Dat komt dus neer op een uurloon van 1250 euro. Dat haalde ik nog niet toen ik die leeftijd had.quote:AMSTERDAM – Een minderjarige caissière van supermarkt Bas van der Heijden in Spijkenisse heeft voor 50.000 euro aan boodschappen weggegeven aan vrienden en familie.
Zo meldt het AD.
Het meisje liet de bekenden met volle boodschappenwagens langs de kassa gaan en rekende met de klant 50 euro af.
Vinger
Bij het afrekenen werd geen rekening gehouden met de inhoud die soms bestond uit dure elektronica, zoals computers. Sterker nog; de caissière hield haar vinger voor het afleesoog.
De verduistering werd pas na vijf maanden ontdekt. De kinderrechter veroordeelde de caissière tot een werkstraf van 40 uur.
http://www.nu.nl/werk-en-(...)schappen-cadeau.html
P0wned.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat komt dus neer op een uurloon van 1250 euro. Dat haalde ik nog niet toen ik die leeftijd had.
Ze heeft het vast niet vrijwillig gedaan hequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:03 schreef qonmann het volgende:
Tja, alleen in Nederland ..je jat 50.000 euro en komt er met een werkstrafje af.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:12 schreef Esmerallda17 het volgende:Daar kwam ik vroeger wel is eens, toen ik nog naar oma ging !
Nou ...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze heeft het vast niet vrijwillig gedaan he
Ook voor de anderen ministrafjesquote:Bij het scannen hield de caissière haar vinger voor het afleesoog. ,,Dat meisje was een vriendin van mijn dochter en bood het aan op een verjaardagsfeestje,'' zei een 48-jarige medewerkster van Stadstoezicht gisteren tegen de politierechter. ,,Iedereen is er zo'n beetje op ingegaan. Ook mijn schoonzoon deed mee. Ik zag er niet veel kwaad in, want ik zat met schulden. Ik ben misschien zes keer langs geweest.''
De caissière kreeg onlangs van de kinderrechter achter gesloten deuren een werkstraf van 40 uur opgelegd. De medeverdachten veroordeelde de politierechter ook tot werkstraffen tot 120 uur.
De 34-jarige Rotterdamse schoonzoon, die het - volgens zijn schoonmoeder - 'niet interessant' vond om naar de rechtszitting te komen, kreeg 40 uur werk meer opgelegd. ,,Omdat hij al eerder is veroordeeld voor diefstal,'' motiveerde de rechter.
Daar lees ik niks over..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zal het vast wel moeten terugbetalen, hoor.
Zeker ze zal velen op een gedachte brengen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:14 schreef jogy het volgende:
Doet ze goed.
Omdat dit de strafrechtzaak is. De supermarkt zal het geld in een civiele zaak moeten terugvorderen.quote:
.ze heeft vast geen geld ..dus of het ervan komt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat dit de strafrechtzaak is. De supermarkt zal het geld in een civiele zaak moeten terugvorderen.
minderwaardigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
Zeg dat een computertje gemiddeld zo'n 500 euro kost, dit heeft 5 maanden geduurd, dus er is voor 10.000 euro per maand gestolen, hetgeen weergegeven in computertjes dus zo'n 20 stuks is. Het meisje is minderwaardig dus werkte wrs niet fulltime, zat nog op school, dus zeg 2 middagen per week, dus 8 middagen per week, dus 2 à 3 computertjes iedere middag dat zij er zat voor 5 maanden lang, en niemand in de winkel had in de gaten dat de balans op die kassa (of bij die kassière) niet een enorme piek vertoonde? Heeft zo'n kassière geen supervisor? Heeft de bedrijfsleider zijn ogen in zijn zak zitten, draait hij in een periode van 5 maanden nooit eens een balansje uit?
De gelegenheid maakt de dief.
Deze dieven zijn slechts tegen de lamp gelopen, omdat het te makkelijk leek en men inhalig werd. Hadden ze voorzichtiger gedaan dan had men wrs rustig door kunnen gaan met het verduisteren van goederen.
Zucht. Ze is minderjarig. Dus pappie en mammie zijn verantwoordelijk. En die zullen wel verzekerd zijn. En de verzekering komt het dan wel terughalen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:18 schreef qonmann het volgende:
[..]
.ze heeft vast geen geld ..dus of het ervan komt.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
Het meisje is minderwaardig dus werkte wrs niet fulltime,
en ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Ze is minderjarig. Dus pappie en mammie zijn verantwoordelijk. En die zullen wel verzekerd zijn. En de verzekering komt het dan wel terughalen.
Laat me raden . je woont niet in een achterstandswijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens heb je bij een Appie bij ons in de buurt zo'n zelfscandevice, moet je je boodschappen dus zelf inscannen en vervolgens afrekenen. Ik denk dat als het druk is en dus niet alle klanten gecontroleerd kunnen worden op die manier ook veel kratjes bier weggesluisd kunnen worden. Ook gelegenheid ---> dief.
Nee, hoezo, is dat aan de orde van de dag dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
Laat me raden . je woont niet in een achterstandswijk.
Ik nu nog niet. Ik doe toch iets verkeerd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat komt dus neer op een uurloon van 1250 euro. Dat haalde ik nog niet toen ik die leeftijd had.
Dit soort schade wordt echt niet gedekt door de verzekering.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Ze is minderjarig. Dus pappie en mammie zijn verantwoordelijk. En die zullen wel verzekerd zijn. En de verzekering komt het dan wel terughalen.
Benieuwd of de Lord nog iets te zeggen heeft met zijn arrogante "zucht.."quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:05 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dit soort schade wordt echt niet gedekt door de verzekering.
Denk het niet. DIe is minderjarig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zal het vast wel moeten terugbetalen, hoor.
Ik neem aan dat dat geld kan worden gevorderd van al die sukkels aan wie ze die spullen heeft weggegeven, anders zit ze sowieso met een schuld waar ze voor de rest van d'r leven niet meer afkomt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat dit de strafrechtzaak is. De supermarkt zal het geld in een civiele zaak moeten terugvorderen.
Juridisch zijn ouders aansprakelijk voor onrechtmatige daad van hun kind.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk het niet. DIe is minderjarig.
Lekker goedkope arbeidskrachten..
Dirk doet geen financieringen meer he.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Juridisch zijn ouders aansprakelijk voor onrechtmatige daad van hun kind.
Appie heeft dat vast en zeker ingecalculeerd. Ofwel, diefstal vs personeelskosten. Ofwel diefstal vs marge.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens heb je bij een Appie bij ons in de buurt zo'n zelfscandevice, moet je je boodschappen dus zelf inscannen en vervolgens afrekenen. Ik denk dat als het druk is en dus niet alle klanten gecontroleerd kunnen worden op die manier ook veel kratjes bier weggesluisd kunnen worden. Ook gelegenheid ---> dief.
En dit zullen de ouders niet echt leuk gaan vinden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Juridisch zijn ouders aansprakelijk voor onrechtmatige daad van hun kind.
quote:Ik zag er niet veel kwaad in, want ik zat met schulden.
Je hebt daar wrs gelijk in idd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Appie heeft dat vast en zeker ingecalculeerd. Ofwel, diefstal vs personeelskosten. Ofwel diefstal vs marge.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |