Kijk! Nog een reden waarom het krankzinnig is dat NL op plek 6 staat: Sjaakmat woont hier ook!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:07 schreef Sjaakmat het volgende:
Wees maar lekker jaloers haters, ik woon in Nederland!!
Voor zolang het nog Nederland heet...quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:07 schreef Sjaakmat het volgende:
Wees maar lekker jaloers haters, ik woon in Nederland!!
Net alsof ze daar naar kijken voor je score.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:10 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Voor zolang het nog Nederland heet...
Gelukkig doen we het zo goed qua onderwijs in NL (!)quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:11 schreef teknomist het volgende:
ALLEMAAL LINKSE PROPAGANDA. DE LAND GAAT EGTER NAAR DE KLOTE: GEERT RED ONS!!!!
zonder naam kunnen ze het niet in een tabel kwijt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:12 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Net alsof ze daar naar kijken voor je score.
Wat een prutsers zijn het ook.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:13 schreef Matteüs het volgende:
[..]
zonder naam kunnen ze het niet in een tabel kwijt.
Ja, de Japanse metro schijnt enorm vet te zijn! Als man... Die graag vrouwen wil betasten!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:04 schreef Yi-Long het volgende:
Die onderzoekjes over het OV neem ik met een korrel zout: ga eens kijken hoe het OV functioneert in moderne aziatische landen en steden, en kom dan nog eens terug. Daarnaast zijn veel mensen die positief zijn over het OV, van die mensen die 5x per jaar met de trein gaan, en dan om half elf s'ochtends, wanneer de NS zo'n megalange trein inzet, terwijl ze in de spits met een trein van 5 coupe's ofzo aankomen, en je mag staan op dat tussenstuk tussen zwetende mensen die hun ontbijtgeur hebben weggespoed met zwarte koffie en dat nu 30cm van je gezicht uitademen...
Ik vind studentjes inderdaad ook overgewaardeerd lui tuig wat nog niet competent genoeg is om een fatsoenlijk rapport van internet te kopiëren! Sommige mensen schijnen het wat waard te vinden dat je hier überhaupt de keus hebt om gesubsidieerd in de kroeg te hangen en te mekkeren dat het allemaal zo zwaar is!quote:Het onderwijs scoort hoog omdat we hier in Nl veel mensen hebben die een opleiding kunnen volgens, en dus ook internationaal gezien hoog opgeleid zijn (vrijwel iedereen hier in NL gaat na de middelbare school door met een opleiding, itt tot veel andere landen, waar men dan vaak meteen in een winkel ofzo gaat staan.
Dus daarom scoort NL hoog, internationaal gezien, qua onderwijs.
Wil dat zeggen dat het onderwijs zelf van hoog niveau is? Wil dat zeggen dat de leraren goede lessen geven!? Wil dat zeggen dat je straks met dat diploma ook meteen van nut bent op de werkvloer, of dat de opleiding gericht is op toepassing in de praktijk!? Wil dat zeggen dat de vakken die je scholieren/studenten geeft allemaal nuttig zijn!?
Nee. Dat kan allemaal veel beter.
Ik zeg ook niet dat er niks verbeterd kan worden! Maar soms denk ik wel eens... Knijp eens in je handjes over wat je allemaal wel hebt ipv. alleen maar te jammeren over wat er niet is!quote:En qua zorg zijn we het er ook wel over eens dat het hier veel beter zou kunnen en dus moeten. Denk alleen al aan de situatie in bejaardentehuizen, de situatie met de apothekers (is nu aangepast), de situatie met dat je bij een vaste huisarts moet zitten, zonder keuzevrijheid, de situatie dat de kosten van de zorg nog steeds belachelijk stijgen, terwijl we daar qua kwaliteit weinig van terug zien, de situatie dat kinderen met emotionele problemen in de opvang worden gegooid bij criminele kinderen, en regelmatig anaal gevisiteerd worden, etc etc etc.
quote:De media bepaalt wat de kamervragen zijn!? De media bepaalt waar de politiek op reageert!?
Ja, in zekere zin dus wel, en dat is een buitengewoon trieste ontwikkeling.
Ze zitten in ieder geval niet in Den Haag.
D
Op wetenschappelijk gebied 7 plaatsen gezakt (tenminste, de hoogst scorende Nederlandse universiteit).quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Eg niet!![]()
Vanaf 2006 zijn we 10_! plaatsen gestegen!
Woon jij even in een aftands landquote:
Het ging hier toch om de HDI!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:18 schreef trancethrust het volgende:
Op wetenschappelijk gebied 7 plaatsen gezakt (tenminste, de hoogst scorende Nederlandse universiteit).
Vind je? Volgens mij woon jij er ook anders,quote:
Wat je hier zegt is eigenlijk de basis voor de argumentatie voor al die figuren die vinden dat we niet zouden mogen zeiken, want elders is het nog slechter.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:17 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zeg ook niet dat er niks verbeterd kan worden! Maar soms denk ik wel eens... Knijp eens in je handjes over wat je allemaal wel hebt ipv. alleen maar te jammeren over wat er niet is!
Mhh, dacht dat je het over Australië had... ik woon in Noorwegen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vind je? Volgens mij woon jij er ook anders,
IDD. Alleen het domme tevreden volk blijft over. Ow, en de zakkenvullers natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:36 schreef Monolith het volgende:
Het feit dat al die chronische azijnpissers emigreren maakt Nederland ook een steeds prettiger land om in te wonen natuurlijk.
Ik zeg ook niet dat we het moeten accepteren! Zeker niet!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:32 schreef Yi-Long het volgende:
Wat je hier zegt is eigenlijk de basis voor de argumentatie voor al die figuren die vinden dat we niet zouden mogen zeiken, want elders is het nog slechter.
Ik ben het niet eens met die argumentatie. Ik vind dat je altijd moet kijken wat er beter kan, en er vervolgens naar moet streven om dat te bereiken.
Hebben we het hier goed als je het vergelijkt met 95% van de rest van de wereld!? NATUURLIJK!
Maar dat betekent niet dat we moeten accepteren dat de politiek er 'een zootje' van maakt de laatste tientallen jaren.
(Met zootje bedoel ik dus woningnood, belachelijke huizenprijzen, een zwakker wordend onderwijs, een steeds duurdere zorg, een falende infrastructuur en OV, onze internationale politiek (EU, oorlogs/opbouw-missies, etc), figuren die dik betaald worden om dat ze een verantwoordelijke positie hebben, maar nooit ook daadwerkelijk verantwoording hoeven af te leggen voor hun fouten, bouwfraudes, betutteling, etc etc etc...)
Wat je hier zegt is eigenlijk de basis voor de argumentatie voor al die figuren die vinden dat we heel veel mogen zeiken, want elders is het nog beter.quote:In veel moderne welvarende landen, en dat zijn landen die de laatste jaren zichzelf ontzettend goed hebben ontwikkeld, zie je dat er veel meer geinvesteerd wordt in kleine zaken, die de 'quality of life' gewoon verhogen. Dat zijn gewoon gratis openbare toiletten voor iedereen. Dat zijn schone straten en genoeg prullenbakken die iedere dag een paar keer geleegd worden. Dat zijn mooie parken met (speel)toestellen erin, etc etc etc. In andere landen maakt men nu ECHT een doorontwikkeling mee wat betreft mogelijkheden en vrijheden en 'beautification' en allemaal zaken die het leven van de burger daadwerkelijk, op dagelijkse basis, veraangenamen.
Hier niet. En dat is jammer, want we betalen er al krankzinnig veel belasting voor.
Ik doe erg mijn best om uiteindelijk bij die laatste groep te eindigen!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:37 schreef Yi-Long het volgende:
IDD. Alleen het domme tevreden volk blijft over. Ow, en de zakkenvullers natuurlijk.
Over 10 jaar praten we er nog eens over.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:36 schreef Monolith het volgende:
Het feit dat al die chronische azijnpissers emigreren maakt Nederland ook een steeds prettiger land om in te wonen natuurlijk.
Ah, nee ik woon in nummer 6.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mhh, dacht dat je het over Australië had... ik woon in Noorwegen.
Soms wil ik best wel even stilstaan en genieten, maar dan sta je stil, en dan moet je een paar euro betalen omdat je op een parkeertplaats staat. Of je wilt even lekker wandelen in de duinen ofzo, en dan moet je een 'kaartje' kopen(!) Het wordt je steeds moeilijker gemaakt om te 'genieten', want tegenwoordig moet je in NL ook voor bijna alles gaan betalen wat met 'genieten' te maken heeft.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat we het moeten accepteren! Zeker niet!Maar je mag er soms wel eens even bij stilstaan en van genieten!
![]()
[..]
Uiteraard. En dat moet ook. Op die manier vindt verbetering en vooruitgang plaats. Ten minste, dat zou zo moeten zijn. Door te zeiken en je te ergeren, ontstaat de wil om zaken te verbeteren.quote:Wat je hier zegt is eigenlijk de basis voor de argumentatie voor al die figuren die vinden dat we heel veel mogen zeiken, want elders is het nog beter.![]()
Waarom? Dom en tevreden lijkt me een heerlijke combinatie!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik doe erg mijn best om uiteindelijk bij die laatste groep te eindigen!
Voor niks gaat de zon op! En wie wil er nou een hondje 'voor de gezelligheid'!?! Dat soort mensen moet je nog veel meer laten betalen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef Yi-Long het volgende:
Soms wil ik best wel even stilstaan en genieten, maar dan sta je stil, en dan moet je een paar euro betalen omdat je op een parkeertplaats staat. Of je wilt even lekker wandelen in de duinen ofzo, en dan moet je een 'kaartje' kopen(!) Het wordt je steeds moeilijker gemaakt om te 'genieten', want tegenwoordig moet je in NL ook voor bijna alles gaan betalen wat met 'genieten' te maken heeft.
Wil je een videoclip of muziekje op de site 'embedden'!? BETALEN!!! Wil je wat muziek draaien op de mooiste dag van je leven, als je gaat trouwen!? BETALEN!!! Wil je een hondje nemen voor de gezelligheid!? HONDENBELASTING!!! BETALEN!!! etc etc etc. Dus het wordt steeds moeilijker om even stil te staan en te genieten, want dan wordt je eigenlijk meteen al weer met je neus op de feiten gedrukt.
Zeiken wordt niets beter van! Ergeren kan ik inkomen, maar met zeiken is er nog nooit wat constructiefs gebeurt!quote:Uiteraard. En dat moet ook. Op die manier vindt verbetering en vooruitgang plaats. Ten minste, dat zou zo moeten zijn. Door te zeiken en je te ergeren, ontstaat de wil om zaken te verbeteren.
Daarnaast hoeven de meeste verbeteringen niet eens extra geld te kosten (maar goed, leg dat maar eens uit in Den Haag(!)), maar is het puur een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen.
Je verwacht over 10 jaar nog steeds op een Nederlandstalig forum te moeten zeiken?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:39 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Over 10 jaar praten we er nog eens over.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef Sjaakmat het volgende:
Waarom? Dom en tevreden lijkt me een heerlijke combinatie!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |