abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73529996
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]
Dat is gewoon 'massel' hebben.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_73530020
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hoezo ben je 'trots' dat je in NL bent geboren en getogen!? Daar heb je geen fuck voor gedaan. Dat is gewoon 'massel' hebben.
Je bent dus 'blij' dat je in NL bent geboren.
Nee. Trots
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:46:26 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_73531366
Gesloten, kortzichtig, gemakzuchtig. Graag leunend op en tegelijkertijd klagend over de overheid. Behoefte aan zelfstandigheid, behalve als het iets te moeilijk wordt. Klagen over alles, maar er niets aan willen doen. Vervolgens klagen over anderen omdat die ook niets doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_73841327
Als je naar de statistieken kijkt. Nederlanders worden gem erg oud in vergelijking met de rest van de wereld. Ik noem bijvoorbeeld een Verenigde Staten. Nederlanders staan qua gem. iq in de top 10 van de wereld. In Nederland is er een cultuur van zelf eerst naar een oplossing zoeken in plaats van een hiërarchisch systeem waarbij de toplaag alles beslist. Het is daarom behoorlijk logisch dat veel meer uitvoerende werkzaamheden in andere landen worden gedaan en het management in Nederland zit. Zoals eerder gezegd staat Nederland op nr 6 qua landen waar je het beste kan wonen.

De Nederlander zelf zorgt hier natuurlijk ook voor. Oftewel de statistieken geven aan dat wij in een land leven waar we trots op kunnen zijn. Hier zorgen we met z'n allen voor. Dit bekend dus dat de gem. Nederlander als die al bestaat een succesvol persoon is. Hoe hij dit verder inricht is via statistieken verder niet te zeggen. De meeste uistpraken hier zijn dan ook puur gericht op persoonlijke ervaringen en gevoelens. Niet erg intelligent dus.

Verder blijft het ook mooi dat er vroeger staat. Wat bedoel je hiermee? Ongeveer 50 jaar? Stel dat dat het is, veel van de mensen die hier reageren waren toen nog geen eens geboren. Ook staat er al een waardeoordeel in om de Nederlander van vroeger een trotse Nederlander te noemen. Dat geeft aan dat we dat nu niet meer zijn.

Concluderend is dit zo'n ongelofelijk dom topic dat ik zeg gooi er een slotje op.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:32:16 #80
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_73841480
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Gesloten, kortzichtig, gemakzuchtig. Graag leunend op en tegelijkertijd klagend over de overheid. Behoefte aan zelfstandigheid, behalve als het iets te moeilijk wordt. Klagen over alles, maar er niets aan willen doen. Vervolgens klagen over anderen omdat die ook niets doen.
Dat is ongeveer precies wat ik wou gaan typen Vooral dat laatste stuk
pi_73841707
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat is ongeveer precies wat ik wou gaan typen Vooral dat laatste stuk
Het wordt misschien eens tijd om andere vrienden te zoeken?
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:43:42 #82
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_73841921
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef OneMe het volgende:

[..]

Het wordt misschien eens tijd om andere vrienden te zoeken?
Sure, als jemeegaat kunnen we samen voor jou wat relativeringsvermogen zoeken
pi_73846290
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:25 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

*Relatief simpele zielen. De gemiddelde Nederlander denkt niet diep na over het leven, filosofeert niet. Nederland heeft geen Confufius, Plato, Decartes, Cicero, Ferdosi, Hume of Comte. Nederland heeft Gorden, de Toppers, Carlo en Irene.

Ja, wij moesten het doen met prutsers als Spinoza en Erasmus.

Niet dat de rest van je argumenten ergens over gaan maar dit is ook echt niks. De helft van de denkers die je noemt komen uit een verloren beschaving. En dan ook Decartes erbij noemen die ervoor koos om een groot deel van zijn leven in Nederland te leven.

Nederland is al tijden een baken van progressief denken. Simpele zielen is wel één van de laatste verwijten die je de Nederlanders als volk kunt maken.
pi_73847747
Aanwezig.
Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:26:52 #85
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_73850480
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:17 schreef Onnoman het volgende:

Beschrijf hier eens de tegenwoordige Nederlander

De huidige nederlander,mits openstaand voor andere culturen, is iemand
die uit vele culturen kan bestaan (zie de vele gemengde huwelijken)

En beschrijf ook eens hoe de trotse Nederlander er vroeger uit zag

een vraag: kan je (nog) trots zijn als Nederlander?

Trots? waarom trots? Heb ik het nederlanderschap ontdekt?
Waarom moet je ergens trots op zijn als je zelf geen deel hebt
aan het onstaan ervan?

zo ja.. waarop ben jij trots, en waar ben jij niet trots op?

Nederland is klein maar wel een mooi land. De mentaliteit
van de gemiddelde autochtone nederlander is soms net als
van een duitser alhoewel die de laatste jaren kwa instelling
de 'losse' nederlander al voorbij is gestreefd. Nederlanders
zijn sinds het begin van het kabinet Balkenende tot een braaf
en volgzaam volkje gedegradeerd die jaren daarvoor als een
rebels en 'andersdenkend' volk te boek stond met het
welbekende wijsvingertje.

Verder blijven twee kenmerken van nederlanders altijd
opvallen en wel: Overleg en gezelligheid! Kijk maar eens
naar de nederlandse infrastructuur en gemoedelijkheid
die in Nederland al jaren heerst ivg met andere landen.
Een hele boel zaken zijn,ondanks de hoge belastingen,
erg goed geregeld waar in andere landen dit allemaal om
wat voor reden ook,niet het geval is.

De andere kant van de medaille is dat nederlanders graag
roddelen of desnoods liegen zonder het eerlijk in je gezicht
te zeggen alleen maar omdat de nederlander van huis uit
allemansvriendje wil blijven en niemand wil kwetsen.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_73851653
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:25 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

DE Nederlander:

*Slechte hygiëne. Bijna alle Nederlanders stikken van de SOAs en handen wassen na de WC doen ze slechts symbolisch, ze wassen hun vieze bierglazen in vies water.
*Relatief simpele zielen. De gemiddelde Nederlander denkt niet diep na over het leven, filosofeert niet. Nederland heeft geen Confufius, Plato, Decartes, Cicero, Ferdosi, Hume of Comte. Nederland heeft Gorden, de Toppers, Carlo en Irene.
*Lui. Ook al blijven ze zo erop hameren dat bepaalde allochtonen zo lui zijn, ik kan na veel internationale omzwervingen vaststellen dat Nederlanders werkelijk een van de luiste volkeren ter wereld zijn (afgezien van Zuid Europeanen want die zijn echt te erg).
*Lelijk. Sommige hebben zo een varkensneus en worden ook superrood als ze gerend hebben of pissig/verlegen zijn. Man, fix your fucking faces!
*Laf. In WOII duurde het een kwartier voordat het land zich overgaf. In Afghanistan hebben Hollanders zowat het meest uber-veilige safe haven uitgekozen om te settlen. Doet me denken aan die serie 'daar komen de schutters'.
* Dom. Kijk eens hoeveel Nederlanders zich kapot rijden tegen een boom. Tegelijkertijd beweert de regering dat ze geen ruimte hebben om de wegen te verbreden. Haal dan die bomen weg achterlijke mens, dan knallen we daar niet meer tegenaan EN kunnen we eindelijk doorrijden op die kutwegen van jullie!
*Incompetent. Kijk maar naar het spoornetwerk. Zelfs achterlijke landen lukt het om een spoornetwerk draaiende te houden in sneeuw, ijzel, storm, wind. In NL valt alles stil bij een paar herfstbladeren. Get a life man. Ga anders eens op cursus op Canada, daar hebben ze nog veel meer bomen dan die tweeënhalve eikenboom bij jullie.

M.a.w., Nederland is een drolland en als je hier trots op bent heb je psychische hulp nodig.
Ah, daar is mensa_allochtoon ook weer, sneu figuur dat je bent. Ik kan voor elk punt op je lijstje wel een weerwoord schrijven, maar jij bent zo door en door verbitterd dat het toch geen nut zou hebben .
Cool story, Hansel.
pi_73860009
Ik ben trots op de Nederlandse hardstyle feesten, Nederlandse DJ's, producers en organisators.
pi_73902717
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:59 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ah, daar is mensa_allochtoon ook weer, sneu figuur dat je bent. Ik kan voor elk punt op je lijstje wel een weerwoord schrijven, maar jij bent zo door en door verbitterd dat het toch geen nut zou hebben .
Heb ik ongelijk dan? Heb jij bijvoorbeeld ooit een Nederlander zijn vieze poten zien wassen na de WC? Nee... en als die ene Nederlander dan een uitzondering was, dan waste hij/zij de handen slechts symbolisch met een paar druppels water. Met zulke mensen moet je dan handen mee schudden. Kots. Ik was mijn handen tig keer als ik weer zo een domme koe handen heb moeten schudden.

Dude, get some fucking basic hygiene.
pi_73902879
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:37 schreef Balgehakt het volgende:

[..]

Ja, wij moesten het doen met prutsers als Spinoza en Erasmus.

Niet dat de rest van je argumenten ergens over gaan maar dit is ook echt niks. De helft van de denkers die je noemt komen uit een verloren beschaving. En dan ook Decartes erbij noemen die ervoor koos om een groot deel van zijn leven in Nederland te leven.

Nederland is al tijden een baken van progressief denken. Simpele zielen is wel één van de laatste verwijten die je de Nederlanders als volk kunt maken.
Spinoza was een jood en dus (zeker voor de maatstaven van toen) verre van een echte Nederlander. Erasmus was een zware antisemiet en voor de rest overrated like hell. Overigens wel leuk om te zien dat lang voor de komst van de huidige allochtonen jullie al niet eens konden omgaan met een piepklein minderheidsgroep als de joden. Tssss.
pi_73903283
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 01:49 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Heb ik ongelijk dan? Heb jij bijvoorbeeld ooit een Nederlander zijn vieze poten zien wassen na de WC? Nee... en als die ene Nederlander dan een uitzondering was, dan waste hij/zij de handen slechts symbolisch met een paar druppels water. Met zulke mensen moet je dan handen mee schudden. Kots. Ik was mijn handen tig keer als ik weer zo een domme koe handen heb moeten schudden.

pi_73903357
De Nederlandse massa laat zich kenmerken door een (deels gespeeld) joviaal en tolerant voorkomen, maar wanneer je de individuen wat nauwkeuriger bestudeert zit er in veel Nederlanders ook behoorlijk wat schofterigheid, zelfingenomenheid en valsheid. De Nederlander heeft voor een deel wel het vermogen dit te doorzien bij anderen (het liefst 'analyseert' hij in een groepje de mensen die meer aanzien hebben dan hij, zoals BN'ers, politici etc.), maar zelfkritiek is hem over het algemeen vreemd.

Er zijn ook wel degelijk Nederlanders waar je respect voor kunt hebben en die zelfs als reclame voor dit land gelden, maar het is dan wel typerend dat ze - over het algemeen- wereldwijd ergens tussen de middelmaat (zeker in teamverband) en de top inzweven. Dit zien we bijvoorbeeld terug in de filosofie, de literatuur, het Nederlands Elftal, de wetenschap, bestuurders van multinationals etc.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73904346
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:19 schreef NoShitSherlock het volgende:
en het leven speelt zich voornamelijk achter de voordeur af.
Heeft ook te maken met het weer he ? De helft van het jaar is het te koud om op zijn Zuideuropees op straat te vertoeven
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73905555
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 01:49 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Ik vraag mij oprecht af hoe je op dit soort onzin komt . Lachwekkend eigenlijk, dat jij je (onterecht) zo verschrikkelijk verbitterd voelt.
Cool story, Hansel.
pi_73905674
Iemand die Nederland laf noemt omdat ze het bij WOII snel opgegeven hebben !

Ik denk dat de grote kracht van Nederlanders is dat ze zo nuchter zijn en daardoor altijd realistisch.

Daarentegen is er in Nederland geen ruimte voor trots, dan word je al snel gezien als nationalistisch/racistisch
pi_73905961
Het liefst een grotere en duurdere auto dan de buurman willen hebben, Kort omscheven een hogere status willen behalen met materialistische zaken laat zien hoe de gemiddelde Nederlander in elkaar zit.

[ Bericht 13% gewijzigd door Geranium_Opa op 21-10-2009 10:21:53 ]
pi_73906182
Zeiken dat je buurman een uitkering heeft, maar als je zelf ontslagen wordt het volstrekt terecht vinden zelf een uitkering te krijgen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:42:17 #97
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73908563
Nederlanders zijn op het ziekelijke af materialistisch, hebben weinig moraal in hun donder en vinden het fijn minderheden af te kraken met een kopje koffie en een bitterkoekje in de hand.

Ik heb weinig met 'mijn eigen volk'.
pi_73909910
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:57 schreef Aotearoa het volgende:
Iemand die Nederland laf noemt omdat ze het bij WOII snel opgegeven hebben !

Ik denk dat de grote kracht van Nederlanders is dat ze zo nuchter zijn en daardoor altijd realistisch.

Daarentegen is er in Nederland geen ruimte voor trots, dan word je al snel gezien als nationalistisch/racistisch
20 jaar geleden misschien.
Ik zwaai naar dieren.
pi_73913981
Nederlanders brullen op een verjaardag dat er alleen maar onbenullen en koekebakkers in de Tweede Kamer zitten, nadat ze eerder die avond -onder het genot van een kopje senseo-koffie en en plakje cake- bijna trots vertelden dat ze de lokale burgemeester de week ervoor bij de supermarkt tegenkwamen.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73915771
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:30 schreef Chain_Reaction het volgende:
Nederlanders brullen op een verjaardag dat er alleen maar onbenullen en koekebakkers in de Tweede Kamer zitten, nadat ze eerder die avond -onder het genot van een kopje senseo-koffie en en plakje cake- bijna trots vertelden dat ze de lokale burgemeester de week ervoor bij de supermarkt tegenkwamen.
Tja, die bekende-mensen-griep begrijp ik inderdaad ook niet echt. Leuk dat je iemand tegenkomt die veel met zijn of haar kop op tv komt, maar om dan haast Amerikaans hysterisch te gaan reageren als die persoon dan ook nog eens een handaanreiking doet...

Maar dat doen niet alleen Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')