Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35290quote:Islamadviseur Obama naar Leiden
LEIDEN - De islam-adviseur van de Amerikaanse president Obama komt volgende week woensdag naar de Universiteit Leiden.
Dalia Mogahed is dan één van de sprekers op een conferentie over islam. Die conferentie wordt gehouden ter gelegenheid van de start van een nieuw studiecentrum over islam en samenleving.
Mogahed is sinds april van dit jaar adviseur van de Amerikaanse president, als lid van de nieuwe interreligieuze adviesraad. Zij is ook voorzitter van een bekend centrum voor moslimstudies in de VS.
Ander sprekers op de conferentie zijn onder andere burgemeester Job Cohen van Amsterdam en oud-NAVO-baas Jaap de Hoop Scheffer.
Eens, ik weiger een inhoudelijke reactie totdat Obama er nog een naam heeft bijgekregen in de TT.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:01 schreef Sjaakmat het volgende:
Bedankt voor de close-up. Ik ga hem uitprinten en boven mijn bed hangen.
Ik zou een modje trouwens even vragen of de TT veranderd mag worden in Islamadviseur Albayrak Hussein Obama Mogahed komt naar Leiden!.
Dat geeft het geheel toch weer nèt iets extra's.
Wut wut wuut?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:15 schreef DustPuppy het volgende:
En als we ergens het woordt Pinguin in de titel kunnen verwerken is het helemaal geweldig natuurlijk.
Dat kan inderdaad alleen maar in de VS en Iran.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:07 schreef Beelzebufo het volgende:
Een vróuw? In een hoge functie? Mohammed zou het niet zo gewild hebben!
Adviseur voor de Amerikaanse regering is volgens mij sowieso al Haram. Dus haar geslacht maakt dan weinig meer uit.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:07 schreef Beelzebufo het volgende:
Precies kijk maar naar Iran.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:07 schreef Beelzebufo het volgende:
Alleen "buachaille" noemde Obama "Albayrak".quote:
Waarom? Adviseur (m/v) als beroep is prima.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:30 schreef SpecialK het volgende:
Als een modje dan ook nog eens overal het woordje 'adviseur' met 'adviseuze' wilt vervangen kunnen we helemaal dit topic zien vliegen!
Natuurlijk en niet alleen een adviseur. Hele adviesorganen. Zoals over vrijwel elk onderwerp.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:47 schreef quatara het volgende:
Nooit van haar gehoord, ik wist niet eens dat die een islam-adviseur heeft.
Scherp. Bauchaille was inderdaad al een tijdje weg.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:44 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Alleen "buachaille" noemde Obama "Albayrak".
TS, waarom post je niet meer met je oude nickname?
Waar is hij naartoe, ban?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Scherp. Bauchaille was inderdaad al een tijdje weg.
Wie is dat nou niet!?!1/!?!?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Geen idee, misschien was hij mij zat.
Sinds wanneer is meh7 van adel, dat je hem met 'jullie' aanspreektquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:30 schreef IHVK het volgende:
Jullie zijn mijn avond vriendjes. Ik ben jullie nooit zat.![]()
Zelfs buchaille niet.
Nee ik had het over al mijn NWS vriendjes.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is meh7 van adel, dat je hem met 'jullie' aanspreekt?
Ik mag je wel IHVK, maar we zitten dan ook in hetzelfde kampquote:
Eh, een staatssecretaris van Justitie en burgemeester van de 2e stad van Nederland telt niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:09 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad alleen maar in de VS en Iran.
DAAR MOET EEN BESNEDEN PIEMEL IN.quote:
Ze doet alsof ze voor moslims "all over the world" spreekt maar verkondigt in feite haar eigen mening. Door deze vrouw in te huren bewijst Obama dat er een extreme gek heeft plaatsgenomen in het Witte Huis.quote:“De vele talen, gebruiken en etnische groeperingen binnen de moslimwereld laten zien hoe enorm divers de moslimgemeenschap is. Er zijn 57 landen in de wereld waar overwegend moslims wonen of waar een significante minderheid van moslims leeft. Arabieren maken slechts ongeveer 20% uit van de mondiale moslimpopulatie. “ (p 37)
“Hoewel er maar weinig democratieën bestaan in de moslimwereld, zijn er genoeg democratische principes die door veel moslims als waardevol worden gezien.
In het algemeen is er volgens moslims geen tegenstelling tussen democratische waarden en religieuze principes.
In principe willen moslims noch een theocratie, noch een seculiere democratie; ze zouden kiezen voor een derde model, waarin religieuze principes en democratische waarden verenigd zijn.
Zowel mannen als vrouwen vinden het goed als de sharia als bron voor wetgeving zou worden gebruikt; tegelijkertijd willen de meeste mensen niet dat religieuze leiders bij het opstellen van wetgeving de baas zullen zijn.” (p 67)
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:31 schreef badwurm het volgende:
Verder niet echt belangrijk maar omdat er ongetwijfeld een boel over gediscussierd gaat worden wil ik jullie alvast informeren.
De diverse artikelen in de Nederlandse pers bewijzen dat ik een ziener ben.quote:
quote:
Ik denk niet dat dat een storing wasquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:25 schreef badwurm het volgende:
[..]
2. er was een technische storing op mijn oude usernaam. als ik inlogde kreeg ik een melding dat er geen forum items getoond konden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |