abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:05:59 #1
167923 appelsjap
All the above
pi_73425389
Oke, ik zal bij het begin beginnen.

Vandaag hadden we dus een gastcollege van een mevrouw, geen idee hoe ze heet verder. Het hele college ging over organisatiecultuur. Niet interessant, maar als student zijnde wil je wel chickies hosselen tijdens de colleges, jwz.

Mevrouw begon te praten en alles wat ze zei was pro vrouw, een feminist dus. Ze vertelden dat er zo weinig vrouwen in de top zitten, maar wel heel veel mannen. DAT MOET VERANDEREN!
ik:

Ze vertelden ons ook dat er een bond bestaat, waar nu al honderden bedrijven van lid zijn, die meer vrouwen in de top willen. Like, echt wtf

Ik vond het dan ook leuk toen een student vroeg: Waarom moeten er vrouwen in de top als mannen beter zijn?
Mevrouw antwoordde dat kwaliteit van vrouwen niet gezien wordt

EDIT: En oh, iedereen begon te klappen en op te staan terwijl ze nog niet klaar was. En zij snel nog de laatste dia laten zien

Klacht: zie TT.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73425419
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef appelsjap het volgende:

Mevrouw antwoordde dat kwaliteit van vrouwen niet gezien wordt
als ik iets graag bekijk, is het wel filmpjes met daarop de kwaliteiten van vrouwen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_73425447
En wie moet er dan kinderen baren, eten koken, schoonmaken?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73425452
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als ik iets graag bekijk, is het wel filmpjes met daarop de kwaliteiten van vrouwen
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
pi_73425461
En daarna met alle mannen in het collegezaal haar een bukkake gegeven?
pi_73425498
Waarom? Al sinds het begin van de mensheid doen mannen het zware werk, en zijn de vrouwen er om voor nageslacht te zorgen en voor het plezier van de man.

Prima als een vrouw een topfunctie heeft, maar meer vrouwen aan de top omdat het vrouwen zijn slaat echt nergens op.
Wie de functie verdient die krijg hem, of dat nou een vrouw, een man, Mohammed of Jan is.
pi_73425507
quote:

[..]

Dat.

En een gelijke behandeling van mannen en vrouwen betekent ook dat ze allebei op dezelfde punten worden beoordeeld. Dus niet dat vrouwen voorrang krijgen omdat er al zo weinig vrouwen aan de top zijn.

Blijkbaar zijn mannen toch beter, of hebben vrouwen minder ambitie om een topfunctie te krijgen. Diegene die dat wel hebben, krijgen die uiteraard ook. Er zijn genoeg vrouwen met hoge functies die ook daadwerkelijk de kwalificaties hebben en daar niet alleen maar zitten om het percentage vrouwen t.o.v. mannen wat te verhogen.

Waarom typ ik dit eigenlijk, volgens mij denkt iedereen hier er hetzelfde over .
pi_73425525
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef appelsjap het volgende:
Ik vond het dan ook leuk toen een student vroeg: Waarom moeten er vrouwen in de top als mannen beter zijn?

Niet terugplaatsen @admin
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:11:12 #9
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73425530
quote:

[..]

BE YOUR DOG
pi_73425556
feministen .

Dat hele idee ook van een verplicht percentage vrouwen in de top, wtf .
-
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:14:56 #11
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_73425626
Geforceerd meer vrouwen in de top brengen Als er niet genoeg vrouwen zijn die er de kwaliteiten voor hebben moeten ze dat maar accepteren
pi_73425638
Is het iemand wel eens opgevallen dat hoe feministischer een vrouw is, hoe minder feminien ze is?
pi_73425683
Ook lekker tegenstrijdig met de gelijke behandeling voor mannen en vrouwen die ze zo graag willen. En vrij hypocriet ook. Vrouwen moeten een voorkeur krijgen, maar geef je aan dat je liever mannen voor je functie hebt, dan gaan de dolle mina's weer de straat op.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:17:36 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73425694
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:15 schreef Ereinion het volgende:
Is het iemand wel eens opgevallen dat hoe feministischer een vrouw is, hoe minder feminien ze is?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:18:35 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73425722
Ik krijg ook de jeuk van al die onzin over quota en wat al niet.

Al is het maar omdat het hele verhaal altijd stoelt op overgeneralisaties waar de honden geen brood van lusten. Als ik nog één keer een wijf hoor over masculiene cultuur dan trap ik d'r bek in.

Daar heb je je masculiene cultuur, snol.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:23:37 #16
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_73425875
postieve discriminatie
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_73425914
altijd mooi, vroegtijdig vertrek
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:26:41 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73425946
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:14 schreef Penisbaard het volgende:
Geforceerd meer vrouwen in de top brengen Als er niet genoeg vrouwen zijn die er de kwaliteiten voor hebben moeten ze dat maar accepteren
Dat dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73426111
NL heeft van de Westerse landen een van de laagste percentages vrouwen aan het werk. Logisch dat feministes hier bozer zijn. Bovendien zijn vrouwen hier minder stijlvol dan in landen om ons heen (pittig korte kapsels etc).

Ik denk dat als vrouwen meer gewaardeerd worden ze er ook stijlvoller uit gaan zien. Nu heeft NL een achterlijke cultuurtje wat dat betreft, dus ik ben wel voor die feministes op een bepaalde manier.
pi_73426121
Andere student vroeg trouwens: waarom er vrouwen en allochtonen in de top moeten als er ook mannen in de top kunnen !
- webicon verwijderd, max 100Kb toegestaan.-
M'n icon wat doe je !1!!1!
99% ONZ(in) poster
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:34:26 #21
167923 appelsjap
All the above
pi_73426178
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
NL heeft van de Westerse landen een van de laagste percentages vrouwen aan het werk. Logisch dat feministes hier bozer zijn. Bovendien zijn vrouwen hier minder stijlvol dan in landen om ons heen (pittig korte kapsels etc).

Ik denk dat als vrouwen meer gewaardeerd worden ze er ook stijlvoller uit gaan zien. Nu heeft NL een achterlijke cultuurtje wat dat betreft, dus ik ben wel voor die feministes op een bepaalde manier.
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:36:04 #22
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_73426236
quote:

pi_73426269
quote:

Ze krijgen juist die functies niet doordat ze altijd met die pittige, korte kapsels lopen.
pi_73426281
quote:

ik moest lachen.
-
pi_73426330
quote:

Stijlvoller kleding wordt beïnvloedt door hogere posities? Daarnaast je wil dus vrouwen hogere plaatsen in organisaties zetten zodat ze er beter uit gaan zien? En dan nog kwaliteit van werk doet er niet toe als de vrouwen maar beter gekleed door het leven gaan Gelukkig maar dat Bill Gates er zo goed gekleed uitziet anders was die nooit zo rijk geworden, o wacht

ook een goede manier om je dag post te verneuken
99% ONZ(in) poster
pi_73426362
quote:
NL heeft van de Westerse landen een van de laagste percentages vrouwen aan het werk.
Bron?

Volgens mij is het precies andersom.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:40:23 #27
167923 appelsjap
All the above
pi_73426365
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:38 schreef appeltjap het volgende:

[..]

Stijlvoller kleding wordt beïnvloedt door hogere posities? Daarnaast je wil dus vrouwen hogere plaatsen in organisaties zetten zodat ze er beter uit gaan zien? En dan nog kwaliteit van werk doet er niet toe als de vrouwen maar beter gekleed door het leven gaan Gelukkig maar dat Bill Gates er zo goed gekleed uitziet anders was die nooit zo rijk geworden, o wacht

Dit is bijv iemand die 700 miljoen per jaar krijgt
pi_73426389
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:40 schreef appelsjap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is bijv iemand die 700 miljoen per jaar krijgt
Lekker pittig kapsel
99% ONZ(in) poster
pi_73426404
Blijkbaar was ik niet de enige die zich ergerde aan dat überfeministische geblaat van dat mens.

Ze was ook nog eens zéér groot voorstander van quota, omdat dat de enige manier zou zijn waarop vrouwen wél de top kunnen bereiken.

En dat gelul dat aan vrouwen die de top willen bereiken veel strengere eisen worden gesteld dan aan mannen. Mijn god mens, ga koken ofzo.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:42:05 #30
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_73426440
Nederland heeft wel een van de hoogste percentages met vrouwen die minder dan 3,5 dag per week werken; dat is wel de voornaamste reden dat er zo weinig vrouwen op een topfunctie zitten! Ze zijn gewoon niet bereid er meer voor te gaan werken met die heerlijke parttime mentaliteit van ze. Stond tijdje terug in de Elsevier een mooi artikel over (heeft ook op dumpert gestaan geloof ik). Daarnaast zijn ze ook vaker en langer ziek, sneller overspannen en dat soort geintjes. 46% van de WAO-ers is vrouw, terwijl ze bij lange na geen 46% van de totale arbeidsmarkt uitmaakten!
Nee echt niet.
pi_73426477
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron?

Nah, bijvoorbeeld Zweden. DIe zijn een stuk vooruitstrevender
pi_73426484
appelsjap in discussie met appeltjap .
-
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:44:08 #33
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_73426511
quote:

[..]

Zeer sterke FiPo
Deathlift or Die.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:44:29 #34
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_73426527
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:42 schreef Okeuj het volgende:
Nederland heeft wel een van de hoogste percentages met vrouwen die minder dan 3,5 dag per week werken; dat is wel de voornaamste reden dat er zo weinig vrouwen op een topfunctie zitten! Ze zijn gewoon niet bereid er meer voor te gaan werken met die heerlijke parttime mentaliteit van ze. Stond tijdje terug in de Elsevier een mooi artikel over (heeft ook op dumpert gestaan geloof ik). Daarnaast zijn ze ook vaker en langer ziek, sneller overspannen en dat soort geintjes. 46% van de WAO-ers is vrouw, terwijl ze bij lange na geen 46% van de totale arbeidsmarkt uitmaakten!
*edit*
Artikel is hier, hier, hier, hier en hier te vinden.
Nee echt niet.
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:45:34 #35
230491 Zith
pls tip
pi_73426565
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron?

Dat denken nederlanders inderdaad graag, maar het is niet zo, Nederland zit zelfs onder bijv. Turkije en Iran als het gaat om in top-posities in bedrijven.*

*Tenminste, dat was nog zo toen ik erover studeerde
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:45:37 #36
167923 appelsjap
All the above
pi_73426569
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:43 schreef Otis2.0 het volgende:
Waar zie je ons in discussie gaan?
pi_73426587
Er zitten genoeg vrouwen in de top. Kijk eens naar de medische wereld. Hoeveel vrouwelijke artsen zijn er niet?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73426602
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:09 schreef TwyLight het volgende:
Waarom? Al sinds het begin van de mensheid doen mannen het zware werk, en zijn de vrouwen er om voor nageslacht te zorgen en voor het plezier van de man.

Prima als een vrouw een topfunctie heeft, maar meer vrouwen aan de top omdat het vrouwen zijn slaat echt nergens op.
Wie de functie verdient die krijg hem, of dat nou een vrouw, een man, Mohammed of Jan is.
pi_73426606
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:43 schreef Otis2.0 het volgende:
Nee ondersteunend Zat me naast hem in het college eveneens te ergeren.
99% ONZ(in) poster
pi_73426659
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:46 schreef teknomist het volgende:
Er zitten genoeg vrouwen in de top. Kijk eens naar de medische wereld. Hoeveel vrouwelijke artsen zijn er niet?
Ze liet een tabel zien iets van 70% van medische wereldje is vrouw. Ze liep te zeuren over te weinig vrouwen in de bouw en industrie
99% ONZ(in) poster
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:48:33 #41
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_73426673
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:45 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat denken nederlanders inderdaad graag, maar het is niet zo, Nederland zit zelfs onder bijv. Turkije en Iran als het gaat om in top-posities in bedrijven.*

*Tenminste, dat was nog zo toen ik erover studeerde
En alles is in dit land veel ordelijker en beter voor elkaar dan in andere landen. TOEVAL?!?! IK DENK HET NIET
pi_73426719
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:45 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Waar zie je ons in discussie gaan?
Ik lees nooit posts, maar ik zag jullie elkaar quoten dus ik ging ervan uit.
-
pi_73426782
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:48 schreef appeltjap het volgende:

[..]

Ze liet een tabel zien iets van 70% van medische wereldje is vrouw. Ze liep te zeuren over te weinig vrouwen in de bouw en industrie
Misschien is dat dan ook niks voor vrouwen? Misschien hebben ze daar minder affectie mee dan mannen?
Er wordt toch ook niet geklaagd dat te weinig mannen peuterspeelzaalleider zijn?

Erken de verschillen tussen mannen en vrouwen. En laat doen waar ze het beste in zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:52:20 #44
167923 appelsjap
All the above
pi_73426791
Mannentopic
pi_73426836
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:48 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

En alles is in dit land veel ordelijker en beter voor elkaar dan in andere landen. TOEVAL?!?! IK DENK HET NIET
pi_73426880
quote:

[..]

Dan vind ik dat er een quota moet komen op mannen in de medische wereld, geen quota voor mannen, dan ook geen quota voor vrouwen!!
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:56:20 #47
167923 appelsjap
All the above
pi_73426937
Vrouwen stralen ook geen macht en leiderschap uit, vind ik tenminste.
pi_73426942
quote:

[..]

Mwah, dat is toch logisch? Vrouwen worden veel eerder verpleegster dan een man. Wel zijn er weer meer mannelijke artsen dan vrouwelijke.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:57:11 #49
167923 appelsjap
All the above
pi_73426963
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mwah, dat is toch logisch? Vrouwen worden veel eerder verpleegster dan een man. Wel zijn er weer meer mannelijke artsen dan vrouwelijke.
\Lijkt me eigenlijk niet. In mijn Natuur & Gezondheid klas zaten 6 jongens ofzo en 15 meiden.
pi_73426968
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:51 schreef teknomist het volgende:

[..]

Misschien is dat dan ook niks voor vrouwen? Misschien hebben ze daar minder affectie mee dan mannen?
Er wordt toch ook niet geklaagd dat te weinig mannen peuterspeelzaalleider zijn?

Erken de verschillen tussen mannen en vrouwen. En laat doen waar ze het beste in zijn.
99% ONZ(in) poster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')