helemaal niets, ook niet een paar potjes?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik sla dit jaar voor het eerst over, niks geen legaal niks geen illegaals dus. Begin oud te worden geloof ik....
Ben je beetje laat mee he kerelquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:52 schreef m0672 het volgende:
hoe zit het met controles bij de Duitse grensposten dit jaar?
Haha nee, echt helemaal nietsquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
helemaal niets, ook niet een paar potjes?
Op Weco vuurwerk, gewoon te verkijgen bij de Lidl en de Aldi wel...quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef Qunix het volgende:
Verschil is dat Duits vuurwerk alleen illegaal is, omdat er geen Nederlandstalig gebruikershandleiding op het etiket staat.
bedoel natuurlijk hoe zijn de verwachtingen dit jaar, lees veel over 'gedoogd' en '10 kilo'.... vorig jaar op de 29e was er niet veel aan de hand....quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ben je beetje laat mee he kerel
In december vuurwerk halenquote:Op zaterdag 12 december 2009 17:36 schreef m0672 het volgende:
[..]
bedoel natuurlijk hoe zijn de verwachtingen dit jaar, lees veel over 'gedoogd' en '10 kilo'.... vorig jaar op de 29e was er niet veel aan de hand....
wrom? omdat ik niet meer als 16 (of 23) jarige vanaf begin herfst bezig ben? pffffquote:Op zaterdag 12 december 2009 18:58 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
In december vuurwerk halenfail
Grappig dat er veel regeltjes en zo zijn met betrekking tot o.a. geluidsnormen en kruit gewicht... Carbid moet men zelf mengen, zelf in een melkbus doen en zelf dichtbij aansteken, en zal gelijk af gaan.... Vaag dat dat niet verboden isquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:38 schreef kloas_wokkel het volgende:
Dit jaar echte knallen namelijk carbid schieten
Dat is toch ook gewoon verboden?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:19 schreef Qunix het volgende:
[..]
Grappig dat er veel regeltjes en zo zijn met betrekking tot o.a. geluidsnormen en kruit gewicht... Carbid moet men zelf mengen, zelf in een melkbus doen en zelf dichtbij aansteken, en zal gelijk af gaan.... Vaag dat dat niet verboden is
Geen idee...quote:Op zondag 13 december 2009 00:51 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon verboden?
Het vraagt daarom dan ook meer kennis en ervaring dan het afsteken van een super vlinder die iedereen naar zijn hoofd gesmeten kan krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:19 schreef Qunix het volgende:
[..]
Grappig dat er veel regeltjes en zo zijn met betrekking tot o.a. geluidsnormen en kruit gewicht... Carbid moet men zelf mengen, zelf in een melkbus doen en zelf dichtbij aansteken, en zal gelijk af gaan.... Vaag dat dat niet verboden is
Nee hoor er moet wel een vergunning aangevraagd worden. Natuurlijk moet je zelf ook een beetje verstandig zijn (geen metalen deksels enz. )quote:Op zondag 13 december 2009 00:51 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon verboden?
quote:Vergunning vereist bij carbid schieten
Gorenaren die dit jaar, binnen de bebouwde kom (foto), met de jaarwisseling carbid willen schieten hebben ontheffing nodig van de gemeente. Dat is de uitkomst van een wijziging in de APV, die is opgesteld door de gemeente. Met de maatregel hoopt de gemeente meer veiligheid te creëren voor zowel de gebruikers als de omstanders. Gorenaren die geen toestemming hebben, maar op 31 december toch carbid schieten kunnen beboet worden door de politie. Liefhebbers die van plan zijn om carbid te schieten kunnen nog tot 17 november een aanvraag indienen op het gemeentehuis.
2,70quote:
Heb nooit met iets anders dan een deksel geschoten. Als je het goed doet is dat vaak veiliger dan met andere dingen schieten. Een touw aan het deksel doen en dan op veilige afstand afschieten.quote:Op zondag 13 december 2009 13:53 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Nee hoor er moet wel een vergunning aangevraagd worden. Natuurlijk moet je zelf ook een beetje verstandig zijn (geen metalen deksels enz. )
Een (basket)bal lijkt me toch beter ? als je deze erin slaat krijg je ook nooit vonken.quote:Op zondag 13 december 2009 16:08 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Heb nooit met iets anders dan een deksel geschoten. Als je het goed doet is dat vaak veiliger dan met andere dingen schieten. Een touw aan het deksel doen en dan op veilige afstand afschieten.
Die is ziekelijk vetquote:
Zeg dat wel. Echt waanzinnig mooi. Het rood doet me aan bepaalde buurten denken, maar dat is iets anders.quote:
er is maar 1 ding wat leuker is dan shells schieten..quote:
Succes, he...quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:19 schreef guapo het volgende:
Okay ik ga volgende week naar Frankrijk en kom dus op de terugweg weer door België.
Is het nog mogelijk om daar vuurwerk te kopen als particulier zoals dikke knallers en lawinepijlen of zo?
Controles zijn er normaal weinig, maar het is natuurlijk wel eind december als je gaat. Maar als je supervlinders en lawinepijlen wilt kopen in België, nee. Die zijn daar illegaal.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:19 schreef guapo het volgende:
Okay ik ga volgende week naar Frankrijk en kom dus op de terugweg weer door België.
Is het nog mogelijk om daar vuurwerk te kopen als particulier zoals dikke knallers en lawinepijlen of zo?
Koop in Frankrijk dat spul.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:19 schreef guapo het volgende:
In Frankrijk? Heb je adressen voor me?quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:18 schreef Qunix het volgende:
[..]
Koop in Frankrijk dat spul.
Belgie is net Nederland alleen met Flashkruid en strijkers.
Duitsland is zelfde als Nederland alleen in het Duits.
Echt zwaar vuurwerk moet je naar o.a. Polen gaan...
Ik heb voor 150 euro dit jaar uitgegeven. Normaal kom ik nooit echt verder dan 50 euro. Dit jaar een uitzondering
http://www.avpvuurwerk.nl/dealers/927/fetes-et-feux.htmlquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:34 schreef guapo het volgende:
[..]
In Frankrijk? Heb je adressen voor me?
Pyro profs pakket.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mooi bedrag... haal zelf louter siervuurwerk![]()
Wat voor collectie haal je dan?
Volgens mij kan dat nooit goed zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 16:56 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Pyro profs pakket.
Doos Asian Thunder (50stk)
En een extra cake (120cm) van 100 euro
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:08 schreef Lithiumion het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat nooit goed zijndat lijkt mij meer op een mega romeinse kaars
als het een legale is dan he
mensen die in NL een cake kopen van 120cm en er nog 100 euro voor neerleggen ookquote:Op woensdag 16 december 2009 16:56 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Pyro profs pakket.
Doos Asian Thunder (50stk)
En een extra cake (120cm) van 100 euro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |