Ik hoop in elk geval dat je niet nog steeds op de opvolger van Mandylion wacht
quote:Zelf effe zoeken is wel heel erg moeilijk he...
19-04-2002: New album 'Black Light District' out in June.
Just returned from an exhausting 2 weeks session at the 'E-sound' studio, Weesp, but it was worth the trip! I can officially announce we will release a new album (mid priced, clocking around half an hour) on Psychonaut records.
The first couple of months this release will only be available on internet!
This album will contain the epic titletrack 'Black Light District', a song which will last a mere 16 minutes. It's a highly emotional piece of music, containing a lot of freedom and some great heavy melodies. This song didn't fit on the oktober release, which is still on the role.
A prospos the oktober album; This will be quite heavy. Defenitly the most dark, moody but also groovy album we ever made. - Hans
quote:Bron: Metalfan.nl
Elke.., nouja.. bijna elke metalfan in Nederland kent The Gathering. Het werd dus tijd om de stand van zaken rondom het nieuwe album te posten.Onder de titel "Black Light Disctrict" komt de nieuwe CD van The Gathering in Juni dit jaar uit. 1 Verschil met de vorige releases: Het label is niet meer Century Media maar het eigen label van de band genaamd "Psychonaut Records". The Gathering is net terug van 2 weken hard werken in Weesp in de E-sound studio. Het nieuwe album wordt ene Mid-price CD maar duurt ook maar een half uur.
De eerste maanden is dit album alleen te krijgen via INTERNET!
"Black Light District" is de titeltrack van het album en duurt maarliefst 16 minuten en is erg emotioneel zoals we gewend zijn van ze.
In Oktober released The Gathering een volledig album. Dit album moet The Gathering's duisterse, sfeervolste en groofy album worden uit haar geschiedenis....
Op de volgende full lenght cd (dus niet die mini) zal Garm/Trickster G meedoen. Sarah (Tuttebel) Jezebel Diva (van CoF, Therion etc) gaat ook wat doen op de cd (liever niet). Ben benieuwd...
quote:Mendieliejun
Op woensdag 24 april 2002 19:12 schreef Arr het volgende:
effies offtopic, maar hoe spreek je dat nou uit, ik zeg meestal mandiljon, terwijl anderen er mendielajon van maken..ik weet het niet boeiend, maar ik vraag het me af
quote:en Denis D'Amour van Voivod
Op woensdag 24 april 2002 15:52 schreef Xhorder het volgende:
En nog iets.Op de volgende full lenght cd (dus niet die mini) zal Garm/Trickster G meedoen. Sarah (Tuttebel) Jezebel Diva (van CoF, Therion etc) gaat ook wat doen op de cd (liever niet). Ben benieuwd...
quote:ohw da's mooi, want die heb ik pas gekocht en dat beviel me wel!
Op maandag 3 maart 2003 02:26 schreef thorgal het volgende:
Erg goed album... Je moet er alleen wel ff aan wennen.
Het album ligt in het verlengde van de experimentele stukken op How to measure a planet.
quote:Moet dat dan?
Op maandag 3 maart 2003 09:17 schreef OphiOn het volgende:
Het nieuwe album heet 'Souvenirs', ik heb hem in mijn bezit, maar da's toch geen metal of wel?
Muzikaal op een compleet eigen, en zeer hoog niveau.
'These good people', 'Broken Glass', 'Monsters' en 'We just stopped breathing' zijn mijn favorieten...
quote:Daar krijg ik nou zo'n sik van hè, dat hokjesloze gezever....
Op maandag 3 maart 2003 09:23 schreef MuadDib het volgende:[..]
Moet dat dan?
quote:Awww gussie
Op woensdag 5 maart 2003 08:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Daar krijg ik nou zo'n sik van hè, dat hokjesloze gezever....
quote:Laat ik nou gelijk een dinosourus met een sikje voor me zien
Op woensdag 5 maart 2003 08:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Daar krijg ik nou zo'n sik van hè, dat hokjesloze gezever....
Maar ik luisterde hem vandaag weer en hij groeit steeds meer uit naar een briljantje Laatste nummer na die zeker niet storende rust vind ik echt een prachtig duet
quote:Hij is goed!!
Op woensdag 24 april 2002 14:31 schreef fade-0ut het volgende:
Weet iemand wanneer ie komt?
Ik kan niet wachten.
quote:Dat vind ik bij The Gathering nou echt niet storend he...
Op vrijdag 7 maart 2003 01:23 schreef Mrs.R.Mortis het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat ze live vrij saai zijn...
Ik heb vrijwel alle cd´s (Op Always na) en het was te verwachten dat het allemaal een stuk rustiger en experimentelers zou worden, maar dit..... wow..
Op 1 November 2002 waren de eerste nummers al te horen van Souvenirs. Dat was op MELODIC METALFEST (PART II) in Hardenberg. Ze vielen daar ook een beetje uit de toon, want ze waren daar al helemaal geen Metal meer... MAAR bij Strange Machines stond iedereen toch weer mooi te springen..
Het viel me toen al op dat er een aantal nummers werden gespeeld die ik helemaal niet kende, maar bij nader inzien bleken dit dus nummers van de nieuwe cd te zijn... toen kreeg ik al kippenvel, maar dat is alleen maar erger geworden..
De nummers sluiten allemaal mooi op elkaar aan.. alleen jammer vind ik het wel dat tussen nummer 9 en 10 er weer eens een pauze ingelast is van bijna 4 minten. Op How to Measure a Planet hadden ze het zelfs nog bonter met ik dacht bijna 15 minuten aan bijna complete stilte op cd 2... maar daar vond ik het beter passen...
Oja voor de mensen die bij de FRS (Free Record Shop) in de bakken tussen populair aan het zoeken zijn kunnen het wel vergeten. In Nieuwegein staat die mooi in de bakken onder Rock/Metal.... Zo zie je maar weer dat een band een label opgeplakt krijgt waar je niet makkelijk vanaf komt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |