abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81829443
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:51 schreef AKnynke het volgende:

[..]

In Uppsala heb ik er eentje te koop voor 400 kronen. Niet zo'n goede, maar hij fietst!
Hm, maar daar ben ik niet zo snel... Ik vroeg me voornamelijk af welke budget ketens er ook fietsen hebben staan. De fietsenwinkels vind ik wel, maar ik heb al fietsen in A'dam en Londen, dus wil er eigenlijk weinig aan besteden... Misschien een keer een auto lenen en naar Uppsala rijden
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 24 mei 2010 @ 14:16:54 #242
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81829596
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, maar daar ben ik niet zo snel... Ik vroeg me voornamelijk af welke budget ketens er ook fietsen hebben staan. De fietsenwinkels vind ik wel, maar ik heb al fietsen in A'dam en Londen, dus wil er eigenlijk weinig aan besteden... Misschien een keer een auto lenen en naar Uppsala rijden
Met de trein is maar 40 minuutjes.

Ik heb ook nog 2 zwarte expedit kasten met 8 vakken, en een lichte met ook 8 vakken te koop. 2 eetkamer stoelen en een bureaustoel komen er ook nog bij!

Dus, als iemand interesse heeft: Ik wil er erg graag vanaf!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 24 mei 2010 @ 15:06:50 #243
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_81831440
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Biltema en Jula hebben vaak fietsen van zo'n 1000 tot 1500 kroon in de winkel staan. Kwaliteit onbekend.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 24 mei 2010 @ 15:09:56 #244
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_81831568
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:51 schreef AKnynke het volgende:

[..]

In Uppsala heb ik er eentje te koop voor 400 kronen. Niet zo'n goede, maar hij fietst!
Als Drive- het het ver vindt: Hoe goed/slecht is ie dan? Is het zo'n studentending of kan je er nog redelijke afstanden mee overbruggen?
pi_81831590
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:06 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Biltema en Jula hebben vaak fietsen van zo'n 1000 tot 1500 kroon in de winkel staan. Kwaliteit onbekend.
Kjik, dat zocht ik
  maandag 24 mei 2010 @ 15:26:33 #246
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81832118
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Als Drive- het het ver vindt: Hoe goed/slecht is ie dan? Is het zo'n studentending of kan je er nog redelijke afstanden mee overbruggen?
Studentending. Niet zo goed, dus.
pi_81853104
Ik ben net een weekendje in Stockholm geweest weer, lekker vrienden gemeet en veel fika's gehad. Ik mis het nu alweer! Heerlijk weer zaterdag, zelfs nog herten tegengekomen! Heerlijke stad
pi_82238817
Ik mis Stockholm ook enorm. Ik ben er geweest voor stage een jaar geleden (slechts 3 maanden jammer genoeg, toen was men studie klaar).

Ik ben in veel landen/steden geweest maar nergens dacht ik: "hier voel ik me thuis", buiten stockholm. Daar voelde ik me super goed in men vel.

Nu, een jaar later blijft het gevoel zeer sterk aanwezig dat ik daar (later) wil naartoe verhuizen. Laten we zeggen, beginnen met een jaartje, kijken hoe het gaat en dan verder zien hoe je leven er dan uit ziet.

Er zijn nog wel wat dingetjes die me (voorlopig) tegenhouden maar ik ga ze proberen weg te werken en de sprong in het diepe wagen.

Dingen die me op dit moment tegenhouden:

1) Job vinden, is niet zo gemakkelijk (IT met maar een dik half jaar werkervaring)
2) De taal, ik spreek geen Zweeds maar wil het wel gaan leren (in belgie)
3) Kenissen, ik ken zo goed als niemand daar, is best wel beetje eng dan!
4) Familie/Vrienden: niet zo leuk voor hen natuurlijk...

Men ouders hebben nu wel een huisje (klein houten vakantiehuisje) gekocht in Zweden op zo'n dikke 200km van stockholm dus die band is er ook al wel

Iemand leuke ervaringen te vertellen over zulke dingen? Of tips?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 16:16:05 #249
45833 crew  Fogel
pi_82240711
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kjik, dat zocht ik
Bij www.siba.se krijg je ook regelmatig een fiets gratis bij aankoop van een of ander electronisch apparaat (TV, tomtom, mini PC, etc), zal vast dezelfde "qualiteit" zijn als bij de eerdergenoemden, maar dan heb je in ieder geval je gadget nog als de fiets uit elkaar valt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_82241895
Hoe komen studenten die daar voor een half jaar zitten eigenlijk aan een fiets?
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_82242446
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:38 schreef aardappel het volgende:
wij vonden een fiets midden in het bos
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:02:03 #252
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82243012
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:38 schreef aardappel het volgende:
Jij kwam naar Uppsala, toch? Ik heb eventueel een fiets voor je..
pi_82265113
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:02 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Jij kwam naar Uppsala, toch? Ik heb eventueel een fiets voor je..
Naar Uppsala ja Wat wil je precies hebben voor die fiets? en in wat voor staat is het?
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:44:13 #254
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82271433
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:04 schreef aardappel het volgende:

[..]

Naar Uppsala ja Wat wil je precies hebben voor die fiets? en in wat voor staat is het?
Het is een hele erge shit fiets. Maar, voor 300 kronen (30 euro) is ie van jou. En met een heel klein beetje werk doet ie het best weer. Voor in de stad fietsen is het best okay..
pi_82276834
30 eurie is geen geld, maar ik zeg niks toe =) Ben nog steeds benieuwd hoe de rest van de exchange students aan een fiets komt.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:07:09 #256
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82277115
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:00 schreef aardappel het volgende:
30 eurie is geen geld, maar ik zeg niks toe =) Ben nog steeds benieuwd hoe de rest van de exchange students aan een fiets komt.
Goed, je moet snel beslissen. Eind juni ben ik hier weg, en dan kunnen we eventueel wat regelen. De rest van de uitwisselingstudenten komen er ook zo aan, via via..
pi_82277230
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:00 schreef aardappel het volgende:
ik was van plan ook een fiets te kopen, maar het OV was toch een stuk handiger . Daarbij moest je dan dagelijks een flinke heuvel (en uiteraard af.. een rechte weg omlaag ).

Kreeg wel een opmerking van een Zweed, dat ik als een idioot fietste.. . Had een keer een fiets geleend
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_82277626
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:07 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Goed, je moet snel beslissen. Eind juni ben ik hier weg, en dan kunnen we eventueel wat regelen. De rest van de uitwisselingstudenten komen er ook zo aan, via via..
Laat maar zitten, ik kom pas eind augustus en ik wil eik eerst de fiets zien voordat ik hem koop, aangezien ik ook vrij groot ben Toch bedankt voor het aanbod!
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:28:31 #259
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_82288293
Fietsen zijn zelfs tweedehands vreselijk duur in Uppsala! Zeker in vergelijking met kwaliteit en prijzen in Nederland.
pi_82288388
Nynke is ook vrij groot

Ze kan toch een foto maken van de fiets en de frame maat doorgeven?
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:38:30 #261
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82288763
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef P.F het volgende:
Nynke is ook vrij groot

Ze kan toch een foto maken van de fiets en de frame maat doorgeven?
jij ging studeren. Ik ben inderdaad ook lang. Het lastige is dat de fiets er goed uitziet, maar het niet zo goed meer doet. Misschien moet hij gewoon doorgesmeerd worden. Maar goed, wat wil je voor 30 euro. Je krijgt er nog een goed slot bij ook. Als je alsnog geinteresseerd bent kunnen we een deal sluiten dat ik hem ergens centraal neer zet (Weet je al waar je gaat wonen? flogsta?) en de sleutel naar je opstuur in Nederland.
pi_82390333
tvp.. enne... al foto's van zonnig Stockholm?
ik kan niet wachten!! nog 'even' afstuderen, en dan heel snel gaan bedenken hoe we dat allemaal voor elkaar gaan krijgen, maar het plan is toch echt ergens deze zomer al te verhuizen.
pi_82700278
Ik ga regelmatig naar Malmö omdat een vriend van me er woont. Ben niet verder dan Tiveden geweest daarom wil ik in oktober naar Stockholm. Is dat een gunstige periode?
En zijn er nog mensen die weten wat ik echt moet zien?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:52:21 #264
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_82702886
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:14 schreef Muttan het volgende:
Ik ga regelmatig naar Malmö omdat een vriend van me er woont. Ben niet verder dan Tiveden geweest daarom wil ik in oktober naar Stockholm. Is dat een gunstige periode?
En zijn er nog mensen die weten wat ik echt moet zien?
Oktober is nou niet de meest stabiele "weer-maand" natuurlijk, maar Stockholm is eigenlijk altijd de moeite waard.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:04:20 #265
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82972126
Na een tijdje in zonnig Duitsland geweest te zijn ben ik weer terug in regenachtig Uppsala. Er is een kans dat ik hier een baan aangeboden krijg, en dus langer ga blijven. Gek!

Maar, sinds ik bijna al verhuisd ben, heb ik geen TV meer. Waar kan ik het voetbal streamen? iemand een idee?
pi_82972296
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:04 schreef AKnynke het volgende:
Na een tijdje in zonnig Duitsland geweest te zijn ben ik weer terug in regenachtig Uppsala. Er is een kans dat ik hier een baan aangeboden krijg, en dus langer ga blijven. Gek!

Maar, sinds ik bijna al verhuisd ben, heb ik geen TV meer. Waar kan ik het voetbal streamen? iemand een idee?
Ik kijk via TV4, werkte vorige keer ok. Wel met Nederlands radio-commentaar erbij, wat 15 seconden vertragingen heeft
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:09:11 #267
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82972384
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik kijk via TV4, werkte vorige keer ok. Wel met Nederlands radio-commentaar erbij, wat 15 seconden vertragingen heeft
Ja, dat het nederlandse commentaar langzamer is heb ik op de olympische spelen ook ontdekt. Wel jammer, want ik ben fan van langs de lijn...Ach ja, niets aan te doen!
pi_82972520
Vraagje aan de mensen die in Zweden wonen: hoe geraken jullie aan een job daar?
Spontane sollicitaties aan bedrijven?
Spreek je al goed Zweeds voordat je de job aangeboden kreeg?
...
pi_82972786
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:09 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja, dat het nederlandse commentaar langzamer is heb ik op de olympische spelen ook ontdekt. Wel jammer, want ik ben fan van langs de lijn...Ach ja, niets aan te doen!
Als je een goeie manier vindt - laat het me weten!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:20:14 #270
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82972914
een nederlands ip-adres krijgen en op de website van studio sport kijken. Ik heb het geprobeerd via een vpn, maar dat werkt niet echt..
pi_82973264
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:20 schreef AKnynke het volgende:
een nederlands ip-adres krijgen en op de website van studio sport kijken. Ik heb het geprobeerd via een vpn, maar dat werkt niet echt..
Probleem is juist dat ik door de server van mijn werk een Zweedse IP heb, terwijl ik in Londen zit
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 12:32:00 #272
45833 crew  Fogel
pi_82973472
Koop een slingbox en gooi die in Nederland bij een familielid/vriend/bekende met kabeltv en een fatsoenlijke internetverbinding in de meterkast
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:38:11 #273
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82973753
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:32 schreef Fogel het volgende:
Koop een slingbox en gooi die in Nederland bij een familielid/vriend/bekende met kabeltv en een fatsoenlijke internetverbinding in de meterkast
was da?
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 12:42:03 #274
45833 crew  Fogel
pi_82973928
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:38 schreef AKnynke het volgende:

[..]

was da?
Ding waarmee je TV signalen via internet kan streamen.
http://www.slingbox.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox
pi_82974102
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:38 schreef AKnynke het volgende:

[..]

was da?
Soort box die je thuis aan je TV kunt hangen en die vervolgens van afstand via het internet je TV beelden door zendt, inclusief bediening van de kanalen. Als je ouders zo'n dingen aan de kabel en het glasvezel hangen, kun jij dus overal ter wereld Nederlandse TV kijken.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:47:30 #276
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82974163
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Soort box die je thuis aan je TV kunt hangen en die vervolgens van afstand via het internet je TV beelden door zendt, inclusief bediening van de kanalen. Als je ouders zo'n dingen aan de kabel en het glasvezel hangen, kun jij dus overal ter wereld Nederlandse TV kijken.
Maar, als ik dan van zender verander, verandert hun zender dan ook?

Dit zou een geweldige uitivnding zijn, want ik mis de Nederlandse tv behoorlijk!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:47:58 #277
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82974189
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ding waarmee je TV signalen via internet kan streamen.
http://www.slingbox.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox
Ik was inderdaad al even aan het kijken. Wat tof!
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 12:52:29 #278
45833 crew  Fogel
pi_82974382
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:47 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Maar, als ik dan van zender verander, verandert hun zender dan ook?

Dit zou een geweldige uitivnding zijn, want ik mis de Nederlandse tv behoorlijk!
Als ze een digitale ontvanger met slechts 1 tuner hebben dan wel... maar als ze ook een analoog signaal hebben kan je ongestoord (voor hen dan ) net zoveel zappen als je zelf wil.
pi_83006526
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:04 schreef AKnynke het volgende:
Goed bezig!
quote:
Maar, sinds ik bijna al verhuisd ben, heb ik geen TV meer.
Volgens mij ben je te lang weg uit Nederland.
pi_83058217
Even een vraagje he, ik ga (waarschijnlijk) de 23e naar Stockholm om daar een half jaartje te studeren. Nu zit ik vooral met de vraag; waar ga ik in 's hemelsnaam mijn vlucht boeken? Graag wil ik even weten hoe jullie dat aanpakken (mijn prioriteiten zijn vooral niet al te duur, en liefst vrij veel bagage meenemen (+-30 kg) voor een normale prijs.
Ryanair staat maar 1 koffer toe, van 20 kg en is vet goedkoop (12 euro eindhoven). Het maakt me niet zoveel uit van welke luchthaven ik vlieg, vervoer kan worden geregeld.
KLM vraagt iets van 300 of 600 euro voor een rechtstreekse vlucht, bagage weet ik niet maar dat vind ik gewoon bizar duur dus dat valt eigenlijk al af
SAS vraagt ongeveer 80 a 100 euro, maar ik heb geen idee hoe dat met bagage zit.

Iemand ideeën?
pi_83058957
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:09 schreef kirsten. het volgende:
Even een vraagje he, ik ga (waarschijnlijk) de 23e naar Stockholm om daar een half jaartje te studeren. Nu zit ik vooral met de vraag; waar ga ik in 's hemelsnaam mijn vlucht boeken? Graag wil ik even weten hoe jullie dat aanpakken (mijn prioriteiten zijn vooral niet al te duur, en liefst vrij veel bagage meenemen (+-30 kg) voor een normale prijs.
Ryanair staat maar 1 koffer toe, van 20 kg en is vet goedkoop (12 euro eindhoven). Het maakt me niet zoveel uit van welke luchthaven ik vlieg, vervoer kan worden geregeld.
KLM vraagt iets van 300 of 600 euro voor een rechtstreekse vlucht, bagage weet ik niet maar dat vind ik gewoon bizar duur dus dat valt eigenlijk al af
SAS vraagt ongeveer 80 a 100 euro, maar ik heb geen idee hoe dat met bagage zit.

Iemand ideeën?
KLM en SAS zijn voor een retourtje net zo duur, enkeltjes zijn bij de KLM alleen heel erg duur altijd. Dus je zou kunnen kijken of je al een retourtje kan boeken. Maar goed, je boekt nu ook wel echt last-minute, da's natuurlijk altijd wat duurder...
  zondag 20 juni 2010 @ 16:25:18 #282
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83059058
ryanair meot je bagage erbij boeken. Voor 15 euro krijg je 15 kilo, voor nog een keer 15 euro kun je 2x 15 kilo meenemen. Wat je hierboven zegt over ryanair klopt niet, ze staan GEEN 1 koffer van 20 kilo toe, bovenop de 12 kilo moet je dus nog voor de bagage betalen. Verder vliegt ryanair naar een vliegveld van waar je nog 1.5 uur in de bus moet zitten naar stockholm.

SAS staat ook 20 kilo toe, net als KLM. Zoals Drive-R zegt zijn ze qua prijs bijna gelijk als je retourtjes boekt. Bij KLM krijg je wat te eten, bij SAS niet..
pi_83063314
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

KLM en SAS zijn voor een retourtje net zo duur, enkeltjes zijn bij de KLM alleen heel erg duur altijd. Dus je zou kunnen kijken of je al een retourtje kan boeken. Maar goed, je boekt nu ook wel echt last-minute, da's natuurlijk altijd wat duurder...
oeps sorry vergeten te zeggen dat ik 23 augustus pas ga
pi_83065062
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:55 schreef kirsten. het volgende:

[..]

oeps sorry vergeten te zeggen dat ik 23 augustus pas ga
En wanneer ongeveer terug? Anyway, een ticket KLM retour kost je dan ongeveer 207 euro, enorm veel data daarvoor beschikbaar (ik gebruikte nu even een return in februari). SAS is ongeveer 175 euro en Ryanair met een tas van 20kg (+12kg handbagage) is 122 euro. Maar goed, dan moet je ook nog een trein naar Eindhoven nemen (weet niet waar je woont in Nederland, maar meestal is het verder weg dan Schiphol) en je land op een kutvliegveld verder buiten Stockholm.

Ik zou lekker KLM of SAS nemen.
  zondag 20 juni 2010 @ 20:22:25 #285
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83068829
Goedkoop is ryainair, gemak is vliegen op Arlanda met SAS of KLM. Als je gunstig woont in Nederland kan je GermanWings ook nog overwegen. Die vliegen van Köln-Arlanda met soms hele goedkope vluchten
  maandag 21 juni 2010 @ 13:14:59 #286
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_83094739
De feesten rond midzomernacht. Zijn die precies op de langste dag of altijd in het weekend?
  maandag 21 juni 2010 @ 13:18:34 #287
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83094861
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:14 schreef PLAE@ het volgende:
De feesten rond midzomernacht. Zijn die precies op de langste dag of altijd in het weekend?
qltijd op vrijdqg; qls ik het goed begrepen heb: vandaag is er dus niet veel te beleven, maar vrijdag wel. Helaas moet ik zaterdag om 7 uur op de trein naar Duitsland, dus niet veel feesten voor mij!
  maandag 21 juni 2010 @ 14:36:09 #288
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83097983
Aankomend zaterdag is het midsommar. Op zaterdag is meer de traditionele viering met dans en aardbeien eten. De (studenten)feesten zijn meestal op vrijdag avond
pi_83099345
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Aankomend zaterdag is het midsommar. Op zaterdag is meer de traditionele viering met dans en aardbeien eten. De (studenten)feesten zijn meestal op vrijdag avond
En ik kom (door werk) pas aan op Arlanda rond middernacht deze vrijdag

Dan is mijn vriendin allang onder tafel gezopen
  maandag 21 juni 2010 @ 21:47:41 #290
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83120074
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En ik kom (door werk) pas aan op Arlanda rond middernacht deze vrijdag

Dan is mijn vriendin allang onder tafel gezopen
Maar dan kan je nog wel mooi op zaterdag een rondje om de paal dansen

Hoe is het met de huizenjacht?
pi_83120930
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:47 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Maar dan kan je nog wel mooi op zaterdag een rondje om de paal dansen

Hoe is het met de huizenjacht?
Duurt nog wel even. Wel leuk om op zondagjes beetje de krant te checken en wat bezichtigingen in de buurt af te gaan, al is het maar om ideeen op te doen

En ja, zaterdag kan ik om de paal dansen, maar de vrijdag is leuker
  maandag 21 juni 2010 @ 23:03:01 #292
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83124639
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen, vanaf September tot Februari zeker, met de kans op verlening, op de uni hier.

Net nu ik m'n huis opgezegd heb en het grootste gedeelte van m'n spul weer in nederland staat, beetje jammer..maar goed, de kans is groot dat ik de baan aanneem..nu moet ik m'n Zweeds wel bijspijkeren en op het volgende niveau brengen!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:10:20 #293
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83125035
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:03 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen, vanaf September tot Februari zeker, met de kans op verlening, op de uni hier.

Net nu ik m'n huis opgezegd heb en het grootste gedeelte van m'n spul weer in nederland staat, beetje jammer..maar goed, de kans is groot dat ik de baan aanneem..nu moet ik m'n Zweeds wel bijspijkeren en op het volgende niveau brengen!
Gefeliciteerd! Wat leuk!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:17:17 #294
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83125345
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:10 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat leuk!
Thanks! Weet jij waar ik op kan zoeken hoeveel belastingen er van een bepaald salaris afgaan? Lijkt me fijn te weten hoeveel ik aan het eind van de maand overhou!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:50:34 #295
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83126780
In Uppsala betaal je 33, 12 % belasting. Op hurmycketskatt.se kan je dat uitrekenen.
pi_83244832
Yeah! Kon me wat punten toch nog goedkoop mijn ticket naar Stockholm veranderen van vrijdagavond naar vrijdagmorgen, dus ik schuif morgenmiddag gewoon aan bij het midsommer feest!!!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:34:05 #297
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83291535
Zo, ben weer terug van het rondje om de paal dansen

Mooi weer, lekker eten..topmiddag
pi_83291924
Ik zit nog even vast op kantoor, maar ga zo richting de Archipelago
pi_84234916
Leuk topic!

Ik verhuis na in 2008 een halfjaar in Uppsala te hebben gestudeerd in augustus naar Stockholm voor een éénjarige master, en wie weet een langer verblijf...
pi_84235540
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:07 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Er zijn een paar fietsenwinkels die iedereen afloopt, daar is dus al snel niet veel meer te vinden. Voor de rest inderdaad veel via-via doorverkopen of lenen van Zweden ofzo. Andere optie waar ik zelf een fiets heb gekocht is de rommelmarkt op Vaksala torg, achter het Konsert & Kongress gebouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')