Dat inderdaad. Belastingdienst maakt een fout, niet jij. Anders schakel je je rechtsbijstand in. Die andere bank zal je ook niet de gegevens geven van die persoon, omdat jij ook niets hebt overgemaakt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:10 schreef karr-1 het volgende:
Bellen en blijven zeuren
Dat heeft geen zin, er is niks om bezwaar tegen te maken. Je bezwaarschriften zullen niet-ontvankelijk worden verklaard.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:09 schreef lekkereloempia het volgende:
... Heb nu al 2x een bezwaarschrift ingediend, maar nog geen reactie.
Belastingdienst heeft gelijk, je moet niet bij hun zijn maar bij de bank.quote:Wat kan ik nu nog doen om mijn geld te krijgen???
Zojuist (voordat ik mijn probleem op Fok! zette) heb ik ze weer gesproken en ze kunnen NIKS doen omdat ik een verzoek moet indienen bij degene die het geld heeft ontvangen. En dan is het hopen dat deze bereid is om het bedrag door te sturen naar mijn rekening... Maar ik krijg dus GEEN gegevens van desbetreffende bankinstelling.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad het beste idee.
Wellicht heb je de eerste zin van mijn post niet gelezen...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, er is niks om bezwaar tegen te maken. Je bezwaarschriften zullen niet-ontvankelijk worden verklaard.
[..]
tenzij je jouw rekeningnummer wél goed hebt ingevuld. Kijk even op de aangifte wat je hebt ingevuld.
Hierboven gaf iemand ook al aan, dat je beter even op je aangifte kan kijken. Als jij het goede rekeningnummer op hebt gegeven, kan je ze door blijven stalken. Dan is het jouw schuld toch niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:16 schreef lekkereloempia het volgende:
[..]
Zojuist (voordat ik mijn probleem op Fok! zette) heb ik ze weer gesproken en ze kunnen NIKS doen omdat ik een verzoek moet indienen bij degene die het geld heeft ontvangen. En dan is het hopen dat deze bereid is om het bedrag door te sturen naar mijn rekening... Maar ik krijg dus GEEN gegevens van desbetreffende bankinstelling.
Is het trouwens mijn probleem dat de belastingdienst zo'n blunder maakt dan??? Als ik een foutje maak bij de aangifte dan krijg ik een naheffing en moet ik DIRECT betalen
Dat heb ik wel. Daar staat alleen dat je al jaren hetzelfde rekeningnummer hebt. Mijn vraag is of je in je aangifte hebt aangegeven of het bij de belastingdienst bekende rekeningnummer nog steeds goed is, of dat dat iets anders moet zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:17 schreef lekkereloempia het volgende:
[..]
Wellicht heb je de eerste zin van mijn post niet gelezen...
Voor 1000 euro komt geen advocaat z'n bed uitquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:18 schreef karr-1 het volgende:
Nee het is niet jou probleem, jij hebt niets veranderd. Zij maken een fout dan mogen zij het ook oplossen. Ik zou inderdaad een advocaat of zo bellen.
Wellicht heb je een tiepvaudtje gemaakt...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:17 schreef lekkereloempia het volgende:
[..]
Wellicht heb je de eerste zin van mijn post niet gelezen...
Even voor de duidelijkheid, je hebt niet tijdens zeg het aanvragen van zorg/huurtoeslag, of op een ander moment tussen de laatste keer en nu, contact gehad met de belastingdienst, en mogelijk een ander nummer opgegeven? Maw, ze kunnen op geen enkele manier via een actie van jou een ander nummer voorbij hebben zien komen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:16 schreef lekkereloempia het volgende:
[..]
Zojuist (voordat ik mijn probleem op Fok! zette) heb ik ze weer gesproken en ze kunnen NIKS doen omdat ik een verzoek moet indienen bij degene die het geld heeft ontvangen. En dan is het hopen dat deze bereid is om het bedrag door te sturen naar mijn rekening... Maar ik krijg dus GEEN gegevens van desbetreffende bankinstelling.
Is het trouwens mijn probleem dat de belastingdienst zo'n blunder maakt dan??? Als ik een foutje maak bij de aangifte dan krijg ik een naheffing en moet ik DIRECT betalen
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Voor 1000 euro komt geen advocaat z'n bed uit
Maar opzich, een Juridisch Loket ofzo zou je wel verder kunnen helpen.
Ik krijg al meer dan een jaar elke maand één of andere huurtoeslag voor een hulpbehoevende medelander.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:16 schreef Biogarde het volgende:
Dus de belastingdienst heeft er geen moeite mee dat iemand anders het geld heeft ontvangen, en hier niemand van op de hoogte heeft gesteld? Een overheidsbedrijf? Het moet niet gekker worden.
Dus omdat zij een fout hebben gemaakt, moet jij dat oplossen. Wat een land
Dat dus!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:21 schreef BadBert het volgende:
[..]
Wellicht heb je een tiepvaudtje gemaakt...
Met je opgeslagen aangifte (mits digitaal) of kopie van je aangifte kun je bij de belastingdienst aantonen dat de fout bij HEN ligt, en niet bij jou.
Nu gaan ze er namelijk van uit dat de fout bij jou ligt, omdat jij dat rekening nummer hoort te controleren, dat doet de belastingdienst niet voor je...
DUS zegt de belastingdienst: "wij hebben gedaan wat we moeten doen, verder moet u het zelf maar uitzoeken"
En trouwens... aangifte altijd tig x controleren of al je gegevens juist zijn...
Dat staat er trouwens ook heel groot op, CONTROLEER UW GEGEVENS
Dan maak je een kopie van die brief en schrijft een bezwaar met daarin dat je dus op basis van de laatste brief er van uit bent gegaan dat het goed gestort zou worden en dat je het graag zsm wilt zien worden opgelost!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef lekkereloempia het volgende:
OK, duidelijk dat het mijn fout is omdat ik niet TIG x gecontroleerd heb omdat ik maar een betaalrekening die ik gebruik voor mijn loon, vaste lasten, belastinggeld enz enz. Sorry dat ik te laks ben geweest om te controleren omdat het al jaren WEL goed ging. Dus ik kan het geld maar beter geven aan degene die (onterecht) het geld heeft ontvangen.
Alle gekheid op een stickie: Het is toch HUN fout. Waarom moet ik nu achter mijn geld aan rennen (waarvan ik de gegevens niet los krijg bij de bank)?
Heb de brieven van de belastingdienst nagekeken en heb 2 brieven ontvangen: 1e brief: rekeningnummer incorrect. Hier heb ik niet op gereageerd. 2e brief: bevestiging dat het geld overgemaakt zou worden op het CORRECTE reknr.
Maar het geld staat nu dus toch op het rekeningnummer uit de 1e brief...:S
Wacht even....quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef lekkereloempia het volgende:
Heb de brieven van de belastingdienst nagekeken en heb 2 brieven ontvangen: 1e brief: rekeningnummer incorrect. Hier heb ik niet op gereageerd. 2e brief: bevestiging dat het geld overgemaakt zou worden op het CORRECTE reknr.
Maar het geld staat nu dus toch op het rekeningnummer uit de 1e brief...:S
Lekker slim...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef lekkereloempia het volgende:
Heb de brieven van de belastingdienst nagekeken en heb 2 brieven ontvangen: 1e brief: rekeningnummer incorrect. Hier heb ik niet op gereageerd.
Hoe kan je dit rijmen:quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef lekkereloempia het volgende:
OK, duidelijk dat het mijn fout is omdat ik niet TIG x gecontroleerd heb omdat ik maar een betaalrekening die ik gebruik voor mijn loon, vaste lasten, belastinggeld enz enz. Sorry dat ik te laks ben geweest om te controleren omdat het al jaren WEL goed ging. Dus ik kan het geld maar beter geven aan degene die (onterecht) het geld heeft ontvangen.
met:quote:Alle gekheid op een stickie: Het is toch HUN fout.
quote:1e brief: rekeningnummer incorrect. Hier heb ik niet op gereageerd.
Nogmaals, je kan geen bezwaar maken tegen iets wat geen "voor bezwaar vatbare beschikking" is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:36 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dan maak je een kopie van die brief en schrijft een bezwaar met daarin dat je dus op basis van de laatste brief er van uit bent gegaan dat het goed gestort zou worden en dat je het graag zsm wilt zien worden opgelost!
En toen je ze opbelde en tegen ze zei dat volgens de brief het naar jouw nummer overgemaakt zou worden maar dat dat duidelijk nog niet gebeurd is, wat zeiden ze toen ?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:43 schreef lekkereloempia het volgende:
De reden dat ik niet op de eerste brief gereageerd heb is omdat ik vrij snel erna (weekje later) de tweede brief kreeg waarop vermeld stond dat het bedrag wel naar de correcte rekening zou worden overgemaakt.
Klopt, aangezien de bank geen fout gemaakt heeft maar gewoon een opdracht correct uitgevoerd heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:51 schreef lekkereloempia het volgende:
De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:51 schreef lekkereloempia het volgende:
...
De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Ah, kijk dan zit het toch wat anders.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef lekkereloempia het volgende:
OK, duidelijk dat het mijn fout is omdat ik niet TIG x gecontroleerd heb omdat ik maar een betaalrekening die ik gebruik voor mijn loon, vaste lasten, belastinggeld enz enz. Sorry dat ik te laks ben geweest om te controleren omdat het al jaren WEL goed ging. Dus ik kan het geld maar beter geven aan degene die (onterecht) het geld heeft ontvangen.
Alle gekheid op een stickie: Het is toch HUN fout. Waarom moet ik nu achter mijn geld aan rennen (waarvan ik de gegevens niet los krijg bij de bank)?
Heb de brieven van de belastingdienst nagekeken en heb 2 brieven ontvangen: 1e brief: rekeningnummer incorrect. Hier heb ik niet op gereageerd. 2e brief: bevestiging dat het geld overgemaakt zou worden op het CORRECTE reknr.
Maar het geld staat nu dus toch op het rekeningnummer uit de 1e brief...:S
Nee dat zijn ze niet, je bent zelf verantwoordelijk om de gegevens te controleren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Volgens mij is de bank verplicht om het rekeningnummer en de tenaamstelling te controleren, als dat niet klopt, dan is de bank fout...
Het enige wat de bank zal doen is controleren of het rekeningnummer voldoet aan de 11-proef. Uitzondering hierop is de Postbank, omdat die nummers niet met die proef te testen zijn. Postbank zal dus controleren of naam en nummer overeenkomen (maar best kans dat ze dat zelfs alleen doen bij particuliere opdrachten via telebankieren, bulkopdrachten van bedrijven en instellingen gaan misschien wel ongecontroleerd door)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Volgens mij is de bank verplicht om het rekeningnummer en de tenaamstelling te controleren, als dat niet klopt, dan is de bank fout...
Dat dus! (TVP)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
Omdat driemaal immers scheepsrecht is, probeer ik het nog maar een keer:
Wat heb je in je aangifte ingevuld?
Je hebt de vraag gekregen "staat er een juist rekeningnummer op ons bericht?" Stond het juiste rekeningnummer op dat bereicht (de zgn. "Uitnodinging tot het doen van aangifte"), en wat heb je bij die vraag ingevuld?
[..]
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
Ik vraag met je mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
Omdat driemaal immers scheepsrecht is, probeer ik het nog maar een keer:
Wat heb je in je aangifte ingevuld?
Je hebt de vraag gekregen "staat er een juist rekeningnummer op ons bericht?" Stond het juiste rekeningnummer op dat bereicht (de zgn. "Uitnodinging tot het doen van aangifte"), en wat heb je bij die vraag ingevuld?
[..]
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
Maar een zaak rondom een onverschuldigde betaling kan volgens mij alleen door de betaler gestart worden. De Belastingdienst in deze dus. TS heeft immers geen betaling gedaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
Het bankrekeningnummer voor de toeslagen is los van de bankgegevens in de aangifte.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, je hebt niet tijdens zeg het aanvragen van zorg/huurtoeslag, of op een ander moment tussen de laatste keer en nu, contact gehad met de belastingdienst, en mogelijk een ander nummer opgegeven? Maw, ze kunnen op geen enkele manier via een actie van jou een ander nummer voorbij hebben zien komen?
Nee dat zijn ze niet, zolang het een correct rekeningnummer is (de 11 proef) maakt het geen moer uit welke naam er aan hangt, het geld zal overgemaakt worden. Behalve inderdaad de Postbank.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Volgens mij is de bank verplicht om het rekeningnummer en de tenaamstelling te controleren, als dat niet klopt, dan is de bank fout...
Ze zullen genoeg fouten maken, maar in dit geval ligt de fout waarschijnlijk bij TS door het niet controleren van het banknummer na waarschuwingen dat het verkeerd was.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lekker die belastingsdienst.. alsof die lui al jaren geen dikke fouten maken.
Als dit zo door gaat rest je enige kans het terug te krijgen via de rechtbank.
Ik wil even een lans breken voor TS. Je hebt gelijk, die vraag bekroop mij ook. Maar ...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:54 schreef DonJames het volgende:
Omdat driemaal immers scheepsrecht is, probeer ik het nog maar een keer:
Wat heb je in je aangifte ingevuld?
Je hebt de vraag gekregen "staat er een juist rekeningnummer op ons bericht?" Stond het juiste rekeningnummer op dat bereicht (de zgn. "Uitnodinging tot het doen van aangifte"), en wat heb je bij die vraag ingevuld?
[..]
Dat klopt, maar dat kan je zelf wel (via de rechter desnoods). Google maar eens op "onverschuldigde betaling".
En vervolgens dat dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:47 schreef sanger het volgende:
Maar een zaak rondom een onverschuldigde betaling kan volgens mij alleen door de betaler gestart worden. De Belastingdienst in deze dus. TS heeft immers geen betaling gedaan.
TS is dan de opdrachtgever van de betalingsbatch van de BDquote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:48 schreef Nizno het volgende:
Als TS het foute rekeningnummer heeft ingevuld is hij de opdrachtgever.
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:50 schreef r_one het volgende:
[..]
TS is dan de opdrachtgever van de betalingsbatch van de BDLijkt me sterk.
Dat maakt TS nog niet de opdrachtgever van de onverschuldigde betaling, in relatie tot de bank dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:55 schreef Nizno het volgende:
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.
Dat is een andere discussie. Het is nog steeds de BD die de onverschuldigde betaling heeft uitgevoerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
TS heeft dan de BD opdracht gegeven over te maken naar een verkeerd rekeningnummer.
Wij hebben dat (zakelijk) ook een keer gehad. Konden ook niet achterhalen waarom die wijziging is geweest.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:29 schreef lekkereloempia het volgende:
Inmiddels weer telefonisch contact gehad met de BD en (nogmaals) gerefereerd naar de twee ontvangen brieven. Ze geven nu aan dat ' iemand' opdracht heeft gegeven om het rekeningnummer te veranderen. Wie deze 'iemand' is geweest kunnen (mogen) ze niet zeggen. Ik zei daarop dat de tweede brief wel het correcte nummer vermeld stond en ze zagen dat idd ook in hun systeem.
Dat hun systeem dat niet kan is onzin.quote:Ik moest van de mevrouw WEER via een bezwaarschrift mijn klacht doen en dan kijken ze intern wat ze kunnen doen. Dit hele circus duurt ' maar' 6-8 weken. Zij kon me helaas verder niet helpen omdat ze bij de BD geen gespreksnotities maken (hun systeem kan dat niet).
Bedoel je hiermee dat TS liegt?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:49 schreef sanger het volgende:
Dat hun systeem dat niet kan is onzin.
Ik zeg niet dat TS niet liegt, ik zeg alleen dat het systeem waarmee de BD werkt het wel degelijk kanquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:43 schreef JO3Y het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee dat TS liegt?
Ik heb ook weleens vaker de BD gebeld en refereerde dan naar mijn laatste telefoongesprek. Ze zeggen dan glashard dat ze geen gespreksnotities van maken dus moest ik het hele verhaal opnieuw doen. Dus het klinkt mij niet verkeerd in de oren en als je dat niet geloofd kun je de belastingtelefoon bellen: 0800-0543
Dus als TS niet liegt, maar BD zegt dat et systeem het niet kan, wie liegt er dan ? :Squote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat TS niet liegt, ik zeg alleen dat het systeem waarmee de BD werkt het wel degelijk kan
Het systeem kan het eventueel wel aan, maar de BD doet er niets mee. Niemand die hier liegt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:49 schreef JO3Y het volgende:
[..]
Dus als TS niet liegt, maar BD zegt dat et systeem het niet kan, wie liegt er dan ? :S
Dit dusquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het systeem kan het eventueel wel aan, maar de BD doet er niets mee. Niemand die hier liegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |