Cumshooter | zondag 4 oktober 2009 @ 21:36 |
ik meestal bij de 2600 maar soms bij de 4000 als ik stoer probeer te doen;) | |
ChickenMan | zondag 4 oktober 2009 @ 21:37 |
Weet ik niet. Heb geen toerenteller. | |
ibaneX | zondag 4 oktober 2009 @ 21:38 |
Tussen de 6 en 8K | |
Conflict | zondag 4 oktober 2009 @ 21:39 |
2000 ![]() | |
Cumshooter | zondag 4 oktober 2009 @ 21:39 |
quote:Tiet voor nieuwe rieden | |
Meddo | zondag 4 oktober 2009 @ 21:39 |
2300 ![]() | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 21:39 |
tussen de 2000 en 2500 toeren (heb HDI diesel) | |
Papierversnipperaar | zondag 4 oktober 2009 @ 21:40 |
2635 t/min | |
daNpy | zondag 4 oktober 2009 @ 21:40 |
Tussen 2500 en 14500, afhankelijk van apparaat, omstandigheden en motortemperatuur. | |
Legwieh | zondag 4 oktober 2009 @ 21:40 |
rond de 2200 | |
PalmRoyale | zondag 4 oktober 2009 @ 21:40 |
Hangt er vanaf waar ik rijdt. Woon/werk verkeer probeer ik meestal wel zuinig te rijden maar soms mag ik graag even doortrekken. | |
Paul | zondag 4 oktober 2009 @ 21:41 |
quote: | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 21:41 |
quote:Precies? | |
roelke87 | zondag 4 oktober 2009 @ 21:41 |
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook ![]() | |
Jordy-B | zondag 4 oktober 2009 @ 21:41 |
diesel: 2000-2500 benzine: 500 toeren erbij Met lading ook wat meer toeren erbij. | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 21:42 |
quote:Rij ongeveer hetzelfde ![]() | |
tisauch | zondag 4 oktober 2009 @ 21:42 |
quote:Same shit met 'good old' benzine. | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2009 @ 21:43 |
quote:Automaten zijn voor mensen die niet in een echte auto kunnen rijden. ![]() | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 21:43 |
quote:Dan wil je auto toch niet (tenzij je een TFSI hebt natuurlijk ![]() | |
RemcoDelft | zondag 4 oktober 2009 @ 21:44 |
quote:Ik houd het zelfs iets ruimer: tussen 1500 en 15000 ![]() | |
Papierversnipperaar | zondag 4 oktober 2009 @ 21:44 |
quote:Ja. Altijd behalve bij koude motor, dan houdt ik hem onder de 2276 t/min. | |
Unreal88 | zondag 4 oktober 2009 @ 21:45 |
quote:Ik vind automaten altijd zo'n gedoe, dan moet je zoveel kleingeld meenemen | |
Cumshooter | zondag 4 oktober 2009 @ 21:46 |
Hebben jullie allemaal diesels ![]() | |
roelke87 | zondag 4 oktober 2009 @ 21:47 |
quote:Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzo ![]() ![]() Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard ![]() | |
SpecialK | zondag 4 oktober 2009 @ 21:50 |
Mijn auto heeft geen toeren. | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2009 @ 21:51 |
quote:haphaphap | |
Maikuuul | zondag 4 oktober 2009 @ 21:51 |
Benzine 2500-3000 | |
Conflict | zondag 4 oktober 2009 @ 21:51 |
quote:ik wel. | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 21:51 |
quote:Jep ![]() ![]() ![]() | |
tha_rizzo | zondag 4 oktober 2009 @ 21:51 |
Let the bashing begin... OT verschilt, soms bij 6000 maar vaak nog onder de 3000 | |
mstx | zondag 4 oktober 2009 @ 21:52 |
Normaal: 2000-3000 Sportief: 5000-5500 Benzine ![]() | |
tevebe | zondag 4 oktober 2009 @ 21:53 |
quote: | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 21:54 |
Geloof dat er een verschil is tussen: Motorfiets personenauto met atmosferische motor op benzine personenauto met turbo motor op benzine personenauto met atmosferische motor op diesel personenauto met turbo motor op diesel vrachtwagen bestelbus spaceshuttle whatever qua schakelstijl | |
roelke87 | zondag 4 oktober 2009 @ 21:54 |
quote: ![]() | |
Nobu | zondag 4 oktober 2009 @ 21:55 |
quote:Computerspelletjes speel ik wel op de PC. | |
Cumshooter | zondag 4 oktober 2009 @ 21:57 |
Bij need for speed schakel ik trouwens altijd bij de 6000 toeren behalve als die in zn 1 zit | |
DrDarwin | zondag 4 oktober 2009 @ 21:59 |
Ik kon bij mijn vorige auto bij 1500 toeren al opschakelen. In de 5 zonder horten of stoten door de stad met 50 km per uur. | |
gateway | zondag 4 oktober 2009 @ 22:02 |
heb geen toerenteller, bij 25 naar 2, 40 naar 3, 50 naar 4, en 65 naar 5 | |
Robin__ | zondag 4 oktober 2009 @ 22:03 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Cumshooter | zondag 4 oktober 2009 @ 22:03 |
quote:40 naar zn drie:O lijkt me erg laat | |
Tism | zondag 4 oktober 2009 @ 22:04 |
Ik schakel pas op het moment dat ik merk dat het motortje dat prettig gaat vinden.. ![]() ![]() | |
Pietverdriet | zondag 4 oktober 2009 @ 22:07 |
2000 ongeveer, rij mijn diesel 407 met zo 5 tot 5,5 liter per 100 Km. | |
CaptainCookie | zondag 4 oktober 2009 @ 22:08 |
Ik toer altijd met mijn auto | |
lyolyrc | zondag 4 oktober 2009 @ 22:11 |
quote:Die zul je niet veel meer vinden. Ontzettend langzaam en niet wezenlijk zuiniger dan een diesel met turbo. | |
Googolplexian | zondag 4 oktober 2009 @ 22:12 |
Koude motor : rond de 2500 - 3000 Warme motor normaal rijden : rond de 3000 - 3500 Sportief rijden : 8400 | |
Rene | zondag 4 oktober 2009 @ 22:16 |
2500>3000... | |
ikweethetookniet | zondag 4 oktober 2009 @ 22:18 |
9300 ![]() ![]() ![]() | |
tevebe | zondag 4 oktober 2009 @ 22:20 |
quote:Laat? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2009 @ 22:25 |
2500-3000 met diesel 3000-3500 benzine | |
MdMa98 | zondag 4 oktober 2009 @ 22:29 |
Tussen de 2000 en 5000 ligt aan de mood ![]() | |
Rene | zondag 4 oktober 2009 @ 22:29 |
quote:Dan word het eens tijd... Maar laat niet ![]() | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 22:36 |
quote:Ik kreeg nog zo'n peugeot partner mee toen mijn auto voor een grote beurt bij de garage stond. Zat wel zo'n 1.9D in. Als je een turbo diesel gewend bent rijdt dat dus echt voor geen ene meter. | |
Fer | zondag 4 oktober 2009 @ 22:37 |
4800 zonder gasloslaten tijdens het schakelen. Het is een Diesel. | |
16meter | zondag 4 oktober 2009 @ 22:38 |
6500 toeren, duh | |
geelkuikentje | zondag 4 oktober 2009 @ 22:38 |
quote:Wat voor diesel is dat. 4800 toeren doorschakelen is echt totaal zinloos bij een turbo diesel bijvoorbeeld. | |
Tijn | zondag 4 oktober 2009 @ 22:39 |
quote:Dit dus ![]() | |
Treces | zondag 4 oktober 2009 @ 22:40 |
Tussen de 8 en 9k | |
Fer | zondag 4 oktober 2009 @ 22:45 |
quote:Het is sneller dan schakelen bij 2000rpm, denk zelfs sneller dan bij 3200rpm. | |
ehqo. | zondag 4 oktober 2009 @ 22:46 |
Tweeduizend of iets erboven. Afhankelijk van of de motor op dat moment lekker klinkt en loopt. | |
ibaneX | zondag 4 oktober 2009 @ 22:48 |
quote:Laat? ik ga bij 50 naar de 3 bij 100 naar de 4 Bij 140 naar de 5 | |
ibaneX | zondag 4 oktober 2009 @ 22:50 |
Maw. hang totaal af van auto, motor en bak | |
Mikkie | zondag 4 oktober 2009 @ 22:51 |
Ligt eraan. Meestal tussen de 2.500 en 3.000, maar soms ook pas bij 4.500 of 5.000. | |
Googolplexian | zondag 4 oktober 2009 @ 22:55 |
quote: ![]() | |
Rejected | zondag 4 oktober 2009 @ 22:56 |
quote: ![]() ![]() | |
remmertjuh | zondag 4 oktober 2009 @ 22:59 |
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3 | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2009 @ 23:16 |
quote:en dan rem je? ![]() | |
Geqxon | zondag 4 oktober 2009 @ 23:19 |
11.000 a 12.000 RPM.quote:Ik jank hem nog even tot z'n 50 door eer ik overschakel naar z'n vier. | |
Geqxon | zondag 4 oktober 2009 @ 23:24 |
Ik zie een versnellingbak als een nadeel van de verbrandingsmotor: Het feit dat deze enkel op een bepaald toerental krachtig is. Doe mij maar een elektrische motor, of anders een verbrandingsmotor automaat die exact kan berekenen wanneer er in welke versnelling gereden moet worden. | |
Googolplexian | zondag 4 oktober 2009 @ 23:35 |
quote:Da's geen eigenschap van de bak maar van de motor quote:Als je liever accu's meesleept dan benzine is dat je oplossing, ja ![]() quote:Ehh?? ![]() ![]() | |
Geqxon | zondag 4 oktober 2009 @ 23:50 |
quote:Dat zeg ik dan ook. De versnellingsbak is voortgevloeid uit een nadeel van de verbrandingsmotor. Het is dan per definitie slecht, je kunt het probleem beter bij de bron aanpakken: Vervangen door een motor die over het volledige toerenbereik de volle kracht heeft. quote:Kijk eens naar de Tesla Roadster. Is allemaal prima mogelijk. quote:Zo werkt een automaat toch? | |
Tijn | zondag 4 oktober 2009 @ 23:56 |
quote:Handig man, een auto met nog geen 400 km actieradius en een oplaadtijd van meer dan 3 uur ![]() | |
Geqxon | zondag 4 oktober 2009 @ 23:59 |
quote:Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer. ![]() | |
Tijn | maandag 5 oktober 2009 @ 00:01 |
quote:Alsof ik alleen een auto heb om op en neer naar m'n werk te rijden ![]() | |
Athmozz | maandag 5 oktober 2009 @ 00:03 |
quote:400 km op een dag is voor mij toch echt geen uitzondering hoor (en zo heb je er volgens mij nog veel). Elektrisch is leuk, maar laat ze eerst doorgaan met de ontwikkeling van accu's die binnen de 5 minuten herladen zijn (ze zijn er al, maar alleen nog niet echt commercieel beschikbaar) ik schakel meestal bij 3000 rpm, met een turbodiesel zit je dan hoog genoeg om in de versnelling erop weer vol vermogen te hebben. | |
T42 | maandag 5 oktober 2009 @ 00:06 |
bij de max van me motor 6000rpm naar ze 2 en dan heb ik er geen meer | |
Catch22- | maandag 5 oktober 2009 @ 00:11 |
2000-2500 toeren koud, warm 3500-4000 2.0 6 inlijn uit 1989 | |
Faxie | maandag 5 oktober 2009 @ 00:38 |
Auto, benzine Koud, tussen 2000 en 4500 Warm, tussen 3000 en 7500 Als ik zin heb, tussen 7000 en 9500 ![]() A redline a day keeps the carbon away ![]() | |
rekenwonder | maandag 5 oktober 2009 @ 00:45 |
quote:Beter let je op het verkeer i.p.v. je toerental. En check je koelvloeistof :-) | |
Parafernalia | maandag 5 oktober 2009 @ 00:54 |
![]() Lekker interessant | |
T42 | maandag 5 oktober 2009 @ 01:01 |
quote:op verkeer letten zoals deze? Opzet vermoed bij dodelijke botsing Erp | |
FCZwolleZuid | maandag 5 oktober 2009 @ 02:26 |
Rond de de 3000 toeren, anders kom ik in het turbogat ![]() | |
Rainesz | maandag 5 oktober 2009 @ 07:30 |
koud,tussen 2500/3000tpm Warm,normaal rijgedrag 3000/4000tpm Bij spelen 4000/7000tpm benzine | |
OxygeneFRL | maandag 5 oktober 2009 @ 07:42 |
2500 en 4500 als ik zin heb. | |
OxygeneFRL | maandag 5 oktober 2009 @ 07:43 |
quote:Dat willen we niet! | |
remmertjuh | maandag 5 oktober 2009 @ 08:57 |
quote:Ik heb geen 4de versnelling ![]() | |
remmertjuh | maandag 5 oktober 2009 @ 10:00 |
quote:Jup bij 40 per uur zo op het voorwiel | |
Pas259 | maandag 5 oktober 2009 @ 10:22 |
Automaat: bij rustig rijden: 2000 Bij vlot rijden: 2500 Bij sportief: 3000 2.2 200 CDI trouwens. ![]() | |
D. | maandag 5 oktober 2009 @ 10:24 |
Dat verschilt ![]() | |
Biefstuk | maandag 5 oktober 2009 @ 16:07 |
Eerste versnelling trek ik hem wel door, de daaropvolgende versnellingen zodra ik iets boven de 2000 zit. In een diesel that is. Rijlesauto, VW Polo. ![]() | |
junkiesietze | maandag 5 oktober 2009 @ 16:47 |
altijd bij 5000toeren ![]() benzine 1.3tje ![]() 12okt worden dan ook mn koppelingsplaten vervangen ![]() | |
mstr | maandag 5 oktober 2009 @ 16:54 |
2300-3000 toeren. ![]() En 3500-4000 als ik sportief bezig ben ![]() | |
ehqo. | maandag 5 oktober 2009 @ 16:58 |
quote:1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet? | |
remmertjuh | maandag 5 oktober 2009 @ 17:05 |
quote: ![]() | |
Sjibble | maandag 5 oktober 2009 @ 18:34 |
zuinig tussen 1500 en 2500 redelijk doorrijden 2500-4000 Sportief 5000-6000, omdat het kan. [ Bericht 17% gewijzigd door Sjibble op 05-10-2009 18:40:31 ] | |
T42 | maandag 5 oktober 2009 @ 19:06 |
quote:ik heb niet eens een 3e en tis geen brommert maar een auto | |
Wisheh | maandag 5 oktober 2009 @ 19:12 |
Tot ie het rood net ff aantikt. Koud of warm geen verschil. Fijn zon leasebak ![]() | |
tevebe | maandag 5 oktober 2009 @ 19:15 |
quote:Hopelijk haalt je auto het dan wel tot het einde van het leasecontract ![]() | |
Wisheh | maandag 5 oktober 2009 @ 19:19 |
quote:Moet nog 30k en dan zit ik op de 160k binnen 1,5 jaar dan is het tijd voor de volgende ![]() ![]() | |
DJKoster | maandag 5 oktober 2009 @ 19:23 |
Rond de 2500. Ford Mondeo, Benzine. | |
invine | maandag 5 oktober 2009 @ 19:31 |
quote:Wat voor auto is het? als ik mag vragen | |
vosss | maandag 5 oktober 2009 @ 19:33 |
In het rood. Standaard. Ook als ie koud is. Het is een leasebak en niet vooruit te branden. | |
Wisheh | maandag 5 oktober 2009 @ 19:38 |
quote:Skoda Fabia II Combi | |
gias | maandag 5 oktober 2009 @ 19:38 |
bij zo'n 10.000 ![]() | |
Pinkerton | maandag 5 oktober 2009 @ 19:51 |
Normaal rijden 3000-3500, doorrijden 4000-5000. | |
WalkingDisaster | maandag 5 oktober 2009 @ 19:52 |
Koude motor: 2000-2500 Warme motor: 3000-4000 Als ik hard wil: 6000+ | |
Cumshooter | maandag 5 oktober 2009 @ 20:12 |
ik begrijp nu helemaal waarom de ozonlaag zich nog niet hersteld ![]() | |
wobbel | maandag 5 oktober 2009 @ 21:32 |
Als ik rustig rij tussen de 2500 en 3000 (heb een 1.1 motortje, dus dan moet je wat verder doortrekken anders rijd je als een slak) en als ik doorrij tussen 4000 en 5500 ![]() Koude motor max 3000...oud beestje ![]() | |
blup | maandag 5 oktober 2009 @ 21:58 |
Koud max 2500.. Dus 80 max op de snelweg Warm normaal 4000 Warm vlammen 7000 | |
Cumshooter | dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:06 |
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger misschien omdat mn auto net aangeschaft is. maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor | |
Bastard | dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:10 |
Diesel: Koud 2200 Warm 3500 | |
Tism | dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:11 |
quote:Oh ja???.. ![]() | |
invine | dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:14 |
quote:Iets met ridder.. | |
ibaneX | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:50 |
@ts gewoon gassen ![]() | |
Athmozz | dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:52 |
quote:hangt volkomen van de motor af. Ik rijd met de mijne vaak rond de 1300 - 1500 toeren (al mijn stadsverkeer) en daar doet die het perfect op. Laag in toeren rijden is slecht met benzinemotoren die over het algemeen geen koppel in het laag hebben, en daardoor tegen de grens van uitvallen aanzitten (en dan beginnen er trillingen op te trede die nefast zijn voor je lagers) | |
Pinkerton | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:03 |
quote:Het is vooral slecht als je bij een laag toerental vol gas geeft. Omdat je waterpomp dan niet hard kan draaien wordt je krukas slecht gesmeerd en krijg kan het zijn dat er onderdelen tegen elkaar gaan schuren, waardoor slijtage optreedt. Beter kan je dus een keer terugschakelen. Sowieso is het niet verkeerd om in een auto af en toe goed te trappen en die motor een keer te laten werken. | |
Rechterbal | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:06 |
Ik schakel op gehoor. | |
Athmozz | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:08 |
quote:waterpomp voor de smering? Volgens mij is de smering door olie gedaan & niet door water hoor ![]() | |
Pinkerton | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:08 |
quote:Tip: Ga niet met walkman op rijden. | |
Pinkerton | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:12 |
quote:Oh sorry ![]() ![]() | |
mstr | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:14 |
quote:Of met de muziek hard aan. Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat ![]() | |
Pinkerton | woensdag 7 oktober 2009 @ 00:45 |
quote:Altijd leuk met wegrijden als je de motor niet hoort ![]() | |
Omniej | woensdag 7 oktober 2009 @ 00:53 |
Met een koude motor of als ik in een relaxte mood ben ergens rond de 2000-2500... Als 'ie een beetje lekker opgewarmd is en ik iets vlotter wil rijden rond de 4000. Vooral in de 3 en 4 trek ik nog wel eens bewust wat langer door, omdat hij anders gewoon niet vooruit komt. ![]() Overigens let ik nooit op m'n toerenteller (gewoon op gehoor dus), maar heb het voor de gein wel eens gecheckt. quote:Dat is wel erg herkenbaar inderdaad. ![]() | |
De_Groentenboer | woensdag 7 oktober 2009 @ 03:10 |
Och en jee, als 'ie warm is jaag ik 'm door tot 7800 ![]() Koud max 2500 toeren, turbo's opblazen doe ik liever niet. | |
scanman1 | woensdag 7 oktober 2009 @ 03:13 |
Alsof ik daar op ga letten! ![]() | |
FCZwolleZuid | woensdag 7 oktober 2009 @ 03:59 |
quote:Zeker niet! Als ik schakel bij 2500 valt ie terug tot 1600/1700 net voordat mijn turbo word aangetrapt. Dan lijkt het uren te duren voordat hij een keer op gang is. Tis trouwens een diesel uit 1998 dus hij mag wel een beetje trager zijn ![]() | |
junkiesietze | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:19 |
quote:hihihi hahaha, leuk. | |
Xs2Shanna | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:20 |
Vrij snel wel, behalve bij optrekken, en snelweg opgaan. | |
shifto | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:56 |
Ben begrenst op 7k ![]() | |
Sounddragon | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:57 |
4 auto's voor de deur: in 3 stuks wordt er niet geschakeld, en in die andere schakel je als de wielspin ophoudt. ![]() | |
remmertjuh | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:01 |
quote:Wat voor auto's heb je dan ![]() | |
druppelkut | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:07 |
Hangt er eigenlijk helemaal vanaf in wat voor bui ik ben. Vrachtwagen: Als ik lui ben en rustig rijd schakel ik soms al bij 900 rpm. Normaal gesproken tussen de 1400 en de 1700. Als ik door wil kachelen dan schakel ik pas bij de 1900 rpm. Personenauto: 2500 rpm koud, rood (7250 rpm) warm ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:08 |
normaal rond de 2500 maar als als ie warm is en ik zin heb bij 9000. | |
Rutger_83 | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:19 |
tussen de 2500 en 6000 afhankelijk van de motortemperatuur. Zodra ie warm is lekker doortrekken voor de mooie boxer-roffel van Alfa ![]() | |
Steve-O | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:21 |
1600-1800 Diesel wel te verstaan . | |
speknek | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:28 |
tweeduzend toern -> schakeln! | |
AliKebap | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:50 |
Zo kennie 100 kilomeeder meer rijdn op 1 tenk. Op 1 tenk?! OP ELKE TENK ![]() | |
WalkingDisaster | woensdag 7 oktober 2009 @ 22:01 |
Moet er trouwens wel bij melden dat ik niet altijd/vaak tot de 6000+ trek, als ik dan thuis kom moet ik weer 2min wachten totdat m'n turbo iets afgekoeld is ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 7 oktober 2009 @ 22:11 |
quote:Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak) ![]() | |
Ted_de_Braak | woensdag 7 oktober 2009 @ 22:42 |
Met een Mercedes 230E uit '81: koud zo rond de 2500 schat ik, en warm zo rond de 3500-4000, heb geen toerenteller dus weet het niet precies. Echt doortrekken doe ik eigenlijk nooit, het is geen sportieve auto, meer een tourbak. | |
Sounddragon | donderdag 8 oktober 2009 @ 00:29 |
quote:Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten ![]() Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet ![]() | |
Googolplexian | donderdag 8 oktober 2009 @ 07:19 |
quote:Ander blok? | |
OxygeneFRL | donderdag 8 oktober 2009 @ 07:48 |
quote:Dan een standaard autoblok. | |
Googolplexian | donderdag 8 oktober 2009 @ 07:51 |
quote:AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer? ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd | |
OxygeneFRL | donderdag 8 oktober 2009 @ 07:58 |
quote:AMG is beide. AMG heeft voor Mitsubishi ook wel eens een blok gebouwd en getuned voor de 6G Galant (zelfde Galant als ik) | |
Googolplexian | donderdag 8 oktober 2009 @ 08:04 |
quote:Joh ![]() AMG bouwt wel degelijk motoren voor z'n personen-auot's ... ik dacht alleen voor de racerij ![]() | |
Pas259 | donderdag 8 oktober 2009 @ 09:05 |
Zo'n C36 is trouwens best wel vet, zit er aan te denken om er 1 als erbij te nemen. | |
OxygeneFRL | donderdag 8 oktober 2009 @ 09:11 |
Ricer ![]() | |
Pas259 | donderdag 8 oktober 2009 @ 09:13 |
quote:Waarom moet je overal patsen met je titel? | |
OxygeneFRL | donderdag 8 oktober 2009 @ 09:13 |
quote:Waar pats ik dan? | |
Pas259 | donderdag 8 oktober 2009 @ 09:15 |
quote: | |
Pas259 | donderdag 8 oktober 2009 @ 09:15 |
Oftewel ........... gewoon op want je verneukt dit topic met je geblaat. [ Bericht 12% gewijzigd door ThaFreak op 08-10-2009 14:11:05 (houden we niet zoveel van !!!! normaal praten aub!) ] | |
Pinkerton | donderdag 8 oktober 2009 @ 09:28 |
quote:Heb je plaatjes van die Caprice en die Towncar? ![]() | |
Sounddragon | donderdag 8 oktober 2009 @ 11:37 |
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt. TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring; ![]() ![]() De Chevy.. a.k.a 'De Hooch' ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 8 oktober 2009 @ 11:45 |
quote:AMG models In 1995, the C-Class received its first genuine performance model, the C 36 AMG, to counter the new six-cylinder BMW M3. Developed with AMG, the tuning house that had now become a subsidiary of Daimler-Benz, it had a racing-tuned suspension (lowered by 25 mm (1 in)) and in the USA, a four-speed automatic gearbox, followed by a standard five-speed automatic gearbox. The 3.6 L engine had a maximum output of 280 PS (206 kW; 276 hp) at 5750 rpm and 385 N·m (284 lb·ft) at 4000 rpm. Top speed was electronically limited to 250 km/h (155 mph). Only a total of 5200 C 36 AMGs were produced. Bron AMG is dé tuning divisie van MB ![]() Niet te verwarren met Brabus trouwens, die maken er echte vliegtuigen van; moet je van houden ![]() | |
Ted_de_Braak | donderdag 8 oktober 2009 @ 15:19 |
quote:Ja, da's wel waar natuurlijk, moet ik eigenlijk eens doen. Ik kon wel echt merken dat hij lui bereden was toen ik hem net had, duurde echt een tijdje voordat de motor een beetje loskwam. Al zullen de 136 trappelende paardjes die er bij het verlaten van de fabriek in zaten wel niet allemaal meer leven… ![]() | |
Googolplexian | donderdag 8 oktober 2009 @ 15:40 |
quote:Ja, dacht ik ook ... maar : quote:Dus ook motor-bouwer (ook voor de straat-markt) ![]() | |
Sounddragon | donderdag 8 oktober 2009 @ 17:12 |
Heeuuul vroegâh, was AMG gewoon een duitse tjoenert als ik me niet vergis, met een specialisatie op Mb's maar ook andere merken die geld te besteden hadden.. net zoiets als Cosworth zeg maar.. we werken voor iedereen die betaalt ![]() Als ik het goed begrepen heb heeft Mercedes ze op een gegeven moment gewoon ingelijfd, omdat veel van hun klanten met hun nieuwe auto meteen bij AMG langs gingen, en ze die centen dus gewoon in eigen zak konden houden door die toko over te nemen en de klanten de kans te geven om een AMG gewoon af fabriek te bestellen.. De C36AMG is een van de eerste auto's waarbij dat kon, en de oudere modellen AMG die je tegenkomt zijn dus een soort van one off's.. allemaal wel redelijk hetzelfde, maar in opdracht van een klant getuned en kun je dus vanalles tegenkomen, ook AMG turbo's als ik me niet vergis, al had Mosselmann daar ook wel een houtje van.. Lang verhaal kort; een C36 is dus fabrieksaf AMG ![]() | |
Pinkerton | donderdag 8 oktober 2009 @ 17:45 |
quote:Vette bakken man, beide op gas zeker? ![]() | |
Sounddragon | donderdag 8 oktober 2009 @ 17:48 |
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine.. ![]() | |
Pinkerton | donderdag 8 oktober 2009 @ 18:39 |
quote:Prijzige hobby hoor ![]() Gebruik je die Caprice dagelijks? | |
BlackRhino | donderdag 8 oktober 2009 @ 19:09 |
Bij koude motor 3000-4500. Soms 12.000. | |
Sounddragon | donderdag 8 oktober 2009 @ 20:54 |
quote:Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over ![]() De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks ![]() De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl ![]() De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij ![]() | |
Pinkerton | donderdag 8 oktober 2009 @ 22:04 |
quote:Suburbans zijn inderdaad gaaf. Maar vind je het wel te doen om iedere dag met zo'n ouwe bak te rijden? Maatje van me rijdt iedere dag een '73er Buick Riviera, maar die zou toch liever wel iets moderners rijden. Opzich zou ik er zelf weinig problemen mee hebben dat het allemaal wat minder strak stuurt als de gemiddelde BMW of iets dergelijks ![]() | |
Sounddragon | donderdag 8 oktober 2009 @ 22:12 |
Nee hoor.. rijdt relaxed; als je in zo'n bak rijdt heb je ook ineens geen haast meer.. kan je niet uitleggen ![]() Als ik haast heb neem ik de motor, of de Astra, of de AMG sinds kort ![]() Maarrehhh.. zijn we niet ontieglijk offtopic aan het slowchatten ?? ![]() |