Ik had eens dat ik bij een kruising met veerkeerslichten lopend aan het oversteken was toen het voor me groen was en voor het gemotoriseerde verkeer rood.
Een stadsbus was links van me gestopt en toen ik bijna midden op het zebrapad was, kwam er zo'n pizzabezorgerd met volle vaart langs die bus door rood rijden en was ik niet gestopt had die klootzak me met iets van minstens 40 km/h geschept.
Levensgevaarlijk dus.
Heb hem direct een afslaande motor en ontslag verwenst.
Ik snap dat die lui haast hebben en het nodig vinden om allerlei capriolen uit te halen om zo snel als mogelijk te gaan, maar door rood rijden vind ik echt niet kunnen i.v.m. zulke situaties als waar ik in was, waardoor ik bijna het ziekenhuis of de grafkist in belandde.
Plus nog, er is er een of andere malloote pizzabezorger waar ik eens een keer een soort akkefietje me gehad, die nu nog weleens mij ziet en raar tegen me doet.
Maar ja, zolang ie maar lekker op die brommert van hem blijft boeit het me niet meer.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens