Ik heb het zo druk met m'n werk, en m'n lief ook, dat als ik niet van tevoren bedenk wat ik wil eten 's avonds het of pizza of patat wordtquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:16 schreef Mirjam het volgende:
ik zou echt niet met een weekmenu kunnen werken
ik bekijk altijd per dag waar ik trek in heb
je kan vlees natuurlijk ook gelijk in de vriezer gooien. smorgens voordat je het gaat bereiden eruit halen. mocht je dan besluiten die avond iets te halen dan is het vlees de volgende dag (mits heel de dag in de koelkast) ook gewoon goed hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:27 schreef Biancavia het volgende:
Ik kan hooguit voor twee of drie dagen tevoren plannen.
Als ik meer ga plannen kan ik bedorven groente en vlees weg gaan mieteren omdat we tussendoor een keer tosti's hebben gegeten, of gewoon niets, of wat besteld hebben.
Nou inderdaad, en een beetje plannen dat je groente die wat langer mee kunnen (wortels, bloemkool, etc.) bewaart voor achter in de week, en de "tere" dingen wat eerder opeet (sla, spinazie, wokgroente, etc.).quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:38 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
je kan vlees natuurlijk ook gelijk in de vriezer gooien. smorgens voordat je het gaat bereiden eruit halen. mocht je dan besluiten die avond iets te halen dan is het vlees de volgende dag (mits heel de dag in de koelkast) ook gewoon goed hoor
Ik heb een kleine koelkast een zeer weinig vriesruimte.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:38 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
je kan vlees natuurlijk ook gelijk in de vriezer gooien. smorgens voordat je het gaat bereiden eruit halen. mocht je dan besluiten die avond iets te halen dan is het vlees de volgende dag (mits heel de dag in de koelkast) ook gewoon goed hoor
Ik woon in een hostel, wat betekent dat ik geen vriezer of koelkast heb, helemaal niet dus!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
Btw voor de singles die hekel hebben aan koken hier
De iglo kant en klare diepvriez maaltijden zijn in de bonus de ah. 2 1persoons maaltijden voor 5,98. Heel schappelijk dus en ze zijn erug goed om te eten (vooral die tagiatelle met zalm) en de flauwe AH kant en klare maaltijden zijn 2 voor 1 dus kan je ook goed mee bezuinigen. (ben je iets van 1,60 of 1,70 voor een avond maaltijd kwijt maar minder lekker dan iglo ofcourse)
koop het samen met iemand anders die er ook zit en goedkoop wilt etenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik woon in een hostel, wat betekent dat ik geen vriezer of koelkast heb, helemaal niet dus!Ik denk dat ik dus ong. gemiddeld 2 keer per dag winkel. En ja, ik ben op zoek naar een kamer die ietwat meer mogelijkheden bied
Geen koelkast hebben zuigt
Klopt ja . En die maaltijden zijn ook gewoon gezond qua vitaminen , zout etc . En nog lekker ookquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
Btw voor de singles die hekel hebben aan koken hier
De iglo kant en klare diepvriez maaltijden zijn in de bonus de ah. 2 1persoons maaltijden voor 5,98. Heel schappelijk dus en ze zijn erug goed om te eten (vooral die tagiatelle met zalm) en de flauwe AH kant en klare maaltijden zijn 2 voor 1 dus kan je ook goed mee bezuinigen. (ben je iets van 1,60 of 1,70 voor een avond maaltijd kwijt maar minder lekker dan iglo ofcourse)
Dat heb ik ook wel eens ja. Met pijn in mijn hart gooi ik eten weg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:27 schreef Biancavia het volgende:
Ik kan hooguit voor twee of drie dagen tevoren plannen.
Als ik meer ga plannen kan ik bedorven groente en vlees weg gaan mieteren omdat we tussendoor een keer tosti's hebben gegeten, of gewoon niets, of wat besteld hebben.
Psies doe ik ook, bah een weekmenu zit je zo aan vast...verlepte groente in je koelkast ieuw...nee dan vers!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:16 schreef Mirjam het volgende:
ik zou echt niet met een weekmenu kunnen werken
ik bekijk altijd per dag waar ik trek in heb
Bah gierigaardquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat ik ong. zo'n 7 euro per dag aan voedsel kwijt ben, en dat vind ik nu ik er zo over denk best veel
En dan dus iedere dag de helft van de groenten weggooien?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Psies doe ik ook, bah een weekmenu zit je zo aan vast...verlepte groente in je koelkast ieuw...nee dan vers!
Dagelijks hupsakee..
En elke dag lekker bedenken wat gaan we nu eens eten waar hebben we zin in..
Hoezo elke dag de groenten weggooien?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:59 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
En dan dus iedere dag de helft van de groenten weggooien?
We draaien als samenleving op het moment op verspilling dat gaat veranderen!
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Bemoei je ff met je eigen zake jah!
Het is niet per se zo dat je veel moet weggooien, als je eens per week boodschappen doet, hoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hoezo elke dag de groenten weggooien?
Als je het van tevoren haalt kun je teveel weggooien en daarbij!
Chill down ff zeg!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hoezo elke dag de groenten weggooien?
Als je het van tevoren haalt kun je teveel weggooien en daarbij!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |