abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73483040
Waarom hebben al die mensen die borden met 'te koop' dan toch veel langer in de tuin staan? WC-eend kaartje dus.
pi_73483159
Ik lees hier.
quote:
Ten opzichte van het 3e kwartaal van 2008 daalt de prijs van de gemiddelde woning met -4,9% en daalt de vierkante meterprijs met -3,9%. Dat de prijs van de gemiddelde woning sterker daalt dan de prijs per vierkante meter betekent dat er veel meer kleinere woningen worden verkocht dan vorig jaar.
In dit bericht, is duidelijk te zien dat de huizenprijzen pas begin 2009 een reële daling laten zien. Het 3e kwartaal 2008 was er nog een kleine prijsstijging. Hoe de NVM uit de cijfers van Q3 een opleving in kan lezen is mij een raadsel.

pi_73483248
Ik woon ook in een rood gebiedje.
pi_73484432
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:06 schreef haatbaard het volgende:
"Enige tekenen van voorzichtig herstel", dat riepen ze een paar maanden terug ook al.
En wat is je punt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73484503
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wat is je punt?
Dat die uitspraak er één in de categorie "wij van wc-eend.." en dus feitelijk waardeloos is.
pi_73484512
Als de gemiddelde prijs met 5% daalt maar de dure huizen worden niet of veel lager verkocht, dan valt de prijsdaling voor huizen in het lagere en middensegment toch lager uit?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73484541
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:27 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Dat die uitspraak er één in de categorie "wij van wc-eend.." en dus feitelijk waardeloos is.
Probeer eens duidelijk uit te leggen wat je bedoeld, want ik begrijp het na 5 keer lezen nog niet
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 13:33:51 #133
236264 crew  capricia
pi_73484705
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de gemiddelde prijs met 5% daalt maar de dure huizen worden niet of veel lager verkocht, dan valt de prijsdaling voor huizen in het lagere en middensegment toch lager uit?
Zo lees ik het ook. En de gemiddelde prijs per m2 daalt met 3,9% tov vorig jaar.
Mijn indruk is dat goedkopere huizen helemaal niet hard getroffen worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73484748
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Probeer eens duidelijk uit te leggen wat je bedoeld, want ik begrijp het na 5 keer lezen nog niet
Het staat er toch echt in correct Nederlands.
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 13:35:34 #135
236264 crew  capricia
pi_73484754
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:39 schreef zoost het volgende:
Ik lees hier.
[..]

In dit bericht, is duidelijk te zien dat de huizenprijzen pas begin 2009 een reële daling laten zien. Het 3e kwartaal 2008 was er nog een kleine prijsstijging. Hoe de NVM uit de cijfers van Q3 een opleving in kan lezen is mij een raadsel.

[ afbeelding ]
Wat begrijp je dan precies niet?
Het gaat om Q3 2009 tov Q3 2008. Daar zit de daling.
Tussen Q3 2009 en Q2 2009 zit geen daling.
Maw: De daling lijkt te stagneren...
Tenminste zo lees ik het...of lees ik het verkeerd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73484789
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo lees ik het ook. En de gemiddelde prijs per m2 daalt met 3,9% tov vorig jaar.
Mijn indruk is dat goedkopere huizen helemaal niet hard getroffen worden.
Dat is een juiste constatering. Zoals al vaker door diverse mensen opgemerkt is er een hele duidelijk scheiding. Alles onder 300k verkoopt nog (en onder de 200k zelfs nog als een trein). Maar daarboven kom je al snel in brak water.
pi_73485151
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:35 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Het staat er toch echt in correct Nederlands.
Maar het is totaal onbegrijpelijk.

Probeer het eens in duidelijk Nederlands
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:58:10 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73485447
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat is de gemiddelde koopsom. Die is dan ook (veel) forser gedaald dan 5%. 17% of zoiets.
The End Times are wild
pi_73485574
Geef eens een berekening van je theorie?
pi_73486417
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar het is totaal onbegrijpelijk.

Probeer het eens in duidelijk Nederlands
Het is heel simpel te begrijpen, zelfs voor jou. De NVM is een vereniging van makelaars en heeft heel veel baat bij een huizenmarkt die door draait. Momenteel staat deze (zo goed als) stil volgens de laatste cijfers van het CBS.

Aangezien de NVM hun eigen cijfers (altijd) positiever beoordeeld dan de werkelijkheid is. Kwestie van het volk een positief scenario voorschotelen in de hoop dat ze dat slikken en weer gaan kopen.
pi_73486731
Ik vroeg een berekening, ik zie nergens cijfers

Ik vroeg het ook nog geen eens aan jou
pi_73486787
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg een berekening, ik zie nergens cijfers

Ik vroeg het ook nog geen eens aan jou
En daarom reageer ik ook niet op die vraag . Die berekening zou ik ook wel willen zien. Ik reageerde op jouw vraag richting Haarbaard
pi_73486845
Wat valt er te berekenen? Het is meer een kwestie van definitie en logisch nadenken.
pi_73486857
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En daarom reageer ik ook niet op die vraag . Die berekening zou ik ook wel willen zien. Ik reageerde op jouw vraag richting Haarbaard
Dan mag jij het in duidelijk Nederlands uitleggen aangezien jij de nieuwe woordvoerder bent voor Haatbaard
pi_73486917
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan mag jij het in duidelijk Nederlands uitleggen aangezien jij de nieuwe woordvoerder bent voor Haatbaard
Wat begrijp je niet dan? Als dat duidelijk is, kan ik wat gerichter uitleggen.
pi_73487027
Misschien weet hij niet wat wc-eend is.
pi_73487061
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:38 schreef haatbaard het volgende:
Wat valt er te berekenen? Het is meer een kwestie van definitie en logisch nadenken.
Aangezien jij beweerd logisch te kunnen nadenken mag jij het uitleggen

Maar nu zal wel weer een personelijke aanval komen, dat is te verwachten
pi_73487148
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Aangezien jij beweerd logisch te kunnen nadenken mag jij het uitleggen

Maar nu zal wel weer een personelijke aanval komen, dat is te verwachten
Als je met je vraag voor een berekening doelt op de opmerking van LXIV, dat is al eens berekend in deze reeks nav een post van mij. Weet zo ff niet meer in welk deel, maar goed.
pi_73488492
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je met je vraag voor een berekening doelt op de opmerking van LXIV, dat is al eens berekend in deze reeks nav een post van mij. Weet zo ff niet meer in welk deel, maar goed.
En door wie was dat berekend, door de meute die graag naar -50% huisprijs rekent of door een dinausaur SR.
pi_73488584
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En door wie was dat berekend, door de meute die graag naar -50% huisprijs rekent of door een dinausaur SR.
Weet ik niet meer, maar wie de berekening gedaan heeft, is niet relevant. De wiskunde klopte. De enige conclusie die we toen konden trekken, was dat de prijzen waren gedaald. Niet wat de prijzen zullen gaan doen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')