quote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:55 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
24 uur hier, elke dag minstens een biertje
dit dus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:28 schreef __Saviour__ het volgende:
ik zou zonder problemen vanaf nu nooit meer een druppel ervan kunnen drinken
Dat denk je jaquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:28 schreef __Saviour__ het volgende:
En een wijntje?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:28 schreef __Saviour__ het volgende:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Conflict het volgende:
Ik drink iedere dag 12 flesjes bier en daarna kan ik er gewoon mee stoppen.
nee hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:35 schreef Doekes het volgende:
Is vijftig glazen alcohol per week te veel?
Nee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:35 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dat is wel aan de hoge kant, niet?
als er ook nog bier / wijn / rum / whisky / etc bij de alcohol is het niet te veelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:35 schreef Doekes het volgende:
dat kun je hier testen: http://www.drinktest.nl/quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:35 schreef Doekes het volgende:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Conflict het volgende:
Ik drink iedere dag 12 flesjes bier en daarna kan ik er gewoon mee stoppen.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:35 schreef Chain_Reaction het volgende:
Verschilt per weekend.. Dit weekend denk ik een biertje of 60/70.. (Zaterdag verjaardag en zondag voor, tijdens en na FCU - psv)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
Ach, zulke weekenden komen voor. Doorgaans is het niet veel meer dan een biertje of 25/30 denk ik.quote:
Niet om op te scheppen, ik ben een vrij stevige drinker.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:41 schreef Conflict het volgende:
En als je teveel drinkt per dag kan je altijd nog overstappen op kanon.
Heb je gezopen gisteren? Nee zes flesjes maar.
Zo'n foto kan ik ook ala minuut maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:40 schreef Sanderrrr het volgende:
[ afbeelding ]
van 2 weken stage, zo leuk is het... (na werktijd wel)
Staan qua alcohol-hoeveelheid ook gelijk aan 5/6 glazen bier.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:42 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Niet om op te scheppen, ik ben een vrij stevige drinker.
Maar van die halve liter blikken Kanon raak ik toch vrij snel zat
Ik kan misschien drie halve liters kanon op en dan moet ik echt ff slapenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:42 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Niet om op te scheppen, ik ben een vrij stevige drinker.
Maar van die halve liter blikken Kanon raak ik toch vrij snel zat
sinds ik mijn voortanden ben verloren door sterke drank, houd ik het maar bij bier.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja of op sterke drank.
Heb je gedronken gisteren? Ja, maar twee flesjes.
Ja inderdaad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Daarom drink ik eigenlijk maar zelden de Grolsch Kanon.
Zit helaas wel te vaak aan de sterke drank, op verkeerde locaties.
In de kroeg / discotheek dus. Hartstikke duur
Kanon is wel sterk ja, daar moet je niet teveel van drinkenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Daarom drink ik eigenlijk maar zelden de Grolsch Kanon.
Zit helaas wel te vaak aan de sterke drank, op verkeerde locaties.
In de kroeg / discotheek dus. Hartstikke duur
Ja maar dan krijg je het gevoel of je een zwerver bent.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:48 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Of het in een spa-flesje doen en een vriendin het mee laten nemen als water. Vrouwen mogen dat vaak wel.
Op grote feesten is alcohol helaas meestal niet het enige wat ik tot me neemquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:54 schreef Sapstengel het volgende:
Ja maar op grote feesten of drukke discotheken kan je het nog wel undercover doen zodat de chicks het niet zien.
Enigequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:56 schreef Geerd het volgende:
Ben gelukkig niet de enigste zo te lezen, maja blijft fok
Bier noem je ook geen pils, en pils ook geen bier.quote:
quote:
quote:Wat pils onderscheidt van andere biersoorten, is dat het een bier is van “lage gisting”, wat betekent dat de gisting gebeurt bij lage temperatuur.
Een vaasje mag ik hopen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:20 schreef Justout777 het volgende:
savonds een vaatje bier incl een toeter
Serieus, doet iemand dat? Of ben ik hier een zeldzaamheid?quote:Wat is verantwoord?
Verantwoord alcoholgebruik betekent: het aantal glazen dat u zonder bezwaar voor uw gezondheid kunt drinken. Voor gezonde, volwassen vrouwen gelden de volgende richtlijnen:
1. Gemiddeld niet meer dan twee glazen alcohol per dag
Zonder zorgen voor uw gezondheid kunt u in een week maximaal 14 glazen alcohol drinken, mits verspreid over meerdere dagen (gemiddeld twee per dag). U drinkt in een normale week niet meer dan 14 glazen. Qua gemiddelde drinkt u dus niet te veel.
2. Maximaal drie glazen per gelegenheid
Veel alcohol (meer dan drie glazen) ineens drinken is erg schadelijk. Het kan direct veel schade veroorzaken aan allerlei organen. U drinkt (bijna) nooit zoveel tijdens één gelegenheid. Dat is verstandig. Gebeurt dit wel eens, laat uw lichaam dan in elk geval herstellen door de twee dagen erna helemaal geen alcohol te drinken.
3. Pas op met alcohol in het verkeer
U hebt in het afgelopen jaar niet aan het verkeer deelgenomen met te veel alcohol op. Verstandig, want bij 4 à 5 glazen is de kans op een ongeval al twee keer zo groot! Daarnaast bent u strafbaar wanneer u een voertuig bestuurt met te veel alcohol op (lees de wetgeving).
4. Tenminste twee dagen in de week geen alcohol
Alcohol drinken kan heel makkelijk een gewoonte worden: om iets te vieren, om even ergens niet aan te hoeven denken of bijvoorbeeld elke dag voor/tijdens het eten. Als u tenminste twee dagen per week niets drinkt, voorkomt u dat u ongemerkt meer gaat drinken.
Ja joh? Merk je dan geen effect 's ochtends ofzo, of als je op je werk bent? Heb je er geen last van?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik drink wel bijna dagelijks alcohol, Enfermera. Een wijntje bij het eten, of whisky voor ik ga slapen...ik denk dat ik inmiddels wel onder de 14 glazen per week zit (toen ik nog studeerde was dat wel anders
). Wel probeer ik op te passen met veel drinken op een avond, ik kan daar ook niet zo goed meer tegen.
Enerzijds vind ik het wel begrijpelijk dat ze bepaalde 'normen' instellen om alcoholisme aan te duiden, aan de andere kant kan het wel een wat erg dramatisch beeld geven. Veel studenten en jonge twintigers zouden dan ook serieuze alcoholisten zijn, terwijl dat in mijn ervaring gewoon een levensfase is, oid. Ik zat in mijn studententijd ook dik over de norm heen, maar heb dat moeiteloos weten te minderen toen ik burger werd en het niet meer voor elkaar kreeg om met een fles wijn achter de kiezen de volgende ochtend op tijd op m'n werk te zijn
Van één, max twee wijntjes of een whisky? Nee hoor. cocktails e.d. drink ik alleen in het weekend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:23 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja joh? Merk je dan geen effect 's ochtends ofzo, of als je op je werk bent? Heb je er geen last van?
Oh, ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat het absoluut niet gezond is om zoveel te drinken. Ik denk dat 'men' daar ook niet echt goed over nadenkt, over de gezondheidseffecten. Net zomin als over drie keer per week gefrituurde happen als lunch, avondeten en nachtelijke snack. Maar het hoort een beetje bij de roekeloze jaren en is geen fysieke of psychologische verslaving. op een gegeven moment krijg je meer verantwoordelijkheden en stop je met het gezuip.quote:Natuurlijk hoort het ook bij je levensfase, dingen ontdekken en ermee experimenteren. Maar we moeten denk ik niet vergeten dat het niet echt goed is voor de verbindingen in je hersenen, en niet goed is voor het ontwikkelend brein.Oke, ik klink nu wel heel betweterig
Ik denk dat sommige jongeren het nog wel onderschatten wat het met je doet, met je hele lichaam, ook je lever enzo. Je hersenen 'groeien' nog tot na je 20e, en je kan dan gewoon schade aanbrengen zonder dat je het doorhebt. Daarbij zijn er ook op de lange termijn gevolgen voor je lever zoals ik al zei, maar ook je bloedvaten en allerlei andere organen..
Ah, oke. Nouja, makkelijk als je daar niks van merktquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Van één, max twee wijntjes of een whisky? Nee hoor. cocktails e.d. drink ik alleen in het weekend.
[..]
Oh, ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat het absoluut niet gezond is om zoveel te drinken. Ik denk dat 'men' daar ook niet echt goed over nadenkt, over de gezondheidseffecten. Net zomin als over drie keer per week gefrituurde happen als lunch, avondeten en nachtelijke snack. Maar het hoort een beetje bij de roekeloze jaren en is geen fysieke of psychologische verslaving. op een gegeven moment krijg je meer verantwoordelijkheden en stop je met het gezuip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |