Zeker niet, had het vandaag heerlijk druk, paar spoedordertjes tussendoor, die zijn het leukst!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Joh, en nou heb jij de hele ochtend duimen zitten draaien?
meer blauw op straat?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:13 schreef Hr-Flip het volgende:
Zag laatst op een nieuwsitem van RTV-Oost. Dat Syntus mee gaat doen aan de consessie van Salland, (Deventer - Raalte ) En dat ze dit willen gaan doen met blauwe bussen.
Iemand hier al een foto van gezien.
filmpje - http://media.rtvoost.nl/media/154388.asf
t gas was op?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef BeefRWijker het volgende:
Wat er vandaag toch met de gasbussen aan de hand is?
Kom ik langs 't station hier in Beverwijk, staan er maar even 3 (drie!) Alliances én een Diesel Lion's City op IJmond (7x) lijntjes opgesteld en dan tel ik Alkmaar (Lion's City D) en Zaandam (Ambassador) dus niet mee.
Op die reactie kon je natuurlijk wachtenquote:
Dat hebben ze allemaal zowat.. Bij een beetje harde rijwind gebeurt het niet zelden dat ze een stukje open gaan tijdens het rijden. In de zomer kan dat prettig zijn als het warm is, echter laat het nou juist in de koude seizoenen veel waaienquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
deurenfappert!
oh Fryskerbarreltje 37xy heeft een lamme deur
Waardeloze deuren, toen ik eens met kinderwagen en al wou uitstappen, zij de chauffeur doodleukquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kam er gister bij toeval achter dat de Frysker deuren zijn geleverd door onze Spaanse concurrent. reservedelen worden wel bij ons gekocht.... Zegt genoeg, me dunkt.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op die reactie kon je natuurlijk wachten
En ja, 4 deuren zoals op die foto is sterk overdreven. 2, hooguit 3 deuren (zoals in die ouwe Van Hool 300's in Utrecht), is voldoende
quote:voor 12m.
Zitplaatsen zijn juist verspilling in een stadsbus.quote:Meer is pure zitplaatsverspilling![]()
Da's mooi, 3 deuren will do the trick.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Uhm, ik schat 'm op een metertje of 14.
Beetje extra luxe kan geen kwaad, het grootste gedeelte van de busritten zitten de bussen niet stampvolquote:[..]
Zitplaatsen zijn juist verspilling in een stadsbus.
Valt nog wel een beetje mee, maar ze mogen wel van geluk spreken dat er geen Integro stondquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
in de catagorie.. dat past makkelijk ( als sardientjes in een blikje.. )
[ link | afbeelding ]
ja een beetje duwen.. past makkelijk!!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
nah vol issie wel
je had lijn 66 rond 15.00 moeten zien, zal na het station al vol.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
in de catagorie.. dat past makkelijk ( als sardientjes in een blikje.. )
[ link | afbeelding ]
ja een beetje duwen.. past makkelijk!!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
nah vol issie wel
ik dacht dat op de 315 officieel geen staanplaatsen waren?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Valt nog wel een beetje mee, maar ze mogen wel van geluk spreken dat er geen Integro stond
Was er ergens een activiteit in de richting van Lelystad, of is het elke vrijdagmiddag zo'n feest op lijn 315?
correct, evenals de 350.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik dacht dat op de 315 officieel geen staanplaatsen waren?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:45 schreef Gnittoo het volgende:
[.geen staanplaatsen op 315.]
correct,
Dat is niet helemaal waar. Op de Integro's 2922/23/24 en 2945/47 mag 't wel.quote:evenals de 350.
Nog steeds even veel als op die andere foto, denk je ook niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Da's mooi, 3 deuren will do the trick.
Kan op die foto overigens niet goed zien hoeveel deuren er in die bus zitten.
Je bouwt ze ook zo makkelijk even om hè, zo halverwege de ritquote:[..]
Beetje extra luxe kan geen kwaad, het grootste gedeelte van de busritten zitten de bussen niet stampvol
Die NL Citea's (nu nog enkel CLF) willen ook maar niet echt vermeerderen, hè. Misschien dat 't met de CLE's beter wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:24 schreef Alexxxxx het volgende:
over Arriva gesproken, zag vandaag een Arriva Citea in Groningen! Weer eens wat anders dan al die Dubai Citea's, die worden bijna gewoontjes
laat op ik nou net een overvolle Lions Regio geplaat hebbenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet helemaal waar. Op de Integro's 2922/23/24 en 2945/47 mag 't wel.
Bovendien is ook 351 een 100km/u lijn.
Daar kon je op wachten natuurlijk...quote:Mensen die een boete hebben gekregen voor het parkeren bij een Veolia-bushalte, krijgen wellicht hun geld terug. De boetes zijn namelijk ten onrechte uitgeschreven.
De haltepalen van Veolia voldoen niet aan de wettelijke norm, waardoor de bushaltes niet als zodanig erkend zijn. Volgens de wet is het daarom toegestaan bij een dergelijke halteplaats te parkeren.
Het Openbaar Ministerie zoekt uit hoe beboete mensen hun geld terug kunnen krijgen. Dit meldt minister Hirsch Ballin van Justitie naar aanleiding van vragen van Tweede Kamerlid Emile Roemer (SP).
Bron: Geld terug voor 'foutparkeerders' bushalte
Volgens mij de chauffeur zelf, aangezien die uiteindelijk bepaalt wanneer er mensen bij de halte moeten blijven staanquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat op ik nou net een overvolle Lions Regio geplaat hebben
maar wie is er nou de sjaak als de bus staande gehouden wordt?
Dit is gewoon 12 meter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:37 schreef marcel.nl het volgende:
Tot in de jaren 70 reden er in Nederland, en tot zeer recent in Engeland, bussen met 1 in/uitstapdeur voorin. Dat is niet zo praktisch, kost veel tijd met in- en uitstappen. Al snel kwamen er dus bussen met een achteruit-stapdeur. En gelede bussen met nog een tussendeur of zelfs twee deuren achterin.
Maar op Ovib zie ik nu deze, is dit nou niet wat overdreven ?
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook al vaker gehoord. De Arriva chauffeur die mij deze zomer tussen Lauwersoog en Ulrum eruit liet voor een mooie wandeling, dat mocht ook niet zo midden langs de provinciale weg. Maar het was wel een mooie wandeling !quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb zelfs ooit eens vernomen, dat als je er mensen in of uit laat op de openbare weg, waar geen bushalte is, je ook een flinke bekeuring kunt krijgen, die ook voor de chauffeur is...
Dat is binnen de bebouwde kom.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:02 schreef NoBody122 het volgende:
Heb zelfs ooit eens vernomen, dat als je er mensen in of uit laat op de openbare weg, waar geen bushalte is, je ook een flinke bekeuring kunt krijgen, die ook voor de chauffeur is...
Mooie kwaliteitquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:01 schreef busfoto.nl het volgende:
Paar dagen geleden nieuwe foto/videocamera (Canon EOS 500D)uitgeprobeerd:
Voor wie interesse heeft in de oude camera+lens:
http://link.marktplaats.nl/286758569
Bestemming van die eerste zie je niet zoveel. Normaal filmen ze altijd Hoornsemeerquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Mercedes-Benz Citaro
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Datum: 10 oktober 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
hm hm :pquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bestemming van die eerste zie je niet zoveel. Normaal filmen ze altijd Hoornsemeer
tot april 2010 is het een proef.. en als t bevalt wordt het ook elders ingezet!quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
Is een voorproefje op de nieuwe concessie
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/wijnandkeesmaat/quote:Op het Connexxion-stallingsterrein in Velsen-Zuid had ik onlangs in het voorbij rijden al veel D.O. bussen zien staan. Nu er dus maar eens echt op af.
Op 10-10-2009 waren op het stallingsterrein in Velsen-Zuid aan bijzondere wagens aanwezig:
2325,2420,2442,2445,2545 (lichte frontschade),2644 en de MAN's 8846 en 8849.
Laatstgenoemde 2 wagens zijn afkomstig uit Friesland. De 8846 heb ik al een aantal keer op de lijndienst zien rijden rondom Haarlem. Ik vermoed dat het stuk 8846 - 8855 weleens in z'n geheel naar deze regio zou kunnen komen.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tot april 2010 is het een proef.. en als t bevalt wordt het ook elders ingezet!
nou.. ik weet nu al.. dat het bevalt.. ( als t werkt xD! )
Zelfs als 't wel in gebruik is werkt 't nog niet.quote:en niet zo als bij CXX regelmatig: display buiten gebruik
idd CXX moet wel eens vaker de bussies wassen..quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:54 schreef NoBody122 het volgende:
Ik heb gisteren nog op de 8839 gereden, die in Dokkum stond (en daar gisteravond laat ook weer geëindigd is)
Kennelijk is die dus zeer recent uit Apeldoorn gekomen...
Oh, en even door de wasstraat halen was er ook nog niet bij blijkbaar, want de achterruit was gisteren nog net zo smerig als op die foto.
in bolsward is in ieder geval een wasstraat, in harlingen en dokkum dacht ik ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:43 schreef NoBody122 het volgende:
Het valt mij in Leeuwarden juist op, dat de bussen over het algemeen vrij schoon zijn aan de buitenkant
In Dokkum, Bolsward en Harlingen hebben ze alleen geen wasstraat dacht ik, dus dan gaat het wat lastig.
'tis alweer een tijdje terug dat ik op andere stallingen ben geweest, vandaar de twijfel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:31 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
in bolsward is in ieder geval een wasstraat, in harlingen en dokkum dacht ik ook.
uit het archief:
[ afbeelding ]
Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebbenquote:Op maandag 12 oktober 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mooie kwaliteit
Heeft Connexxion trouwens zelf dubbelgelede bussen, op eigen naam?
Ik denk dat een paar dubbelgeledes straks in Leeuwarden wel van pas komt, als ze in Leeuwarden klaar zijn met die nieuwe campus aan de Rengerslaan
Is niet erg toch? Kun je tenminste zien dat ze gebruikt worden. En je ziet het in de oogsttijd natuurlijk altijd extra goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd CXX moet wel eens vaker de bussies wassen..
en niet alleen periodiek volgens een wasschema.. sommige bussen zijn net vuil magneten!
Groningen heeftt ook geen CXX bussen :pquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:12 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebben
Ze zitten vol genoeg hier! En 't zijn heerlijke bussen.
Groningen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:12 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebben
quote:Op maandag 12 oktober 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heeft Connexxion trouwens zelf dubbelgelede bussen, op eigen naam?
Ik denk dat een paar dubbelgeledes straks in Leeuwarden wel van pas komt, als ze in Leeuwarden klaar zijn met die nieuwe campus aan de Rengerslaan
Leeuwarden is NIET de hoofdstad van Groningen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:12 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Klopt, maar om nou iedere bus die zo vies is als die toenmalige witte interliner, in de hens te steken om em vervolgens met een hoogwerker schoon te laten spuiten, gaat me wat ver.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
met een hoogwerker kan je ook bussen wassen![]()
!
hadden ze vanmorgen maar bij mn school langs moeten rijden..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Klopt, maar om nou iedere bus die zo vies is als die toenmalige witte interliner, in de hens te steken om em vervolgens met een hoogwerker schoon te laten spuiten, gaat me wat ver.![]()
Over schoonspuiten gesproken; buswassers Groningen staken voor de 3e maal.
http://www.cnvtaxi.nl/sec(...)oeren-opnieuw-actie/
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[.busstalling Velsen Zuid.]
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/wijnandkeesmaat/
Minimaal drie van die Alliances en één van de Friese wagens waren vorige week donderdag dus even ingezet. Vrijdag nog een Alliance gespot op 74 in Heemskerk.
Maar dat was dus zaterdag.quote:Zaterdag leek alles overigens verder weer normaal.
quote:
Ik woon daarquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Trouwens wat moet je zo vreselijk vroeg op De Uithof? Ik kwam om 8:50 aankakken en dat is voor mij al idioot vroeg. Colleges beginnen toch nooit voor negenen?
Precies. Er wonen inmiddels ruim 3000 mensen op de Uithof.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
of er zit daar ergens een grote hoeveelheid studentenwoningen?
Een busmaatschappij uit Bosnie die gehoord heeft dat er hier bussen tekort zijn?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
van wie is deze EX-BBA bus?
[ afbeelding ]
in zn bba tijd
reed in opdracht van CXX vanmorgen
Het was dan ook gistermorgenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:38 schreef zwahiel het volgende:
Heb vanmorgen niets van het spectakel meegekregen maar wel zonde voor zo'n mooie bus!
Geef mij maar gelede bussen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Er moeten in Nederland ook dubbeldeksbussen komen vind ik
Kom hier in Utrecht maar rukken op de dubbelgeledes dan. Al is er wel net eentje uitgefiktquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geef mij maar gelede bussen.
Londenaren fappen op Routemasters, ik fap op gelede bussen.
Ja, met tandemassen, skibak en fietskar naar de sneeuw zekerquote:
Neoplan zou wel expertise hebben in zulke bussen, maar ze zijn al een tijdje gestopt met de Jumboliner, een gelede dubbeldekker.quote:
Ontwerp jij hem, leg jij het voor aan studentenreisbureaus en win er een prijs mee zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, met tandemassen, skibak en fietskar naar de sneeuw zeker
Kan GVU geen AGG300 uit Hamburg of Luxemburg overnemen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom hier in Utrecht maar rukken op de dubbelgeledes dan. Al is er wel net eentje uitgefikt
Zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Deurtjes zijn wel klein zeg. Een normale Nederlander zou zijn kop stompen tegen het dak.
Volgens mij net zo hoog als bij een metrostation.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe hoog zijn de perrons bij de bushaltes dan?![]()
Is gewoon een totaal KUTding.
Ik ken wel een theorie voor deze CapaCity: een Chinese dochteronderneming van Scania zou het ontwerp van Mercedes-Benz gejat kunnen hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:02 schreef marcel.nl het volgende:
Een capacity, maar dan anders.... .
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |