Weddenschap met ouders: voor 18 niet roken = graties rijbewijs incl lessen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:21 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kan dat bedrag beter sparen voor 18e voor motor of auto rijbewijs..
Niet het aller goedkoopste dusquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef Qaox het volgende:
[..]
Weddenschap met ouders: voor 18 niet roken = graties rijbewijs incl lessen.
Verder: tegen die tijd heb ik genoeg gewerkt om een goedkoop autootje te kopen..
En wat voor brommer ik nu ga kopen?
(denk ik)
Een Gillera Runner SP75, Niet het marrokanen model![]()
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef Qaox het volgende:
[..]
Verder: tegen die tijd heb ik genoeg gewerkt om een goedkoop autootje te kopen..
(denk ik)
Heeft meer dan 49.9cc en is dus officieel geen brommer meer dus ik mag er dan niet op rijdenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:28 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Gast, neem dan een Kawasaki of een Dukati![]()
of je neem een tomosquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef Qaox het volgende:
[..]
(denk ik)
Dukati.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:28 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Gast, neem dan een Kawasaki of een Dukati![]()
Ja maar.. Dukati. Hij verkracht heel die naamquote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ja maar.. Dukati. Hij verkracht heel die naam![]()
Naja, runnertje is wel leuk ding alhoewel ik schakelbrommers gaver vind.
Slomos zou ik niet aan beginnen
OMG DE DRUK, DE SPANNINGquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:38 schreef Heroinjunk het volgende:
Nou moet je natuurlijk wel de eerste keer slagen.
Tjah het word prijzig zat voor de mensen die het nog willen halen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:38 schreef Heroinjunk het volgende:
Nou moet je natuurlijk wel de eerste keer slagen.
Niet zozeer dat, maar je bent er rete veel geld aan kwijt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:42 schreef Qaox het volgende:
[..]
OMG DE DRUK, DE SPANNING![]()
![]()
Kan het niet meer aan!!!![]()
* Qaox googlt hoe strop te knopen
Hou je je ook aan die weddenschapquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef Qaox het volgende:
[..]
(denk ik)
stoer, nu nog leren spellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef oliviertjuh het volgende:
Hha lol, hebm lekker al. Rij nu lekker op mn grp nude (130km/h:D)
moge jou achter wiel jezelf inhalenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef oliviertjuh het volgende:
Hha lol, hebm lekker al. Rij nu lekker op mn grp nude (130km/h:D)
Dat dus. Als je les krijgt op een scooter en je bent te dom om te schakelen kun je nog net zo goed kutsituaties veroorzaken in het verkeer. Krijg je die jostis die menen te kunnen rijden en vervolgens mij elk stoplicht de boel laten afslaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Tjah het word prijzig zat voor de mensen die het nog willen halen.
Is gewoon uitmelkerij en ontmoediging dit.
Met dat praktijkexamen zal het niet veel veiliger gaan worden hoor, daar geloof ik niets van.
Zo heb je brommers als Tomosjes, schakelbrommers en scooters. Ik geloof niet dat dat examen op een schakelbrommer gebeurd, of op een tomos. Dus dan doe je wat ervaring op met de scooter. Dan kan je in principe nog vrijwel niks. Het is gewoon een vorm van ontmoediging net zoals bij het motorrijbewijs is gebeurd met de <25kw regel (licht rijbewijs).
Just my 2 cents.
Dingen zijn stevig zat, dezelfde frames worden gebruikt voor 125cc modellen die nog wel een stukje harder gaan. Niet dat ik het goed praat hoor, als je geen degelijke praktijklessen en voertuigbeheersing gehad hebt moet je geen 130 gaan rijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:12 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
sStoer, nu nog leren spellen.
tweedes Ten tweede, wees niet verrast als heel je achterbrug krom trekt.
Goedkoop autootje moet wel te doen zijn, maar...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:26 schreef Qaox het volgende:
[..]
(denk ik)
nee, godzijdank ben ik niet zo iemand die zijn ouders alles laten betalenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 02:33 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Goedkoop autootje moet wel te doen zijn, maar...
denk ook ff aan onderhoud, brandstof, verzekering of betaald papa alles voor jou
Heb ik geen tijd voor. James rijdt ent de auto voor de deurquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:03 schreef Maikuuul het volgende:
* Maikuuul verwacht dat Fok!nerds die niet van hun ouders een brommer mogen TS gaan bashen.
Vervelend hè, als ze je voorbij rijden bij het stoplicht en je voor de 3e keer een stukje naar voren mag en dat scootertje al op de plek van bestemming isquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:46 schreef Drinky het volgende:
TS fail, het is al geruime tijd een rijbewijs, en geen certificaat meer.
Klacht: koters die zeiken over het bromfietscertificaat, terwijl ze toen net niet meer in hun bed plasten.
2e Klacht: BOEHOE, JE MOET EEN PRAKTIJKEXAMEN DOEN VAN 300 EURO!! KANKER DUUR SWA, ZEKER GEZIEN DIE VAN EEN AUTO MEESTAL ¤1000+ KOST, EN HET IS OOK NODIG, ALS JE ZIET HOE DIE PAUPERS OP HUN SCOOTERS RONDRIJDEN. DAT DIT SOORT KLACHTEN KUNNEN IN NEDERLAND!!!11einz
Sneue apparaten zijn datquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:28 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Niet het aller goedkoopste dus!
Nog gaver is een schakelbrommer. Yamaha TZR, Aprilia RS50, Rieju RS2. Dergelijke modellen. Zoek maar eens plaatjes ervan op Google
Dude, check mijn avater, ik rijd zelf motor, dus no way dat die dingen mij eruit rijden bij het stoplicht(of waar dan ook)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vervelend hè, als ze je voorbij rijden bij het stoplicht en je voor de 3e keer een stukje naar voren mag en dat scootertje al op de plek van bestemming is![]()
Laatst ging er een automobilist helemaal uit z'n stekker toen een scooter de file voorbij aan het knallen was. Automobilist boos, want het was aso![]()
Niks aso, voordeel van rijden op 2 wielen.
je hebt mij overgeslagenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:46 schreef Biogarde het volgende:
Plaatjes en oneliner bagger verwijderd.
Pssst, drinky heeft een motorquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vervelend hè, als ze je voorbij rijden bij het stoplicht en je voor de 3e keer een stukje naar voren mag en dat scootertje al op de plek van bestemming is![]()
Laatst ging er een automobilist helemaal uit z'n stekker toen een scooter de file voorbij aan het knallen was. Automobilist boos, want het was aso![]()
Dit dusquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pssst, drinky heeft een motor. Die hebben óók 2 wielen
!
Zo grappig als je met de motor voor 't stoplicht staat en er staat dan zo'n knulletje met een brommer/scooter naast je. De hele tijd kijken en gas geven met dat ding. En dan denken dat ze een kans(je) hebben![]()
![]()
![]()
.
Ja, dat weet ik. Maar het was ook in z'n algemeenheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pssst, drinky heeft een motor. Die hebben óók 2 wielen
!
Zo grappig als je met de motor voor 't stoplicht staat en er staat dan zo'n knulletje met een brommer/scooter naast je. De hele tijd kijken en gas geven met dat ding. En dan denken dat ze een kans(je) hebben![]()
![]()
![]()
.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:57 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar het was ook in z'n algemeenheid.
Ergo, vergeet niet dat er scootertjes zijn die je zoek trekken bij een stoplicht. Op een langer stuk ben jij uiteraard sneller, maar op de korte stukken leg je het af.
YouTube maar eens naar filmpjes van scootersprints.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:59 schreef Drinky het volgende:
[..], dat zijn sprintscooters, die dingen wegen 40 kilo ofzo met 25pk ofzo, en natuurlijk ben je sneller weg met een variomaat, mischien de eerste meter ofzo, maar daarna echt niet meer
Inderdaad. Mensen die niet naar avatars kijken en dus ook niet weten dat ik een professionele hondentrainer benquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:54 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dude, check mijn avater, ik rijd zelf motor, dus no way dat die dingen mij eruit rijden bij het stoplicht(of waar dan ook)
Ja, m'n fotoboek danquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:02 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen die niet naar avatars kijken en dus ook niet weten dat ik een professionele hondentrainer ben
In welke buurt woon jij dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
Ik moet de eerste scooter nog tegenkomen die ook maar in de buurt komt.
Ik moet altijd wel lachen wanneer ik een scooter naast een motor zie staan bij het stoplicht!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
Ik moet de eerste scooter nog tegenkomen die ook maar in de buurt komt.
Ja man, dikke battle altijd, swa vs bra, nigguh vs de blanke man, Tom vs Jerry jewait.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik moet altijd wel lachen wanneer ik een scooter naast een motor zie staan bij het stoplicht!
Net een battle tussen 2 koibois (cowboys voor intimi)![]()
Heerlijk man. Beetje met het gas spelen, en dan sta je daar achter met je auto
En dan trekken ze je zoek. Woep woep, sta je dan met je 1000cc.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja man, dikke battle altijd, swa vs bra, nigguh vs de blanke man, Tom vs Jerry jewait.
En dan die spanning, als ze kop aan kop gaan, damn, die is te snijden met een botermes zo heet als vuur die zo door de boter heensnijd zonder moeite want hij is warm
Die filmpjes wat je net showde zijn scooters die je maar zelden ziet. Ik stond te kijken hoe ziekelijk snel die scooters waren. En zeker hoe lang het duurde voor die Ferrari de afstand pas begon in te halen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik moet altijd wel lachen wanneer ik een scooter naast een motor zie staan bij het stoplicht!
Net een battle tussen 2 koibois (cowboys voor intimi)![]()
Heerlijk man. Beetje met het gas spelen, en dan sta je daar achter met je auto
Oh, bij mij verrichten ze geen seksuele handelingenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En dan trekken ze je zoek. Woep woep, sta je dan met je 1000cc.
Je betaalt elke 5 jaar al 50 euro voor een nieuw pasjequote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:10 schreef remlof het volgende:
Ik heb laatst m'n rijbewijs verlengd, kreeg ik dat brommercertificaat er gratis bij
En ik heb nog nooit op een brommer gereden
Wel een ouwe fiets?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:10 schreef remlof het volgende:
En ik heb nog nooit op een brommer gereden
Mijn vorige rijbewijs was nog van papier en 10 jaar oudquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:11 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Je betaalt elke 5 jaar al 50 euro voor een nieuw pasjeDie 300 euro hebben ze al lang terugverdiend
50 euro voor je rijbewijs? Dan word je daar hard opgelichtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:11 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Je betaalt elke 5 jaar al 50 euro voor een nieuw pasjeDie 300 euro hebben ze al lang terugverdiend
Is dat niet per gemeente verschillend? Of is dat alleen voor ID bewijzen zo?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
50 euro voor je rijbewijs? Dan word je daar hard opgelicht
Jawel, maar dan nog, volgens mij mogen ze(gemeente) niet meer vragen dan de kostprijs van zo'n ding, maar je gaat me echt niet vertellen dat die ambtenaren er zoveel uren aan besteden, en dat plastic zo duur is dat je(in eindhoven in ieder geval) 31.50 moet betalen, en in andere steden/dorpen zelfs iets van 60 euro ofzoquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:15 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is dat niet per gemeente verschillend? Of is dat alleen voor ID bewijzen zo?
Topic over openen in KLBquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:21 schreef ufopiloot het volgende:
Eindhoven kwam geloof ik bij een onderzoek ook als goedkoopste uit de bus.
Hier in Den Haag kostte het vorig jaar 47,50Te triest voor woorden.. Maar, wat doe je eraan?
Deze scooters kom je niet tegen op de weg.quote:
Dus TS, misschien heb je geluk en word het nog niet op 1 januari ingevoerd. Ik zelf denk dat het later dan 1 januari wordt ingevoerd.quote:Het praktijkexamen voor brom- en snorfietsers en brommobielen wordt naar verwachting op 1 januari 2010 ingevoerd. Het examen moet het aantal verkeersdoden onder bromfietsers verminderen
Bewijst voor mij ook al weer een beetje dat het geldklopperij van de overheid is. Waarom ligt bij brommobielen de nadruk op voertuigbeheersing? Mij lijkt gevaarherkenning en 'verkeersattitude' (vooral het 2e) ook zeer belangrijk voor brommobielen, dus waarom krijgen die examen op een verkeersarm terrein? Bullshit ditquote:Examen
Brom- en snorfietsers (twee wielen) en brommobielen (vier wielen) krijgen aparte praktijkexamens.
Bromfietsers worden vooral beoordeeld op gevaarherkenning, verkeersattitude en voertuigvaardigheid.
Voor brommobielen vindt het examen plaats af op een verkeersarm terrein, waarbij de nadruk ligt op voertuigbeheersing.
Theorie examen 80 euro? Op de site van het CBR staat: Het examen Bromfiets klassikaal kost ¤32,45. Maar dat word dus 80 euro? Dan blijft er 310 over voor één examen en vier lessen. 310 euroquote:Kosten
De opleiding en het examen kosten voor bromfietsers naar verwachting 390 euro.
Hierbij zijn inbegrepen: het theoretisch examen (op dit moment 80 euro), het theorieboek, het examen en vier praktijklessen. Als er extra lessen nodig zijn, stijgen de kosten.
Die krengen klinken net als mijn blender en staafmixer.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:33 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Deze scooters kom je niet tegen op de weg.
Ook wel sprinter (trein jaquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:38 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Die krengen klinken net als mijn blender en staafmixer.
Hahahaha, toch wel een mooi gezicht.quote:
Jaja, foutje van mij kant.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:08 schreef oliviertjuh het volgende:
Hha GPR heeft een frame van een 125cc klasse dus krom zal hij niet trekken:D
Dat klopt, alleen eerder was het zo dat wanneer een brommer te hard liep, hij direkt in beslag werd genomen. Dat is tegenwoordig niet meer zo. En dat mogen ze van mij direkt weer invoeren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:12 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
cvboer. 3x te snel op rollerbank = in beslagname bromfiets = shredder.
Dus dat bestaat gewoon nog?
Direktquote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen eerder was het zo dat wanneer een brommer te hard liep, hij direkt in beslag werd genomen. Dat is tegenwoordig niet meer zo. En dat mogen ze van mij direkt weer invoeren.
Van mij mogen ze die dingen wel eens legaal onbegrensd laten rijden, zorgt altijd voor gevaarlijke situaties als je van die gasten hebt die 45 rijden, dan maar liever 75.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen eerder was het zo dat wanneer een brommer te hard liep, hij direkt in beslag werd genomen. Dat is tegenwoordig niet meer zo. En dat mogen ze van mij direkt weer invoeren.
Kijk dan teminste naar zijn avatarquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nu jij nog leren rijden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:08 schreef oliviertjuh het volgende:
Hha GPR heeft een frame van een 125cc klasse dus krom zal hij niet trekken:D
He, je linker remlicht is stuk meneer. Wij nemen uw auto in beslag, u krijgt hem binnen 3 maanden terug als een blokje metaal. Goedendag nog.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:11 schreef cvboer het volgende:
Ze moeten die rijdende tupperwarebakken voorzien van een katalysator, het is net of sommige worden gestookt op slaolie.Hier rijd ook zo'n jankbak rond met zo'n kankergeluid. Heb al een paar keer de neiging gehad om die uitlaat vol te blazen met purschuim.
Wat mij betreft mogen de shredder weer invoeren, zodra er ook maar iets illegaal is die dingen, hup, de shredder in. Eerlijke deal lijkt mij.
Jij vergelijkt een kapot lampje met het stelselmatig overschrijden van de constructiesnelheid?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
He, je linker remlicht is stuk meneer. Wij nemen uw auto in beslag, u krijgt hem binnen 3 maanden terug als een blokje metaal. Goedendag nog.!
Naast mijn werk als cv monteur werk ik ook nog bij de vrijwillige politie, dus ja, ik weet wel degelijk wat een constructiesnelheid is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:24 schreef fs180 het volgende:
Weet je uberhaupt wat een contructiesnelheid is men? Je lijkt wel een vrouw, alsof het aantal cillinders wat te maken heeft met de contructiesnelheid..
Je spreekt over illegale actie; verboden gedragingen, en hieronder valt ook een kapot remlicht (en ook een lekke uitlaat ja).
Maar bedankt voor je mening
Als je dat een argument vind; ik heb bij het klpd zelf gewerkt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:33 schreef cvboer het volgende:
[..]
Naast mijn werk als cv monteur werk ik ook nog bij de vrijwillige politie, dus ja, ik weet wel degelijk wat een constructiesnelheid is.
graag gedaan
Ze hebben nu ook katalysators. En wat een gezeik zeg. Meeste hier hebben waarschijnlijk een auto onder hun kont. Ja jullie zijn perfect..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:11 schreef cvboer het volgende:
Ze moeten die rijdende tupperwarebakken voorzien van een katalysator, het is net of sommige worden gestookt op slaolie.Hier rijd ook zo'n jankbak rond met zo'n kankergeluid. Heb al een paar keer de neiging gehad om die uitlaat vol te blazen met purschuim.
Wat mij betreft mogen de shredder weer invoeren, zodra er ook maar iets illegaal is die dingen, hup, de shredder in. Eerlijke deal lijkt mij.
Ja, want dat is immers bij den automobiel ook geschiedquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:24 schreef cvboer het volgende:
Goeie maatregel, op die manier filteren ze de josties eruit.
quote:
Ontgrens hem dan. Is alles standaard maar ga je toeminste wel vooruit.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:58 schreef Qaox het volgende:
Even:
Voor dat sneue figuur dat zegt: Alsof ze op 31 december examens af gaan nemen.
JA want ik heb al in Arnhem gereserveerd
Verder ga ik mijn scooter niet opvoeren en zorg ik dat ie niet zo'n pokkeherrie maakt want daar kan ik zelf ook niet tegen.
EN IK BEN OOK HEUL GEEN PATSERTJE![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |