Over het H1N1 vaccin heb ik op dit moment meer negatief nieuws gelezen dan nieuwsberichten welke mij zouden moeten informeren of aansporen om mij te laten vaccineren. Zoek maar eens op Google naar; Vaccin kan Guillain-Barré Syndroom veroorzaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En al weet je wat er in zit, wat dan?Iedereen is meteen afgestudeerd bio-chemicus schijnbaar.
Het is net als de normale seizoensgriep-prik, maar dan met H1N1A als ziekteverwekker, kort en botweg gezegd.
wat lees je dan? of hoor je alleen wat je wilt horen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:42 schreef MissHobje het volgende:
Ik laat me, zoals ik er nu over denk, niet inenten..
Ik hoor bij een risicogroep maar dat geeft mij toch geen garantie of iets.
En wat ik er over lees staat mij die hele inenting niet aan.
nee maar er zijn zat wisselende verhalen,wat voor mij reden genoeg is om aan te kijken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:21 schreef Re het volgende:
[..]
wat lees je dan? of hoor je alleen wat je wilt horen?
Inmiddels de eerste 2 gesprekken (van een reeks waarschijnlijk) gehad nadat ik op de intekenlijst voor inentingen "NEE" had ingevuldquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Er wordt op het werk (ziekenhuis) aangedrongen op het laten inenten. Wil je niet, dan moet je bij je manager gaan uitleggen waarom je niet wilt. En zeg je dan nog nee, dan wordt er nog een keertej vanuit het hogere management op aangedrongen
Tot nu toe heeft er wel één iemand uit mijn team zich aangemeld
Ik niet en dat is omdat ik persoonlijk vaak meer bijwerkingen heb hiervan dan profijt (heb al een autoimmuunziekte onder de leden), ik vind dat het niet genoeg getest is en ik denk en hoop dat het allemaal wel meevalt.
Volgens de huidige poll op je site krijgt het CDA 2% van de stemmen en de PVV 41%.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:38 schreef Interrat het volgende:
Op m'n website hebben 146 kunnen aangeven of ze wel of niet het vaccin gaan gebruiken. 104 zeggen zeker GEEN vaccinatie te nemen, 16 mensen zeggen het nog niet te weten, 13 doen het wel en nog eens 13 denken zich misschien te laten vaccineren.
De poll loopt nog steeds dus het kan nog veel kanten op, maar ik denk dat het plaatje wel ongeveer zo zal blijven. Of dat komt door de manier waarop we geïnformeerd worden of omdat we wantrouwend zijn tegenover onze overheid, is nog maar de vraag.
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat iedere idioot met een complottheorie tegenwoordig dankzij internet een platform heeft om een groot publiek te bereiken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:38 schreef Interrat het volgende:
De poll loopt nog steeds dus het kan nog veel kanten op, maar ik denk dat het plaatje wel ongeveer zo zal blijven. Of dat komt door de manier waarop we geïnformeerd worden of omdat we wantrouwend zijn tegenover onze overheid, is nog maar de vraag.
Polls zijn voor iedereen vrij om op te stemmen. De representativiteit is aan mensen zelf net als daar conclusies uit trekken. Zolang de poll loopt kan deze en ook de representativiteit of juist het tegenovergestelde veranderen. Jij trekt meteen een conclusie uit deze poll en noemt het niet representatief, maar vergelijk hem dan voor de grap eens met de huidige 'officiële" peilingen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:07 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Volgens de huidige poll op je site krijgt het CDA 2% van de stemmen en de PVV 41%.
Ik zou me eerder zorgen maken over hoe representatief je steekproef is voor de rest van de verplegers
Natuurlijk mag iedereen vrij stemmen, waar bijvoorbeeld Geenstijl dankbaar gebruik van maakt met "poll-fucks". Iedereen laten stemmen betekent niet per definitie representatieve poll voor heel Nederland.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef Interrat het volgende:
[..]
Polls zijn voor iedereen vrij om op te stemmen. De representativiteit is aan mensen zelf net als daar conclusies uit trekken. Zolang de poll loopt kan deze en ook de representativiteit of juist het tegenovergestelde veranderen.
Daarom zette ik ook het CDA erbijquote:Jij trekt meteen een conclusie uit deze poll en noemt het niet representatief, maar vergelijk hem dan voor de grap eens met de huidige 'officiële" peilingen.
En uiteraard probeer ik zoveel mogelijk mensen te laten stemmen op mijn polls zodat ook jij het steeds meer een poll gaat vinden die een representatie vormt.
Je hebt gelijk dat de polls niet representatief kunnen, of hoogstwaarschijnlijk zullen, zijn. Dit neemt alleen niet weg dat het voor mijn lezers alsnog interessant kan zijn om te zien wat mijn lezers stemmen. Om het ook even 'on topic' te houden, en dus niet in te gaan op de verkiezingspoll, neem ik dus liever deze 'Ik laat mij vaccineren tegen de griep' poll om voor mijzelf, mijn lezers en andere geïnteresseerden een beeld te vormen van het grootste deel van mijn lezers en bezoekers. Die in dit geval dus voor het grootste gedeelte zeggen geen vaccinatie te willen nemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Natuurlijk mag iedereen vrij stemmen, waar bijvoorbeeld Geenstijl dankbaar gebruik van maakt met "poll-fucks". Iedereen laten stemmen betekent niet per definitie representatieve poll voor heel Nederland.
[..]
Daarom zette ik ook het CDA erbijVoor zover ik weet staan die op heel wat meer dan 2% van de zetels. Je gesloten polls kan ik niet terugvinden dus daar kan ik niets over zeggen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:59 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Inmiddels de eerste 2 gesprekken (van een reeks waarschijnlijk) gehad nadat ik op de intekenlijst voor inentingen "NEE" had ingevuld![]()
Met als grootste argument: "maar als straks de ziekte losbreekt moet je misschien wel geïsoleerd gaan werken hoor".
Boeiend
Ik zou me wel laten inenten als ik in de gezondheidszorg zou werken. Je komt veel in aanraking met mensen die een verminderde afweer hebben, lijkt me leuk als jij het dan overdraagt...quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:51 schreef CP69 het volgende:
[..]
BELACHELIJK !!!
DIE minister ...(kben alweer vergete hoe die klojo heet) will gewoon terug wat die ervoor geinvesteerd heeft ...
als ze mij dat op mijn werk verplichtten , ben ik zo weg ...EN IK ZIT IN DE GEZONDHEIDSZORG.
met allemaal giftige stoffen en chips die in je hersenen komen waarmee ze je kunnen volgen jaaaa big brother is watsjing joe! het is echt waar want ik heb het in de telegraaf geleze waar gaat het heen met nederlant!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En al weet je wat er in zit, wat dan?Iedereen is meteen afgestudeerd bio-chemicus schijnbaar.
Het is net als de normale seizoensgriep-prik, maar dan met H1N1A als ziekteverwekker, kort en botweg gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |