FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Bij hoeveel toeren schakelen jullie
Cumshooterzondag 4 oktober 2009 @ 21:36
ik meestal bij de 2600 maar soms bij de 4000 als ik stoer probeer te doen;)
ChickenManzondag 4 oktober 2009 @ 21:37
Weet ik niet. Heb geen toerenteller.
ibaneXzondag 4 oktober 2009 @ 21:38
Tussen de 6 en 8K
Conflictzondag 4 oktober 2009 @ 21:39
2000
Cumshooterzondag 4 oktober 2009 @ 21:39
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Conflict het volgende:
2000
Tiet voor nieuwe rieden
Meddozondag 4 oktober 2009 @ 21:39
2300
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 21:39
tussen de 2000 en 2500 toeren (heb HDI diesel)
Papierversnipperaarzondag 4 oktober 2009 @ 21:40
2635 t/min
daNpyzondag 4 oktober 2009 @ 21:40
Tussen 2500 en 14500, afhankelijk van apparaat, omstandigheden en motortemperatuur.
Legwiehzondag 4 oktober 2009 @ 21:40
rond de 2200
PalmRoyalezondag 4 oktober 2009 @ 21:40
Hangt er vanaf waar ik rijdt. Woon/werk verkeer probeer ik meestal wel zuinig te rijden maar soms mag ik graag even doortrekken.
Paulzondag 4 oktober 2009 @ 21:41
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Conflict het volgende:
2000
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 21:41
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
2635 t/min
Precies?
roelke87zondag 4 oktober 2009 @ 21:41
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
Jordy-Bzondag 4 oktober 2009 @ 21:41
diesel: 2000-2500
benzine: 500 toeren erbij

Met lading ook wat meer toeren erbij.
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 21:42
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
diesel: 2000-2500
benzine: 500 toeren erbij
Rij ongeveer hetzelfde
tisauchzondag 4 oktober 2009 @ 21:42
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef geelkuikentje het volgende:
tussen de 2000 en 2500 toeren (heb HDI diesel)
Same shit met 'good old' benzine.
#ANONIEMzondag 4 oktober 2009 @ 21:43
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef roelke87 het volgende:
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
Automaten zijn voor mensen die niet in een echte auto kunnen rijden.
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 21:43
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef tisauch het volgende:

[..]

Same shit met 'good old' benzine.
Dan wil je auto toch niet (tenzij je een TFSI hebt natuurlijk )
RemcoDelftzondag 4 oktober 2009 @ 21:44
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef daNpy het volgende:
Tussen 2500 en 14500, afhankelijk van apparaat, omstandigheden en motortemperatuur.
Ik houd het zelfs iets ruimer: tussen 1500 en 15000
Papierversnipperaarzondag 4 oktober 2009 @ 21:44
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Precies?
Ja. Altijd behalve bij koude motor, dan houdt ik hem onder de 2276 t/min.
Unreal88zondag 4 oktober 2009 @ 21:45
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef roelke87 het volgende:
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
Ik vind automaten altijd zo'n gedoe, dan moet je zoveel kleingeld meenemen
Cumshooterzondag 4 oktober 2009 @ 21:46
Hebben jullie allemaal diesels
roelke87zondag 4 oktober 2009 @ 21:47
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Automaten zijn voor mensen die niet in een echte auto kunnen rijden.
Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzo En dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in

Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
SpecialKzondag 4 oktober 2009 @ 21:50
Mijn auto heeft geen toeren.
#ANONIEMzondag 4 oktober 2009 @ 21:51
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzo En dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in

Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
haphaphap
Maikuuulzondag 4 oktober 2009 @ 21:51
Benzine 2500-3000
Conflictzondag 4 oktober 2009 @ 21:51
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:46 schreef Cumshooter het volgende:
Hebben jullie allemaal diesels
ik wel.
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 21:51
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:46 schreef Cumshooter het volgende:
Hebben jullie allemaal diesels
Jep
tha_rizzozondag 4 oktober 2009 @ 21:51
Let the bashing begin...

OT verschilt, soms bij 6000 maar vaak nog onder de 3000
mstxzondag 4 oktober 2009 @ 21:52
Normaal: 2000-3000
Sportief: 5000-5500
Benzine
tevebezondag 4 oktober 2009 @ 21:53
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:51 schreef Maikuuul het volgende:
Benzine 2500-3000
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 21:54
Geloof dat er een verschil is tussen:
Motorfiets
personenauto met atmosferische motor op benzine
personenauto met turbo motor op benzine
personenauto met atmosferische motor op diesel
personenauto met turbo motor op diesel
vrachtwagen
bestelbus
spaceshuttle
whatever
qua schakelstijl
roelke87zondag 4 oktober 2009 @ 21:54
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:51 schreef Chai het volgende:

[..]

haphaphap
Nobuzondag 4 oktober 2009 @ 21:55
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzo En dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in

Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
Computerspelletjes speel ik wel op de PC.
Cumshooterzondag 4 oktober 2009 @ 21:57
Bij need for speed schakel ik trouwens altijd bij de 6000 toeren
behalve als die in zn 1 zit
DrDarwinzondag 4 oktober 2009 @ 21:59
Ik kon bij mijn vorige auto bij 1500 toeren al opschakelen.
In de 5 zonder horten of stoten door de stad met 50 km per uur.
gatewayzondag 4 oktober 2009 @ 22:02
heb geen toerenteller, bij 25 naar 2, 40 naar 3, 50 naar 4, en 65 naar 5
Robin__zondag 4 oktober 2009 @ 22:03
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik houd het zelfs iets ruimer: tussen 1500 en 15000
heb jij ook zo'n lekkere jankert gekocht

Cumshooterzondag 4 oktober 2009 @ 22:03
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:02 schreef gateway het volgende:
heb geen toerenteller, bij 25 naar 2, 40 naar 3, 50 naar 4, en 65 naar 5
40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
Tismzondag 4 oktober 2009 @ 22:04
Ik schakel pas op het moment dat ik merk dat het motortje dat prettig gaat vinden.. Geen idee bij hoeveel toeren dat is..
Pietverdrietzondag 4 oktober 2009 @ 22:07
2000 ongeveer, rij mijn diesel 407 met zo 5 tot 5,5 liter per 100 Km.
CaptainCookiezondag 4 oktober 2009 @ 22:08
Ik toer altijd met mijn auto
lyolyrczondag 4 oktober 2009 @ 22:11
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:54 schreef geelkuikentje het volgende:
personenauto met atmosferische motor op diesel
Die zul je niet veel meer vinden. Ontzettend langzaam en niet wezenlijk zuiniger dan een diesel met turbo.
Googolplexianzondag 4 oktober 2009 @ 22:12
Koude motor : rond de 2500 - 3000

Warme motor normaal rijden : rond de 3000 - 3500

Sportief rijden : 8400
Renezondag 4 oktober 2009 @ 22:16
2500>3000...
ikweethetooknietzondag 4 oktober 2009 @ 22:18
9300 Moterfiets
tevebezondag 4 oktober 2009 @ 22:20
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef Cumshooter het volgende:

[..]

40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
Laat?
#ANONIEMzondag 4 oktober 2009 @ 22:25
2500-3000 met diesel
3000-3500 benzine
MdMa98zondag 4 oktober 2009 @ 22:29
Tussen de 2000 en 5000 ligt aan de mood
Renezondag 4 oktober 2009 @ 22:29
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Laat?
Dan word het eens tijd... Maar laat niet
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 22:36
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die zul je niet veel meer vinden. Ontzettend langzaam en niet wezenlijk zuiniger dan een diesel met turbo.
Ik kreeg nog zo'n peugeot partner mee toen mijn auto voor een grote beurt bij de garage stond. Zat wel zo'n 1.9D in. Als je een turbo diesel gewend bent rijdt dat dus echt voor geen ene meter.
Ferzondag 4 oktober 2009 @ 22:37
4800 zonder gasloslaten tijdens het schakelen. Het is een Diesel.
16meterzondag 4 oktober 2009 @ 22:38
6500 toeren, duh
geelkuikentjezondag 4 oktober 2009 @ 22:38
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:37 schreef Fer het volgende:
4800 zonder gasloslaten tijdens het schakelen. Het is een Diesel.
Wat voor diesel is dat. 4800 toeren doorschakelen is echt totaal zinloos bij een turbo diesel bijvoorbeeld.
Tijnzondag 4 oktober 2009 @ 22:39
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:37 schreef ChickenMan het volgende:
Weet ik niet. Heb geen toerenteller.
Dit dus
Treceszondag 4 oktober 2009 @ 22:40
Tussen de 8 en 9k
Ferzondag 4 oktober 2009 @ 22:45
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:38 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Wat voor diesel is dat. 4800 toeren doorschakelen is echt totaal zinloos bij een turbo diesel bijvoorbeeld.
Het is sneller dan schakelen bij 2000rpm, denk zelfs sneller dan bij 3200rpm.
ehqo.zondag 4 oktober 2009 @ 22:46
Tweeduizend of iets erboven. Afhankelijk van of de motor op dat moment lekker klinkt en loopt.
ibaneXzondag 4 oktober 2009 @ 22:48
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef Cumshooter het volgende:

[..]

40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
Laat? ik ga bij 50 naar de 3
bij 100 naar de 4
Bij 140 naar de 5
ibaneXzondag 4 oktober 2009 @ 22:50
Maw. hang totaal af van auto, motor en bak
Mikkiezondag 4 oktober 2009 @ 22:51
Ligt eraan. Meestal tussen de 2.500 en 3.000, maar soms ook pas bij 4.500 of 5.000.
Googolplexianzondag 4 oktober 2009 @ 22:55
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:50 schreef ibaneX het volgende:
Maw. hang totaal af van auto, motor en bak
Rejectedzondag 4 oktober 2009 @ 22:56
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:45 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

Ik vind automaten altijd zo'n gedoe, dan moet je zoveel kleingeld meenemen
remmertjuhzondag 4 oktober 2009 @ 22:59
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
#ANONIEMzondag 4 oktober 2009 @ 23:16
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:59 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
en dan rem je?
Geqxonzondag 4 oktober 2009 @ 23:19
11.000 a 12.000 RPM.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:59 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
Ik jank hem nog even tot z'n 50 door eer ik overschakel naar z'n vier.
Geqxonzondag 4 oktober 2009 @ 23:24
Ik zie een versnellingbak als een nadeel van de verbrandingsmotor: Het feit dat deze enkel op een bepaald toerental krachtig is.

Doe mij maar een elektrische motor, of anders een verbrandingsmotor automaat die exact kan berekenen wanneer er in welke versnelling gereden moet worden.
Googolplexianzondag 4 oktober 2009 @ 23:35
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:24 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie een versnellingbak als een nadeel van de verbrandingsmotor: Het feit dat deze enkel op een bepaald toerental krachtig is.
Da's geen eigenschap van de bak maar van de motor
quote:
Doe mij maar een elektrische motor
Als je liever accu's meesleept dan benzine is dat je oplossing, ja
quote:
of anders een verbrandingsmotor automaat die exact kan berekenen wanneer er in welke versnelling gereden moet worden.
Ehh??
Geqxonzondag 4 oktober 2009 @ 23:50
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's geen eigenschap van de bak maar van de motor
Dat zeg ik dan ook. De versnellingsbak is voortgevloeid uit een nadeel van de verbrandingsmotor. Het is dan per definitie slecht, je kunt het probleem beter bij de bron aanpakken: Vervangen door een motor die over het volledige toerenbereik de volle kracht heeft.
quote:
Als je liever accu's meesleept dan benzine is dat je oplossing, ja
Kijk eens naar de Tesla Roadster. Is allemaal prima mogelijk.
quote:
Ehh??
Zo werkt een automaat toch?
Tijnzondag 4 oktober 2009 @ 23:56
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:50 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Kijk eens naar de Tesla Roadster. Is allemaal prima mogelijk.
Handig man, een auto met nog geen 400 km actieradius en een oplaadtijd van meer dan 3 uur
Geqxonzondag 4 oktober 2009 @ 23:59
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Handig man, een auto met nog geen 400 km actieradius en een oplaadtijd van meer dan 3 uur
Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
Tijnmaandag 5 oktober 2009 @ 00:01
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
Alsof ik alleen een auto heb om op en neer naar m'n werk te rijden
Athmozzmaandag 5 oktober 2009 @ 00:03
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
400 km op een dag is voor mij toch echt geen uitzondering hoor (en zo heb je er volgens mij nog veel). Elektrisch is leuk, maar laat ze eerst doorgaan met de ontwikkeling van accu's die binnen de 5 minuten herladen zijn (ze zijn er al, maar alleen nog niet echt commercieel beschikbaar)

ik schakel meestal bij 3000 rpm, met een turbodiesel zit je dan hoog genoeg om in de versnelling erop weer vol vermogen te hebben.
T42maandag 5 oktober 2009 @ 00:06
bij de max van me motor 6000rpm naar ze 2 en dan heb ik er geen meer
Catch22-maandag 5 oktober 2009 @ 00:11
2000-2500 toeren koud, warm 3500-4000

2.0 6 inlijn uit 1989
Faxiemaandag 5 oktober 2009 @ 00:38
Auto, benzine

Koud, tussen 2000 en 4500
Warm, tussen 3000 en 7500
Als ik zin heb, tussen 7000 en 9500

A redline a day keeps the carbon away
rekenwondermaandag 5 oktober 2009 @ 00:45
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:36 schreef Cumshooter het volgende:
ik meestal bij de 2600 maar soms bij de 4000 als ik stoer probeer te doen;)
Beter let je op het verkeer i.p.v. je toerental. En check je koelvloeistof :-)
Parafernaliamaandag 5 oktober 2009 @ 00:54

Lekker interessant
T42maandag 5 oktober 2009 @ 01:01
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:45 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Beter let je op het verkeer i.p.v. je toerental. En check je koelvloeistof :-)
op verkeer letten zoals deze?
Opzet vermoed bij dodelijke botsing Erp
FCZwolleZuidmaandag 5 oktober 2009 @ 02:26
Rond de de 3000 toeren, anders kom ik in het turbogat
Raineszmaandag 5 oktober 2009 @ 07:30
koud,tussen 2500/3000tpm
Warm,normaal rijgedrag 3000/4000tpm
Bij spelen 4000/7000tpm

benzine
OxygeneFRLmaandag 5 oktober 2009 @ 07:42
2500 en 4500 als ik zin heb.
OxygeneFRLmaandag 5 oktober 2009 @ 07:43
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 02:26 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Rond de de 3000 toeren, anders kom ik in het turbogat
Dat willen we niet!
remmertjuhmaandag 5 oktober 2009 @ 08:57
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:19 schreef Geqxon het volgende:
11.000 a 12.000 RPM.
[..]

Ik jank hem nog even tot z'n 50 door eer ik overschakel naar z'n vier.
Ik heb geen 4de versnelling
remmertjuhmaandag 5 oktober 2009 @ 10:00
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:16 schreef Silven het volgende:

[..]

en dan rem je?
Jup bij 40 per uur zo op het voorwiel
Pas259maandag 5 oktober 2009 @ 10:22
Automaat:

bij rustig rijden: 2000
Bij vlot rijden: 2500
Bij sportief: 3000

2.2 200 CDI trouwens.
D.maandag 5 oktober 2009 @ 10:24
Dat verschilt
Biefstukmaandag 5 oktober 2009 @ 16:07
Eerste versnelling trek ik hem wel door, de daaropvolgende versnellingen zodra ik iets boven de 2000 zit. In een diesel that is. Rijlesauto, VW Polo.
junkiesietzemaandag 5 oktober 2009 @ 16:47
altijd bij 5000toeren
benzine 1.3tje

12okt worden dan ook mn koppelingsplaten vervangen
mstrmaandag 5 oktober 2009 @ 16:54
2300-3000 toeren.
En 3500-4000 als ik sportief bezig ben
ehqo.maandag 5 oktober 2009 @ 16:58
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:47 schreef junkiesietze het volgende:
altijd bij 5000toeren
benzine 1.3tje

12okt worden dan ook mn koppelingsplaten vervangen
1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
remmertjuhmaandag 5 oktober 2009 @ 17:05
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:58 schreef ehqo. het volgende:

[..]

1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
Sjibblemaandag 5 oktober 2009 @ 18:34
zuinig tussen 1500 en 2500
redelijk doorrijden 2500-4000
Sportief 5000-6000, omdat het kan.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjibble op 05-10-2009 18:40:31 ]
T42maandag 5 oktober 2009 @ 19:06
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:57 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Ik heb geen 4de versnelling
ik heb niet eens een 3e en tis geen brommert maar een auto
Wishehmaandag 5 oktober 2009 @ 19:12
Tot ie het rood net ff aantikt. Koud of warm geen verschil. Fijn zon leasebak
tevebemaandag 5 oktober 2009 @ 19:15
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:12 schreef Wisheh het volgende:
Tot ie het rood net ff aantikt. Koud of warm geen verschil. Fijn zon leasebak
Hopelijk haalt je auto het dan wel tot het einde van het leasecontract
Wishehmaandag 5 oktober 2009 @ 19:19
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hopelijk haalt je auto het dan wel tot het einde van het leasecontract
Moet nog 30k en dan zit ik op de 160k binnen 1,5 jaar dan is het tijd voor de volgende En tot nu toe heeft ie me nog nooit in de steek gelaten
DJKostermaandag 5 oktober 2009 @ 19:23
Rond de 2500.

Ford Mondeo, Benzine.
invinemaandag 5 oktober 2009 @ 19:31
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:19 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Moet nog 30k en dan zit ik op de 160k binnen 1,5 jaar dan is het tijd voor de volgende En tot nu toe heeft ie me nog nooit in de steek gelaten
Wat voor auto is het? als ik mag vragen
vosssmaandag 5 oktober 2009 @ 19:33
In het rood. Standaard. Ook als ie koud is. Het is een leasebak en niet vooruit te branden.
Wishehmaandag 5 oktober 2009 @ 19:38
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:31 schreef invine het volgende:

[..]

Wat voor auto is het? als ik mag vragen
Skoda Fabia II Combi
giasmaandag 5 oktober 2009 @ 19:38
bij zo'n 10.000
Pinkertonmaandag 5 oktober 2009 @ 19:51
Normaal rijden 3000-3500, doorrijden 4000-5000.
WalkingDisastermaandag 5 oktober 2009 @ 19:52
Koude motor: 2000-2500
Warme motor: 3000-4000
Als ik hard wil: 6000+
Cumshootermaandag 5 oktober 2009 @ 20:12
ik begrijp nu helemaal waarom de ozonlaag zich nog niet hersteld
wobbelmaandag 5 oktober 2009 @ 21:32
Als ik rustig rij tussen de 2500 en 3000 (heb een 1.1 motortje, dus dan moet je wat verder doortrekken anders rijd je als een slak) en als ik doorrij tussen 4000 en 5500

Koude motor max 3000...oud beestje
blupmaandag 5 oktober 2009 @ 21:58
Koud max 2500.. Dus 80 max op de snelweg
Warm normaal 4000
Warm vlammen 7000
Cumshooterdinsdag 6 oktober 2009 @ 16:06
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
Bastarddinsdag 6 oktober 2009 @ 16:10
Diesel:

Koud 2200
Warm 3500
Tismdinsdag 6 oktober 2009 @ 16:11
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:12 schreef Cumshooter het volgende:
ik begrijp nu helemaal waarom de ozonlaag zich nog niet hersteld
Oh ja???..
invinedinsdag 6 oktober 2009 @ 16:14
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Cumshooter het volgende:
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
Iets met ridder..
ibaneXdinsdag 6 oktober 2009 @ 20:50
@ts gewoon gassen
Athmozzdinsdag 6 oktober 2009 @ 22:52
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Cumshooter het volgende:
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
hangt volkomen van de motor af. Ik rijd met de mijne vaak rond de 1300 - 1500 toeren (al mijn stadsverkeer) en daar doet die het perfect op.

