abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:39:35 #151
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73520444
Nou als IJsland nog voor ons staat dan vraag ik me toch echt af of dat lijstje wel deugd.
pi_74067705
Op zich is dat 'gezeik' best nuttig. Vroeger waren er ook al 'zeikerds', tegenwoordig noemen we ze filosofen, die het constant hadden over een betere wereld. Je kunt er namelijk inspiratie uit halen om het beter te doen. De dingen die we nu als positief ervaren in een land, zijn eeuwen geleden al bedacht.

En met die gedachte in mijn hoofd zeg ik: zeiken maar!
pi_74068448
UNDP? Wat zijn dat voor een knuffelhoeren? Wat een subjectief lijstje. Noorwegen als eerste? Oh, vandaar dat bijna iedereen daar een drankprobleem heeft. Australie kan ik me nog iets bij voorstellen, vooral omdat ze daar ook lekker weer hebben, maar het is dan wel weer wel vreemd dat je Australiers overal ter wereld tegenkomt, omdat ze geen leuk werk in Australie kunnen vinden.

Laat ik eens tegendraads doen en stellen dat de VS het beste land ter wereld zijn om in te wonen. Afhankelijk van je voorkeur qua weer kun je overal terecht, je kunt er ruim wonen zonder dat je in de file hoeft te staan en je kunt er flink veel geld verdienen. Netto dan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_74069473
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:46 schreef Lyrebird het volgende:
UNDP? Wat zijn dat voor een knuffelhoeren? Wat een subjectief lijstje. Noorwegen als eerste? Oh, vandaar dat bijna iedereen daar een drankprobleem heeft. Australie kan ik me nog iets bij voorstellen, vooral omdat ze daar ook lekker weer hebben, maar het is dan wel weer wel vreemd dat je Australiers overal ter wereld tegenkomt, omdat ze geen leuk werk in Australie kunnen vinden.

Laat ik eens tegendraads doen en stellen dat de VS het beste land ter wereld zijn om in te wonen. Afhankelijk van je voorkeur qua weer kun je overal terecht, je kunt er ruim wonen zonder dat je in de file hoeft te staan en je kunt er flink veel geld verdienen. Netto dan.
Daarom kun je beter de lijst gebruiken die ik al eerder plaatste, die gebruikt simpelweg alle variabelen:

The Legatum Prosperity Index is based on 44 different indicators analysed across 104 nations around the world. Source data includes Gallup World Poll, WTO, World Development Indicators, GDP, WIPO, UN Human Development Report, World Bank, OECD, World Values Survey. Oxford Analytica is Legatum's research partner for the Prosperity Index and contributed the methodology and analysis.

1. Australia
2. Austria
3. Finland
4. Germany
5. Singapore
6. United States
7. Switzerland
8. Hong Kong
9. Denmark
10. New Zealand
11. Netherlands
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_74069677
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:46 schreef Lyrebird het volgende:
6 liter / inwoner in Noorwegen tegenover 8.3 liter / inwoner in de VS aldus nationmaster.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_74070312
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

6 liter / inwoner in Noorwegen tegenover 8.3 liter / inwoner in de VS aldus nationmaster.
Daar zet ik vraagtekens bij. In Nederland zie ik bijvoorbeeld veel meer alcoholisten in m'n naaste omgeving, dan in de VS. Kleine sample size? En als ik het goed heb, heeft Nederland weer minder drankproblemen dan Noorwegen.

Edit: het aantal geregistreerde liters pure alcohol per jaar zegt in principe niets over problemen met alcoholisme. Die Noren, Zweden en Finnen importeren natuurlijk gigantische hoeveelheden illegale alcohol, of gaan op vakantie naar gebieden waar ze zich voor een prikkie helemaal vol kunnen laten lopen. Straalbezopen Zweden van boven de 50, mannen en vrouwen, het ziet er niet uit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:26:39 #157
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74070406
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:22 schreef Lyrebird het volgende:
Daar zet ik vraagtekens bij. In Nederland zie ik bijvoorbeeld veel meer alcoholisten in m'n naaste omgeving, dan in de VS. Kleine sample size? En als ik het goed heb, heeft Nederland weer minder drankproblemen dan Noorwegen.
Your friends... Choose them wisely!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74070470
quote:

[..]

Edit: het aantal geregistreerde liters pure alcohol per jaar zegt in principe niets over problemen met alcoholisme. Die Noren, Zweden en Finnen importeren natuurlijk gigantische hoeveelheden illegale alcohol, of gaan op vakantie naar gebieden waar ze zich voor een prikkie helemaal vol kunnen laten lopen. Straalbezopen Zweden van boven de 50, mannen en vrouwen, het ziet er niet uit.
Ik snap het niet, straalbezopen Amerikanen van boven de 50 zijn prettig om aan te zien?
I´m back.
pi_74070505
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Your friends... Choose them wisely!
Hoogopgeleiden hè (en Lyrebird is professor dus die kent wrs enkel hoogopgeleiden) die zuipen meer dan laagopgeleiden.
I´m back.
pi_74070544
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik snap het niet, straalbezopen Amerikanen van boven de 50 zijn prettig om aan te zien?
Nee, maar ik heb die dan ook nooit gezien.
pi_74070629
BTW, als de statistieken kloppen, dan heeft Monolith gelijk en zijn Amerikanen grotere probleemdrinkers dan de Noren. Dat zou betekenen dat mijn conclusie niet klopt.

Laat ik het over een andere boeg gooien: ik werk met Finnen samen, en die staan allemaal te popelen om in het buitenland aan de slag te gaan, omdat het zo'n kutweer in Finland is. Finland en Noorwegen liggen niet ver van elkaar af. Ik ken geen Noren, dus geen flauw idee wat zij van het weer in Finland vinden.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:44:48 #162
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74070853
Weer en drankgebruik waren geen factoren (Anders was Noorwegen inderdaad veel lager geëindigd, niet omdat er misschien teveel gedronken wordt, maar omdat het er veel te duur is!).

Dat jij persoonlijk meer heil ziet in Amerika, dat weten we al. Je bent alleen appels met peren aan het vergelijken!

En wat drankgebruik betreft ligt Finland dichter bij Rusland dan bij Noorwegen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74071575
quote:

[..]

Gewoon de verkoopgegevens versus de populatieomvang. Die kleine, volstrekt niet representatieve sample size vind je juist bij jouw persoonlijke leefwereld. Kanttekening is inderdaad de hoeveelheid niet geregistreerde alcohol. Jouw persoonlijke beleving is echter nog een vele malen beroerdere indicator.
pi_74071738
Lyrebird ben je ooit al eens naar myrtle beach geweest? Nog nooit zoveel dronken amerikanen bij elkaar gezien daar. Ik vond het , het loret van de VS in ieder geval die dag en nacht dat we daar waren.

Leuk annecdote we waren met een vrienden groep. Daarvan was er 1 nogal een boer, deze zit wat te ouwehoeren met een dronken veteraan maar die amerkaan verstaat hem een paar keer niet goed zegt hij "are you deaf" , wordt hij door de amerikaan bij zijn strot een halve meter van de vloer opgetild.
pi_74072554
IK HOU VAN HOLLAND!
vooral brabant
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:38:49 #166
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74082053
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is de drank die in Noorwegen verkocht is, maar vanwege de hoge accijns wordt er nogal wat drank uit de rest van Europa gehaald.
pi_74082407
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:38 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat is de drank die in Noorwegen verkocht is, maar vanwege de hoge accijns wordt er nogal wat drank uit de rest van Europa gehaald.
Die kanttekening had ik al geplaatst, maar goed dat is zonder enige kwantificatie een vrij nutteloze toevoeging.
pi_74082960
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:31 schreef CANARIS het volgende:
dat soort lijsten hebben altijd een politiek kleurtje.

Norwegen , canada en Ijsland ?

Ik ken toevallig alle 3 landen en je wilt er dus niet sterven.

Betutteling puur.
kleine naargeestige bureacraten die zich OVERAL mee bemoeien.
Laat me raden: afkomstig uit de Linksche Kerk.
pi_74083486
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:04 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Links? De meeste westerse landen scoren op de niet-economische kenmerken (persoonijke vrijheid, afwezigheid van corruptie, etc.) allemaal ongeveer 100%, zodat de rangorde in de top ("beste land") vooral door economische factoren wordt bepaald. Dat kun je toch moeilijk "linksch" noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2009 17:22:46 ]
pi_74083957
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Links? De meeste westerse landen scoren op de niet-economische kenmerken (persoonijke vrijheid, afwezigheid van corruptie, etc.) allemaal ongeveer 100%, zodat de rangorde in de top ("beste land") vooral door economische factoren wordt bepaald. Dat kun je toch moeilijk "linksch" noemen.
Let maar op. Mensen die nu tevreden zijn worden links(ch) genoemd, of ze het nou zijn of niet.
pi_74084651
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:04 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Indirect wel ja. Er wordt immers gewerkt met zaken als gemiddelde levensverwachting, gemiddelde opleidingsniveau, etcetera.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 18:00:01 #172
45833 crew  Fogel
pi_74084783
quote:

[..]

Straalbezopen Zweden zeggen ook echt veel over hoe het in Noorwegen is
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74084963
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Straalbezopen Zweden zeggen ook echt veel over hoe het in Noorwegen is
Je zou eens conclusies moeten trekken over de inwoners van de VS op basis van de inwoners van Canada...
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:07:56 #174
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74085021
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:35 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Let maar op. Mensen die nu tevreden zijn worden links(ch) genoemd, of ze het nou zijn of niet.
Ik zou niet weten waarover 'links' tevreden zou moeten zijn momenteel in dit land. Solidariteit is er al tijden niet meer, sociale vangnet wordt aan stukken geknipt door de afgelopen regeringen, het onderwijs en de zorg worden steeds duurder/slechter, het integratiedebat is inmiddels niet meer serieus te nemen vanwege de belachelijke punten van kritiek, etc etc etc.

Dus nogmaals, waarom zou LINKS tevreden zijn!?
pi_74085451
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Indirect wel ja. Er wordt immers gewerkt met zaken als gemiddelde levensverwachting, gemiddelde opleidingsniveau, etcetera.
Dat is helemaal niet links. Links gaat het namelijk niet om het gemiddelde, maar om de standaardafwijking oftewel de ongelijkheid.

Kern van het pleidooi van rechts is juist dat links ervoor zorgt dat iedereen arm wordt, terwijl met rechts beleid slechts een deel van de mensen arm maar ook een deel van de mensen rijk is. Dus dat rechts voor meer ongelijkheid zorgt, maar dat daar een hoger gemiddelde tegenover staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2009 18:23:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')