Toch vind ik het extreem onverantwoord. Autorijden gaat niet om het kunnen beheersen van je koppeling, rem en gaspedaal, dat kan iedereen wel na 10 lessen. Het gaat erom dat je veilig kunt deelnemen aan het verkeer. Dat kan jij niet, en toch doe je het. Ik vind het gekkenwerk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:02 schreef Bhuddy het volgende:
Ik ben enigskind en woon alleen met mijn vader (moeder is 15 jaar terug overleden aan leukemie). En nee ik heb geen grote mond, nooit gehad ook en ben altijd vrolijk irlIk ben geen dom persoon, geen vmbo-macho maar een gymnasium-nerd. Ach wat mij betreft blijf je maar uit m'n buurt, ik red me wel
Overigens rijd ik altijd met m'n vader naast me, mocht dat nog niet duidelijk zijn. Rijd nooit alleen. Ik mag zelfs niet inparkeren van m'n vader omdat hij bang is dat ik een andere auto raak, hoe vreemd 't ook klinkt.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Toch vind ik het extreem onverantwoord. Autorijden gaat niet om het kunnen beheersen van je koppeling, rem en gaspedaal, dat kan iedereen wel na 10 lessen. Het gaat erom dat je veilig kunt deelnemen aan het verkeer. Dat kan jij niet, en toch doe je het. Ik vind het gekkenwerk.
Eens, na 15 lessen kon ik ook prima rijden. Toch zag ik nog lang niet alles, zag niet wat er achter me gebeurde, zag niet alles wat van rechts kwam, miste soms een fietser. Daar heb je ook nog wel een paar lessen voor nodig.. Verkeersinzicht is misschien wel het belangrijkste wat je leert tijdens rijles. Daarom zijn ze bij het CBR ook zo streng bij het kijken(bij het BNOR nietquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Toch vind ik het extreem onverantwoord. Autorijden gaat niet om het kunnen beheersen van je koppeling, rem en gaspedaal, dat kan iedereen wel na 10 lessen. Het gaat erom dat je veilig kunt deelnemen aan het verkeer. Dat kan jij niet, en toch doe je het. Ik vind het gekkenwerk.
Bij het BNOR zijn ze even streng hoor. En ik spreek uit ervaringquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:45 schreef larry91 het volgende:
[..]
Eens, na 15 lessen kon ik ook prima rijden. Toch zag ik nog lang niet alles, zag niet wat er achter me gebeurde, zag niet alles wat van rechts kwam, miste soms een fietser. Daar heb je ook nog wel een paar lessen voor nodig.. Verkeersinzicht is misschien wel het belangrijkste wat je leert tijdens rijles. Daarom zijn ze bij het CBR ook zo streng bij het kijken(bij het BNOR niet)
Sorry, maar sommige mensen mét rijbewijs kunnen ook niet veilig deelnemen aan het verkeer. M'n vader meldt gelukkig bijtijds waar ik naar moet kijken (vanaf jongs af aan al meldt ie dat altijd aan mij, heb er altijd hele discussies over), waar ik op moet letten, waar ik langzamer moet gaan rijden enzovoort. Dat heb ik ondertussen ook al aardig onder de knie zonder de hulp van m'n vader. Dat betekent niet dat ik niet veilig kan deelnemen aan het verkeer (mits je daar 't rijden zonder rijbewijs opzich niet onder rekent). Maar goed, het is al met al alsnog onverantwoord om andere redenen (levenslang schulden enz) en dat is, nogmaals, een groot risico wat ik neem. En nou kap ik echt met mezelf verdedigen, ik hoef nog maar een maand te wachtenquote:Het gaat erom dat je veilig kunt deelnemen aan het verkeer.
Ja ik kan dus niet echt objectief daar over oordelen. Maar een maat van me had bijna een fietser aangereden en iemand van rechts gemist bij het BNOR, maar toch geslaagdquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bij het BNOR zijn ze even streng hoor. En ik spreek uit ervaring.
Gewoon lekker wachten, dat maakt de eerste rijles veel mooier. Die is nu eenmaal de beste omdat je dan nog alles lekker fout mag doenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:04 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Sorry, maar sommige mensen mét rijbewijs kunnen ook niet veilig deelnemen aan het verkeer. M'n vader meldt gelukkig bijtijds waar ik naar moet kijken (vanaf jongs af aan al meldt ie dat altijd aan mij, heb er altijd hele discussies over), waar ik op moet letten, waar ik langzamer moet gaan rijden enzovoort. Dat heb ik ondertussen ook al aardig onder de knie zonder de hulp van m'n vader. Dat betekent niet dat ik niet veilig kan deelnemen aan het verkeer (mits je daar 't rijden zonder rijbewijs opzich niet onder rekent). Maar goed, het is al met al alsnog onverantwoord om andere redenen (levenslang schulden enz) en dat is, nogmaals, een groot risico wat ik neem. En nou kap ik echt met mezelf verdedigen, ik hoef nog maar een maand te wachtenVeel zal ik in die tijd niet meer rijden
Zulke situaties heb je bij het CBR ook welquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:11 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ja ik kan dus niet echt objectief daar over oordelen. Maar een maat van me had bijna een fietser aangereden en iemand van rechts gemist bij het BNOR, maar toch geslaagdDaarom oordeelde ik zo, maar als dat foutief is excuus daarvoor
Haha ik moet zo goed mogelijk proberen te rijden meteen, twee weken later heb ik m'n praktijkexamen alquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:12 schreef larry91 het volgende:
[..]
Gewoon lekker wachten, dat maakt de eerste rijles veel mooier. Die is nu eenmaal de beste omdat je dan nog alles lekker fout mag doen
heb jij al een examen datum dan ? Theorie moet je nog halen toch en lessen en afrijden...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:31 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Haha ik moet zo goed mogelijk proberen te rijden meteen, twee weken later heb ik m'n praktijkexamen alDoe geen spoedcursus, gewoon 3 x 2 uur per week rijden (schatting van m'n instructeur)
Na 12 uur al praktijkexamen; dat is wel heel erg snel. Dus je hebt al een soort van intake gehad? Ik vind het best wel snel, maar goed, iedere persoon is anders.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:31 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Haha ik moet zo goed mogelijk proberen te rijden meteen, twee weken later heb ik m'n praktijkexamen alDoe geen spoedcursus, gewoon 3 x 2 uur per week rijden (schatting van m'n instructeur)
Welke heb je gekochtquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:34 schreef pinquit het volgende:
ik was 18 augustus geslaagd en kheb sinds gisteren mn eerste auto voor de deur staannet een stuk wezen rijden, maar tis toch best eng nog
Als eerste auto pak jij het ook groots aanquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:45 schreef pinquit het volgende:
een lelijke FordKa!uit 2006, 19500 op de teller
![]()
Wat was je budget dan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:49 schreef pinquit het volgende:
ahnee dan kom je niet echt ver. ik heb gespaard
![]()
Het duurt ook langer dan bij het CBR zodat je wat meer tijd hebt jezelf onder cobtrole te krijgenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zulke situaties heb je bij het CBR ook wel. Een vriend van mij is met een ingreep de eerste keer bij het CBR geslaagd, ik ben meerdere malen zonder ingreep gezakt.
Mijn ervaring is dat een BNOR-examen niks anders is dan een CBR-examen, behalve dat je wat meer op je gemak gesteld wordt en je afspreekt in een restaurant in plaats van bij het kille CBR. En als je extreme faalangst hebt krijg je de mogelijkheid de auto even stil te zetten. Voor de rest is het gewoon identiek.
Examendatum heb ik, 30 november, heb ik bevestiging van (rijschool gemachtigd, bevestiging terug met tafelnummer en EV). Theorie heb ik 16 november (3 dagen na m'n verjaardag). M'n instructeur heeft blijkbaar genoeg vertrouwen in me dat ik 't haal, niet halen zou immers funest zijn voor zijn slagingspercentage (het is een net nieuwe rijschool). Bizarre is zelfs dat ik nog niet voor 't examen heb moeten betalen maar dat 'ie t OK vond om het de eerste rijles te betalen!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 07:22 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
heb jij al een examen datum dan ? Theorie moet je nog halen toch en lessen en afrijden...
Ben benieuwd hoe jij daardoor komt, zou in een deuk liggen als je gelijk "afgestrafd" wordt op je eigenwijsheid.
Ken er genoeg die er gezakt zijn alleen al om het feit dat ze nog maar net een maandje in bezit waren van theorie en die examinator zoiets had van je mag eerst wel wat langer lessen.
Je hebt jezelf ws veel dingen aangeleerd die je straks weer moet afleren.,Ok de basis voertuigbeheersing zal je wel onder de knie hebben maar er komt zoveel meer bij kijken.
Theorie valt velen ook nog tegen, toen ik heen ging zaten er zelfs jongens voor de 10e keer. Een foutje is snel gemaakt.
Ben benieuwd, blijf het topic dus ook volgen.
Die staat bij mij ook al voor de deur te wachten, over een maand mag ik pas afrijdenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:45 schreef pinquit het volgende:
een lelijke FordKa!uit 2006, 19500 op de teller
![]()
Je hebt inderdaad twee methodes die je mag gebruiken, overpakken vinden de meeste mensen het fijnste(waaronder ik, doorgeven moet zo snel). Bij het CBR worden beide geaccepteerd, maar ik raad aan gewoon te overpakken. Dan heb je naar mijn mening het meeste macht over het stuur. Maar als je liever doorgeeft, prima het mag allemaalquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:44 schreef DesieQ het volgende:
Hoe zit het trouwens met die doorgeef- en overpakmethodes? Van mijn eerste rijinstructeur heb ik geleerd dat ik moest doorgeven, maar de instructeur die ik nu heb zegt dat ik moet overpakken. Ik wil het wel goed doen tijdens mijn examen straks...
In het donker nog wel! Jij durftquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:37 schreef Yannick567 het volgende:
Net voor het eerst zelfstandig gereden, damn wat is dat wennen zeg
Maar het is toch wel een prachtig gevoel, dat wegrijden en rondrijden zonder zo een vent/vrouw naast je? Tenminste dat vond ik wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:37 schreef Yannick567 het volgende:
Net voor het eerst zelfstandig gereden, damn wat is dat wennen zeg
Hmm, mijn instructeur twijfelde geeneens over doorgeven, alleen overpakken mocht. Denk ook dat je daar het meest save bij zit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:37 schreef DesieQ het volgende:
Nee, ik vind overpakken ook veel fijner, zeker als ik straks zonder stuurbekrachtiging moet rijden lijkt het me wat makkelijkerMaar van mijn eerste instructeur mocht ik niet overpakken, dus ik vroeg me wel af waarom ik het nu wel mag. Overpakken it is, dus!
Ik vind 1500 zelfs nog teveel voor een eerste auto, genoeg goede auto's te koop onder de 1000. Als je budget 2000 was, hou je nog mooi 1000 euro over voor eventuele reparaties en ander meuk. Nieuwe wielen ed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:11 schreef 16meter het volgende:
Hoewel ik sowieso geen Golf 4 zou kopen denk ik dat je beter een beestje van 1500-2000 euro kan kopen en daar écht zelfstandig leert rijden. Ook geen ramp als daar een keer een deukje in komt of wat dan ook.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:51 schreef larry91 het volgende:
[..]
Maar het is toch wel een prachtig gevoel, dat wegrijden en rondrijden zonder zo een vent/vrouw naast je? Tenminste dat vond ik wel.
Zeker weten, eerste keer proefritje in mn toekomstige auto viel hij gelijk uitquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:32 schreef Biefstuk het volgende:
Op je koppeling wegrijden
Zal straks wennen worden in een benzine auto
Ja ik zat ook al te kijken naar een aantal auto's.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:18 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Zeker weten, eerste keer proefritje in mn toekomstige auto viel hij gelijk uit
Ik ga btw zo'n scheurijzer kopen:
http://www.speurders.nl/o(...)j-1999-50760140.html
![]()
![]()
![]()
Lang leve de luxe van de lesautoquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Ja ik zat ook al te kijken naar een aantal auto's.
Renault clio
Peugeot 106
Volvo 440
Dit zijn auto's die ik best nog wel een beetje normaal van binnen eruit zien
Ik wil een goedkope auto maar ik ben bang dat ik na aankoop ineens bepaalde reparaties moet uitvoeren waardoor de kosten wel heeel erg op kunnen lopenquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:25 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Lang leve de luxe van de lesauto![]()
![]()
Nouja, ik vind het een leuk autootje![]()
Proefritje gemaakt en gekocht
Collegaatje van mij heeft dat gehad, ze had een volvo 440 van dr moeder gehad, maarja, onderdeel naar onderdeel ging stuk dus het werd toch nog een duur grapje, die verkoper (particulier) vond dat wel lullig dus heeft meebetaald eraan. Maarja dat is het nadeel als je particulier koopt he, geen zekerheid dat het 100% is. Koop die 106 bij mn oom dus ik weet wel dat 't goed zitquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:30 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Ik wil een goedkope auto maar ik ben bang dat ik na aankoop ineens bepaalde reparaties moet uitvoeren waardoor de kosten wel heeel erg op kunnen lopen
Liefst een volvo 440, chique bakken
Dat is wel vet hequote:Op zondag 11 oktober 2009 17:43 schreef Nero22 het volgende:
Fúck! Net even met pa wezen rijden op het industrieterrein. Best eng zo de eerste keer.![]()
![]()
(Opel Astra Caravan, G)
Ik heb de auto ook minstens 10 keer af laten slaan hoor, maar ik heb dan ook nog geen enkele les gehad.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:11 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dat is wel vet he.Heb ik ook een keertje gedaan toen ik een lesje of 5 erop had zitten... Man wat ging dat slecht, heb de auto van mijn pa(volvo v70) wel 10 keer laten afslaan op zo een klein industrieweggetje
. Maar was wel een hele beleving
Met borden heb ik ook een tijd problemen gehad. Wat ik geleerd heb is om verder vooruit te kijken. Dus ipv alleen op de auto voor je te letten ook op bv op de rotonde die daarna komt. Dan vallen ook vaak de borden op die eraan zitten te komen i.p.v. dat je ze te laat ziet. In ieder geval veel succes!quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:18 schreef Knuks het volgende:
Dinsdag TTT.
Grootste moeite met bordenAmsterdam? Oh daar rijden we net langs
bijvoorbeeld.
TIPS?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |