wat luister jij dan lady gaga of britney aandachtshoer?quote:
Ja. Immers, behalve trance, Lady Gaga en Britney Spears bestaat er verder geen muziek.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:33 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
wat luister jij dan lady gaga of britney aandachtshoer?
tiesto - in my memoryquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:34 schreef Hukkie het volgende:
Doe eens een voorbeeldje van kekke trance dan.
Niet helemaal "trance", maar techno trance valt wat mij betreft ook onder dat kopje.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:34 schreef Hukkie het volgende:
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:39 schreef 3keernix het volgende:
Dat je trance in 1 woord met muziek noemt gaat me echt te ver
Het lijkt mij anders verdacht veel raakvlakken hebben.quote:Muziek is een kunstvorm die gebruik maakt van klanken, geschikt in een bepaalde tijdsduur. Om muziek te maken wordt gebruik gemaakt van de elementen toonhoogte, ritme, geluidssterkte (muzikale dynamiek), klankkleur en textuur (monofonie, polyfonie e.d.), maar ook stilte. Het woord is afgeleid van het Griekse μουσική (mousikè), 'kunst van de Muzen'.
Hmm, ben meer van de rock en metal, maar sommige 'house' kan ik wel waarderen. Dit soort meuk valt daar helaas niet onder. Dank voor de link anyways.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:36 schreef Brickboy het volgende:
[..]
Niet helemaal "trance", maar techno trance valt wat mij betreft ook onder dat kopje.
Nochtans een legendarisch nummerquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hmm, ben meer van de rock en metal, maar sommige 'house' kan ik wel waarderen. Dit soort meuk valt daar helaas niet onder. Dank voor de link anyways.
quote:
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:45 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Gemaakt door de boswachter ofzo?![]()
Ik beluister sinds vandaag aflevering 1 en loop door tot waar ik gebleven was.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:37 schreef Tacobell het volgende:
Armin's radio show 'A State of Trance'
Ritmo??quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:07 schreef cerror het volgende:
"Commerciële trance" als iets raars zien en dan vooral Adagio for Strings noemen.
Dat is alsof je rock als underground ziet en dan vervolgens bohemian rhapsody als het non-commerciële vlagnummer bombarderen.
Grote verschil is dat Adagio for Strings een cover is van een bestaand stuk en bohemian rhapsody niet.
Je hoeft geen kenner te zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:09 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ritmo??
Of ben je ook een kenner
Ben ik het helemaal mee eens dusquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:11 schreef cerror het volgende:
[..]
Je hoeft geen kenner te zijn.
Praktisch alle muziek is commercieël en al helemaal trance.
Ik was ook wakker in de 90's heur.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:32 schreef Pakspul het volgende:
Van tegenwoordig? Trance is altijd al gay geweest
techno trance? die benaming is begin jaren 90 wel gebruikt voor een reeks van compilatie cds/tapes maar wordt (voor zover ik weet) nooit als naam voor een genre gebruikt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:36 schreef Brickboy het volgende:
[..]
Niet helemaal "trance", maar techno trance valt wat mij betreft ook onder dat kopje.
Begrijpend lezen is een probleem voor jou?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:07 schreef cerror het volgende:
"Commerciële trance" als iets raars zien en dan vooral Adagio for Strings noemen.
Dat is alsof je rock als underground ziet en dan vervolgens bohemian rhapsody als het non-commerciële vlagnummer bombarderen.
Grote verschil is dat Adagio for Strings een cover is van een bestaand stuk en bohemian rhapsody niet.
Heeft niets met dit topic te maken. Ik heb niets tegen commerciele populaire (zo goed?) trance, alleen zit het nu in een serieuze dip.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 07:13 schreef Rasher het volgende:
'Commerciele'-(muziekgenre) is sowieso een walgelijke term. Als de muziek die je luistert te koop is dan is het commercieel, hoe populair het ook is. 99% van de mensen luistert dus naar commerciele muziek.
Mensen die het woord commercieel ergens voor plakken en ineens zeggen: Ik moet het niet. Want = commercieel
Echt:
"hi-head" ???quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:39 schreef wise het volgende:
van tegenwoordig? Altijd al zo geweest. Beetje beat hier en daar, synth er door heen. deuntje (meestal gejat van een ander nr ) erin. Opbouwen van de climax ( alle beat, synth en het deuntje tegelijktijd "mixend" erdoorheen) en dan afsluiten met hi-head ala kadussssh.
quote:
tiesto vind ik ook ruk tegenwoordig, maar de oudere livesets/cd's (toen die net doorgebroken was) waren super!quote:
Misschien is je muziek smaak verandert? De cds die ik download, daar zitten altijd wel wat goede nummers bij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:56 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Heeft niets met dit topic te maken. Ik heb niets tegen commerciele populaire (zo goed?) trance, alleen zit het nu in een serieuze dip.
Jan Wayne en Barthezz zijn dus geen trance producers, nooit geweest ook. Dat is euro-dance. Hetzelfde als Milk-Inc, Silver en andere blije TMF bagger. Om van te kotsenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:49 schreef Dj_unkie het volgende:
ik ben vanaf 2002 afgehaakt op het gepingel wat trance heet. Toen die eerste plaatjes van Jan Wayne/Barthezz (of hoe die lutsers ook mogen heten), ben ik overgestapt naar UK Hardhouse. Dat klonk weer heerlijk underground.
Beste trance liveset ooit? Rank 1 live @ trance energy 2002 (staat op de geweldige cd simsonic)
Ik heb het over de commerciele trance. Die klinkt nu nog steeds cheesy. Het mooie zweverige is er helaas uit, en vervangen door een gay poppy sound.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:07 schreef Rasher het volgende:
[..]
Zoals vroeger wordt het nooit meer, hoe leuk de zweefdeuntjes ook waren... Het was zo cheesy en goedkoop, daar moest verandering inkomen. Sindsdien vind ik trance eigenlijk steeds beter worden, geen 13 in een dozijn nummers meer (ala Rank1 en zo).
Waar een topic niet goed voor is, de oude geweldige nummers gelinkt zien worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:36 schreef Brickboy het volgende:
[..]
Beste trance nummer van 2008 voor mij persoonlijk:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:34 schreef Hukkie het volgende:
Die lange break, die opbouw van spanning is nou juist het mooie aan trance... als er geen rustmoment en ontlading in een track zit, vind ik het persoonlijk erg eentonig... net zoals veel harde genres waarbij het meer om de beat dan om de melodie lijkt te gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:30 schreef shayolo het volgende:
trance is sowieso kut, wachten op de climax van het nummer die nooit komt.
Inderaad, zoveel mensen die denken dat de muziek op TMF trance isquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef 720Flip het volgende:
Lichtelijk mee eens, tevens alle mensen hier die denken dat ze weten wat trance is.
Wat een geweldige break, maar dan die bassline!
GEWELDIGE HITSquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:26 schreef Henno het volgende:
[..]
Beste trance nummer van 2008 voor mij persoonlijk:
en:
Dit is voor mij de ultieme trance... melodisch, uplifting, emotioneel.
[..]
Die lange break, die opbouw van spanning is nou juist het mooie aan trance... als er geen rustmoment en ontlading in een track zit, vind ik het persoonlijk erg eentonig... net zoals veel harde genres waarbij het meer om de beat dan om de melodie lijkt te gaan.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:26 schreef Henno het volgende:
[..]
Beste trance nummer van 2008 voor mij persoonlijk:
ja veel trance tracks van tegenwoordig hebben zo'n enorme anti-climax. de break is dan chill en dan denk je erna los te kunnen gaan als de kicks erbij komen, maar dan verdwijnt de melodie opeensquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef 720Flip het volgende:
Lichtelijk mee eens, tevens alle mensen hier die denken dat ze weten wat trance is.
Oude Moog synthesizers, analoge houten kisten met tulpenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:02 schreef PalmRoyale het volgende:
Mensen die denken dat wat tegenwoording wordt gemaakt trance is hebben blijkbaar nog nooit echte trance gehoord. Zoek maar eens trance uit de jaren 70/80 gemaakt met oude Moogs, Oberheims en de ARP2600, dat is echte trance.
N00b.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef 720Flip het volgende:
Ik ben het met 'm eens, je bereidt je voor op een epische climax en opeens lijkt het alsof er plotseling een andere plaat ingestart wordt. Over smaak valt niet te twisten, dus laten we het erop houden dat het niet mijn stijl isquote:
Volgens mij was je al simpel....quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wordt vooral een beetje simpel van al die vocalen die tegenwoordig overal in zitten.
EENSquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wordt vooral een beetje simpel van al die vocalen die tegenwoordig overal in zitten.
Tja, het is best wel (zeg maar gewoon) sukkelmuziek, mensen die dit goed vinden hebben echt geen smaak (ingeblikte kopieermuziek)....quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:34 schreef Roi het volgende:
Die blije wijvenstemmen vooralquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:12 schreef herenliefe het volgende:
trance: agresiefe foute muziek. Echt iets voor de aanranders en kistjes onder ons. Waar ik niet bij wil horen.
Ik doel eigenlijk ook op recente albums van Armin van Buuren, John O'Callaghan, etc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:25 schreef Henno het volgende:
Die blije wijvenstemmen vooralMaar goed dan zit je meestal in de Cascada-eurodance-hoek welke niets met trance te maken heeft, en waar je nog niet dood gevonden wil worden.
En Da's commercieel? Omdat de DJ's bekender zijn dan Jonas Steur en Armin van Buuren met In and out of Love 400x per dag op TV is? Van zn nieuwe album is nog geen nummer uit dat bekend is van radio/tv en JoH kent 9/10 mensen hier vast niet eensquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik doel eigenlijk ook op recente albums van Armin van Buuren, John O'Callaghan, etc.
Iemand die niet weet wat trance isquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:12 schreef herenliefe het volgende:
trance: agresiefe foute muziek. Echt iets voor de aanranders en kistjes onder ons. Waar ik niet bij wil horen.
Metropolisquote:Op zondag 11 oktober 2009 01:11 schreef Burner2000 het volgende:
Gelukkig is er naast de commerciële bagger nog een hoop goede tracks tussen.
Gareth Emery volg al een jaar of 5. Via http://music.download.com ( tegenwoordig Last.fm )
had hij het nummer Mistral online gezet.
Dit jaar heeft hij weer een paar heerlijke tracks gemaakt.
Agressief? Volgens mij bedoel je andere muziekquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:12 schreef herenliefe het volgende:
Jij bent Van Halen liefhebber?quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:42 schreef Smart_ass het volgende:
Love comes again.Ik vond superstring eigenlijk het enige leuke trancenummer dat ooit is gemaakt.
Is het deuntje an Superstrings van Van Halen? Zo ja, hoe heet het origineel? Ben altijd wel nieuwsgierig waar ze hun inspiratie vandaan schoepen.quote:
Nee hoor, het klinkt gewoon als Van Halenquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:48 schreef Rasher het volgende:
[..]
Is het deuntje an Superstrings van Van Halen? Zo ja, hoe heet het origineel? Ben altijd wel nieuwsgierig waar ze hun inspiratie vandaan schoepen.
Jump heeft wel wat overeenkomsten, hoor ik net.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:54 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Nee hoor, het klinkt gewoon als Van Halen
En dat was vroeger niet?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Iemand die niet weet wat sarcasme isquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:31 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Iemand die niet weet wat trance is
Yeah, tijdloos! Jean Michel Jarre (alleen Vangelis is misschien beter)quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:46 schreef AAAAAA het volgende:
Dit pwnt natuurlijk alle dirty house nerds.
quote:
Bohhh das nog eens ene goeie !quote:
nummertje 2 en nummertje 4 uit die reeks zijn minstens zo goedquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:29 schreef leetzors het volgende:
[..]
Waar een topic niet goed voor is, de oude geweldige nummers gelinkt zien worden.
jezus gristus manquote:
Kekke titel ook: praten met de maan, praten met het strand?quote:
JMJ FTW!quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:29 schreef Demophon het volgende:
Voor de interesseerden, interview van Sir David Frost met genius Jean-Michel Jarre:
Hij is by-the-way dit jaar 61(!) jaar geworden.
thx, nu zit m'n computerscherm onder de koffiequote:Op woensdag 14 oktober 2009 01:50 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
rangvolgorde van kwaliteitleverende genre's in periode van 2000 - 2009
1Trance
2 Country
3 R&B
Dit is toch ook trance, en dit geeft dan ook precies weer wat voor muziek trance is.quote:
Zuchtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit is toch ook trance, en dit geeft dan ook precies weer wat voor muziek trance is.
Daar gaat dit topic helemaal niet over.quote:Extra klacht: Mensen die iets niet meer leuk vinden omdat het commercieel is geworden, ze zich nu niet meer uniek voelen en het vervolgens kut vinden
néé dat is géén trance, dat is eurodance.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit is toch ook trance, en dit geeft dan ook precies weer wat voor muziek trance is.
Extra klacht: Mensen die iets niet meer leuk vinden omdat het commercieel is geworden, ze zich nu niet meer uniek voelen en het vervolgens kut vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |