quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:44 schreef sigme het volgende:Maar eh, TS constateert dierenverwaarlozing, op randje mishandeling, misschien wel strafbaar en wat doen ze?
Beesten kopen van die vent

.
Lekker wel. Beetje die vent z'n handeltje steunen, wrak vee aanschaffen (halverwege nog wel de moeite nemen om er eentje te ruilen). En dan daarna de moraalridder gaan uithangen

.
En dat voor een stel kipjes die van een bepaald ras zijn en wat moeilijk verkrijgbaar. Principes mogen wat kosten hmm?
De kippen waren (behalve de verkouden kip, die nu weer kiplekker (

) is) redelijk gezond hoor. Ze werden aardig gehouden, vele malen beter dan kippen in van die grote legschuren om maar wat te noemen. Dat er eentje een haan bleek te zijn en die andere twee waarschijnlijk ouder dan die man vertelde wil niet zeggen dat ze 'wrak' zijn. En die kippen hebben nu in ieder geval een beter leven, lekker tussen de andere kipjes buiten in de wei rondscharrelen. Als ik die katten mee had kunnen nemen en ze een beter leven had kunnen geven had ik dat ook gedaan, of ik nu morele bezwaren heb tegen hoe die man met zijn dieren omgaat of niet.
En verder: de verwaarlozing betrof dus enkel die katten, daar heb ik de klacht over ingediend. Ik heb nog speciaal aan de telefoon gemeld dat ik vond dat de kippen wel acceptabel werden gehouden. En de kippen zijn uitgezocht door mijn vader die ze voor zijn verjaardag wilde hebben, dus hij heeft gekozen. Als het mijn keuze was geweest had ik die kippen laten zitten en de katten met z'n allen gered uit die schuur. Ik vind niet dat je een moraalridder bent alleen als je het niet eens bent met hoe andere mensen met hun beesten omgaan, die katten hebben ook recht op goede verzorging, punt uit. Als je een dier hebt heb je de verantwoordelijkheid daar over en moet je er voor zorgen.
oh ja, edit: dit was dus niet een 'boerderij' zoals sommige mensen hier misschien in hun hoofd hebben, het waren gewoon een aantal smerige schuren met kippen en overal zakken voer. En daar tussen dus 2 kittens en een moederkat, that's it. Geen romantische stallen met vredig herkauwende koeien en een schaaltje melk dat elke ochtend na het melken door de boerin wordt gevuld, geen gezellig knorrende biggetjes, helaas. Gewoon grote rommelige donkere schuren met daarin aparte stukken met verschillende soorten kippen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!