Het wordt pas echt leuk als we er ook naartoe kunnen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ik vind 't leuk dat ze zulke dingen op afstand kunnen ontdekken.
Voor ons ja en alles wat hier leeft wellicht, maar wie zegt dat dat daar ook het geval is?quote:Een paar weken geleden werd echter voor het eerst een rotsachtige planeet opgemerkt buiten ons zonnestelsel, maar ook daar is de oppervlaktetemperatuur te heet om leven mogelijk te maken.
Een beetje dichtbij is er niet zo'n planeet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Hopelijk eentje redelijk dichtbij waar we in de toekomst nog wel heen kunnen, als een zwerm sprinkhanen graaien we die hele planeet leeg, een beetje een tweede derde wereld.
Dan moeten we eerst wat rommelen met wormgaten enzo.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Het wordt pas echt leuk als we er ook naartoe kunnen.
Geeft niet, technologie is een wonder. Ik denk niet dat ze vroeger wisten dat we de tulpen binnen één etmaal in Colombia plukten en in Nederland veilen om ze weer te verkopen in China.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Een beetje dichtbij is er niet zo'n planeet.
Mars.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
Een beetje dichtbij is er niet zo'n planeet.
Plasma raketmotor bijna klaarquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:55 schreef TNA het volgende:
Opschieten met die raketten, ik heb nog geen wintersport geboekt.
Wat maakt het klimaat nou uit, als er maar geld in de grond zit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mars.
En wellicht Venus ook wel, als we daar 't klimaat zouden weten aan te passen.
quote:
Gast, hoeveel vakantiedagen denk je dat ik hebquote:De nu ontwikkelde motor heeft zoveel stuwkracht dat een reis naar Mars wordt verkort van 6 tot 9 maanden naar 2 tot 3 maanden.
Degene die de uitspraak deed, doelde vast op dat wij mensen er naartoe zouden kunnen gaan. Naar wat je kan zien op Discovery Channel mbt ruimte-onderzoek is dat het doel om uiteindelijk te gaan doen in de ruimte.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor ons ja en alles wat hier leeft wellicht, maar wie zegt dat dat daar ook het geval is?
Misschien zijn daar wel "wezens" die prima kunnen leven in 5000 graden.
Dat weten wij toch helemaal niet.
Dat hier op aarde er niemand tegen kan wil niet zeggen dat het niet kan, enkel dat wij er niet zouden kunnen leven.
Ik vind dat dus nogal een vreemde uitspraak zegmaar
Dan nog is 500ly heel erg verquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geeft niet, technologie is een wonder. Ik denk niet dat ze vroeger wisten dat we de tulpen binnen één etmaal in Colombia plukten en in Nederland veilen om ze weer te verkopen in China.
Wie weet welke afstanden we af kunnen leggen over een paar honderd jaar.
Wezens op een andere (vergelijkbare) planeet zullen waarschijnlijk veel gelijkenissen met ons tonen. Er zijn op Aarde bacteriën die temperaturen van 100- 150 graden celsius aankunnen. Daarboven is het onwaarschijnlijk dat organismen blijven leven aangezien het DNA dan afbreekt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor ons ja en alles wat hier leeft wellicht, maar wie zegt dat dat daar ook het geval is?
Misschien zijn daar wel "wezens" die prima kunnen leven in 5000 graden.
Dat weten wij toch helemaal niet.
Dat hier op aarde er niemand tegen kan wil niet zeggen dat het niet kan, enkel dat wij er niet zouden kunnen leven.
Ik vind dat dus nogal een vreemde uitspraak zegmaar
Gewoon je levensloop opnemen ookquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef TNA het volgende:
Gast, hoeveel vakantiedagen denk je dat ik heb
Reizen sneller dan het licht is onmogelijk, mogen we Einstein geloven. Maar wie weet zijn we in staat om de ruimte/tijd continuüm te buigen. Naar mijn weten is hier al onderzoek naar, en zijn er aanwijzingen dat het mogelijk zou moeten zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:00 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dan nog is 500ly heel erg ver. Stel dat we ooit met 0.5c kunnen reizen ben je nog 1000 jaar onderweg. en 0.5c is al HEEL veel.
Maargoed, lijkt me dat een atmosfeer met zuurstof wel fijn is? (toegegeven, ik weet niet wat valt onder 'eventueel bewoonbaar' en wat niet)quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mars.
En wellicht Venus ook wel, als we daar 't klimaat zouden weten aan te passen.
Lichtsnelheid is toch echt een harde grens. Hoe dichter je die nadert, hoe meer en meer energie het kost om nog verder te versnellen. Lichtsnelheid zelf kost oneindig veel energie. Dus dat is onbereikbaar. En zelfs lichtsnelheid is traag op universele schaal. Dus als je nog trager bent, kom je helemaal nergens.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nou, in zoverre dat we er een kolonie moeten vestigen zodat de menschheid overleeft als d'Aarde getroffen wordt door zo'n meteoriet omdat de hoge heren te krenterig zijn om het heelal af te speuren naar die krengen. Plus natuurlijk de dreiging van een megavulkaan, etc etc, www.exitmundi.nl.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wat maakt het klimaat nou uit, als er maar geld in de grond zit.
Zie hierboven, volgens mij is dat inderdaad algemeen geaccepteerd, maar het buigen van de ruimte-tijd wordt ook al onderzoek naar gedaan, evenals de mogelijkheid om een "gat" te creëren, ofwel wormgat. Toekomstmuziek, maar je hebt altijd van die intellectuelen die zich er mee bezig houden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Lichtsnelheid is toch echt een harde grens. Hoe dichter je die nadert, hoe meer en meer energie het kost om nog verder te versnellen. Lichtsnelheid zelf kost oneindig veel energie. Dus dat is onbereikbaar. En zelfs lichtsnelheid is traag op universele schaal. Dus als je nog trager bent, kom je helemaal nergens.
Tenzij onbemande vluchten, of de passagiers laten inslapen als in Alien. Dan is tijd geen factor.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Lichtsnelheid is toch echt een harde grens. Hoe dichter je die nadert, hoe meer en meer energie het kost om nog verder te versnellen. Lichtsnelheid zelf kost oneindig veel energie. Dus dat is onbereikbaar. En zelfs lichtsnelheid is traag op universele schaal. Dus als je nog trager bent, kom je helemaal nergens.
Mwah de kans daarop is redelijk klein, en de levensduur van de aarde is nog letterlijk miljarden jaren verwijderd van ons. Ik neem aan dat we tegen die tijd al wel dood zijn door onszelf of bacteriën of iets anders, zoniet dan zijn we al lang weg lijkt me zo.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, in zoverre dat we er een kolonie moeten vestigen zodat de menschheid overleeft als d'Aarde getroffen wordt door zo'n meteoriet omdat de hoge heren te krenterig zijn om het heelal af te speuren naar die krengen. Plus natuurlijk de dreiging van een megavulkaan, etc etc, www.exitmundi.nl.
In zekere mate wel natuurlijk. Dan stuur je iets weg wat 1000 jaar onderweg is, en als het er eenmaal is moet je 500 jaar wachten op de communicatiesignalen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Tenzij onbemande vluchten, of de passagiers laten inslapen als in Alien. Dan is tijd geen factor.
Het is een grens in onze huidige natuurkundige wetten. Maar natuurkundige wetten zijn altijd aan nieuwe inzichten onder hevigquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Yup dit dus, er zijn genoeg alternatieven die op dit moment onderzocht worden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is een grens in onze huidige natuurkundige wetten. Maar natuurkundige wetten zijn altijd aan nieuwe inzichten onder hevig
Daar hebben we toch geen flikkert aan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geeft niet, technologie is een wonder. Ik denk niet dat ze vroeger wisten dat we de tulpen binnen één etmaal in Colombia plukten en in Nederland veilen om ze weer te verkopen in China.
Die wachttijd kun je verkorten door kolonies op andere planeten te vestigen. Sowieso lijkt het mij onwaarschijnlijk om direct ver het heelal in te gaan zonder planeten te bezoeken die dichter bij liggen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
In zekere mate wel natuurlijk. Dan stuur je iets weg wat 1000 jaar onderweg is, en als het er eenmaal is moet je 500 jaar wachten op de communicatiesignalen.
Ach een paar Aliens onderdrukken (of gezellig samenleven, maar als ik nu kijk hoe mensen omgaan met anderen.. hehe) en wie weet wat nieuwe technologieën ontdekken, en als die er niet zijn dan kan je alsnog de hele planeet leegroven en gebruiken voor eigen industrie en vooruitgang. Win/win situatie als je het mij vraagt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:08 schreef reetveter het volgende:
[..]
Daar hebben we toch geen flikkert aan.
Wel gezelligquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:02 schreef Maisnon het volgende:
Was laatst ook al een topic over die planeet, want het regent daar namelijk nogal apart: geen water, maar rotsen
Door de hitte daar verdampen allerlei gesteenten en die condenseren boven andere gedeelten van de planeet, als steentjes
Hoewel je an sich wel gelijk hebt dat er vaak nieuwe inzichten voorbij komen, staat de speciale relativieitstheorie na al die jaren nog steeds stevig overeind. Alles wat we tot nu toe kunnen meten (op grote schaal) houdt zich keurig aan de relativiteitstheorie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is een grens in onze huidige natuurkundige wetten. Maar natuurkundige wetten zijn altijd aan nieuwe inzichten onder hevig
Ja maar die theorie is gebaseerd op snelheid, je kan ook de theorie omzeilen door gebruik te maken van andere methoden dan snelheid.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:10 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Hoewel je an sich wel gelijk hebt dat er vaak nieuwe inzichten voorbij komen, staat de speciale relativieitstheorie na al die jaren nog steeds stevig overeind. Alles wat we tot nu toe kunnen meten (op grote schaal) houdt zich keurig aan de relativiteitstheorie.
Als er daadwerkelijk ene geschikte planeet wordt gevonden dan gaan wij ons waarschijnlijk wel gedragen als parasieten. Zo zijn wij nou eenmaalquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Hopelijk eentje redelijk dichtbij waar we in de toekomst nog wel heen kunnen, als een zwerm sprinkhanen graaien we die hele planeet leeg, een beetje een tweede derde wereld.
Precies, jij snapt het. Als ik de documentaires bekijk over Mars en de Maan dan wordt er vaak alleen maar gesproken over hoe we de grondstoffen kunnen gebruiken hier op aarde. Dus tja, dan is de insteek al snel duidelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er daadwerkelijk ene geschikte planeet wordt gevonden dan gaan wij ons waarschijnlijk wel gedragen als parasieten. Zo zijn wij nou eenmaal
Zo hij staat al ruim 100 jaar. Mensen hebben honderden jaren gedacht dat de aarde plat was.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:10 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Hoewel je an sich wel gelijk hebt dat er vaak nieuwe inzichten voorbij komen, staat de speciale relativieitstheorie na al die jaren nog steeds stevig overeind. Alles wat we tot nu toe kunnen meten (op grote schaal) houdt zich keurig aan de relativiteitstheorie.
Idd, in die docu's hebben ze het vaak over twee zaken: hoe we er moeten komen en hoe we de desbetreffende planeet zo efficient mogelijk leeg kunnen zuigenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, jij snapt het. Als ik de documentaires bekijk over Mars en de Maan dan wordt er vaak alleen maar gesproken over hoe we de grondstoffen kunnen gebruiken hier op aarde. Dus tja, dan is de insteek al snel duidelijk.
En het duurt 500 jaar voordat onze felicitaties aankomenquote:Buitenaards leven
De ontdekking van een Aarde-achtige planeet die rond een zon cirkelt, is uiteraard van belang voor het mogelijk bestaan van buitenaards leven. CoRoT-7b bevindt zich 500 lichtjaren ver weg. De stenen bol is bijna twee keer zo groot als de Aarde en heeft vijf keer de massa ervan, wat ongeveer dezelfde dichtheid oplevert. De planeet cirkelt slechts op 2,5 miljoen kilometer afstand rond haar zon, waardoor de temperatuur er bijzonder hoog oploopt. Het 'jaar' van de exoplaneet is korter dan onze dag, dus mocht er toch een asbest-achtige beschaving bestaan, worden er bijzonder veel verjaardagen gevierd. (sam)
Ik denk inderdaad niet dat we veel medelijden zullen tonen met bacteriën op Mars als ik eerlijk moet zijn, die zullen wel meteen verbrand worden in de hoogovens.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Idd, in die docu's hebben ze het vaak over twee zaken: hoe we er moeten komen en hoe we de desbetreffende planeet zo efficient mogelijk leeg kunnen zuigen![]()
En wij maar huilie doen over die aliens in independance day. Volgens mij vegen wij onderschikt leven ook van tafel als wij er zelf baat bij hebben.
Waarom zouden wij er niks aan hebben? Als je in de atmosfeer kunt leven en er voedsel voorhanden is, is alles mogelijk. Extra mensen maak je gewoon op de planeet zelf en benodigde materialen zijn daar te vinden of die sturen wij mee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En het duurt 500 jaar voordat onze felicitaties aankomen
Wat heeft het toch voor zin om zo'n planeet te ontdekken. Het enige wat we dan weten is dat er een planeet bestaat die op de aarde lijkt, en dat die veel te ver weg om er ooit wat aan te hebben. Met behulp van wat kansberekening kunnen we tot dezelfde conclusie geraken.
Einstein's theorieën in twijfel trekken is toch een erg grote stap hoor. Het is echt niet zomaar een beetje gokken van 'nou zo zal het wel zitten ongeveer'.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zo hij staat al ruim 100 jaar. Mensen hebben honderden jaren gedacht dat de aarde plat was.
ATTENTIE:quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En het duurt 500 jaar voordat onze felicitaties aankomen
Wat heeft het toch voor zin om zo'n planeet te ontdekken. Het enige wat we dan weten is dat er een planeet bestaat die op de aarde lijkt, en dat die veel te ver weg om er ooit wat aan te hebben. Met behulp van wat kansberekening kunnen we tot dezelfde conclusie geraken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |