abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87458872
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:12 schreef Filmpjer het volgende:

[..]

Je reageert echt asociaal op iedereen die anders is dan jij.
Nee ik reageer asociaal op mensen die niet WILLEN werken.
Wat is er asociaal in mijn bericht? omdat ik zeg probeer het gewoon en oordeel niet als je het nooit gedaan hebt gewoon doen.

In je andere draad geef je al toe dat je graag de oude wajong wilt en niet de nieuwe en dat je er bang voor bent 1 tip ga gewoon werk zoeken en je hoeft helemaal geen uitkering of Loondispensatie dan maak je nog veel meer kans op een baan je bent voordelig je kan breder zoeken je mag dan ook echt rustiger doen je baas is VERPLICHT om rekening te houden met jou.

Mijn sterke mening als je niet KUNT werken zit je echt aan een slangetje of aan de zuurstofpomp of je bent zo gestoord dat je niet eens weet wie je bent en je zit te hele dag te kwijlen of whatever dat noem ik volledig arbeidsongeschikt die mensen mogen van mij volledige min loon krijgen dus 1450 bruto geloof ik want die hebben het echt nodig!.
Interessant he ?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:26:51 #227
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87458905
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:20 schreef Filmpjer het volgende:

[..]

Zullen we ruilen. ? :)
Hang je jezelf echt serieus op als je 2 dagen moet vakkenvullen? Ik kan dat echt niet begrijpen. Leg eens uit wat voor gedachten er dan door je hoofd gaan? Zit je in een inrichting? Kun je zelfstandig leven?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87459609
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hang je jezelf echt serieus op als je 2 dagen moet vakkenvullen? Ik kan dat echt niet begrijpen. Leg eens uit wat voor gedachten er dan door je hoofd gaan? Zit je in een inrichting? Kun je zelfstandig leven?
wat doe jij eigenlijk zoal de hele dag.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:49:49 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87459687
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:47 schreef Filmpjer het volgende:

[..]

wat doe jij eigenlijk zoal de hele dag.
ik werk van 8 tot 5, daarna ga ik naar huis en doe ik het huishouden, daarna ga ik de hele avond internetten/spelletje spelen/op vriendenbezoek/naar de fillum/sporten. ik eet op dinsdag en donderdag bij mijn ouders, en vrijdag en zaterdag ga ik stappen. op zondag rust ik meestal uit en vaak ga ik dan uit eten.
Lijkt je dat een leuk leven?
Wat doe jij de hele dag? Zit je in een inrichting? Kan je zelfstandig leven? Wie kookt jouw eten? Wie maakt jouw huis schoon?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:50:21 #230
3542 Gia
User under construction
pi_87459708
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:07 schreef Feestkabouter het volgende:
ja ik heb een erg hoog IQ en Asperger............ als je mij laat vakkenvullen verhang ik me binnen 2 dagen.
van geestdodend werk ontploft mijn hoofd en word ik echt helemaal gek.
Vakkenvullen is nog niet zo geestdodend als champignons plukken. Je moet toch nog altijd de datum in de gaten houden, het fifo-systeem, wat over de datum is weggooien enz.....

Maar goed, ik begrijp dat autisten die dit niet geleerd hebben, niet kunnen werken als dit van ze verwacht wordt. Autisten die dit wel aangeleerd hebben, kunnen dit schijnbaar wel.

Kunnen hier dan geen trainingen voor komen. In elk geval voor de groep die nog niet volwassen is?

Als ik naar mijn neefje kijk, zie ik een kind dat echt in zijn eigen wereldje leeft en zijn gangetje gaat. Maar hij kan al heel goed communiceren met andere mensen, omdat hij dit aanleert op het speciale onderwijs waar hij zit. Hij heeft jaren in een klas met maar 3 kinderen of zo gezeten en zit nu in een iets grotere klas.
Ik denk dat onderwijs hier erg belangrijk is. Want autisten kunnen best bepaald gedrag aanleren.

Voor degenen bij wie dat niet is gebeurd, is dat misschien te laat. Als een diagnose pas wordt gesteld als je 21 bent, kun je niet met terugwerkende kracht opgevoed worden, zodat je met je aandoening wel kunt functioneren in de samenleving.
Die mensen dan maar 'dom' werk laten doen, terwijl ze misschien wel hoogbegaafd zijn, lijkt me niet de oplossing.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:51:37 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87459751
ze moeten hoe dan ook werk doen. wat voor werk maakt mij echt niet uit, maar iedereen kan iets. thuiszitten is geen optie.
Een gedicht over Maanvis
pi_87459828
Krantenwijkje lopen.
pi_87459902
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik werk van 8 tot 5, daarna ga ik naar huis en doe ik het huishouden, daarna ga ik de hele avond internetten/spelletje spelen/op vriendenbezoek/naar de fillum/sporten. ik eet op dinsdag en donderdag bij mijn ouders, en vrijdag en zaterdag ga ik stappen. op zondag rust ik meestal uit en vaak ga ik dan uit eten.
Lijkt je dat een leuk leven?
Wat doe jij de hele dag? Zit je in een inrichting? Kan je zelfstandig leven? Wie kookt jouw eten? Wie maakt jouw huis schoon?
Ik ga binnen kort therapien volgen bij het GGZ om zelfstandiger te worden en beter om te gaan met veranderingen.

Verder heb ik weinig hobby's, en woon nog thuis. ga eens per week op bezoek bij mijn broer.

volgens ggz kan ik nooit helemaal zelfstandig wonen
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:54:48 #234
21636 Feestkabouter
pi_87462022
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:25 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wat is er asociaal in mijn bericht? omdat ik zeg probeer het gewoon en oordeel niet als je het nooit gedaan hebt gewoon doen.

In je andere draad geef je al toe dat je graag de oude wajong wilt en niet de nieuwe en dat je er bang voor bent 1 tip ga gewoon werk zoeken en je hoeft helemaal geen uitkering of Loondispensatie dan maak je nog veel meer kans op een baan je bent voordelig je kan breder zoeken je mag dan ook echt rustiger doen je baas is VERPLICHT om rekening te houden met jou.

Mijn sterke mening als je niet KUNT werken zit je echt aan een slangetje of aan de zuurstofpomp of je bent zo gestoord dat je niet eens weet wie je bent en je zit te hele dag te kwijlen of whatever dat noem ik volledig arbeidsongeschikt die mensen mogen van mij volledige min loon krijgen dus 1450 bruto geloof ik want die hebben het echt nodig!.
ten eerste wil ik even zeggen dat ik absoluut de mening deel dat werkzaamheden als schoonmaken en vakkenvullen absoluut belangrijk zijn in deze wereld. dat meen ik serieus. ik respecteer mensen die dat soort werk doen zeer.
ik respecteer eigenlijk iedereen die werkt zeer. en daarnaast respecteer ik eigenlijk bijna alle anderen die om wat voor reden dan ook niet werken, ook zeer.

ten tweede weet ik waarover ik oordeel, je gaat er ten onrechte vanuit dat ik het niet heb geprobeerd.

ten derde wil ik je erop wijzen dat bij mij het probleem niet zit in het niet 'willen' werken, maar in het niet 'kunnen' werken. wat daarbij wel een grote rol speelt is dat ik eigenlijk niet wil leven.

ten vierde is het op geen enkele manier zo dat ik iemand chanteer met zelfmoord, dat zou ik uiterst wreed en oneerlijk vinden.
het 'ophangen' noemde ik slechts om uit te drukken hoe geblokkeerd en overspannen mijn hoofd nu is en hoe slecht ik daardoor tegen geestdodende activiteiten kan.

ten vijfde scheelt het misschien voor je als ik uitleg dat ik eerst gewoon een aantal jaar heb gewerkt, dat ik pas de afgelopen tijd overspannen ben geraakt (en uit onderzoek is gebleken dat ik Asperger heb), en dat ik dat als een tijdelijke situatie zie: mijn hulpverleners en ik gaan er vanuit dat ik ooit weer in het juiste werk aan de slag kan.

zo alles een beetje in een perspectief geplaatst waar je wat mee kunt hoop ik?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:58:06 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87462150
maar heb je het al geprobeerd, schoffelen of vakkenvullen of lopende band werk? het lijkt me dat bezig zijn in de groenvoorziening je gedachten juist vrij maakt en rustgevend is. en zo zijn er nog meer dingen die je kunt doen. iedereen kan iets. mij moet je ook geen bejaardenverzorging laten doen, dat wil/kan ik echt niet. dat betekent nog niet dat ik een uitkering zou moeten krijgen als bejaardenverzorging het enige werk zou zijn waarvoor ik geschikt ben.
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:07:25 #236
21636 Feestkabouter
pi_87462520
quote:

[..]

het asociale aan jou bericht is dat je er zonder enige aanwijzing vanuitgaat dat iemand die aangeeft dat bepaalde dingen niet kan, dat ie die dingen niet heeft geprobeerd.

daarnaast zeg je 'ga GEWOON werk zoeken'...... zonder je daarbij te realiseren dat de maatschappij niet is ingesteld op autisten.
en ik neem dat de maatschappij niet kwalijk: voor mij is het moeilijk om te leren wat mijn beperkingen zijn en hoe ik mijn capaciteiten goed kan benutten; voor iemand anders is het alleen maar nog moeilijker om in te schatten wat ie aan mij kan hebben.

en leuk dat een baas verplicht is er rekening mee te houden. kun je mij vertellen waar jouw belevingswereld zich afspeelt? waar kennelijk iedereen zich aan alle regels houdt?

misschien is asociaal voor jou niet het juiste woord.
betere opties: bekrompen, kortzichtig, negatieve instelling, zelfinvullend, negatieve aannames makend.
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:12:02 #237
21636 Feestkabouter
pi_87462716
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:58 schreef Maanvis het volgende:
het lijkt me dat bezig zijn in de groenvoorziening je gedachten juist vrij maakt en rustgevend is.
prima dat jou dat zo lijkt. ik neem het je ook niet kwalijk dat je dat denkt. mooi dat het voor jou zo werkt.
maar je lijkt er niet echt voor open te staan dat het misschien voor andere mensen echt anders werkt. ik neem je dus wel kwalijk dat je nogal een duidelijk stempel op je posts drukt waarmee je duidelijk aangeeft niet anders dan jouw zienswijze te accepteren.

serieus: ben er blij mee dat je niet weet hoe het is om elke dag een aantal keer helemaal gek te worden van de chaos aan (dwangmatige) gedachten in je hoofd.
maar geef mij de ruimte om mijn problemen en beperkingen te hebben. met die ruimte is het al moeilijk genoeg, zonder die ruimte maak je het alleen maar moeilijker.
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:15:23 #238
21636 Feestkabouter
pi_87462849
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:58 schreef Maanvis het volgende:
maar heb je het al geprobeerd, schoffelen of vakkenvullen of lopende band werk?
koelkasten slopen voor recycling
reclamefolders rondbrengen
lopende band: rockwool in dakpanelen stoppen
bijrijder op een vrachtwagen om te helpen met lossen

been there, tried all that. werkelijk waar. nu tevreden? ik gaf toch al aan dat je er ten onrechte vanuitging dat ik dat had geprobeerd, waarom geloof je dat niet gewoon meteen?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:28:37 #239
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87463362
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Zwolsboy het volgende:

Mensen die nooit iets hebben gedaan moeten niet meteen zeggen dan ontplof ik of kan ik niet doe het MINSTENS 2 maanden of beter gezegt doe het 1 jaar en blijf het doen en vertel na 1 jaar je verhaal.
Check. Ik ben het met je eens dat je niet bij voorbaat moet roepen ' kan niet'
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:36:03 #240
3542 Gia
User under construction
pi_87463612
quote:
Ik zit niet aan een slangetje en mankeer psychisch niks. Ik kan feitelijk alles, zolang ik het maar thuis kan doen. Ik kan alleen de deur uit op momenten dat het goed uitkomt. Soms ook dagen niet. Soms is er geen enkel probleem. Soms moet ik noodgrepen gebruiken om weg te kunnen.

Maar, je ziet helemaal niks aan mij! Toch ben ik volledig afgekeurd. En waarom? Omdat het uwv niet doet aan thuiswerken. Wil je thuiswerken? Dan begin je maar als zelfstandige. Tja, en dat verdom ik dus, omdat geen enkele verzekering mij zal willen verzekeren voor ziekte of (verslechterde) arbeidsongeschiktheid.

Dat mijn toestand met het ouder worden slechter wordt, staat als een paal boven water.

Ik vind dit een zeer kwetsende en kortzichtige mening van jou.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:37:01 #241
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87463645
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:54 schreef Feestkabouter het volgende:

zo alles een beetje in een perspectief geplaatst waar je wat mee kunt hoop ik?
Nee, hier is men pas tevreden als je alle trajecten om duurzaam aan het werk te gaan in de toekomst laat vallen ten faveure van het eerste het beste rotbaantje dat nu beschikbaar is.

Waar ze jou als eerste laten vallen als het wat tegen zit, (en gaat tegen zitten, want je hebt een aandoening en je wordt er niet jonger op, lang leve flex contracten) waardoor je later alsnog voor eeuwig aan het uitkerings infuus eindigt ipv een bovenmodale belasting bij te dragen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rubber_Johnny op 12-10-2010 17:43:08 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:57:42 #242
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87464296
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:36 schreef Gia het volgende:
Maar, je ziet helemaal niks aan mij! Toch ben ik volledig afgekeurd. En waarom? Omdat het uwv niet doet aan thuiswerken. Wil je thuiswerken? Dan begin je maar als zelfstandige. Tja, en dat verdom ik dus, omdat geen enkele verzekering mij zal willen verzekeren voor ziekte of (verslechterde) arbeidsongeschiktheid.

Jij woonde toch in helmond? Ik weet nog een bedrijf in uden waar je af en toe spulletjes op kunt halen en die dan thuis kunt inpakken, bijv tandpastatubes etc. Mocht je interesse hebben stuur even een PM.

vroeger had je ook van TNS Nipo zo'n enqueteservice, dan kun je vanuit je thuis mensen opbellen met de computer, en die dan vragen stellen waar ze antwoord op moeten geven voor enquetes. deze mensen hebben zich hiervoor opgegeven dus het is niet ongewenst. maar volgens mij doen ze dat nu niet meer.. maar dat zou je even kunnen nakijken :).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:03:03 #243
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87464449
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:15 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

koelkasten slopen voor recycling
reclamefolders rondbrengen
lopende band: rockwool in dakpanelen stoppen
bijrijder op een vrachtwagen om te helpen met lossen

been there, tried all that. werkelijk waar. nu tevreden? ik gaf toch al aan dat je er ten onrechte vanuitging dat ik dat had geprobeerd, waarom geloof je dat niet gewoon meteen?
ik zou graag nog willen weten wat er precies gebeurde waardoor je dat werk niet kon doen. Dacht je toen aan zelfmoord? Wat voor incidenten vielen er voor?
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:03:12 #244
21636 Feestkabouter
pi_87464455
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Check. Ik ben het met je eens dat je niet bij voorbaat moet roepen ' kan niet'
inmiddels heb ik verschillende keren laten blijken dat er geen sprake is van 'bij voorbaat'
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:03:59 #245
3542 Gia
User under construction
pi_87464473
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:57 schreef Maanvis het volgende:
Jij woonde toch in helmond? Ik weet nog een bedrijf in uden waar je af en toe spulletjes op kunt halen en die dan thuis kunt inpakken, bijv tandpastatubes etc. Mocht je interesse hebben stuur even een PM.

vroeger had je ook van TNS Nipo zo'n enqueteservice, dan kun je vanuit je thuis mensen opbellen met de computer, en die dan vragen stellen waar ze antwoord op moeten geven voor enquetes. deze mensen hebben zich hiervoor opgegeven dus het is niet ongewenst. maar volgens mij doen ze dat nu niet meer.. maar dat zou je even kunnen nakijken :).
Als je bij die bedrijven in dienst kunt, dus, dat zij je WAO-premie e.d. betalen, prima. Maar iets zegt me dat je dan toch weer als ZZP-er wordt gezien en je dus zelf verantwoordelijk bent voor je verzekeringen.

En zoals ik al zei: Ik kan me nergens verzekeren als zelfstandige.

Daarbij is naar Uden rijden, bijvoorbeeld, al een probleem op zich. Da's een half uur heen en een half uur terug. Kans is groot dat ik ernstig in de problemen kom.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06:23 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87464537
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je bij die bedrijven in dienst kunt, dus, dat zij je WAO-premie e.d. betalen, prima. Maar iets zegt me dat je dan toch weer als ZZP-er wordt gezien en je dus zelf verantwoordelijk bent voor je verzekeringen.
Nee, je wordt dan niet als ZZP-er gezien. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat die 17-18 jarige meiskes die dat doen gelijk al als ZZP-er in dienst komen.
quote:
Daarbij is naar Uden rijden, bijvoorbeeld, al een probleem op zich. Da's een half uur heen en een half uur terug. Kans is groot dat ik ernstig in de problemen kom.
Dat klopt, maar ik zat dan meer te denken aan een situatie waarbij bijv. je man op en neer rijdt voor je?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:09:27 #247
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87464642
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:03 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

inmiddels heb ik verschillende keren laten blijken dat er geen sprake is van 'bij voorbaat'
Ik reageerde op Zwolsboy om te laten zien dat er bij mijn geval ook geen sprake was van 'bij voorbaat'.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:12:04 #248
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87464735
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:09 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik reageerde op Zwolsboy om te laten zien dat er bij mijn geval ook geen sprake was van 'bij voorbaat'.
bij zulke topiques moet je er dat wel altijd bij zetten eigenlijk, en ook altijd erbij zeggen wat er precies gebeurt waardoor je niet kunt werken. niet met zielig gedoe beginnen als 'dan hang ik mezelf op'.. dar heef tniemand een boodschap aan.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:12:58 #249
3542 Gia
User under construction
pi_87464762
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:06 schreef Maanvis het volgende:
Nee, je wordt dan niet als ZZP-er gezien. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat die 17-18 jarige meiskes die dat doen gelijk al als ZZP-er in dienst komen.
En ik kan me niet voorstellen dat zij iemand met mijn medische geschiedenis met de huidige wetgeving, fulltime in dienst nemen. Zoals ik al zei zal mijn toestand zeker verslechteren. En dan moeten zij mij een jaarlang of zo doorbetalen?
quote:
Dat klopt, maar ik zat dan meer te denken aan een situatie waarbij bijv. je man op en neer rijdt voor je?
Mijn man is 's morgens om 6 uur de deur uit en is om 10 over 5 's middags thuis. Wanneer zou hij dat eens moeten doen? Die werkt gewoon 40 uur per week en moet daarvoor al 's morgens en 's middags een uur reizen. Geloof niet dat hij om kwart over 5 effe voor mij naar Uden rijdt. :D

Daarbij ga ik dus inderdaad echt geen wasknijpers in elkaar zetten of zo. Ben geen mongool!!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:20:24 #250
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87465036
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

En ik kan me niet voorstellen dat zij iemand met mijn medische geschiedenis met de huidige wetgeving, fulltime in dienst nemen. Zoals ik al zei zal mijn toestand zeker verslechteren. En dan moeten zij mij een jaarlang of zo doorbetalen?
[..]
Het zou sowieso op tijdelijke basis zijn altijd, en hoe dat dan werkt weet ik ook niet :). Iig zeker niet fulltime aangezien het op opdrachtbasis is en dus net afhankelijk van wat zij binnenkrijgen aan werk. Ik denk ook dat je dan per unit betaald krijgt.

quote:
Mijn man is 's morgens om 6 uur de deur uit en is om 10 over 5 's middags thuis. Wanneer zou hij dat eens moeten doen? Die werkt gewoon 40 uur per week en moet daarvoor al 's morgens en 's middags een uur reizen. Geloof niet dat hij om kwart over 5 effe voor mij naar Uden rijdt. :D
Geen idee :P. Als jij daar een soort van voldoening uit zou halen als hij wekelijks een hoop zooi ophaalt en wegbrengt, dan zou ik dat iig voor je doen, mocht ikje man zijn ;).
quote:
Daarbij ga ik dus inderdaad echt geen wasknijpers in elkaar zetten of zo. Ben geen mongool!!
Aan wat voor thuiswerk zit je dan te denken? Het is bijna allemaal assemblagewerk. Gewoon zodat je bezig bent. Misschien dat je hier wat interesses/capaciteiten kunt plaatsen zodat je tips kunt krijgen van anderen? Ikzelf heb freelance vertaalwerk vanuit huis gedaan, en programmeeropdrachten gemaakt. Ook zou ik afgelopen april vanuit huis voor een bedrijf in londen gaan werken (binnen mijn vakgebied) maar dat heb ik afgeslagen omdat ik ander meer permanent werk had.
Dus er zijn weldegelijk mogelijkheden, dat heb ik zelf ervaren. Wat jouw mogelijkheden zijn dat kun je in overleg bepalen natuurlijk, maar van het UWV hoef je dus duidelijk niets te verwachten, dat merk ik wel. Je zult het ook sowieso nooit met de intentie moeten doen om meer te gaan verdienen, gewoon dat je iets te doen hebt buiten thuiszitten :). Bijv. vrijwilligerswerk?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')