Enkele van de beste

, en niet eens zo bekend als the Parrot Sketch.
Een geweldige welles/nietes-discussie, maar vergeet ook 't einde niet, wanneer Scotland Yard het Droste-effect demonstreert en daarmee de sketch afrondt.
Deze sketch bevat een geweldig stuk onzin van Graham Chapman als Mrs. Fiona Lewis, die een getuigenverklaring aflegt.
Dit valt wel onder zwarte humor, grapjes die gaan over lijken. Het publiek pikt het niet langer.
Lekker absurd, spelen met het gevoel van deja-vu. In de sketch komen verwijzingen naar andere sketches terug ("Oh Mr Belpit, your legs are so swollen").
De pepperpots mogen natuurlijk niet ontbreken, ze discussieren hier over de herkomst van een exploderende pinguin, "Oh, intercourse the penguin!"
One of the greatest names in German baroque music... en ze bíjven 'm herhalen. Ik kende 'm ooit uit m'n hoofd.
Raymond Luxury Yacht, of is het Throatwobbler Mangrove: "He asked me! He asked me!"
De dames beelden de Slag bij Pearl Harbour uit. In dezelfde stijl deden ze ook een uitbeelding van de eerte harttransplantatie. Heel delicaat en mooi uitgevoerd.
Een parodie op 't James Bond-genre, vol spanning en intrige.
John Cleese in een hilárische rol als Anne Elk (Miss), die een bijzondere theorie heeft over de brontosaurus.
Bril-jant. Live televisie!
De brute strijd om de microfoon!
Een geweldige combinatie van pepperpots, clever wordgames, absurdisme en een agressieve dokter aan een touwtje!
And the source of my nickname...

.
Monty Python 
.