Dat snap ik, maar dit heeft wel de voorkeur gezien de problemen die kunnen ontstaan als je niet getrouwd bent.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
je hoeft niet te trouwen om een huis te kunnen kopen..
dit dus..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
je hoeft niet te trouwen om een huis te kunnen kopen..
welke problemen denk je dat het oplevert dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:42 schreef Deefje het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dit heeft wel de voorkeur gezien de problemen die kunnen ontstaan als je niet getrouwd bent.
Je zult toch allerlei dingen moeten regelen als je gaat samenwonen. Als je niet getrouwd bent, staat het huis op 1 naam. Als een van beide iets gebeurt, heeft de familie automatisch recht op de helft van het huis. Mochten er kinderen komen, dan is de vader niet automatisch wettelijke vader. etc.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
welke problemen denk je dat het oplevert dan?
We hebben nog helemaal niks. Ik zat erover te denken hoe dit op te lossen namelijk. Wat beter/makkelijk is. Trouwen willen we namelijk sowieso.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
hadden jullie geen samenlevingscontract?
Een ongetrouwd stel kan ook prima een huis kopen op 2 namen hoor. Dat staat echt los van trouwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Deefje het volgende:
[..]
Je zult toch allerlei dingen moeten regelen als je gaat samenwonen. Als je niet getrouwd bent, staat het huis op 1 naam. Als een van beide iets gebeurt, heeft de familie automatisch recht op de helft van het huis. Mochten er kinderen komen, dan is de vader niet automatisch wettelijke vader. etc.
En jullie willen trouwen om dit te ondervangen? Dan kan je toch ook gewoon een samenlevingscontract nemen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Deefje het volgende:
[..]
Je zult toch allerlei dingen moeten regelen als je gaat samenwonen. Als je niet getrouwd bent, staat het huis op 1 naam. Als een van beide iets gebeurt, heeft de familie automatisch recht op de helft van het huis. Mochten er kinderen komen, dan is de vader niet automatisch wettelijke vader. etc.
Je kunt een huis kopen zonder dat je getrouwd bent.. De notaris boeit het ook niet, hoewel het wel wenselijk is een testament te hebben. Immers, stel jullie krijgen beiden een ongeluk en overlijden, maar hij wat eerder, dan gaat het huis naar jouw ouders ipv beide ouders.. Stel hij overlijdt en het huis staat op zijn naam, dan gaat het naar zijn ouders.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Interessante vraag. Wat moet je bijv. allemaal bij de notaris vast laten leggen als je een huis koopt en je bent níet getrouwd? En als je dan alsnog trouwt, wat verandert dat daaraan?
Trouwen/partnerschap is stukken goedkoper.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Nijns het volgende:
[..]
En jullie willen trouwen om dit te ondervangen? Dan kan je toch ook gewoon een samenlevingscontract nemen?
Dat dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:49 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Trouwen/partnerschap is stukken goedkoper.
Nee hoor, kan prima op beider namen staan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Deefje het volgende:
[..]
Je zult toch allerlei dingen moeten regelen als je gaat samenwonen. Als je niet getrouwd bent, staat het huis op 1 naam.
Da's een onderdeel voor het op te stellen testament.quote:Als een van beide iets gebeurt, heeft de familie automatisch recht op de helft van het huis.
Dat heeft dan weer niets met een huis kopen te maken, toch?quote:Mochten er kinderen komen, dan is de vader niet automatisch wettelijke vader. etc.
Tegen de tijd dat we gaan samenwonen zitten we rond de 2 jaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef _Flash_ het volgende:
Hebben jullie al een wat langere relatie?
Zeker wel. Huwelijk is belangrijk voor mij.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
dus je trouwt omdat het goedkoper is?niet omdat je het graag wilt doen omdat je de rest van je
leven
samen
wilt
blijven
?
We willen een hypotheek op 1 naam.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Nee hoor, kan prima op beider namen staan.
[..]
Da's een onderdeel voor het op te stellen testament.
[..]
Dat heeft dan weer niets met een huis kopen te maken, toch?
Logisch toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
dus je trouwt omdat het goedkoper is?
Daar hoef je toch niet voor te trouwen?quote:niet omdat je het graag wilt doen omdat je de rest van jeleven
samen
wilt
blijven
?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
dus je trouwt omdat het goedkoper is?niet omdat je het graag wilt doen omdat je de rest van je
leven
samen
wilt
blijven
?
Precies. We gaan gezellig samenwonen, lekker contractje tekenen, dan kun je beter meteen trouwen. Ik vind het kansloos eerst 5 jaar samen te wonen en dan te bedenken, ach, laten we eens gaan trouwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:54 schreef _Flash_ het volgende:
Nee een samenlevingscontract is romantisch....
[..]
jah.. het klinkt allemaal zo geforceerdquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:56 schreef Sjeen het volgende:
En waarom wil je trouwen en daarna meteen in huis? Je kunt ook trouwen en dan een huisje kopen
quote:
dat 'dan kunnen we net zo goed meteen trouwen' deed 't 'm...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:57 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Huis op 2 namen = hypotheek op 2 namen
Huis op 2 namen + 1 die de hypotheek betaalt + 2 jaar een relatie = m.i. een flink groot risico op toekomstige troubles. Ga eerst eens een paar jaar normaal samenwonen in een huurhuisje/appartement.
Ja, maar ik heb geen zin te trouwen en dan bij 1 van de ouders te gaan overnachten voor de huwelijksnacht. Bovendien vind ik het juist leuk te trouwen op dag 1 en dag 2 het nieuwe huis in te gaan. Kan dat met de hypotheek regelen etc? Als ik het goed begrijp zou dat betekenen dat de hypotheek dan automatisch op 2 namen komt?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:56 schreef Sjeen het volgende:
En waarom wil je trouwen en daarna meteen in huis? Je kunt ook trouwen en dan een huisje kopen
het doet mij denken aan een jeugdvriendin, ook van huis uit getrouwd en in koophuis getrokken. Twee jaar later gescheiden en huis in de verkoop. Maar goed, het kan natuurlijk ook heel anders lopenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jah.. het klinkt allemaal zo geforceerd
Ik ben geen 18. Dit is geen pubertopic.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
oh, jullie wonen allebei nog bij de ouders?tip van flip: ga eerst allebei op jezelf wonen en leer zelfstandig zijn zodat je mocht het fout gaat niet ineens met je handen in het haar zit
Omdat ik niet ga samenwonen met het idee dat het misschien wel eens over kan gaan. Ik ben een beetje van de oude stempel.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:00 schreef _Flash_ het volgende:
Laat me raden, het was haar idee?
Nee, even zonder gekheid. Als je toch het huis in je eentje kan betalen (je wil hypotheek op 1 naam) waarom het huis nu al op 2 namen en waarom trouwen? Bewijs eerst de relatie maar eens.
Absoluut niet. Maar nu graag OT.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
1 van de 2 is streng gelovig, ik gok zij.
Dat doet niemand. Toch gaan relaties uit. Zoek maar eens in WGR op Fok! naar topics over relaties die uit gaan waarbij het huis verkocht moet worden / mensen elkaar moeten uitkopen / touwtrekkerij / schulden / afhankelijkheid etc.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:01 schreef Deefje het volgende:
[..]
Omdat ik niet ga samenwonen met het idee dat het misschien wel eens over kan gaan. Ik ben een beetje van de oude stempel.
Klopt ja. Maar dat was mijn vraag niet. Ik verken alleen de mogelijkheden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:05 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dat doet niemand. Toch gaan relaties uit. Zoek maar eens in WGR op Fok! naar topics over relaties die uit gaan waarbij het huis verkocht moet worden / mensen elkaar moeten uitkopen / touwtrekkerij / schulden / afhankelijkheid etc.
dat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:05 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dat doet niemand. Toch gaan relaties uit. Zoek maar eens in WGR op Fok! naar topics over relaties die uit gaan waarbij het huis verkocht moet worden / mensen elkaar moeten uitkopen / touwtrekkerij / schulden / afhankelijkheid etc.
Ontopic zoals gezegt, je kan prima trouwen en een hypotheek afsluiten / huis kopen. Wellicht is het wel handig hier van te voren met je verstrekker over te praten. Dan kan hij er rekening mee houden.quote:
En daarom is trouwen dus wel een optie zodat alles geregeld is mocht er iets gebeuren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat.
nee, je gaat niet met de insteek 'ik ga trouwen met mijn toekomstige ex!' een huwelijk in![]()
maar ZEKER WETEN dat het niet fout gaat en je daarom niet voor dingen indekken en/of verzekeren is wel echt.. niet slim..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |