abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73385396
Volgens de laatste peilingen van Maurice de Hondt zou D66 als er nu verkiezingen zouden zijn (laat ons het niet hopen) stijgen van 3 naar 21 zetels en daarmee de op drie na grootste partij van Nederland worden (na PVV en CDA). Omdat ik de indruk hebben dat de meeste mensen vallen voor de uitstraling van "stofzuigerverkoper" Pechtold wordt het tijd om het volk eens wat voorlichting te geven over wat D66 nou echt wil. Bij deze een poging:

- Uitbreiding van de Europese Unie met Turkije en op termijn andere landen op basis van de Kopenhagen criteria. (als iemand een idee heeft wat die mogen inhouden graag bericht).
- D66 wil een acceptatieplicht voor scholen wanneer leerlingen of ouders de grondslag van de school respecteren. -> ???????
- Open grenzen en een internationaal georiënteerde economie leiden tot inkomensverbetering en meer solidariteit tussen oud en jong, actief en niet-actief, nieuwkomer en bestaande bevolking. -> wat een visionairen, open de grenzen en Nederland wordt het land van melk en honing.
- Een flexibeler arbeidsmarkt zorgt ervoor dat werkgevers minder bang zijn om personeel aan te nemen, en dat onze economie slagvaardiger kan inspelen op veranderingen. -> En het is tevens een goede manier om mensen met een VMBO-diploma tot hun dertigste weg te zetten in een shitbaan zonder zekerheid waarna ze, als ze te oud zijn, de rest van hun leven bijstand kunnen genieten.
- Als mensen daarbij willen kiezen voor verlenging van hun werkweek is dat hun eigen keuze en moet daar op bedrijfsniveau ruimte voor zijn. ->Hetgeen er in de praktijk op neer zal komen dat de arbeider zaterdagmiddag om 5 uur aan zijn weekend zal kunnen beginnen als het aan D66 ligt.
- De arbeidsovereenkomst zonder tussenkomst van derden te laten ontbinden. -> D66 is een partij voor werkgever zo blijkt maar weer.
- Hypotheekrenteaftrek niet geïsoleerd beschouwen ->het h-woord is voor de D66 geen taboe. Huizeneigenaren opgelet!
- Nederland moet zich hard te maken om exportsubsidies op landbouwproducten zo spoedig mogelijk af te bouwen. ->Boeren en landelijk Nederland, blijf CDA stemmen!
- De Eerste Kamer wordt afgeschaft.
- D66 is voor het afschaffen van de wettelijke bedenktijd van vijf dagen in de abortuswet.
- Illegaal in Nederland verblijvende mensen hebben recht op alle noodzakelijke medische zorg. De mogelijkheid van methadon en heroïneverstrekking onder medisch toezicht worden uitgebreid.
- Automatisch Nederlanderschap voor in Nederland geboren kinderen wier ouders vijf jaar of langer legaal in Nederland wonen; dubbele paspoorten zijn mogelijk.
- D66 spreekt zich uit voor een specifieke pardonregeling voor degenen die onder de oude vreemdelingenwet asiel hebben aangevraagd. Voor degenen die voor 1 april 2001 in Nederland asiel hebben aangevraagd, ongeacht hun huidige juridische status
- Nederland moet een actieve rol gaan spelen bij het ontwikkelen van een ruimhartig Europees vluchtelingen- en asielbeleid.

Bron: http://www.d66.nl

Weet waarop je eventueel gaat stemmen dus!
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:47:12 #2
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73385466
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef badwurm het volgende:
- Uitbreiding van de Europese Unie met Turkije en op termijn andere landen op basis van de Kopenhagen criteria. (als iemand een idee heeft wat die mogen inhouden graag bericht).
Kopenhagencriteria

Met name ingevoerd om minimumeisen m.b.t. mensenrechten en democratie aan b.v. lidstaten uit het voormalig Oostblok te kunnen stellen.
quote:
- D66 wil een acceptatieplicht voor scholen wanneer leerlingen of ouders de grondslag van de school respecteren. -> ???????
Een school kan dus geen leerlingen weigeren omdat de school b.v. Christelijk is maar de leerling Islamitisch.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73385581
quote:
Bedankt voor de informatie!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:52:56 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_73385587
Klinkt goed. Wat is het probleem precies TS?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_73385689
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:52 schreef DoctorB het volgende:
Klinkt goed. Wat is het probleem precies TS?
Het punt is dat ik het vermoeden heb dat veel mensen voornemens zijn op D66 te stemmen vanwege de uitstraling en welbespraaktheid van Pechtold. D66 is echter meer een partij voor werkgevers (waarvan het grootste gedeelte al bij de VVD zit) en minder voor de gewone man die 's ochtends met zijn broodtrommeltje onder snelbinders naar het werk fietst. Vandaar dat ik een aantal redelijk pittige partijstandpunten heb opgesomd. Als je het er mee eens bent (zoals degene die na je post) prima, ik help slechts mensen aan informatie.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:57:26 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_73385714
Het is zeker niet mijn partij, zeer zeker niet!

Maar de partij heeft wel een aansprekende persoonlijkheid in de vorm van Pechtold.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:57:57 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73385727
Handig overzichtje! Met de meeste punten (de belangrijke in mijn ogen) ben ik het eens!

Nu weet ik het zeker. Ik ga ook D66 stemmen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:00:34 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73385795
Weet ik weer precies waarom ik lid ben.
pi_73385912
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:56 schreef badwurm het volgende:

[..]

Het punt is dat ik het vermoeden heb dat veel mensen voornemens zijn op D66 te stemmen vanwege de uitstraling en welbespraaktheid van Pechtold. D66 is echter meer een partij voor werkgevers (waarvan het grootste gedeelte al bij de VVD zit) en minder voor de gewone man die 's ochtends met zijn broodtrommeltje onder snelbinders naar het werk fietst. Vandaar dat ik een aantal redelijk pittige partijstandpunten heb opgesomd. Als je het er mee eens bent (zoals degene die na je post) prima, ik help slechts mensen aan informatie.
Ik denk eigenlijk dat de meeste D66 stemmers wel weten dat het partijprogramma haaks staat op de linksconservatieve opvattingen van Wilders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:05:05 #10
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_73385921
quote:
- Hypotheekrenteaftrek niet geïsoleerd beschouwen ->het h-woord is voor de D66 geen taboe. Huizeneigenaren opgelet!
Bangmakerij!
Ik ben huiseigenaar. Het niet geisoleerd beschouwen van de hypotheekrenteaftrek wil zeggen dat op het moment dat de HRA verdwijnt ook de huurtoeslag verdwijnt en de inkomstenbelasting naar beneden gaat. DAT is was het betekent en dat is juist heel goed. Heel anders bijvoorbeeld dan de SP die de HRA wil afschaffen uit jaloezie en verder niets aan de inkomstenbelasting wil doen en zo écht huizenbezitters naait. En de economie natuurlijk.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:05:32 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_73385933
Het probleem is dat alle mooie punten van D'66 overboord gaan zodra de dames en heren in het kabinet plaats kunnen nemen. 2 kabinetten Balkenende zijn in het zadel gebleven doordat D'66 probleemloos alle principes plattrapte om maar te blijven zitten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_73385966
quote:
Volgens de laatste peilingen van Maurice de Hondt zou D66 als er nu verkiezingen zouden zijn (laat ons het niet hopen) stijgen van 3 naar 21 zetels en daarmee de op drie na grootste partij van Nederland worden (na PVV en CDA). Omdat ik de indruk hebben dat de meeste mensen vallen voor de uitstraling van "stofzuigerverkoper" Pechtold wordt het tijd om het volk eens wat voorlichting te geven over wat D66 nou echt wil. Bij deze een poging:

- Open grenzen en een internationaal georiënteerde economie leiden tot inkomensverbetering en meer solidariteit tussen oud en jong, actief en niet-actief, nieuwkomer en bestaande bevolking. -> wat een visionairen, open de grenzen en Nederland wordt het land van melk en honing.
- Een flexibeler arbeidsmarkt zorgt ervoor dat werkgevers minder bang zijn om personeel aan te nemen, en dat onze economie slagvaardiger kan inspelen op veranderingen. -> En het is tevens een goede manier om mensen met een VMBO-diploma tot hun dertigste weg te zetten in een shitbaan zonder zekerheid waarna ze, als ze te oud zijn, de rest van hun leven bijstand kunnen genieten.
- Als mensen daarbij willen kiezen voor verlenging van hun werkweek is dat hun eigen keuze en moet daar op bedrijfsniveau ruimte voor zijn. ->Hetgeen er in de praktijk op neer zal komen dat de arbeider zaterdagmiddag om 5 uur aan zijn weekend zal kunnen beginnen als het aan D66 ligt.
- De arbeidsovereenkomst zonder tussenkomst van derden te laten ontbinden. -> D66 is een partij voor werkgever zo blijkt maar weer.
- Nederland moet zich hard te maken om exportsubsidies op landbouwproducten zo spoedig mogelijk af te bouwen. ->Boeren en landelijk Nederland, blijf CDA stemmen!
- De Eerste Kamer wordt afgeschaft.
- D66 is voor het afschaffen van de wettelijke bedenktijd van vijf dagen in de abortuswet.
- Illegaal in Nederland verblijvende mensen hebben recht op alle noodzakelijke medische zorg. De mogelijkheid van methadon en heroïneverstrekking onder medisch toezicht worden uitgebreid.
- Automatisch Nederlanderschap voor in Nederland geboren kinderen wier ouders vijf jaar of langer legaal in Nederland wonen; dubbele paspoorten zijn mogelijk.
- D66 spreekt zich uit voor een specifieke pardonregeling voor degenen die onder de oude vreemdelingenwet asiel hebben aangevraagd. Voor degenen die voor 1 april 2001 in Nederland asiel hebben aangevraagd, ongeacht hun huidige juridische status
- Nederland moet een actieve rol gaan spelen bij het ontwikkelen van een ruimhartig Europees vluchtelingen- en asielbeleid.

Bron: http://www.d66.nl

= VVD (light). Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
pi_73385983
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:00 schreef Hexagon het volgende:
Weet ik weer precies waarom ik lid ben.
Net als de VVD een verschrikkelijke partij.
pi_73386029
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:47 schreef Iblis het volgende:

Een school kan dus geen leerlingen weigeren omdat de school b.v. Christelijk is maar de leerling Islamitisch.
Dat komt niet uit het partijstandpunt naar voren. Op het moment dat ouders Islamitisch zijn dan zullen ze de Christelijke grondslag van een school niet accepteren / respecteren. Er verandert dus niks dus ik ben benieuwd wat D66 nu daadwerkelijk wil.
pi_73386030
D66 is voor het afschaffen van de wettelijke bedenktijd van vijf dagen in de abortuswet.

Brrrrrrr.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:10:09 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73386054
Voor het merendeel prima standpunten
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:10:59 #17
116015 SicSicSics
pi_73386069
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
D66 is voor het afschaffen van de wettelijke bedenktijd van vijf dagen in de abortuswet.

Brrrrrrr.
Zet de verwarming eens wat hoger; ouwe wrek!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:12:25 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73386093
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Brrrrrrr.
Ze willen daar de arts meer ruimte in geven.
quote:
D66 wil een bedenktijd die zo lang is als nodig om tot een goede beslissing te komen. Artsen geven aan dat er situaties zijn waarin het voor de vrouw extra traumatisch is, wanneer haar nog vijf dagen de wacht wordt aangezegd. Verder is het zo dat in 80% van de gevallen een arts de vrouw een bedenktijd adviseert die langer is dan de wettelijke vijf dagen. Daar heeft D66 totaal geen problemen mee, we juichen het zelfs toe: D66 vertrouwt in deze op de deskundigheid van de arts.

D66 pleit voor een flexibele bedenktijd, die van geval tot geval tot stand moet komen in overleg tussen de arts en de patiënt. Meestal zal de bedenktijd dan uitkomen op een periode langer dan vijf dagen, soms iets korter. Het afschaffen van de wettelijke bedenktijd is ook opgenomen als aanbeveling in de Evaluatie Wet Afbreking Zwangerschap uit 2005.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:13:03 #19
116015 SicSicSics
pi_73386106
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef badwurm het volgende:

[..]

Dat komt niet uit het partijstandpunt naar voren. Op het moment dat ouders Islamitisch zijn dan zullen ze de Christelijke grondslag van een school niet accepteren / respecteren. Er verandert dus niks dus ik ben benieuwd wat D66 nu daadwerkelijk wil.
Behalve dat je een kromme aanname doet:
Dan hoeft de school de kinderen dus niet te accepteren... Dat staat er letterlijk!
Fine, fuck you then!
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:14:47 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73386150
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:05 schreef mvdejong het volgende:
Het probleem is dat alle mooie punten van D'66 overboord gaan zodra de dames en heren in het kabinet plaats kunnen nemen. 2 kabinetten Balkenende zijn in het zadel gebleven doordat D'66 probleemloos alle principes plattrapte om maar te blijven zitten.
Dat is inderdaad m.i. wel een zwakte. Je zag ook dat D’66 zich niet zo sterk wist te profileren in een kabinet, wat het vervolgens veel kiezers kostte.

Nu profileert D’66 zich mede sterk op het gebied van afnemende privacy, zoals identificatieplicht – ze willen deze afschaffen, maar juist in het verleden hebben ze daarmee ingestemd en heeft De Graaf aan de wieg van de biometrische identificatie in paspoorten gestaan.

Zoals het er nu voorstaat vormen ze wel een redelijk groot blok, maar het is echt afwachten wat er van hun ideeën overblijft mochten ze in een regering gaan deelnemen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73386195
Klinkt voor een deel alsof ze streven naar minder bureaucratie en anticiperen op wat er onvermijdelijk toch in de toekomst gaat gebeuren: de wereld wordt steeds meer één land. Lijkt me prima.
HÆLP.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:16:51 #22
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73386205
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:09 schreef badwurm het volgende:

[..]

Die ‘dan’ is natuurlijk jouw aanname. Het gaat er nu om dat, ook al stemmen de ouders nu in met de gang van zaken op zo’n school, die school tóch de leerling kan weigeren omdat zij die leerling niet willen. Of het nu is omdat het een kind van Moslimouders is, of omdat de ouders ongelovig zijn, misschien homoseksueel zijn, of wat dan ook.

Er was een voorbeeld van een school die een leerling weigerde omdat die thuis een televisie en internet (zonder filter) hadden. Dat kan nu.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:18:56 #23
116015 SicSicSics
pi_73386255
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:14 schreef Iblis het volgende:
Zoals het er nu voorstaat vormen ze wel een redelijk groot blok, maar het is echt afwachten wat er van hun ideeën overblijft mochten ze in een regering gaan deelnemen.
Dat is natuurlijk met veel partijen zo. Eigenlijk met alle partijen die iets anders willen dan de Grote Grijze Massa partijen... Er blijft weinig van mooie standpunten over zodra er coalities gevormd en dus concessies gedaan moeten worden.

Daarbij komt nog dat ze zich de vorige keer een beetje dood gestaard hebben op die gekozen burgemeester die niemand eigenlijk wilde!

Dat bestuurlijk vernieuwen vind ik niet zo nodig, meer vrijheid en een sterker Europa daarentegen!
Fine, fuck you then!
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:26:04 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73386448
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:18 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is natuurlijk met veel partijen zo. Eigenlijk met alle partijen die iets anders willen dan de Grote Grijze Massa partijen... Er blijft weinig van mooie standpunten over zodra er coalities gevormd en dus concessies gedaan moeten worden.

Daarbij komt nog dat ze zich de vorige keer een beetje dood gestaard hebben op die gekozen burgemeester die niemand eigenlijk wilde!

Dat bestuurlijk vernieuwen vind ik niet zo nodig, meer vrijheid en een sterker Europa daarentegen!
Dat bestuurlijk vernieuwen is natuurlijk wel een kernpunt van D’66. Op zich is dat enigszins opmerkelijk, aangezien ze nu een beetje het imago van elitepartij krijgen. Zij willen graag een correctief referendum, gekozen burgemeester, kortom, ‘de gewone man’ inspraak geven op veel meer punten dan nu het geval is, máár ‘die gewone man’ holt voor een groot deel naar Wilders toe.

Badwurm zet D’66 ook neer als een elitepartij voor de rijken en gegoeden, die niet veel opheeft met de man die nog met zijn broodtrommeltje onder de snelbinders naar zijn werk gaat. Sterker nog, hij suggereert dat D’66 juist die mensen tot zaterdagavond 5 uur wil laten werken.

Echter, privacy en dergelijke lijkt me ook een vrij principiële zaak, en ik snap daarom ook niet dat het juist onder het ministerschap van Thom de Graaf zo ver is gekomen. Daar hebben ze m.i. een behoorlijke faux-pas gemaakt voor een liberale partij.
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:28:09 #25
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_73386490
Nou ja, laten we eerst maar de verkiezingen afwachten niet? In de peilingen lekker hoog staan is vast goed voor wat ego's, maar betekent weinig. Iets wat Pechtold ook aangeeft, hoewel niet in die woorden.

En tja, wellicht hebben ze het afgeleerd om, voor een eventuele regeringsdeelname, hun partij punten te laten vallen, denk niet dat ze nog een keer een kans krijgen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')