abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:19:59 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73484307
Vraag gewoon zometeen even op het cb wat zij adviseren. Wel zo makkelijk.

Stiemie, fijn dat het wat beter gaat!

Hier is vanmorgen de fysio voor de 2e keer langs geweest en ik ben stiekem wel heel erg blij dat ik heb doorgezet met een verwijzing te vragen.
Ze heeft vorige week een afdruk gemaakt van de omtrek van zijn schedeltje en daar wat berekeningen op los gelaten en ze kwam uit op een afwijking van 108,5% (als ik het goed heb) en dat is dus nét over de grens van 108% tussen een milde vervorming en een ernstige(r) vervorming. Terwijl ik dus echt dacht dat dat schedeltje wel mee viel nog!
Er is nog totaal geen drama verder hoor, alle tijd nog om het te corrigeren, maar ons kereltje is wel erg volhardend in zijn voorkeur dus we moeten nog even flink aan de slag. Pluspunt is wel dat hij het wel kan zelf, naar rechts kijken, dus dat het niet supergeblokkeerd is ofzo, maar hij moet alleen nog even leren dat de wereld aan de rechterkant ook echt wel leuk is. Veel oefenen dus. Volgende week komt ze weer.
pi_73484488
Fijn is dat dan hè BE, als je koppigheid toch terecht blijkt te zijn. Iig fijn dat het niet geblokkeerd is idd, succes met oefenen!

Ik ben ook van plan om straks lekker koppig te zijn: zowel ik, mijn moeder als mijn opa hadden heupdysplasie. Ik heb als kind ook een spreisbroekje gedragen. De ostheopaat die mij destijds behandelde vertelde dat je eigenlijk alléén met foto's een afwijking kunt zien en dat dat gesjor dat ze op het consultatiebureau doen vaak een verkeerd beeld geeft. Ik heb dus van de week al aangegeven dat ik écht écht écht foto's wil en dat ze niet zo maar even naar de bilplooitjes kijken. Ben benieuwd!

Ik wil straks eigenlijk met Lente ff lekker naar buiten in de draagzak. Maar wat zal ik haar aantrekken? Beste lijkt me een pakje mét voetjes zodat ze geen blote beentjes heeft. En dan gewone kleertjes + een jasje? Zit me trouwens te bedenken dat ik helemaal geen jas heb die ruim genoeg is voor ons samen...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:35:48 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73484761
Nou, het was niet echt een kwestie van koppig zijn hoor, meer twijfel vanuit mezelf of het wel echt nodig is of dat ik niet te hard van stapel liep zeg maar.
De cb-arts had al gezegd dat ik best een verwijzing mocht komen halen als ik over een week of 2 (na die afspraak) toch dacht dat het niet beter ging. Die waren gelukkig helemaal niet afwijzend.

Is het niet sowieso zo omdat het bij jullie in de familie zit dat je dan foto's moet laten maken? Dat dacht ik eig. wel...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 15:27:00 #179
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73488468
zo 5780 gram en 57,6 cm
En mogen langs de ha ivm het spugen.

Volgende week weer wegen.
Spuitjes gingen prima, en na even knuffelen met mama waren de traantjes ook zo weer weg bij Roy.

Nog even uitgebreid gesproken over Thijs.

alles was in feite goed behalve het spugen ed.

Be fijn dat je gevoel dan toch de juiste geweest is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73488760
Hier is in het ziekenhuis (LUMC) een inloopspreekuur voor heupjescontrole bij baby's, dan kijkt er meteen een deskundige naar. Is dat niet in andere ziekenhuizen?
Bij Timo gaan ze een echo maken als hij 3 maanden is en aan de hand daarvan misschien foto's.

Bar fijn dat de prikjes goed gingen! En ik ben benieuwd wat de ha zegt over het spugen.
pi_73489273
Hier even naar het weeguurtje geweest vanochtend, niet omdat ik er geen vertrouwen in had, maar gewoon voor de leuk. Goed gegroeid, nou 3815 gram, dus nog 85 gram te gaan en dan is ie weer op het geboortegewicht. En bewonderende blikken op het cb want hij was (natuurlijk) de jongste en de kleinste baby.
Sserpente, laatst stond in het draagdoekentopic precies wat je je kindje aan moest doen bij welke temperatuur. Volgens mij hoeft ze nog niet onder je jas, is het daar nog warm genoeg voor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73489923
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:24 schreef Stiemie het volgende:
O ik heb trouwens net zo'n leuk boxkleed voor Esmee gekocht bij Prenatal

[ afbeelding ]

Sorry dat ik hier zo binnenval, maar wat is de maat van dit boxkleed Stiemie?? Ik zoek een leuke, maar kan geen leuke in de goede maat vinden (95x75)
pi_73489971
4820 gram vandaag en 56 cm. Helemaal goedgekeurd en de prikken zitten er ook weer in.
Fake it till you make it...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:36:33 #184
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73490892
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:07 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Sorry dat ik hier zo binnenval, maar wat is de maat van dit boxkleed Stiemie?? Ik zoek een leuke, maar kan geen leuke in de goede maat vinden (95x75)
Hij staat in deze folder
http://www.prenatal.nl/folder/Meepakkersfolder/index.html?utm_source=Nieuwsbrief&utm_medium=e-mail&utm_campaign=oktober

maar keek net nog even een keer en er staat geen maat bij :s
ps ben je blij met de kleertjes??
pi_73492306
die is leuk zeg die bosdieren collectie van Prenatal. Morgen eens kijken daar

Wij gaan eens op onderzoek voor een autostoeltje. Wat gaat het hard ineens. Seb is bijna met een stok niet meer in de MC te krijgen. Het is ook niet te tillen meer. We hebben vanmiddag even proef gezeten bij iemand van de gym en dat zat goed. Dus nu na negen maanden gaan we eens kijken naar een autostoel. Eens zoeken naar dat topic.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73492993
Zo heel veel kindjes weer goedgekeurd bij het CB lees ik, mooi hoor!

Estrys, een volgend autostoeltje is vanaf 9kg en wordt pas aangeraden vanaf minimaal 1 jaar (lees ik net, ik was me aan het oriënteren maar heb er net 1 aangeschaft).
Ik weet niet hoe snel je wilt gaan beslissen, maar bij de Prenatal hebben ze maandag weer mama-maandag, dan krijg je als je daar iets koopt bij besteding van 25 euro of meer een cadeaukaart met daarop 15% van het totale aankoopbedrag. Dus mocht je daar iets willen aanschaffen dan zou ik dat maandag doen!

Zelf heb ik een maxi cosi priori aangeschaft, ik vind de Tobi te duur en het enige grote verschil is dat die Tobi een kussentje heeft bij het hoofd.
Ik heb hem trouwens nog niet gebruikt, maar Lianne wil alleen nog maar zitten en het is ook een ramp om haar nog in de "oude" maxi cosi te krijgen. Ze zit al wel aan het minimum gewicht dus opzich mag ze er in.
pi_73493348
Kindjes goedgekeurd op het cb

Stiemie fijn dat het beter gaat! Hopen dat het zo blijft gaan!

BE, fijn dat er wat aan gedaan wordt. Gelukkig ben je er supersnel bij en groeien de hoofdjes nog zoveel in het eerste jaar dat het prima te verhelpen is! Irritant he, dat hij gewoon wel de goede kant op kan kijken, maar het zelf niet doet
Wij draaien zijn hoofdje ook altijd als hij slaapt de goede kant op, maar binnen no-time draait hij zelf weer terug
pi_73493693
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:58 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Je mag een halve zetpil geven als ze koorts krijgen. Maar je hebt ook van die homeopathische zetpillen, vibacol, die kun je gewoon gebruiken.

Veel succes straks!!
Viburcol

enneuh tip voor de wat oudere kindjes mama's

ken je die spiraaldingen met kralen op een blok hout? (vaak in wachtkamers)
Elin heeft er 1 en gaat al 2 uur uit r plaat met dat ding

19,99 bij bart smit enzo ik heb een hele schattige versie van 14,99
pi_73493967
KD, dat ding (hier van Ikea) was hier ook een hit (Iris heeft er nog geen oog voor).
Blijft leuk, al kijkt ze er nu wat minder naar om, maar Iris vindt dat straks vast ook tof!
Fake it till you make it...
pi_73494235
Yup, dat kralending is een geheide hit. Hier ook.

Veel goedgekeurde kindjes, fijn hoor!!!

[ Bericht 48% gewijzigd door bodpa09 op 08-10-2009 18:32:47 ]
pi_73494892
kralending, check! (2 euro bij de kringloop)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:12:54 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73498437
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Zorgt forte voeding ook voor meer krampjes? Want daar heb ik dan weer niet zo'n zin in.
Hier wel! Als je t wilt proberen heb ik nog wel een pot forte voeding staan, is twee wkn geleden geopend en nog zo goed als vol!
pi_73498597
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:32 schreef Stiemie het volgende:
Kersjes heeft je kleine man al luiers maat 3? Wat gaat dat snel Hier hebben we maatje 1 en die is nog te groot eigenlijk

Kruitvat heeft van het eigen merk prematuur luiers, maatje kleiner dan de 1...misschien is dat iets?
Lotte!
Noah!
pi_73502149
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:36 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Hij staat in deze folder
http://www.prenatal.nl/folder/Meepakkersfolder/index.html?utm_source=Nieuwsbrief&utm_medium=e-mail&utm_campaign=oktober

maar keek net nog even een keer en er staat geen maat bij :s
ps ben je blij met de kleertjes??
Nee, klopt, geen maat vandaar mijn vraag

En de kleertjes zijn ben er blij mee

*gaat nu weer in lurkstand in dit topic voor zo'n 5 maanden *
pi_73502274
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, het was niet echt een kwestie van koppig zijn hoor, meer twijfel vanuit mezelf of het wel echt nodig is of dat ik niet te hard van stapel liep zeg maar.
De cb-arts had al gezegd dat ik best een verwijzing mocht komen halen als ik over een week of 2 (na die afspraak) toch dacht dat het niet beter ging. Die waren gelukkig helemaal niet afwijzend.

Is het niet sowieso zo omdat het bij jullie in de familie zit dat je dan foto's moet laten maken? Dat dacht ik eig. wel...
Ah, op die manier! Goed dan dat je naar je gevoel geluisterd hebt!

Geen idee wb die foto's! Ben benieuwd!
pi_73502624
Oke te vroeg gejuichd Het gaat hier gewoon weer even r*k en het cb dat vandaag zou terugbellen heeft dus niks van zich laten horen We zitten er inmiddels echt behoorlijk doorheen en ik zie gewoon alweer op tegen morgen...
pi_73502639
Fijn al die goedgekeurde kindjes!

En Tess ook al 4 maanden! Kobus werd gister 4 maanden oud en ik moest er de hele dag aan denken. Mijn zus belde me zelfs om me te feliciteren. Wat gaat het snel he?

En Willow al weer 2 maanden!

BE, fijn dat het waarschijnlijk goed te verhelpen is met oefeningen.

Vandaag had ik een werkafspraak en Ko bleef thuis bij papa. Alles was goed gegaan behalve op het einde. Hij moest heel erg huilen en het was pas goed toen hij een gedragen shirtje van mij kreeg.
Dat stopte hij zowat in zijn neus.
En het duurde ook even voor ik weer een lachje kreeg toen ik thuis was.
Maar daarna heeft hij 2 en half uur in de doek bij me gezeten en geslapen.

Edit: ach Stiemie, wat naar. Een dikke knuffel van hier.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73502952
Het is echt zo naar. Vanaf vanmiddag alweer lastig met slapen en krampjes. En nu dus de hele avond bij ons want krampjes. En nu dus zo moe dat ze na 2 slokken drinken in slaap valt en dus om het half uur wakker wordt en weer 2 slokken neemt, in slaap valt etc.

We geven nu trouwens Nystatine Labaz tegen spruw. Mag dit samen met Cinababy gegeven worden?
pi_73503133
Volgens mij wel. Hoe geef je die Nystatine? Na elke voeding een beetje?
Wat zielig dat ze zo weinig wil drinken. Moet wel erg moeilijk voor jullie zijn.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 22:05:08 #200
5428 crew  miss_sly
pi_73503147
Stiemie, wat rot.
Kun je haar niet wakker houden/krijgen tijdens het drinken door onder haar voetje te wrijven/kriebelen, of over haar wangetje, kaakje, of wrijven in haar handje? Dat werkte hier allemaal om haar toch langer te laten drinken iedere keer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')