Kopenhagencriteriaquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef badwurm het volgende:
- Uitbreiding van de Europese Unie met Turkije en op termijn andere landen op basis van de Kopenhagen criteria. (als iemand een idee heeft wat die mogen inhouden graag bericht).
Een school kan dus geen leerlingen weigeren omdat de school b.v. Christelijk is maar de leerling Islamitisch.quote:- D66 wil een acceptatieplicht voor scholen wanneer leerlingen of ouders de grondslag van de school respecteren. -> ???????
Bedankt voor de informatie!quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef badwurm het volgende:
Weet waarop je eventueel gaat stemmen dus!
Het punt is dat ik het vermoeden heb dat veel mensen voornemens zijn op D66 te stemmen vanwege de uitstraling en welbespraaktheid van Pechtold. D66 is echter meer een partij voor werkgevers (waarvan het grootste gedeelte al bij de VVD zit) en minder voor de gewone man die 's ochtends met zijn broodtrommeltje onder snelbinders naar het werk fietst. Vandaar dat ik een aantal redelijk pittige partijstandpunten heb opgesomd. Als je het er mee eens bent (zoals degene die na je post) prima, ik help slechts mensen aan informatie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:52 schreef DoctorB het volgende:
Klinkt goed. Wat is het probleem precies TS?
Ik denk eigenlijk dat de meeste D66 stemmers wel weten dat het partijprogramma haaks staat op de linksconservatieve opvattingen van Wilders.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:56 schreef badwurm het volgende:
[..]
Het punt is dat ik het vermoeden heb dat veel mensen voornemens zijn op D66 te stemmen vanwege de uitstraling en welbespraaktheid van Pechtold. D66 is echter meer een partij voor werkgevers (waarvan het grootste gedeelte al bij de VVD zit) en minder voor de gewone man die 's ochtends met zijn broodtrommeltje onder snelbinders naar het werk fietst. Vandaar dat ik een aantal redelijk pittige partijstandpunten heb opgesomd. Als je het er mee eens bent (zoals degene die na je post) prima, ik help slechts mensen aan informatie.
Bangmakerij!quote:- Hypotheekrenteaftrek niet geïsoleerd beschouwen ->het h-woord is voor de D66 geen taboe. Huizeneigenaren opgelet!
= VVD (light). Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef badwurm het volgende:
Volgens de laatste peilingen van Maurice de Hondt zou D66 als er nu verkiezingen zouden zijn (laat ons het niet hopen) stijgen van 3 naar 21 zetels en daarmee de op drie na grootste partij van Nederland worden (na PVV en CDA). Omdat ik de indruk hebben dat de meeste mensen vallen voor de uitstraling van "stofzuigerverkoper" Pechtold wordt het tijd om het volk eens wat voorlichting te geven over wat D66 nou echt wil. Bij deze een poging:
- Uitbreiding van de Europese Unie met Turkije en op termijn andere landen op basis van de Kopenhagen criteria. (als iemand een idee heeft wat die mogen inhouden graag bericht).
- D66 wil een acceptatieplicht voor scholen wanneer leerlingen of ouders de grondslag van de school respecteren. -> ???????
- Open grenzen en een internationaal georiënteerde economie leiden tot inkomensverbetering en meer solidariteit tussen oud en jong, actief en niet-actief, nieuwkomer en bestaande bevolking. ->wat een visionairen, open de grenzen en Nederland wordt het land van melk en honing.
- Een flexibeler arbeidsmarkt zorgt ervoor dat werkgevers minder bang zijn om personeel aan te nemen, en dat onze economie slagvaardiger kan inspelen op veranderingen. -> En het is tevens een goede manier om mensen met een VMBO-diploma tot hun dertigste weg te zetten in een shitbaan zonder zekerheid waarna ze, als ze te oud zijn, de rest van hun leven bijstand kunnen genieten.
- Als mensen daarbij willen kiezen voor verlenging van hun werkweek is dat hun eigen keuze en moet daar op bedrijfsniveau ruimte voor zijn. ->Hetgeen er in de praktijk op neer zal komen dat de arbeider zaterdagmiddag om 5 uur aan zijn weekend zal kunnen beginnen als het aan D66 ligt.
- De arbeidsovereenkomst zonder tussenkomst van derden te laten ontbinden. -> D66 is een partij voor werkgever zo blijkt maar weer.
- Hypotheekrenteaftrek niet geïsoleerd beschouwen ->het h-woord is voor de D66 geen taboe. Huizeneigenaren opgelet!
- Nederland moet zich hard te maken om exportsubsidies op landbouwproducten zo spoedig mogelijk af te bouwen. ->Boeren en landelijk Nederland, blijf CDA stemmen!
- De Eerste Kamer wordt afgeschaft.
- D66 is voor het afschaffen van de wettelijke bedenktijd van vijf dagen in de abortuswet.
- Illegaal in Nederland verblijvende mensen hebben recht op alle noodzakelijke medische zorg. De mogelijkheid van methadon en heroïneverstrekking onder medisch toezicht worden uitgebreid.
- Automatisch Nederlanderschap voor in Nederland geboren kinderen wier ouders vijf jaar of langer legaal in Nederland wonen; dubbele paspoorten zijn mogelijk.
- D66 spreekt zich uit voor een specifieke pardonregeling voor degenen die onder de oude vreemdelingenwet asiel hebben aangevraagd. Voor degenen die voor 1 april 2001 in Nederland asiel hebben aangevraagd, ongeacht hun huidige juridische status
- Nederland moet een actieve rol gaan spelen bij het ontwikkelen van een ruimhartig Europees vluchtelingen- en asielbeleid.
Bron: http://www.d66.nl
Weet waarop je eventueel gaat stemmen dus!
Net als de VVD een verschrikkelijke partij.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:00 schreef Hexagon het volgende:
Weet ik weer precies waarom ik lid ben.
Dat komt niet uit het partijstandpunt naar voren. Op het moment dat ouders Islamitisch zijn dan zullen ze de Christelijke grondslag van een school niet accepteren / respecteren. Er verandert dus niks dus ik ben benieuwd wat D66 nu daadwerkelijk wil.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:47 schreef Iblis het volgende:
Een school kan dus geen leerlingen weigeren omdat de school b.v. Christelijk is maar de leerling Islamitisch.
Zet de verwarming eens wat hoger; ouwe wrek!quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
D66 is voor het afschaffen van de wettelijke bedenktijd van vijf dagen in de abortuswet.
Brrrrrrr.
Ze willen daar de arts meer ruimte in geven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
D66 is voor het afschaffen van de wettelijke bedenktijd van vijf dagen in de abortuswet.
Brrrrrrr.
quote:D66 wil een bedenktijd die zo lang is als nodig om tot een goede beslissing te komen. Artsen geven aan dat er situaties zijn waarin het voor de vrouw extra traumatisch is, wanneer haar nog vijf dagen de wacht wordt aangezegd. Verder is het zo dat in 80% van de gevallen een arts de vrouw een bedenktijd adviseert die langer is dan de wettelijke vijf dagen. Daar heeft D66 totaal geen problemen mee, we juichen het zelfs toe: D66 vertrouwt in deze op de deskundigheid van de arts.
D66 pleit voor een flexibele bedenktijd, die van geval tot geval tot stand moet komen in overleg tussen de arts en de patiënt. Meestal zal de bedenktijd dan uitkomen op een periode langer dan vijf dagen, soms iets korter. Het afschaffen van de wettelijke bedenktijd is ook opgenomen als aanbeveling in de Evaluatie Wet Afbreking Zwangerschap uit 2005.
Behalve dat je een kromme aanname doet:quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef badwurm het volgende:
[..]
Dat komt niet uit het partijstandpunt naar voren. Op het moment dat ouders Islamitisch zijn dan zullen ze de Christelijke grondslag van een school niet accepteren / respecteren. Er verandert dus niks dus ik ben benieuwd wat D66 nu daadwerkelijk wil.
Dat is inderdaad m.i. wel een zwakte. Je zag ook dat D’66 zich niet zo sterk wist te profileren in een kabinet, wat het vervolgens veel kiezers kostte.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:05 schreef mvdejong het volgende:
Het probleem is dat alle mooie punten van D'66 overboord gaan zodra de dames en heren in het kabinet plaats kunnen nemen. 2 kabinetten Balkenende zijn in het zadel gebleven doordat D'66 probleemloos alle principes plattrapte om maar te blijven zitten.
Die ‘dan’ is natuurlijk jouw aanname. Het gaat er nu om dat, ook al stemmen de ouders nu in met de gang van zaken op zo’n school, die school tóch de leerling kan weigeren omdat zij die leerling niet willen. Of het nu is omdat het een kind van Moslimouders is, of omdat de ouders ongelovig zijn, misschien homoseksueel zijn, of wat dan ook.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef badwurm het volgende:
[..]
Dat komt niet uit het partijstandpunt naar voren. Op het moment dat ouders Islamitisch zijn dan zullen ze de Christelijke grondslag van een school niet accepteren / respecteren. Er verandert dus niks dus ik ben benieuwd wat D66 nu daadwerkelijk wil.
Dat is natuurlijk met veel partijen zo. Eigenlijk met alle partijen die iets anders willen dan de Grote Grijze Massa partijen... Er blijft weinig van mooie standpunten over zodra er coalities gevormd en dus concessies gedaan moeten worden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:14 schreef Iblis het volgende:
Zoals het er nu voorstaat vormen ze wel een redelijk groot blok, maar het is echt afwachten wat er van hun ideeën overblijft mochten ze in een regering gaan deelnemen.
Dat bestuurlijk vernieuwen is natuurlijk wel een kernpunt van D’66. Op zich is dat enigszins opmerkelijk, aangezien ze nu een beetje het imago van elitepartij krijgen. Zij willen graag een correctief referendum, gekozen burgemeester, kortom, ‘de gewone man’ inspraak geven op veel meer punten dan nu het geval is, máár ‘die gewone man’ holt voor een groot deel naar Wilders toe.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:18 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is natuurlijk met veel partijen zo. Eigenlijk met alle partijen die iets anders willen dan de Grote Grijze Massa partijen... Er blijft weinig van mooie standpunten over zodra er coalities gevormd en dus concessies gedaan moeten worden.
Daarbij komt nog dat ze zich de vorige keer een beetje dood gestaard hebben op die gekozen burgemeester die niemand eigenlijk wilde!
Dat bestuurlijk vernieuwen vind ik niet zo nodig, meer vrijheid en een sterker Europa daarentegen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |