abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73453445
Hallo,

Even een korte vraag. Is het mogelijk een huis te kopen en tegelijkertijd te trouwen? Dat betekent dan dus dat we op dag 1 trouwen en op dag 2 het nieuwe huis ingaan? Ik weet niet of dit mogelijk is gezien het feit dat je dan dus moet tekenen voor de hypotheek terwijl je nog niet getrouwd bent.

Alvast bedankt!
pi_73453461
je hoeft niet te trouwen om een huis te kunnen kopen..
Ja doei.
pi_73453490
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
Dat snap ik, maar dit heeft wel de voorkeur gezien de problemen die kunnen ontstaan als je niet getrouwd bent.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:42:54 #4
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_73453497
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
dit dus..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:43:02 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_73453500
je hoeft niet te trouwen om een huis te kunnen kopen dus waarom zou dat niet kunnen?

En wat voor problemen indien je niet getrouwd bent??
Als je samen het huis koopt ben je fifty fifty eigenaar. Of je nou getrouwd bent of niet. Enige reden die ik kan bedenken om eerst te trouwen/partnerschap registreren is dat de nalatenschap dan automatisch geregeld is.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_73453508
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:42 schreef Deefje het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dit heeft wel de voorkeur gezien de problemen die kunnen ontstaan als je niet getrouwd bent.
welke problemen denk je dat het oplevert dan?
Ja doei.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:45:14 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73453569
Interessante vraag. Wat moet je bijv. allemaal bij de notaris vast laten leggen als je een huis koopt en je bent níet getrouwd? En als je dan alsnog trouwt, wat verandert dat daaraan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_73453581
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

welke problemen denk je dat het oplevert dan?
Je zult toch allerlei dingen moeten regelen als je gaat samenwonen. Als je niet getrouwd bent, staat het huis op 1 naam. Als een van beide iets gebeurt, heeft de familie automatisch recht op de helft van het huis. Mochten er kinderen komen, dan is de vader niet automatisch wettelijke vader. etc.
pi_73453605
hadden jullie geen samenlevingscontract?
Ja doei.
pi_73453644
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
hadden jullie geen samenlevingscontract?
We hebben nog helemaal niks. Ik zat erover te denken hoe dit op te lossen namelijk. Wat beter/makkelijk is. Trouwen willen we namelijk sowieso.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:48:42 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_73453682
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Deefje het volgende:

[..]

Je zult toch allerlei dingen moeten regelen als je gaat samenwonen. Als je niet getrouwd bent, staat het huis op 1 naam. Als een van beide iets gebeurt, heeft de familie automatisch recht op de helft van het huis. Mochten er kinderen komen, dan is de vader niet automatisch wettelijke vader. etc.
Een ongetrouwd stel kan ook prima een huis kopen op 2 namen hoor. Dat staat echt los van trouwen.

Wat je zegt over de nalatenschap klopt. Wat kinderen betreft moet je inderdaad even naar stadhuis en een formuliertje naar het kantongerecht brengen voor erkenning en gezag.

Maar wat ik altijd zeg; als je een jonge relatie hebt (zeg minder dan 6 jaar ofzo) koop dan niet op 2 namen een huis. Als het mis gaat levert dat zoveel gezeik op. Koop gewoon op 1 naam (kostwinnaar bijvoorbeeld) en als je daarna een keer gaat trouwen ben je opeens beide eigenaar.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:48:50 #12
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_73453684
quote:

[..]

En jullie willen trouwen om dit te ondervangen? Dan kan je toch ook gewoon een samenlevingscontract nemen?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_73453687
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Interessante vraag. Wat moet je bijv. allemaal bij de notaris vast laten leggen als je een huis koopt en je bent níet getrouwd? En als je dan alsnog trouwt, wat verandert dat daaraan?
Je kunt een huis kopen zonder dat je getrouwd bent.. De notaris boeit het ook niet, hoewel het wel wenselijk is een testament te hebben. Immers, stel jullie krijgen beiden een ongeluk en overlijden, maar hij wat eerder, dan gaat het huis naar jouw ouders ipv beide ouders.. Stel hij overlijdt en het huis staat op zijn naam, dan gaat het naar zijn ouders.
Als je getrouwd bent verandert er niets, alleen dat alles dan fifty fifty is..

Wij hebben ook eerst een huis gekocht en een paar maanden later zijn we getrouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yel op 07-10-2009 12:50:20 (tikfout) ]
pi_73453698
nou ja, de huurwoning die mijn vriend en ik huren staat op ons beider naam, ik zie niet in waarom dat bij een koopwoning ook niet sowieso zou kunnen? Weet niet of toeslagpartner (kunnen) zijn genoeg is om dat te kunnen doen of dat je een samenlevingscontract (of trouwakte) moet kunnen tonen..
Ja doei.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:49:55 #15
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_73453723
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Nijns het volgende:

[..]

En jullie willen trouwen om dit te ondervangen? Dan kan je toch ook gewoon een samenlevingscontract nemen?
Trouwen/partnerschap is stukken goedkoper.
pi_73453758
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:49 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Trouwen/partnerschap is stukken goedkoper.
Dat dus.
pi_73453788
Ik heb geen zin eerst een samenlevingscontract op te laten zetten voor een paar honderd euro, als je een paar maanden later toch gaat trouwen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:52:02 #18
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_73453790
Hebben jullie al een wat langere relatie?
pi_73453792
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:51 schreef Deefje het volgende:

[..]

Dat dus.
En leuker..
pi_73453798
dus je trouwt omdat het goedkoper is? niet omdat je het graag wilt doen omdat je de rest van je leven samen wilt blijven ?
Ja doei.
pi_73453810
quote:

[..]

Je zult toch allerlei dingen moeten regelen als je gaat samenwonen. Als je niet getrouwd bent, staat het huis op 1 naam.
Nee hoor, kan prima op beider namen staan.
quote:
Als een van beide iets gebeurt, heeft de familie automatisch recht op de helft van het huis.
Da's een onderdeel voor het op te stellen testament.
quote:
Mochten er kinderen komen, dan is de vader niet automatisch wettelijke vader. etc.
Dat heeft dan weer niets met een huis kopen te maken, toch?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73453813
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef _Flash_ het volgende:
Hebben jullie al een wat langere relatie?
Tegen de tijd dat we gaan samenwonen zitten we rond de 2 jaar.
pi_73453820
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
dus je trouwt omdat het goedkoper is? niet omdat je het graag wilt doen omdat je de rest van je leven samen wilt blijven ?
Zeker wel. Huwelijk is belangrijk voor mij.
pi_73453826
ook voor hem?
Ja doei.
pi_73453836
[/R&P] Sorry

Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')