abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73542678
Wij geven zo rond de 300 euro per maand uit, voor twee volwassenen en twee katten. Het verschilt wel erg per maand hoor, soms zitten er dure maanden tussen dat echt alles op is, shampoo, wasmiddel, kattenvoer, etc.. en als je dan alles weer moet aanvullen is het even wat duurder. In de vakanties geven we ook wat meer uit aan eten en drinken. Maar die 300 is wel een redelijk gemiddelde steeds.

We doen overigens boodschappen bij de AH, Aldi en op de markt. Ik houd de aanbiedingen wel in de gaten en maak een weekmenu, maar soms halen we ook gewoon pizza op of gaan we een keer uit eten, als we daar zin in hebben.
pi_73542718
ik zou echt niet met een weekmenu kunnen werken
ik bekijk altijd per dag waar ik trek in heb
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73542794
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:16 schreef Mirjam het volgende:
Ik heb het zo druk met m'n werk, en m'n lief ook, dat als ik niet van tevoren bedenk wat ik wil eten 's avonds het of pizza of patat wordt dat weekmenu is pure zelfbescherming, eigenlijk.
pi_73542906
Ik kan hooguit voor twee of drie dagen tevoren plannen.
Als ik meer ga plannen kan ik bedorven groente en vlees weg gaan mieteren omdat we tussendoor een keer tosti's hebben gegeten, of gewoon niets, of wat besteld hebben.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:29:52 #105
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73542947
Idem.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:38:15 #106
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73543101
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:27 schreef Biancavia het volgende:
Als ik meer ga plannen kan ik bedorven groente en vlees weg gaan mieteren omdat we tussendoor een keer tosti's hebben gegeten, of gewoon niets, of wat besteld hebben.
je kan vlees natuurlijk ook gelijk in de vriezer gooien. smorgens voordat je het gaat bereiden eruit halen. mocht je dan besluiten die avond iets te halen dan is het vlees de volgende dag (mits heel de dag in de koelkast) ook gewoon goed hoor
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73543225
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:38 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

je kan vlees natuurlijk ook gelijk in de vriezer gooien. smorgens voordat je het gaat bereiden eruit halen. mocht je dan besluiten die avond iets te halen dan is het vlees de volgende dag (mits heel de dag in de koelkast) ook gewoon goed hoor
Nou inderdaad, en een beetje plannen dat je groente die wat langer mee kunnen (wortels, bloemkool, etc.) bewaart voor achter in de week, en de "tere" dingen wat eerder opeet (sla, spinazie, wokgroente, etc.).

Ik vind het echt heel prettig, juist op deze manier gooi ik veel minder weg.
pi_73543235
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:38 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Ik heb een kleine koelkast een zeer weinig vriesruimte.
Bovendien vergeet ik altijd vlees eruit te halen 's ochtends.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:51:16 #109
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73543301
Btw voor de singles die hekel hebben aan koken hier

De iglo kant en klare diepvriez maaltijden zijn in de bonus de ah. 2 1persoons maaltijden voor 5,98. Heel schappelijk dus en ze zijn erug goed om te eten (vooral die tagiatelle met zalm ) en de flauwe AH kant en klare maaltijden zijn 2 voor 1 dus kan je ook goed mee bezuinigen. (ben je iets van 1,60 of 1,70 voor een avond maaltijd kwijt maar minder lekker dan iglo ofcourse)
pi_73543377
Wij zijn zo'n 60,- per week kwijt aan boodschappen, voor twee personen + 1 kat. Wij doen slechts 1 keer per week boodschappen, de verse dingen maken we het eerst op en brood vriezen we in.

We eten wel maar weinig tussendoortjes, maar dat is niet uit zuinigheid, maar gewoon uit gezondheidsoverwegingen. Gisteren toevallig gesprek daarover gehad met wat vrienden, die vonden het maar raar dat wij niet dagelijks snoep/koek/chips eten. Als we dat wel zouden doen, zou het wekelijkse boodschappenbedrag dus ook wat hoger liggen.
pi_73543395
* Uit eten zit hier overigens niet bij in, dat reken ik niet onder boodschappen. We gaan ongeveer eens per maand uit eten, dat is dan nog, afhankelijk v/h restaurant, 75-125 euro extra.
pi_73543862
Ik doe de boodschappen in een tweemaandelijks ritme.
Per twee maanden heb ik zo'n ¤ 650,- te besteden: 2 personen eten, drinken, drogisterijspullen + voer voor 2 katten. Ik haal grote hoeveelheden houdbaar spul, ruim de helft van het geld gaat daaraan op.
Dan nog wat kaas & vleeswaar. Dat laatste is duur want biologisch. Wel in grote hoeveelheden (maakt het niet goedkoper maar wel minder impulsief) en dan de vriezer in.
Groente & fruit koop ik niet (moestuin), vlees heel weinig (eigen lamsvlees. Ik koop spekblokjes en rundergehakt.)
De rest van de twee maanden koop ik af en toe brood, yoghurt/kwark/vla en vis.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_73544136
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef Knuffelzacht het volgende:

De iglo kant en klare diepvriez maaltijden zijn in de bonus de ah. 2 1persoons maaltijden voor 5,98. Heel schappelijk dus en ze zijn erug goed om te eten (vooral die tagiatelle met zalm ) en de flauwe AH kant en klare maaltijden zijn 2 voor 1 dus kan je ook goed mee bezuinigen. (ben je iets van 1,60 of 1,70 voor een avond maaltijd kwijt maar minder lekker dan iglo ofcourse)
Ik woon in een hostel, wat betekent dat ik geen vriezer of koelkast heb, helemaal niet dus! Ik denk dat ik dus ong. gemiddeld 2 keer per dag winkel. En ja, ik ben op zoek naar een kamer die ietwat meer mogelijkheden bied Geen koelkast hebben zuigt
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:56:44 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_73544597
Voor gemiddelden kun je hier eens kijken, loopt al een tijdje:

Post hier wat je wekelijks kwijt bent aan boodschappen!

Verder maken wij geen gebruik van een budget, maar pinnen gewoon wat we nodig hebben. De ene week is het namelijk meer (als toevallig alle frisdrank, het wasmiddel en wc papier ook op is), en de andere week wat minder.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:10:57 #115
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73544891
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik woon in een hostel, wat betekent dat ik geen vriezer of koelkast heb, helemaal niet dus! Ik denk dat ik dus ong. gemiddeld 2 keer per dag winkel. En ja, ik ben op zoek naar een kamer die ietwat meer mogelijkheden bied Geen koelkast hebben zuigt
koop het samen met iemand anders die er ook zit en goedkoop wilt eten
pi_73547971
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef Knuffelzacht het volgende:

Klopt ja . En die maaltijden zijn ook gewoon gezond qua vitaminen , zout etc . En nog lekker ook
Alleen vind ik die dozen van Iglo iets lekkerder maar die zijn (nu) niet in de reclame dus pech

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73549324
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:27 schreef Biancavia het volgende:
Dat heb ik ook wel eens ja. Met pijn in mijn hart gooi ik eten weg.
Bij vlees en groente is het advies: na aankoop direct bereiden & opeten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73550554
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:16 schreef Mirjam het volgende:
Psies doe ik ook, bah een weekmenu zit je zo aan vast...verlepte groente in je koelkast ieuw...nee dan vers!
Dagelijks hupsakee..
En elke dag lekker bedenken wat gaan we nu eens eten waar hebben we zin in..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73550592
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat ik ong. zo'n 7 euro per dag aan voedsel kwijt ben, en dat vind ik nu ik er zo over denk best veel
Bah gierigaard
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:59:27 #120
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_73554289
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:35 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Psies doe ik ook, bah een weekmenu zit je zo aan vast...verlepte groente in je koelkast ieuw...nee dan vers!
Dagelijks hupsakee..
En elke dag lekker bedenken wat gaan we nu eens eten waar hebben we zin in..
En dan dus iedere dag de helft van de groenten weggooien?

We draaien als samenleving op het moment op verspilling dat gaat veranderen!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_73554366
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:59 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

En dan dus iedere dag de helft van de groenten weggooien?

We draaien als samenleving op het moment op verspilling dat gaat veranderen!
Hoezo elke dag de groenten weggooien?
Als je het van tevoren haalt kun je teveel weggooien en daarbij!
Bemoei je ff met je eigen zake jah!
pi_73554782
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:01 schreef zhe-devilll het volgende:
pi_73555381
quote:

[..]

Het is niet per se zo dat je veel moet weggooien, als je eens per week boodschappen doet, hoor.

Ik doe ook wekelijks boodschappen, gewoon de kort houdbare dingen als eerste opeten, en aan het eind v/d week een keertje diepvriesgroente. En daarbij, paprika's/tomaat/komkommer blijven makkelijk een week goed (vaak wel twee), dus daar maak ik regelmatig salade van aan het eind van de week.

Maar als je zin hebt om iedere dag boodschappen te doen, is dat natuurlijk ook prima. Ik zou daar alleen geen zin in hebben.
pi_73556060
quote:

[..]

Chill down ff zeg!
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73556275
Ik denk dat ik per maand 50 euro uitgeef aan alcohol en 250 aan eten?

Ik weet het eigenlijk niet Ik ga meestal "uit eten" voor 5 euro, soms voor 6 (soms voor 4). Maar dan haal ik wel gewoon bij de supermarkt een blikje Soms haal ik die dag nog een broodje van 3 euro en een lunch van 3 euro = 12 euro per dag.

Als ik dat iedere dag zou doen, dan zou mij dat 350 euro per maand kosten...

Ik heb ook wel dagen dat ik brood eet wat ik al had en bij iemand anders eet (ouders/vrienden).. Bij vrienden betaal ik natuurlijk wel mee, ik kook alleen nooit zelf

Dus wat ik gemiddeld uitgeef, geen idee?!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')