De kosten is voor ons niet eens een argument, als de service/producten goed is. Daar komen we zelf wel uit en we zullen inderdaad alle "grote" banken op dit vlak vergelijken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:19 schreef fruityloop het volgende:
Naja, ze hebben allemaal een goedkoop/gratis startpakket, kijk dus ook alvast even naar de reguliere tarieven ná dat eerste jaar/aanbod, en bedenk ook even wat voor pakket/oplossing jullie gaan gebruiken voor de facturatie en boekhouding, soms werkt pakket X net even lekkerder met bank Y, maar dat is tegenwoordig al een stuk minder kritisch dan zeg 5 jaar geleden. Mijn vader heeft altijd met veel plezier gebankierd bij de ABN bank, en later de ABN-Amro, maar dat soort dingen hangt soms ook af van de relatie met je accountmanager, en wat die voor je wil/kan betekenen. Als die van de ABN-Amro bij jullie net een klojo is, tsja wat is dan de naam ABN-Amro nog waard?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Bizzner ben ik inderdaad wel benieuwd naar. Ik zal dit binnenkort ook wel nodig hebben.
Yup, staat in de spreekwoordelijke steigers.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
![]()
Ahhh, EZ begint vorm te krijgen?
(Je houdt ons wel op de hoogte, he? Misschien kan ik je nog eens gebruiken.)
Ik vind dat ze nu (zeker voor de niet zoveel eisende ondernemer) best een aardig aanbod hebben.quote:Ontopic: Bizzner heeft wel op de site staan dat ze bezig zijn om het dienstenpakket uit te breiden.
Tja, de beste ideeën komen vaak voort uit noodzaakquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:35 schreef capricia het volgende:
Wat een gaaf idee, RvLaak!
Ik hoor wel eens dat veel beginnende zelfstandigen bij de ABN zitten. Maar ik weet eerlijk gezegd niet waarom...
Ga jij doen dan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Yup, staat in de spreekwoordelijke steigers.
[..]
Ik vind dat ze nu (zeker voor de niet zoveel eisende ondernemer) best een aardig aanbod hebben.
Bizzner ken ik niet, gaan we ook meenemen... Wat waren specifiek voor jou de voor- en nadelen van Rabo & SNS?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:33 schreef ManAtWork het volgende:
Goede ervaringen met Rabobank en SNS. Al berekenen je daar wel voor ieder ding dat ze kunnen bedenken kosten. Bij beide heb ik een direct aanspreekpunt waar ik vragen e.d. neer kan leggen die het dan oppakken.
Misschien is Bizzner (dochter van Rabo) voor jullie een optie, al heeft dit wel beperkingen al staat daar tegenover dat je een groot aantal mutaties gratis hebt tegen een vast bedrag (welke je bij de andere banken ook betaalt).
Niet specifiek vergeleken met andere banken. Ben van oudsher al een Raboklant. Dus was het daar makkelijk om naast een privérekening ook een zakenrekening te activeren. Daarnaast hadden/hebben ze voor startende ondernemers een korting op het betalingsverkeer zodat ik als starter niet direct enkele tientjes per maand kwijt was aan bankkosten terwijl de opbrengsten nog niet optimaal waren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bizzner ken ik niet, gaan we ook meenemen... Wat waren specifiek voor jou de voor- en nadelen van Rabo & SNS?
Laat even weten wanneer het dak erop zit. (Streefdatum 1 januari a.s.?)quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Yup, staat in de spreekwoordelijke steigers.
Inderdaad, als je geen vestiging in de buurt nodig hebt en (nog) geen iDeal wilt gebruiken, is het best een goed alternatief.quote:[..]
Ik vind dat ze nu (zeker voor de niet zoveel eisende ondernemer) best een aardig aanbod hebben.
Krediet willen we niet eensquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:58 schreef dvr het volgende:
Voor het type bedrijf dat je schetst maakt het weinig uit. Ik neem aan dat je geen krediet nodig hebt, geen geavanceerde producten zoals termijncontracten, etc. Neem dan gewoon een bank met lage kosten, en met een filiaal in de buurt als je verwacht regelmatig contanten te gaan storten.
Je brengt er alleen je betalingsverkeer onder, dus je zult niet zoveel service en advies nodig hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:51 schreef RvLaak het volgende:
Nu hebben we wat keuze en moeten we toch echt gaan kijken welke de beste service, naar onze eisen, voor de beste prijs levert. En imo is service meer dan enkel de producten.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:55 schreef dvr het volgende:
Hoe dan ook, kijk gewoon naar wat je nodig hebt (Kasstortingen? Muntgeld? Dubbele autorisatie voor grote overboekingen? Mobiele pinbetalingen? Creditcard? Overal telebankieren zonder pas/calculator? etc) en tegen welke prijs en met hoeveel gemak ze dat bieden. Ik vermoed dat je bij ING of ABN het niet veel uitmaakt bij welke bank je uitkomt.
dvr vertelde me wel precies wat ik wilde weten. Zijn ervaringen met zijn bankenquote:
Heb ik je ook verteld over de Rabo en SNS. Dan heb je samen met de ABN en ING al 80% (of meer?) van de NL bankenmarkt te pakken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
dvr vertelde me wel precies wat ik wilde weten. Zijn ervaringen met zijn banken.
Uiteraard. Zoals ik al heb gezegd: bij de ene vestiging van de Rabo/ING/ABN/SNS/Fortis/Friesland-bank/enz. kun je makkelijk praten met de cliëntmanager terwijl het bij een vestiging 10 km verderop veel moeizamer gaat. En dan maakt het ook nog uit of de persoon je qua karakter ligt.quote:Maar het zal natuurlijk ook uitmaken wie er aan de andere kant van de tafel zit. Als die deskundig is, maakt zijn/haar werkgever ook niet uit natuurlijk.
Daar heb je natuurlijk volledig gelijk in... Keek ff niet verder dan je quotequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heb ik je ook verteld over de Rabo en SNS. Dan heb je samen met de ABN en ING al 80% (of meer?) van de NL bankenmarkt te pakken.
Vandaar dat ik ook niet vroeg om advies voor welke bank het beste was, maar enkel naar de ervaringen van anderen. Om een "beste" te kiezen, moet je zelf ervaring opdoen en weten wie waar werkt en welke kennis die persoon heeft.quote:[..]
Uiteraard. Zoals ik al heb gezegd: bij de ene vestiging van de Rabo/ING/ABN/SNS/Fortis/Friesland-bank/enz. kun je makkelijk praten met de cliëntmanager terwijl het bij een vestiging 10 km verderop veel moeizamer gaat. En dan maakt het ook nog uit of de persoon je qua karakter ligt.
Het is dus niet makkelijk te zeggen: dat is de beste bank. Ik zou gewoon een aantal gesprekken aangaan bij verschillende banken waar je interesse in hebt. Dan kijk je hoe het kantoor, de ontvangst, de mensen en de antwoorden op de vragen je bevallen. Heb je geen interesse in een fysieke vestiging dan kun je altijd nog kijken naar de internetbanken.
Het schriftelijk karakter van de privé rekeningen bij de ING is iets wat mij tegenstaat. Iemand ervaringen met ING/Postbank op zakelijk vlak? Doel dan op zaken als krediet aanvragen op een lopende rekening, een credit card aanvragen etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben zeer te spreken over de Rabobank. Vooral de service dan. Gaat allemaal erg fijn, vriendelijk, makkelijk. Wat dat betreft heb ik bij ABN slechtere ervaringen. Waar ik bij de Rabo alleen maar even hoef te bellen om dingen geregeld te krijgen, moet ik bij ABN soortgelijke zaken schriftelijk gaan doen. Het doet ook een stuk persoonlijker aan. De Rabobank weet wie ik ben wanneer ik ze bel, de ABN had volgens mij geen flauw idee.
Maar ja, zal ook wel verschillen per filiaal en account manager.
Voorzieningen als internetbankieren e.d. zullen bij alle grote banken toch wel op orde zijn, zeker voor zakelijke klanten, mag ik hopen.
Wil jij wel eens even heel snel gaan posten op een actief topic op het AEX-forum...ik mis je daar...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het schriftelijk karakter van de privé rekeningen bij de ING is iets wat mij tegenstaat. Iemand ervaringen met ING/Postbank op zakelijk vlak? Doel dan op zaken als krediet aanvragen op een lopende rekening, een credit card aanvragen etc.
Zie je wel, je houdt van mequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil jij wel eens even heel snel gaan posten op een actief topic op het AEX-forum...ik mis je daar...![]()
Nu je toch wakker bent...
Bij de Rabo weet ik niet of dat telefonisch zou kunnen. Ik heb er bijvoorbeeld wel rekeningen laten opheffen, telefonisch. Leuke is ook dat de account manager behoorlijk op de hoogte is en al verwachtte dat ik daarover zou gaan bellen die week.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het schriftelijk karakter van de privé rekeningen bij de ING is iets wat mij tegenstaat. Iemand ervaringen met ING/Postbank op zakelijk vlak? Doel dan op zaken als krediet aanvragen op een lopende rekening, een credit card aanvragen etc.
Alle banken vragen daar domweg geld voor, maar het is daar dan wel mogelijk. Bij Biznet helaas niet. Maar woensdag gaan we een keuze maken, waarschijnlijkquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De voordelen die je noemt, heb ik bij Rabobank ook. Daar krijg ik doorgaans gewoon de account manager of een van zijn collega's aan de telefoon. Zij adviseerden ook geld voorlopig lekker op een vrij opneembare spaarrekening te houden, omdat een deposito weinig tot geen voordeel levert. Gewoon even afwachten wat de rente gaat doen dus.
Inderdaad is niet kunnen storten van contanten wel vervelend. Houd er wel rekening mee dat je hiervoor bij banken die dit wel aanbieden wellicht zeker weten moet betalen.
Krediet aanvragen kan niet telefonisch. Je kunt wel aangeven dat je het zou willen hebben maar daar hebben we altijd de jaarcijfers voor nodig (afgelopen 3 jaar) en IB-aangifte van het meest recente jaar. We gaan de cijfers analyseren en mocht je in aanmerking komen voor een krediet nodigen we je uit!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bij de Rabo weet ik niet of dat telefonisch zou kunnen. Ik heb er bijvoorbeeld wel rekeningen laten opheffen, telefonisch. Leuke is ook dat de account manager behoorlijk op de hoogte is en al verwachtte dat ik daarover zou gaan bellen die week.
Je hebt PMquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:55 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Krediet aanvragen kan niet telefonisch. Je kunt wel aangeven dat je het zou willen hebben maar daar hebben we altijd de jaarcijfers voor nodig (afgelopen 3 jaar) en IB-aangifte van het meest recente jaar. We gaan de cijfers analyseren en mocht je in aanmerking komen voor een krediet nodigen we je uit!
Mocht je een startend bedrijf zijn hebben we altijd het ondernemersplan en prognose nodig!
K werk voor de Rabo dus zou gewoon lekker een rekening bij de Rabo gaan openen! Goed starterspakket (zakelijke rekening, Europas, Bedrijfsspaarrekening en internetbankieren) en je betaald de eerste 2!! jaar maar ¤ 2,50 per maand. De andere banken hebben vaak een starterspakket voor één! jaar.
@rvLaak: Top dat je je eerste klant al hebt gehad, goed teken! Mocht je meer willen weten pm me maar ff
!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |