Eens. Vooral een oudere geitenkaas heeft een minder specifieke geitenkaas-smaakquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:50 schreef Gits het volgende:
Trouwens een apart geitenkaasje mag niet ontbreken.
Moet je wel goede halen die van de boerderij komt, niet fabrieksboerenkaas. Enige nadeel van echte boerenkaas is dat de smaak per kaas verschilt en daardoor verkopen niet veel kaasboeren het. De kaasboer hier had een half jaar geleden een echte boeren brokkelkaas, mijn god wat een genot. Verder gingen trouwens al zijn klanten over de nek van die kaas, dus die pret was snel over...quote:
Jaaa, in Hazerswoude staat een boerderij die in een winkeltje heerlijke boerenkazen en biest verkoopt. Boerenkazen zijn er van jong tot overjarig en ze hebben ook ongeveer 20 verschillende kruidenkazenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:09 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Moet je wel goede halen die van de boerderij komt, niet fabrieksboerenkaas. Enige nadeel van echte boerenkaas is dat de smaak per kaas verschilt en daardoor verkopen niet veel kaasboeren het. De kaasboer hier had een half jaar geleden een echte boeren brokkelkaas, mijn god wat een genot. Verder gingen trouwens al zijn klanten over de nek van die kaas, dus die pret was snel over...
Een Bordeaux tussen 5 en 10 euro past er perfect bij. Wat je ook kan doen, is een 10 jaar oude port, heerlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:13 schreef ytram het volgende:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar... ik vraag me ook af welke wijn (rode) wijn jullie hier het liefste bij drinken/serveren?
(verkapt terug vind plankje)
Jammer dat Hazerswoude niet in de buurt van Friesland ligt, moet hier toch eens op ontdekkingstocht gaan naar een goede kaasboer die zelf kazen maakt. Kaas uit de supermarkt is prima op brood of voor de standaard feestjes, maar echte lekkere kaas haal je bij een kaasboer of kaasspeciaalzaak (die helaas altijd veel te veel geld rekenen, ik ben toch snel 50 euro kwijt voor 1 plankje, maar ik koop ook teveel altijdquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Jaaa, in Hazerswoude staat een boerderij die in een winkeltje heerlijke boerenkazen en biest verkoopt. Boerenkazen zijn er van jong tot overjarig
adres?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jaaa, in Hazerswoude staat een boerderij die in een winkeltje heerlijke boerenkazen en biest verkoopt. \
nou, er zijn natuurlijk verschillende soorten brie.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
Interessant. Eens even volgenIk vraag me wel af of brie niet tot de wat "saaiere" kaassoorten behoort? Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je bij een kaasplankje probeert wat bijzondere kazen te vinden?
Kaasboerderij Solquote:
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:06 schreef ondeugend het volgende:
Lekker !!
Geen ijs of zoet voor mij als na.... kaasplankjes for the win!
hazerswoude is wel in de regioquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kaasboerderij Sol
Voorweg 28/A, 2391 AC, Hazerswoude
Op een weg op een gegeven moment het weiland inslaan (staat bord met 'kaasboerderij'). Dan over een trekkerweggetje een kilometer door de weilanden rijden en in het midden staat dan de boerderij. Geven graag info en rondleidingen, of partijtjes hihi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |