Ja, dat is zeker wat! Een gigantische censuur/oplichtingspraktijk in Nederland en een modje doet het af met "het is wat"quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:27 schreef swarmahoer het volgende:
het is wat
Geen paniek, wel belachelijk. Dat klopt, maar als deze sites worden aangepakt zie ik geen reden waarom over een paar jaar usenetters ook worden aangepakt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:41 schreef _Led_ het volgende:
EVERYBODY PANIC
Gelukkig hebben we usenet nog.
Dan gaan we toch weer gewoon FTP'en met zijn allen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:43 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Geen paniek, wel belachelijk. Dat klopt, maar als deze sites worden aangepakt zie ik geen reden waarom over een paar jaar usenetters ook worden aangepakt.
Inderdaadquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:43 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Geen paniek, wel belachelijk. Dat klopt, maar als deze sites worden aangepakt zie ik geen reden waarom over een paar jaar usenetters ook worden aangepakt.
Legale site? Heeft de rechter niet anders besloten?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:39 schreef Aestivate het volgende:
Klacht: Chinese censuur praktijken in Nederland van legale sites, mislukte stichting die misbruik maakt van het rechtssysteem met de hypocriete Tim Kuik voorop.![]()
http://tweakers.net/nieuw(...)re-van-mininova.htmlquote:
Heb je dus niet meer zoveel aan.quote:De Utrechtse rechtbank oordeelde woensdag dat Mininova alle torrents moet verwijderen die naar auteursrechtelijk beschermd materiaal verwijzen.
Niet dat ik weet, dan is Nederland het enige land waar TPB als illegaal wordt aangemerkt. Misbruik als in die stichting heeft helemaal niet het recht om sites te blokkeren, ze tasten de privacy van internetgebruikers aan en ze dwarsbomen de vrijheid van meningsuiting door alle internetproviders te dagvaarden met de eis een bepaalde website te blokkeren. Dit kan een precedent scheppen waardoor wat ik zei meerdere sites geblokkeerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Legale site? Heeft de rechter niet anders besloten?
En misbruik van het rechtssysteem? Welk misbruik doel je op?
^^ Dat dus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:52 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, dan is Nederland het enige land waar TPB als illegaal wordt aangemerkt. Misbruik als in die stichting heeft helemaal niet het recht om sites te blokkeren, ze tasten de privacy van internetgebruikers aan en ze dwarsbomen de vrijheid van meningsuiting door alle internetproviders te dagvaarden met de eis een bepaalde website te blokkeren.
Dat doen ze dan ook niet, ze leggen het aan de rechterlijke macht voor, die beslist. En ja, die hebben dat recht dan weer wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:52 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, dan is Nederland het enige land waar TPB als illegaal wordt aangemerkt. Misbruik als in die stichting heeft helemaal niet het recht om sites te blokkeren
http://www.volkskrant.nl/(...)_Pirate_Bay_verbodenquote:De illegale Zweedse downloadsite The Pirate Bay moet in Nederland binnen tien dagen offline worden gehaald. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam donderdag bepaald.
In dat artikel op tweakers staat ook:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook niet, ze leggen het aan de rechterlijke macht voor, die beslist. En ja, die hebben dat recht dan weer wel.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)_Pirate_Bay_verboden
Lees je anders even in voordat je onzin begint uit te kramen.
Dan nog vind ik het belachelijk.quote:The Pirate Bay is eind juli in Nederland verboden verklaard in een kort geding. Tegen deze uitspraak is beroep aangetekend.
Bijna de nieuwste aflevering van How I Met Your Mother binnen via mininova, dus jaquote:
mijn downloads van gister staan nog aan, dus gok van welquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef Ereinion het volgende:
Gadverdamme, Brein![]()
Even een stomme vraagMaar kan je nog wel in Nederland connecten met een tracker van thepiratebay?
Het zal me een rotzorg zijn wat er met TPB gebeurt. Het stoort me een stuk meer dat iedereen denkt er een mening over te moeten hebben, zonder enig idee te hebben wat er eigenlijk gebeurd is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:58 schreef Aestivate het volgende:
[..]
In dat artikel op tweakers staat ook:
[..]
Dan nog vind ik het belachelijk.Jij vind het niet erg?
Hoofddorp.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waar staat dat Brein hoofdgebouw eigenlijk ?
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:12 schreef Shoombak het volgende:
Wat geeft dat Brein toch het recht om dit soort zaken voor elkaar te krijgen? Dat is toch een taak voor de overheid?
Tim Kuik is de directeur van BREIN.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:13 schreef Gilead het volgende:
Wat is de rol van Tim Kuik (en is dat dezelfde die hier op Fok! zit?) in dit geheel dan?
Met de hooivorken in de hand naar Hoofddorp danquote:
Ik hoop het nietquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:18 schreef Salsaneck het volgende:
Het is een kwestie van tijd voordat Usenet aangepakt wordt.
Mensen doodwensen om het werk wat ze doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:15 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
ik hoop dat iemand met 3 kilo c4 om z'n buik dat kut kantoor van brein binnen loopt en zichzelf opblaast
Internet is gemeengoed, een stichting kan niet stoppen dat men alternatieven blijft ontwikkelen. Usenet is op dit moment nog veilig, aangezien je niets uploadt. Ik zie het nog niet heel snel gebeuren, dat men het downloaden van alle materiaal als illegaal gaat bestempelen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:18 schreef Salsaneck het volgende:
Het is een kwestie van tijd voordat Usenet aangepakt wordt.
Nou, nouquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:15 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
ik hoop dat iemand met 3 kilo c4 om z'n buik dat kut kantoor van brein binnen loopt en zichzelf opblaast
Omdat downloadend Nederland nog steeds kan downloaden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom doet downloadend Nederland trouwens niets ?
Geen protesten geen geweldplegingen niets !?
Zo laat je brein ook winnen zonder tegenstand. Die mensen zijn mietjes man.
Vroeger gepest op school. Een dreigbrief hier en daar zorgt echt wel dat ze ander werk gaan zoeken hoor.
Alsof downloadend Nederland nog torrents gebruiktquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Vroeger gepest op school. Een dreigbrief hier en daar zorgt echt wel dat ze ander werk gaan zoeken hoor.
Waarom zou de overheid dit moeten doen?quote:
Nog zo'n zwakkeling. Je bent erg triest om op te roepen die mensen die gewoon een nette baan hebben lastig te vallen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nette baan ? Noem jij dat een nette baan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nog zo'n zwakkeling. Je bent erg triest om op te roepen die mensen die gewoon een nette baan hebben lastig te vallen.
Volgens de rechter ben jij hier diegene die de wet overtreedt, dus ik zou maar een beetje inbinden.
Je wenst mensen dood. Ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt. Laat deze mensen gewoon werken en laat ze met rust. Je staat niet in je recht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nette baan ? Noem jij dat een nette baan.
Goh wat doe jij voor werk ?
Ja ik werk bij brein ik tik mensen op de vingers die illegaal een film of een cd downloaden![]()
Ja eeuh grote vriendengroep zou je dan hebben
Roep jij altijd op geweld te gebruiken tegen iedereen die iets doet dat je niet aanstaat? Veel vrienden zul je dan hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nouja een nette baan. Ik vind het uitzuigen van de consument in opdracht van de alleen maar graaiende en enorm verpeste muziekindustrie niet heel erg netjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nog zo'n zwakkeling. Je bent erg triest om op te roepen die mensen die gewoon een nette baan hebben lastig te vallen.
Volgens de rechter ben jij hier diegene die de wet overtreedt, dus ik zou maar een beetje inbinden.
Ik wens helemaal nergens niemand dood.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je wenst mensen dood. Ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt. Laat deze mensen gewoon werken en laat ze met rust. Je staat niet in je recht.
Mwah, het is ongeveer hetzelfde als beveiliging bij winkels om zakkenrollers te betrappen. Die zijn zeker ook sneu bezigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nette baan ? Noem jij dat een nette baan.
Goh wat doe jij voor werk ?
Ja ik werk bij brein ik tik mensen op de vingers die illegaal een film of een cd downloaden![]()
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan gaan we toch weer gewoon FTP'en met zijn allen.![]()
Inderdaad. Wanbetalers moeten we ook gewoon accepteren, als je daar iets aan wilt doen, dan ben je een eikel en vroeger gepest.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Volgens mij valt dit werk een beetje te vergelijken met het werken voor een incasso bureau.
Lekker mensen die een paar liedjes hebben gedownload een boete van enkele miljoenen geven, dat echt niet bij de rechthebbende artiesten terechtkomt. Lekker mensen beboeten die 30 seconden van een overbekend liedje gebruiken in een familiefilmpje. Daarnaast is downloaden voor thuisgebruik nog steeds niet illegaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mwah, het is ongeveer hetzelfde als beveiliging bij winkels om zakkenrollers te betrappen. Die zijn zeker ook sneu bezig.
Zitten we nu in China, de VS of toch nog gewoon in Nederland? Laten we het vooral bij relevante argumenten houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Lekker mensen die een paar liedjes hebben gedownload een boete van enkele miljoenen geven, dat echt niet bij de rechthebbende artiesten terechtkomt. Lekker mensen beboeten die 30 seconden van een overbekend liedje gebruiken in een familiefilmpje.
Er zijn anders rechters die daar anders over denken. Zo is er al een uitspraak dat downloaden ook illegaal is. Bij software ligt dat sowieso al anders dan bij bijvoorbeeld muziek. Daar zijn aparte bepalingen voor opgenomen in de Auteurswet.quote:Daarnaast is downloaden voor thuisgebruik nog steeds niet illegaal.
Je betaalt niet voor het origineel, geen cent, daar zit het 'm.quote:
Volgens mij mag je van muziek wel een kopietje maken maar van software niet, toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zitten we nu in China, de VS of toch nog gewoon in Nederland? Laten we het vooral bij relevante argumenten houden.
[..]
Er zijn anders rechters die daar anders over denken. Zo is er al een uitspraak dat downloaden ook illegaal is. Bij software ligt dat sowieso al anders dan bij bijvoorbeeld muziek. Daar zijn aparte bepalingen voor opgenomen in de Auteurswet.
Maakt het uit wat sommige rechters denken? Rechters passen de wet toe, en wettelijk gezien is het downloaden van muziek en films legaal, ongeacht de bron. Sowieso is er in Nederland nog nooit een consument/particulier veroordeeld wegens downloaden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zitten we nu in China, de VS of toch nog gewoon in Nederland? Laten we het vooral bij relevante argumenten houden.
[..]
Er zijn anders rechters die daar anders over denken. Zo is er al een uitspraak dat downloaden ook illegaal is. Bij software ligt dat sowieso al anders dan bij bijvoorbeeld muziek. Daar zijn aparte bepalingen voor opgenomen in de Auteurswet.
Waar leggen we de grens? Bij hoeveel verkochte albums mag je het voortaan downloaden van jou? Wie bepaalt wanneer iemand genoeg verdient?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:38 schreef CherryLips het volgende:
En dat muzikanten genoeg verdienen en dan maar een hummer minder kopen
Dat was maar een voorbeeldquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar leggen we de grens? Bij hoeveel verkochte albums mag je het voortaan downloaden van jou? Wie bepaalt wanneer iemand genoeg verdient?
Wat een kulargument.
Ja, de uitleg van de wet, zoals de rechter die interpreteert, is absoluut van belang. Dat downloaden van muziek en films ongeacht de bron legaal is, dat staat niet in de Auteurswet. Het gaat inderdaad nu net om die bron.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maakt het uit wat sommige rechters denken? Rechters passen de wet toe, en wettelijk gezien is het downloaden van muziek en films legaal, ongeacht de bron.
Dat klopt, dat bedoelde ik dan ook met de eerste opmerking. Totaal irrelevant dus, die boetes in de VS, die inderdaad belachelijk zijn.quote:Sowieso is er in Nederland nog nooit een consument/particulier veroordeeld wegens downloaden.
En het is ook totįįl niet zo dat heel veel artiesten juist bekendheid hebben verworven door massale downloads. En dat daarom mensen in werelddelen überhaupt van deze artiesten hebben gehoord, en daarna met plezier de cd's kochten. Er zijn studie's die aantonen dat downloaden bepaalde verkopen goed heeft gestimuleerd. Daarnaast de overbekende niet elke download zou een verkoop zijn. Mensen downloaden het gratis omdat het eenvoudig kan, wat niet in alle gevallen betekend dat ze het hadden gekocht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar leggen we de grens? Bij hoeveel verkochte albums mag je het voortaan downloaden van jou? Wie bepaalt wanneer iemand genoeg verdient?
Wat een kulargument.
Dat heet nou met een mooi woord thuiskopie. Dezelfde regeling waardoor wij in Nederland de thuiskopie-vergoeding betalen wanneer we blanco opslagmedia kopen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, de uitleg van de wet, zoals de rechter die interpreteert, is absoluut van belang. Dat downloaden van muziek en films ongeacht de bron legaal is, dat staat niet in de Auteurswet. Het gaat inderdaad nu net om die bron.
Net zoals Lily Allen die anti-piraterij is terwijl ze zelf bekend is geworden via MySpace, waar iedereen haar muziek kon luisteren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:44 schreef Aestivate het volgende:
[..]
En het is ook totįįl niet zo dat heel veel artiesten juist bekendheid hebben verworven door massale downloads. En dat daarom mensen in werelddelen überhaupt van deze artiesten hebben gehoord, en daarna met plezier de cd's kochten. Er zijn studie's die aantonen dat downloaden bepaalde verkopen goed heeft gestimuleerd. Daarnaast de overbekende niet elke download zou een verkoop zijn. Mensen downloaden het gratis omdat het eenvoudig kan, wat niet in alle gevallen betekend dat ze het hadden gekocht.
Maar in plaats van goede alternatieven te bedenken pompen grote uitgevers miljarden in heftige anti-piracy filmpjes, zeggen ze dat piracy terrorisme sponsort, richten ze stichtingen op die wereldwijd consumenten miljoenenboetes opleggen, brengen ze onwerkbare DRM beveiligingen op hun spullen en zijn de prijzen alleen maar gestegen.
Ik ken de Auteurswet goed genoeg hoor. Die website loopt alleen een beetje achter, er is inmiddels namelijk ook wat andere jurisprudentie die zegt dat de bron weldegelijk van belang is en dat rekening gehouden moet worden met de Europese Richtlijn Thuiskopie. Die richtlijn staat kopieėn voor privégebruik alleen toe als 'daarbij geen afbreuk wordt gedaan aan de normale exploitatie van werken'.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat heet nou met een mooi woord Thuiskopie. Dezelfde regeling waardoor wij in Nederland de thuiskopie-vergoeding betalen wanneer we lege opslagmedia kopen.
MySpace is iets totaal anders dan piraterij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Net zoals Lily Allen die anti-piraterij is terwijl ze zelf bekend is geworden via MySpace, waar iedereen haar muziek kon luisteren.
Hoe dan? En ik ga niet reageren op je selectieve qoutes waarin je alleen de dingen aanhaalt waar je een puntje kunt maken, en de rest van de opmerkingen voor het gemak maar negeert.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
MySpace is iets totaal anders dan piraterij.
Die surfz.nl werkt trouwens uitstekend, net nog wat binnen gehaald van thepiratebayquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:39 schreef Aestivate het volgende:
Manieren om de site toch te bezoeken:
http://www.hidemyip.nl/in(...)ZXBpcmF0ZWJheS5vcmcv
http://www.surfz.nl/
Dat is maar één vonnis van één rechter. Nou weet ik niet hoe het juridisch zit, maar maakt dat ene vonnis de huidige Auteurswet ongeldig of telt de Europese Richtlijn zwaarder dan de Auteurswet?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ken de Auteurswet goed genoeg hoor. Die website loopt alleen een beetje achter, er is inmiddels namelijk ook wat andere jurisprudentie die zegt dat de bron weldegelijk van belang is en dat rekening gehouden moet worden met de Europese Richtlijn Thuiskopie. Die richtlijn staat kopieėn voor privégebruik alleen toe als 'daarbij geen afbreuk wordt gedaan aan de normale exploitatie van werken'.
http://www.nu.nl/internet(...)s-toch-illegaal.html
http://www.boek9.nl/getobject.php?id=4790
http://torrentz.com. Genoeg andere trackers.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:00 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die surfz.nl werkt trouwens uitstekend, net nog wat binnen gehaald van thepiratebay
Artiesten bepalen zelf welke muziek ze vrij beschikbaar maken op hun site. Essentieel, de rechthebbende bepaalt het, niet iemand die de muziek heeft en niet het recht heeft deze te verspreiden.quote:
En ik reageer niet op irrelevante zaken.quote:En ik ga niet reageren op je selectieve qoutes waarin je alleen de dingen aanhaalt waar je een puntje kunt maken, en de rest van de opmerkingen voor het gemak maar negeert.
Als wij met de wetsartikelen en uitspraken die heen en weer gegooid worden er al niet uitkomen, hoe moet de gewone consument het dan weten? Er is nog niemand in NL veroordeeld, wat wil zeggen dat het gedoogd wordt, het juridisch moeilijk is of het gewoon legaal is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En ik reageer niet op irrelevante zaken.
Same here, downloaden nog niet geprobeerd. Zou het eigenlijk moeten doen alleen al om BREIN te fucken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef swarmahoer het volgende:
ik kan er ook nog gewoon op trouwens
Ik nu ook weer, ze zullen wel iets veranderd hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef swarmahoer het volgende:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:39 schreef ruud.nl het volgende:
Hier geen enkel probleem om gewoon op de site te komen.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef swarmahoer het volgende:
Dat dus, downloaden werkt prima trouwens, problem solvedquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Same here, downloaden nog niet geprobeerd. Zou het eigenlijk moeten doen alleen al om BREIN te fucken.
Idd. Daar nog eens bovenop; volgens mij draagt BREIN bar weinig geld af aan de echte rechthebbenden. Dus eigenlijk worden ze er alleen maar zelf beter van. Falende organisatie m.i.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:31 schreef Sapstengel het volgende:
Nouja een nette baan. Ik vind het uitzuigen van de consument in opdracht van de alleen maar graaiende en enorm verpeste muziekindustrie niet heel erg netjes.
Handigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef swarmahoer het volgende:
ja man, ik heb ´m ook net gehaxx0rd...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:45 schreef DrDentz het volgende:
Jongens ik kan nog gewoon op piratebay komen, ik weet niet hoe dat kan, maar misschien ben ik wel gewoon een fucking goede hacker.
Paniek om niks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:08 schreef Aestivate het volgende:
Ik kan er ook weer op, storm in een glas water. Mislukte blokkade of was het sowieso nooit een serieuze poging?
Nee jij bent gewoon een hackerquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Piratebay doet het nog hier...Wordt hij pas later geblokkeerd?
Bwehe.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Volgens BREIN zelf hebben ze gisteren tot drie keer toe de site offline laten halen.![]()
The Pirate Bay drie keer geblokkeerd door Nederlandse providers na sommaties BREIN
Drie keer mislukt, dus.
Napsterquote:
Ik hoop het zo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan gaan we toch weer gewoon FTP'en met zijn allen.![]()
Eindeloos veel zooi fxp'en en er dan achterkomen dat ze na 2 uur de pub hebben dichtgegooid?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:28 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Ik hoop het zo.![]()
Een simpelere manier om zooi binnen te hengelen bestaat er niet.
We zitten hier niet op Tweakers.net, gewoon even normaal praten wil jequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:36 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Eindeloos veel zooi fxp'en en er dan achterkomen dat ze na 2 uur de pub hebben dichtgegooid?
Dus je wenst overal wel iemand dood?!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik wens helemaal nergens niemand dood.
hehequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:40 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Dus je wenst overal wel iemand dood?!
Ik zit gelukkig niet op tweakersquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:39 schreef deepart het volgende:
[..]
We zitten hier niet op Tweakers.net, gewoon even normaal praten wil je
OHH! IK SNAP HEM!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:42 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Ik zit gelukkig niet op tweakers![]()
Eindeloos veel zooi fxp'en(van de ene ftp naar de andere verzenden) en er dan achterkomen dat ze na 2 uur de pub(een ftp server waar iedereen kan uploaden/downloaden) hebben dichtgegooid?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:39 schreef deepart het volgende:
[..]
We zitten hier niet op Tweakers.net, gewoon even normaal praten wil je
==> Dat dus. En daar is maar 1 oplossing voor: koop die DVD's niet!quote:Op donderdag 3 december 2009 11:02 schreef BobbyB het volgende:
Daarbij moet BREIN eens lekker kappen met die kut filmpjes op mijn legaal gekochte films.
Klopt. Doe dat inmiddels ook al veel minder dan voorheen. Leuk dat die campagnes van hun juist averechts werken. Evenals andere middelen om illegale verspreiding tegen te gaan zoals DRM etc. Gelukkig zijn winkels etc daarvan inmiddels wel in gaan zien dat het gewoon een bagger systeem is. Nu BREIN nog.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
==> Dat dus. En daar is maar 1 oplossing voor: koop die DVD's niet!
Oh, dus omdat fysieke voorwerpen de perfecte DRM hebben (ze zijn immers niet te kopieren) is er ineens een verschil?quote:
Ten eerste bestaat perfecte DRM niet. Ten tweede gaat het er niet zo zeer om wat de (on)mogelijkheden zijn maar puur dat bij diefstal de oorspronkelijke eigenaar iets merkbaar kwijt is en bij piraterij niet. Daarom wordt dit argument aangehaald tegen mensen die piraterij hetzelfde vinden als diefstal, niet als argument \voor piraterij'.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Oh, dus omdat fysieke voorwerpen de perfecte DRM hebben (ze zijn immers niet te kopieren) is er ineens een verschil?
Het is dat fysieke voorwerpen niet te kopieren zijn, anders deden pirates dat ook.
En wie heeft jou discussieleider gemaakt?quote:Non-argument dus en ik wil het niet meer tegenkomen in dit soort discussies.
zijn ook te streamen www.ovguide.com is een fijne site, alleen pas op voor Ads en virussen en soms is de quality belabberd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef CherryLips het volgende:
TPB gebruikte ik toch al amper, maar zo meteen flikkeren ze al die sites eruit en hoe kom ik dan aan alle leuke series.
Gebeurt wel. Denk aan namaak horloges bijv. Uiteraard niet helemaal hetzelfde, maar komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Oh, dus omdat fysieke voorwerpen de perfecte DRM hebben (ze zijn immers niet te kopieren) is er ineens een verschil?
Het is dat fysieke voorwerpen niet te kopieren zijn, anders deden pirates dat ook.
Wij hebben duidelijk andere ideeen over wat een fijne site is.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef Opkloter het volgende:
[..]
een fijne site, alleen pas op voor Ads en virussen en soms is de quality belabberd.
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Non-argument dus en ik wil het niet meer tegenkomen in dit soort discussies.
DRM werkt nooit, kijk naar de gamesindustrie en met name de pc-games. GTA 4 moest de perfecte niet te kraken drm hebben zeiden ze destijds.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Non-argument dus en ik wil het niet meer tegenkomen in dit soort discussies.
Neen. Ook bij het kopieren van namaak horloges wordt de Intelectuele eigendommen gestolen, en worden dus ook hard aangepakt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gebeurt wel. Denk aan namaak horloges bijv. Uiteraard niet helemaal hetzelfde, maar komt op hetzelfde neer.
Van harte gefeliciteerd!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:30 schreef Opkloter het volgende:
[..]
DRM werkt nooit, kijk naar de gamesindustrie en met name de pc-games. GTA 4 moest de perfecte niet te kraken drm hebben zeiden ze destijds.
2 dagen NA de release werd ie gekraakt door 1 van de mensen van RAZOR en FeDor.
in de meeste gevallen worden software al enkele maanden voor de release gekraakt
ik snap m nietquote:Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wij hebben duidelijk andere ideeen over wat een fijne site is.
God, persoonlijk.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:25 schreef De_Hertog het volgende:
En wie heeft jou discussieleider gemaakt?
nee, maar consumenten die m wel kopen worden zeg maar lastig gevallen (filmpjes, ristrictis, codes) door dit soort beveiliging. klant is koning tochquote:Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd!
Hoe is dit relevant?
Omdat er sloten zijn die gekraakt kunnen worden moeten we inbraken maar toestaan ofzo?.
Ja, dat is wel vervelend.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:32 schreef Opkloter het volgende:
[..]
nee, maar consumenten die m wel kopen worden zeg maar lastig gevallen (filmpjes, ristrictis, codes) door dit soort beveiliging. klant is koning toch
Jij noemt het een fijne site. Alleen zitten er veel of irritante ads, blijkbaar zelfs virussen, en is de kwaliteit soms belabberd. Dat noem ik dan geen fijne site.quote:
Vandaar, ik vond al dat je wat al te fanatiek was.quote:
het is een gratis site, vrijwel alles is voor de release te bekijken, veel keuze in mirrors.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jij noemt het een fijne site. Alleen zitten er veel of irritante ads, blijkbaar zelfs virussen, en is de kwaliteit soms belabberd. Dat noem ik dan geen fijne site.
wat is fijnerquote:
Dat zegt niemand. Dit is relevant omdat jij begon over onkraakbare DRM. Hij toont alleen aan dat dit niet bestaat.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd!
Hoe is dit relevant?
Omdat er sloten zijn die gekraakt kunnen worden moeten we inbraken maar toestaan ofzo?.
Dat klopt! Ik zou een Ferrari kopieren als ik konquote:Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Prima dat je het als misdaad wil zien; maar diefstal is het dus niet.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:30 schreef zovty het volgende:
[..]
Neen. Ook bij het kopieren van namaak horloges wordt de Intelectuele eigendommen gestolen, en worden dus ook hard aangepakt.
Het gaat niet om het schijfje, bandje of plaatje, het gaat om de inhoud, die wordt gekopieerd, bij zowel counterfeiting als piracy. En daarom moeten beiden misdaden ook keihard aangepakt worden.
Kopieer jij eens een trui dan.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Dit is relevant omdat jij begon over onkraakbare DRM. Hij toont alleen aan dat dit niet bestaat.
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat klopt! Ik zou een Ferrari kopieren als ik kon
Hoe moeilijk is het om een trui na te maken? Tja, het duurt wellicht wat langer dan het kopiėren van een DVD. Maar het blijft kopiėren.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:39 schreef zovty het volgende:
[..]
Kopieer jij eens een trui dan.
Een trui is de fysieke representatie van een (digitaal) ontwerp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |