Stel dat je weg zou willen uit Nederland...en wie heeft daar niet ooit eens aan gedacht?...Wat zal dan voor jou een reden kunnen zijn?quote:PVV wil exit-onderzoek
Autochtonen keren ons land massaal de rug toe
De PVV wil weten waarom jaarlijks tienduizenden autochtone Nederlanders ons land de rug toe keren. PVV-Kamerlid Sietse Fritsma pleit daarom voor een exit-onderzoek.
Fritsma vermoedt dat veel autochtone Nederlanders het land verlaten, 'omdat ze de islam zat zijn'. Behalve 'de islamisering van Nederland' speelt ook overbevolking een rol, denkt het Kamerlid dat deze week de website watkostdemassaintegratie.nl lanceerde.
"Als je kijkt naar de kosten van massa-immigratie kan een exit-onderzoek relevant zijn", zegt Fritsma. Op de immigratiesite van de PVV zijn er dan ook herhaaldelijk opmerkingen over gemaakt door PVV-aanhangers.
Fritsma: "Je ziet vaak dat hoogopgeleide en kansrijke autochtonen kiezen voor een bestaan in het buitenland. Dat is slecht voor onze economie, merken onze burgers op. Want we krijgen er vooral islamitische migranten voor terug. En die kosten ons land alleen maar geld." Fritsma denkt dat het sluiten van de grenzen voor migranten uit islamitische landen de witte vlucht uit Nederland kan keren.
In 2008 vertrokken bijna 116.000 mensen uit Nederland, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat is minder dan de jaren ervoor en inclusief emigranten met een andere nationaliteit dan de Nederlandse. Fritsma zegt dat er echter nog altijd 'tienduizenden autochtonen' kiezen voor een bestaan in het buitenland. "En dat zet hoe dan ook een rem op onze economie." Maar Fritsma denkt wel dat het lastig is om de resultaten van een exit-onderzoek ook te koppelen aan de vraag wat massa-immigratie Nederland nou heeft gekost.
De website watkostdemassaimmigratie.nl is volgens Fritsma 'een doorslaand succes'. Gistermiddag ging de teller van het aantal reacties over de duizend heen. Ook is de website al door meer dan 250.000 mensen bezocht.
dit!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:15 schreef capricia het volgende:
De overbevolking? Weinig ruimte en natuur? Het klimaat?
En waarom? Daar wonen ook veel allochtonen hoor!quote:
Ja, het is hier nogal druk aan het worden in de randstad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:21 schreef huhggh het volgende:
Als ik weg zou gaan zou dat echt vanwege de overbevolking zijn, en de politiek die al decennia hier de oorzaak van is.
Alleen wordt er daar imho beter mee omgegaan aangezien ze er al 500 jaar ervaring mee hebben zowat..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En waarom? Daar wonen ook veel allochtonen hoor!![]()
Uitstekende samenvatting van het gene waar ik te lui voor was om uit te tikkenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik zou (en ga) Nederland verlaten omdat:
1) Ik wil niet werken in een betuttelend onder belastingen zwichtend land
2) Ik het klimaat werkelijk bagger vind
3) Het steeds idioter wordt omtrent regelgeving met immigranten, ten nadele van autochtonen
4) Er een vervelende "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" mentaliteit (om van zu kotsen) heerst.
5) Er constant mensen als Ab Klink de dienst uit maken.![]()
Als de PVV toen had bestaan, was het toen ook al de schuld van de Islam.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:18 schreef honinkjeinderaat het volgende:
Een beetje vreemd om de schuld aan de Islam te geven, in de jaren 50 emigreerde autochtonen Nederlanders ook massaal.
Een verbod zal er niet komen, maar ik zou het niet vreemd vinden als de PVV straks vraagt aan hoogopgeleide autochtonen die naar het buitenland vertrekken om de overheidsbijdrage aan hun HBO of WO studie terug te betalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:30 schreef Monolith het volgende:
Waneer kunnen we trouwens het voorstel voor een emigratieverbod voor hoogopgeleide autochtonen verwachten van de PVV?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:30 schreef Monolith het volgende:
Waneer kunnen we trouwens het voorstel voor een emigratieverbod voor hoogopgeleide autochtonen verwachten van de PVV?
Ik ben het er ook mee eens m.u.v. het klimaat dan. Ik houd van het vochtige koude donkere hollandse zeikweer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Uitstekende samenvatting van het gene waar ik te lui voor was om uit te tikken
Nee, ik hou wel van duo penotti.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:35 schreef capricia het volgende:
Maar nog niemand hier die weg zou willen ivm het aantal allochtonen?![]()
Neequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:35 schreef capricia het volgende:
Haha, nee echt nietquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:35 schreef capricia het volgende:
Ik zou wel graag naar een betere wijk willen verhuizen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:35 schreef capricia het volgende:
Das wat anders. In de VS zou ik ook niet in een negerghetto willen wonen..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef honinkjeinderaat het volgende:
[..]
Ik zou wel graag naar een betere wijk willen verhuizen.
Racist. Je kunt toch een abo op een zonnecentrum nemen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Das wat anders. In de VS zou ik ook niet in een negerghetto willen wonen..
Behalve 3 verder zoooooo mee eens op alle punten. Precies de reden dat ik graag naar de VS wil. En trouwens ook de redenen die ik om me heen hoor van mensen die weg zijn gegaan of dat willen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
3) Het steeds idioter wordt omtrent regelgeving met immigranten, ten nadele van autochtonen
4) Er een vervelende "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" mentaliteit (om van zu kotsen) heerst.
Ik blijf in Nederland omdat:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
De laatste tig keren dat ik in de VS, mocht ik er ook niet roken in de kroeg...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Mijn punt drie gaat over regelgeving, niet over dat er buitenlanders in Nederland zijn. Ik heb alles behalve een hekel aan mensen met een andere huidskleur of religie, maar ik vind de huidige regelgeving en kop in het zand steek mentaliteit omtrent immigratie om van te walgen. De mensen zelf doen me weinig, ik denk dat je me verkeerd interpreteerde dan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:41 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Jouw punt 3 valt voor mij onder de verregaande betutteling. Van mij mag iemand zelf weten of hij in het turks, engels of nederlands zijn brood bij de bakker besteld en of hij dat met of zonder een hoofddoek of tulband doet. Bij de chinezen zeuren we ook niet over taal en cultuur en integratie en bij expats ook niet. Het zal ons namelijk worst wezen. Zolang mensen hun geld maar verdienen en niet tot last zijn.
Het hele inburgeringsbeleid vind ik dan ook hypocriet.
In Amerika is het nog erger als je de kwaliteitsmedia een beetje volgt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mijn punt drie gaat over regelgeving, niet over dat er buitenlanders in Nederland zijn. Ik heb alles behalve een hekel aan mensen met een andere huidskleur of religie, maar ik vind de huidige regelgeving en kop in het zand steek mentaliteit omtrent immigratie om van te walgen. De mensen zelf doen me weinig, ik denk dat je me verkeerd interpreteerde dan.
Nederlandse immigratie wetgeving is gewoon slecht en slaat nergens op, de buitenlanders zelf heb ik niks mee (diegenen die zich gedragen) ben geen racist.
Ik rook dan ook niet, het zal me een worst wezen. Mensen als hem horen echter niet minister te zijn, betutteling van jewelste. Het is voor mij een reden om toedeledokie te zeggen naar Nederland en de Nederlandse regering. Ik hoef trouwens ook geen charisma-loze leider á la Balkenende meer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:42 schreef thingamajig het volgende:
[..]
De laatste tig keren dat ik in de VS, mocht ik er ook niet roken in de kroeg...
Wat heb ik met Amerika uit te staan? Het gaat toch om redenen om Nederland te verlaten?..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:44 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
In Amerika is het nog erger als je de kwaliteitsmedia een beetje volgt.
Nee, alles is de schuld van de Islam.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:47 schreef Beregd het volgende:
Zijn er nog dingen die niet de schuld zijn van de islam?
Joh, de hele gevolgtrekking in dat artikel klopt toch van geen kant?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarom neemt de PVV niet in de vragen mee dat een (groot?) deel van de emigranten na enige tijd weer terugkeren in Nederland om hier weer van ons zorgstelsel te genieten?
Duh, lijkt me vrij logisch. Of je moet me een land kunnen noemen waar ze geen allochtonen hebben? volksverhuizingen zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. Wat me meer stoort is de mate waarin onze verzorgingsstaat lagzaam wordt afgebroken. Dan liever helemaal geen verzorgingsstaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:48 schreef capricia het volgende:
Er is hier op Fok niemand die weg zou willen gaan ivm allochtonen...
zomg dat is echt onzin hoor. Echt idioterie. Kan echt niet. Belachelijk. Najaaaaaaquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bovendien word je, als je emigreert, zelf een allochtoon.
Precies!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als ik redenen zou moeten vinden om Nederland te verlaten dan zouden het wel jouw redenen zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:58 schreef Sapstengel het volgende:
Het land verlaten omdat je de allochtonen zat bent en er dan zelf een worden![]()
.
Ik zou Nederland verlaten vanwege het klimaat, de toenemende individualisering en omdat het imo het bashen op moslims en allochtonen de verkeerde kant op begint te gaan. Sowieso gaat het de verkeerde kant op met Wilders en al het Telegraaf-volk. Straks leven we in een of ander redneck-land.
en negatieve/ agressieve sfeer die steeds meer begint te komen.quote:De betutteling? Weinig ruimte en natuur?
Ja, hier ben ik het wel mee eens. Een soort verzuiling maar dan agressiever.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:06 schreef staticdata het volgende:
[..]
en negatieve/ agressieve sfeer die steeds meer begint te komen.
Je lijkt Hitler wel die gooide ook één bevolkingsgroep op dezelfde hoop.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:10 schreef Sapstengel het volgende:
Vooral ook zo raar dat de PVV er vanuit gaat dat ze vluchten voor de islam. Terwijl het imo eerder de PVV is die het hele land overhoop gooit.
Opportunisme, heet dat toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:13 schreef thingamajig het volgende:
De PVV gebruikt de hoog-opgeleide Nederlanders waar het ze uitkomt. Als ze moeten scoren bij het onder modaal verdienende tokkie volk, dan heeft Geert het over die asocialen in de grachtengordels die teveel verdienen, maar als hij diezelfde hoog-opgeleiden kan gebruiken om de Islam weer eens zwart te maken, dan doet hij dat ook maar al te graag.
Tsja, maar kom je die niet in elk land tegen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:16 schreef Gizmo112 het volgende:
De kortzichtigheid van de mensen hier, de domheid, luiheid en onwil van een deel van de bevolking.
Wat een kinderachtige reactie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:16 schreef thingamajig het volgende:
[..]
goh, we hebben er 1
hee doei he![]()
boehoe; ik zeg gewoon hetgeen je graag wil horen, en je hapt er nog naar ookquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:16 schreef thingamajig het volgende:
[..]
goh, we hebben er 1
hee doei he![]()
Welk land denk je dan aan? ik ben nieuwsgierig...!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef misteriks het volgende:
[..]
boehoe; ik zeg gewoon hetgeen je graag wil horen, en je hapt er nog naar ook![]()
Ik ga inderdaad naar 'n land waar geen moslims zijn, waar er min of meer 'n eerlijke belastingsverdeling bestaat, waar het klimaat beter is, waar er behoorlijke economische perspectieven zijn, waar ik m'n droom in vervulling kan laten gaan en waar m'n parter vandaan komt. Beter zo ?
Welk land?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef misteriks het volgende:
[..]
boehoe; ik zeg gewoon hetgeen je graag wil horen, en je hapt er nog naar ook![]()
Ik ga inderdaad naar 'n land waar geen moslims zijn, waar er min of meer 'n eerlijke belastingsverdeling bestaat, waar het klimaat beter is, waar er behoorlijke economische perspectieven zijn, waar ik m'n droom in vervulling kan laten gaan en waar m'n parter vandaan komt. Beter zo ?
Het maakt mij echt geen drol uit waarom iemand ergens anders heen gaat. Ik stelde alleen vast dat we iemand hebben gevonden die dit land verlaat ivm de aanwezigheid van moslims. In welk land wonen trouwens geen moslims?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef misteriks het volgende:
[..]
Dus politici neuken heel nederland dik?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:21 schreef huhggh het volgende:
Als ik weg zou gaan zou dat echt vanwege de overbevolking zijn, en de politiek die al decennia hier de oorzaak van is.
Amen. Al heb ik op de 1 of andere manier de ballen niet om ook echt weg te gaanquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:11 schreef Yi-Long het volgende:
Pfff... voor mij is de aanwezigheid van figuren als Wilders en de PVV een veel grotere reden om weg te willen, dan dat we hier moslims hebben. Xenofobisch gejank van die huillies
Redenen om weg te willen:
- Onderwijs steeds slechter en duurder.
- Huizenmarkt verrot, veels te moeilijk voor starters om aan betaalbare fatsoenlijke woonruimte te komen.
- Zorg steeds duurder, en systeem bevalt me niet (vaste huisarts, lange wachttijden in het ziekenhuis, belachelijke prijzen voor medicijnen, etc etc)
- Betutteling vanuit de overheid
- Onze overheid is veels te veel onnodig aanwezig,
- Te hoge belastingdruk
- Bouwfraude en andere corruptie en fraude wordt hier in NL nauwelijks aangepakt.
- files, en een OV dat geen betaalbaar en fatsoenlijk alternatief vormt.
- Steeds minder privacy(rechten)
- Steeds meer beperkingen
- Weinig mooie natuur
- Weinig 'vrijheid'. Die zal ik even uitleggen: in bijvoorbeeld Hong Kong VOEL je meer vrijheid doordat het dagelijkse leven betaalbaarder is, dus je kunt s'avonds eigenlijk overal even een hapje gaan eten zonder dat het je veel geld kost. het OV is er zo ontzettend goed en goedkoop, dat dat geen enkele belemmering geeft om ergens heen te gaan. Alle winkels zijn tot laat open, en je hebt een veel grotere keuzevrijheid qua winkels, eten, vervoer, etc etc.
- Balkenende, en daarmee bedoel ik niet alleen JP als persoon, maar meer de hele huidige politiek wat betreft niet gewoon antwoord geven op vragen, draaien, hypocriet doen, etc etc.
- etc etc etc.
De multi-culti vind ik juist 1 van de weinige dingen die ik WEL waardeer aan NL. Hoe er wordt omgegaan met overlast van bepaalde etters, en uitkeringsfraude etc etc, is een fout van de overheid.
Is een politieke partij tegenwoordig ook al een bevolkingsgroep?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:12 schreef honinkjeinderaat het volgende:
[..]
Je lijkt Hitler wel die gooide ook één bevolkingsgroep op dezelfde hoop.
Ik ga er van uit dat dit serieus je overtuiging is. Ook al deel ik hem niet. Maar als je echt zo denkt:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:21 schreef haatbaard het volgende:
Diverse redenen, maar hoofdreden: de niet-westerse allochtonen, die dit land de afgrond in sleuren.
In elk land zitten moslims. Je kan dus beter in een hoekje gaan huilen als je zo bang bent voor de Islam.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef misteriks het volgende:
[..]
wat doe je dan nog op Fok!?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:23 schreef telavivnick het volgende:
ik ben weggegaan , om ver -------------------------------------------weg van MEKI te zijn .
Dat weet jij, dat weet ik maar dat weet hij niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is een politieke partij tegenwoordig ook al een bevolkingsgroep?
In dat hoekje zitten waarschijnlijk ook al moslimsquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:25 schreef waht het volgende:
In elk land zitten moslims. Je kan dus beter in een hoekje gaan huilen als je zo bang bent voor de Islam.
Ik heb de ballen op zich wel, maar heb ook nog een partner die daar iets meer moeite mee heeft. Die heeft hier familie/vrienden en een carriere, terwijl ik in principe binnen 1-2 dagen alles zou kunnen achterlaten om ergens anders iets te beginnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:22 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Amen. Al heb ik op de 1 of andere manier de ballen niet om ook echt weg te gaan
Dat is ook voor een groot deel mijn klachtenlijstjequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:11 schreef Yi-Long het volgende:
Pfff... voor mij is de aanwezigheid van figuren als Wilders en de PVV een veel grotere reden om weg te willen, dan dat we hier moslims hebben. Xenofobisch gejank van die huillies
Redenen om weg te willen:
- Onderwijs steeds slechter en duurder.
- Huizenmarkt verrot, veels te moeilijk voor starters om aan betaalbare fatsoenlijke woonruimte te komen.
- Zorg steeds duurder, en systeem bevalt me niet (vaste huisarts, lange wachttijden in het ziekenhuis, belachelijke prijzen voor medicijnen, etc etc)
- Betutteling vanuit de overheid
- Onze overheid is veels te veel onnodig aanwezig,
- Te hoge belastingdruk
- Bouwfraude en andere corruptie en fraude wordt hier in NL nauwelijks aangepakt.
- files, en een OV dat geen betaalbaar en fatsoenlijk alternatief vormt.
- Steeds minder privacy(rechten)
- Steeds meer beperkingen
- Weinig mooie natuur
- Weinig 'vrijheid'. Die zal ik even uitleggen: in bijvoorbeeld Hong Kong VOEL je meer vrijheid doordat het dagelijkse leven betaalbaarder is, dus je kunt s'avonds eigenlijk overal even een hapje gaan eten zonder dat het je veel geld kost. het OV is er zo ontzettend goed en goedkoop, dat dat geen enkele belemmering geeft om ergens heen te gaan. Alle winkels zijn tot laat open, en je hebt een veel grotere keuzevrijheid qua winkels, eten, vervoer, etc etc.
- Balkenende, en daarmee bedoel ik niet alleen JP als persoon, maar meer de hele huidige politiek wat betreft niet gewoon antwoord geven op vragen, draaien, hypocriet doen, etc etc.
- etc etc etc.
De multi-culti vind ik juist 1 van de weinige dingen die ik WEL waardeer aan NL. Hoe er wordt omgegaan met overlast van bepaalde etters, en uitkeringsfraude etc etc, is een fout van de overheid.
Je had natuurlijk ook gewoon weg kunnen blijven van Fok!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:23 schreef telavivnick het volgende:
ik ben weggegaan , om ver -------------------------------------------weg van MEKI te zijn .
Nee, dat stadium ben ik allang voorbij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dit serieus je overtuiging is. Ook al deel ik hem niet. Maar als je echt zo denkt:
Heb je dan niet ergens het gevoel, dat als je weg zou gaan om die reden, je Nederland uitlevert aan het verkeerde soort volk? Dat je de overwinning gunt aan juist die mensen waarom jij weg gaat?
Mijn partner wil volgens mij niets liever dan naar Schotland verhuizen....dat scheelt dan weer welquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb de ballen op zich wel, maar heb ook nog een partner die daar iets meer moeite mee heeft. Die heeft hier familie/vrienden en een carriere, terwijl ik in principe binnen 1-2 dagen alles zou kunnen achterlaten om ergens anders iets te beginnen.
Dus voor jouw gevoel verlaat je dan het zinkende schip op tijd... zeg ik dat correct?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:28 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee, dat stadium ben ik allang voorbij.
Het is voor mij heel simpel: als Wilders dit land niet redt (hetzij doordat hij daar de kans niet toe krijgt, hetzij doordat hij er gewoon niks van bakt), dan ben ik weg. Dan is er voor mij niks meer om nog langer voor in Nederland te blijven.
Waar ik dan naartoe ga? Naar Zuid-Amerika.
pvv hé,quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:18 schreef honinkjeinderaat het volgende:
Een beetje vreemd om de schuld aan de Islam te geven, in de jaren 50 emigreerde autochtonen Nederlanders ook massaal.
Oja, ik zou wel graag in de USA willen wonen.
Waarschijnlijk de veiligheid op straat en de niet-corrupte regimesquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus voor jouw gevoel verlaat je dan het zinkende schip op tijd... zeg ik dat correct?
En waarom zuid amerika, wat trekt je daar in het bijzonder in aan?
Het zou niet van intellect blijken dat je om negatieve redenen je land verlaat ; ik zie iets positiefs ih buitenlandquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:20 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Het maakt mij echt geen drol uit waarom iemand ergens anders heen gaat. Ik stelde alleen vast dat we iemand hebben gevonden die dit land verlaat ivm de aanwezigheid van moslims. In welk land wonen trouwens geen moslims?
dat vind ik nu weer te ver gaan ? het ging over weg gaan uit een land ! toch .. maar idd jij kon ook een reden zijnquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook gewoon weg kunnen blijven van Fok!
Een onderzoek op deze gronden is gewoon al gekleurd. Een exit-onderzoek zelf zou idd wel heel interessant kunnen zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:30 schreef isogram het volgende:
Ik vind de vraag van de PVV erg legitiem en het idee van een soort exit-onderzoek erg goed. Een goed, uitvoerbaar idee van PVV; wie had dat kunnen denken. Het is alleen wel jammer dat ze er in dezelfde zin de gebruikelijke anti-islam-retoriek aan koppelen. Als je jou eerst eens onderzoekt waarom die Nederlanders weggaan en pas dan verbanden gaat leggen... - Dat lijkt me wel zo zuiver.
Ik zou zelf niet uit Nederland weg willen; voor geen goud. Ik kan op dit moment ook geen reden bedenken waarom ik dat toch zou willen. Het moet hier wel heel erg uit de klauwen gaan lopen, wil ik ooit weggaan.
Uiteraard zijn er elders ook weer andere problemen. Maar goed, ik hou zelf een beetje Hong Kong voor ogen wat betreft ideale woonplaats, ALS je daar werk en woonruimte kunt vinden. Dan heb je daar alle zaken die IK (persoonlijk) leuk en belangrijk vind (lekker weer, mooie parken, schitterende natuur, fantastisch en goedkoop OV, ruime winkeltijden, en dus die vrijheid waar ik het over had)quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:27 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Dat is ook voor een groot deel mijn klachtenlijstje. Maar goed, niet alles in elders beter, en daar zijn ook weer andere problemen...
Als goed-opgeleide allochtone Nederlanders om deze reden vertrekken, werken ze eigenlijk net zo hard mee aan het 'de afgrond in sleuren' als degenen die ze daarvan beschuldigen. De pot verwijt de ketel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:21 schreef haatbaard het volgende:
Diverse redenen, maar hoofdreden: de niet-westerse allochtonen, die dit land de afgrond in sleuren.
Wilders brengt niet anders dan verdeeltheid, en zal niks verbeteren. Hij scheert iedere ''nieuwe nederlander'' over één kam, en we zijn allemaal hetzelfde tuig. Door al die negatieve berichten over marokkanen en de islam brengt hij alleen verdeeltheid, en zo krijgen nederlanders alleen maar een slechter beeld. En de reden voor immigratie speelt ''zelfkeuze'' ook een rol, ze zijn niet weggepest door hun marokkaanse buren lijkt mij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:28 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee, dat stadium ben ik allang voorbij.
Het is voor mij heel simpel: als Wilders dit land niet redt (hetzij doordat hij daar de kans niet toe krijgt, hetzij doordat hij er gewoon niks van bakt), dan ben ik weg. Dan is er voor mij niks meer om nog langer voor in Nederland te blijven.
Waar ik dan naartoe ga? Naar Zuid-Amerika.
Kijk, daar heb je dan al heel veel massel meequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:28 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Mijn partner wil volgens mij niets liever dan naar Schotland verhuizen....dat scheelt dan weer wel
Dat vraag ik me dus ook af...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:32 schreef isogram het volgende:
[..]
Als goed-opgeleide allochtone Nederlanders om deze reden vertrekken, werken ze eigenlijk net zo hard mee aan het 'de afgrond in sleuren' als degenen die ze daarvan beschuldigen. De pot verwijt de ketel.
Inderdaad, nederland heeft ook aardig wat niet-westerse hoogopgeleide studenten die ze hard nodig hebben. Doordat er hier zo negatief naar buitenlanders en allochtonen word gedaan zullen de hoogopgeleiden wel ergen naar toegaan waar ze wel worden gerespecteerd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:32 schreef isogram het volgende:
[..]
Als goed-opgeleide allochtone Nederlanders om deze reden vertrekken, werken ze eigenlijk net zo hard mee aan het 'de afgrond in sleuren' als degenen die ze daarvan beschuldigen. De pot verwijt de ketel.
een volk verdient z'n verkozenen ; waaruit ik moet concluderen dat het een land vol graaiers en landverraders zijn, enkel en alleen om eigen zak te vetten. Respect dwing je af, en dat is nou net hetgeen ze jaren terug definitief verloren hebben...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dit serieus je overtuiging is. Ook al deel ik hem niet. Maar als je echt zo denkt:
Heb je dan niet ergens het gevoel, dat als je weg zou gaan om die reden, je Nederland uitlevert aan het verkeerde soort volk? Dat je de overwinning gunt aan juist die mensen waarom jij weg zou gaan?
Guernsey ofzo?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:31 schreef misteriks het volgende:
Wat nu uiteindelijk het beloofde land is, is voor iedereen anders. Zodoende maakt het ook niet uit waar ik uiteindelijk naartoe trek; maar ik kan wel zeggen dat het nog steeds Europa is. En eentje die wel nog z'n eigen identiteit wenst te beschermen ( Je komt er als buitenlander niet op 1 2 3 een huisje kopen)
Nee, dan ben ik eigenlijk al te laat. Maar gelukkig heb ik niet al m'n geld in een eigen huis gestopt ofzo. Ik kan weg wanneer ik dat wil en ben van niets of niemand afhankelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus voor jouw gevoel verlaat je dan het zinkende schip op tijd... zeg ik dat correct?
Vele zaken. Maar in dit verband met name het verwaarloosbaar kleine aantal moslims in veel Zuidamerikaanse landen.quote:En waarom zuid amerika, wat trekt je daar in het bijzonder in aan?
Maar door je geboorteland op zo'n manier te verlaten? Voel je jezelf dan geen verrader?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:35 schreef misteriks het volgende:
[..]
een volk verdient z'n verkozenen ; waaruit ik moet concluderen dat het een land vol graaiers en landverraders zijn, enkel en alleen om eigen zak te vetten. Respect dwing je af, en dat is nou net hetgeen ze jaren terug definitief verloren hebben...
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:35 schreef misteriks het volgende:
[..]
een volk verdient z'n verkozenen ; waaruit ik moet concluderen dat het een land vol graaiers en landverraders zijn, enkel en alleen om eigen zak te vetten. Respect dwing je af, en dat is nou net hetgeen ze jaren terug definitief verloren hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |