Ik heb er bijvoorbeeld wel rekeningen laten opheffen, telefonisch. Leuke is ook dat de account manager behoorlijk op de hoogte is en al verwachtte dat ik daarover zou gaan bellen die week.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73601145
We hebben trouwens Bizner af laten vallen, aangezien cash storten niet mogelijk is. Aangezien onze doelgroep waarschijnlijk heel veel in cash voor onze diensten zal betalen, is Bizner helaas geen optie.

We hebben ze wel ff gebeld zaterdag met wat vragen over hun diensten. Het viel ons op dat de telefoon slechts 1 keer overging en we meteen een mens aan de lijn kregen. Geen bandje, geen computer, maar een levend denkend persoon. Die ook nog eens ruiterlijk en eerlijk toegaf dat de rentes op hun kortlopende deposito's "ronduit bedroevend" zijn (zijn woorden).

Hadden zij meer cash-mogelijkheden, hadden we waarschijnlijk voor hen gekozen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:28:03 #27
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73618147
De voordelen die je noemt, heb ik bij Rabobank ook. Daar krijg ik doorgaans gewoon de account manager of een van zijn collega's aan de telefoon. Zij adviseerden ook geld voorlopig lekker op een vrij opneembare spaarrekening te houden, omdat een deposito weinig tot geen voordeel levert. Gewoon even afwachten wat de rente gaat doen dus.

Inderdaad is niet kunnen storten van contanten wel vervelend. Houd er wel rekening mee dat je hiervoor bij banken die dit wel aanbieden wellicht moet betalen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73633452
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De voordelen die je noemt, heb ik bij Rabobank ook. Daar krijg ik doorgaans gewoon de account manager of een van zijn collega's aan de telefoon. Zij adviseerden ook geld voorlopig lekker op een vrij opneembare spaarrekening te houden, omdat een deposito weinig tot geen voordeel levert. Gewoon even afwachten wat de rente gaat doen dus.

Inderdaad is niet kunnen storten van contanten wel vervelend. Houd er wel rekening mee dat je hiervoor bij banken die dit wel aanbieden wellicht zeker weten moet betalen.
Alle banken vragen daar domweg geld voor, maar het is daar dan wel mogelijk. Bij Biznet helaas niet. Maar woensdag gaan we een keuze maken, waarschijnlijk

Vandaag wel mn eerste klant gehad
pi_73642677
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Bij de Rabo weet ik niet of dat telefonisch zou kunnen. Ik heb er bijvoorbeeld wel rekeningen laten opheffen, telefonisch. Leuke is ook dat de account manager behoorlijk op de hoogte is en al verwachtte dat ik daarover zou gaan bellen die week.
Krediet aanvragen kan niet telefonisch. Je kunt wel aangeven dat je het zou willen hebben maar daar hebben we altijd de jaarcijfers voor nodig (afgelopen 3 jaar) en IB-aangifte van het meest recente jaar. We gaan de cijfers analyseren en mocht je in aanmerking komen voor een krediet nodigen we je uit!
Mocht je een startend bedrijf zijn hebben we altijd het ondernemersplan en prognose nodig!

K werk voor de Rabo dus zou gewoon lekker een rekening bij de Rabo gaan openen ! Goed starterspakket (zakelijke rekening, Europas, Bedrijfsspaarrekening en internetbankieren) en je betaald de eerste 2!! jaar maar ¤ 2,50 per maand. De andere banken hebben vaak een starterspakket voor één! jaar.


@rvLaak: Top dat je je eerste klant al hebt gehad, goed teken ! Mocht je meer willen weten pm me maar ff !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_73642855
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:55 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Krediet aanvragen kan niet telefonisch. Je kunt wel aangeven dat je het zou willen hebben maar daar hebben we altijd de jaarcijfers voor nodig (afgelopen 3 jaar) en IB-aangifte van het meest recente jaar. We gaan de cijfers analyseren en mocht je in aanmerking komen voor een krediet nodigen we je uit!
Mocht je een startend bedrijf zijn hebben we altijd het ondernemersplan en prognose nodig!

K werk voor de Rabo dus zou gewoon lekker een rekening bij de Rabo gaan openen ! Goed starterspakket (zakelijke rekening, Europas, Bedrijfsspaarrekening en internetbankieren) en je betaald de eerste 2!! jaar maar ¤ 2,50 per maand. De andere banken hebben vaak een starterspakket voor één! jaar.


@rvLaak: Top dat je je eerste klant al hebt gehad, goed teken ! Mocht je meer willen weten pm me maar ff !
Je hebt PM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')