Laag in toeren rijden is slecht met benzinemotoren die over het algemeen geen koppel in het laag hebben, en daardoor tegen de grens van uitvallen aanzitten (en dan beginnen er trillingen op te trede die nefast zijn voor je lagers)
Pinkertondinsdag 6 oktober 2009 @ 23:03
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:52 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hangt volkomen van de motor af. Ik rijd met de mijne vaak rond de 1300 - 1500 toeren (al mijn stadsverkeer) en daar doet die het perfect op.

Laag in toeren rijden is slecht met benzinemotoren die over het algemeen geen koppel in het laag hebben, en daardoor tegen de grens van uitvallen aanzitten (en dan beginnen er trillingen op te trede die nefast zijn voor je lagers)
Het is vooral slecht als je bij een laag toerental vol gas geeft. Omdat je waterpomp dan niet hard kan draaien wordt je krukas slecht gesmeerd en krijg kan het zijn dat er onderdelen tegen elkaar gaan schuren, waardoor slijtage optreedt. Beter kan je dus een keer terugschakelen. Sowieso is het niet verkeerd om in een auto af en toe goed te trappen en die motor een keer te laten werken.
Rechterbaldinsdag 6 oktober 2009 @ 23:06
Ik schakel op gehoor.
Athmozzdinsdag 6 oktober 2009 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Het is vooral slecht als je bij een laag toerental vol gas geeft. Omdat je waterpomp dan niet hard kan draaien wordt je krukas slecht gesmeerd en krijg kan het zijn dat er onderdelen tegen elkaar gaan schuren, waardoor slijtage optreedt. Beter kan je dus een keer terugschakelen. Sowieso is het niet verkeerd om in een auto af en toe goed te trappen en die motor een keer te laten werken.
waterpomp voor de smering? Volgens mij is de smering door olie gedaan & niet door water hoor . Water dient voor de koeling van je blok
Pinkertondinsdag 6 oktober 2009 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Ik schakel op gehoor.
Tip: Ga niet met walkman op rijden.
Pinkertondinsdag 6 oktober 2009 @ 23:12
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waterpomp voor de smering? Volgens mij is de smering door olie gedaan & niet door water hoor . Water dient voor de koeling van je blok
Oh sorry Zat er niet ff met m'n kop bij Zou wel schandalig zijn als ik na twee jaar voertuig en motortechniek op school te hebben gehad nog niet wist hoe een motor een beetje in elkaar steekt. Ik bedoelde dus oliepomp.
mstrdinsdag 6 oktober 2009 @ 23:14
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:08 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Tip: Ga niet met walkman op rijden.
Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
Pinkertonwoensdag 7 oktober 2009 @ 00:45
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:14 schreef mstr het volgende:

[..]

Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
Altijd leuk met wegrijden als je de motor niet hoort Dan klinkt het zo'n beetje als een bejaarde die probeert weg te rijden.
Omniejwoensdag 7 oktober 2009 @ 00:53
Met een koude motor of als ik in een relaxte mood ben ergens rond de 2000-2500... Als 'ie een beetje lekker opgewarmd is en ik iets vlotter wil rijden rond de 4000. Vooral in de 3 en 4 trek ik nog wel eens bewust wat langer door, omdat hij anders gewoon niet vooruit komt.

Overigens let ik nooit op m'n toerenteller (gewoon op gehoor dus), maar heb het voor de gein wel eens gecheckt.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:14 schreef mstr het volgende:
Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
Dat is wel erg herkenbaar inderdaad.
De_Groentenboerwoensdag 7 oktober 2009 @ 03:10
Och en jee, als 'ie warm is jaag ik 'm door tot 7800

Koud max 2500 toeren, turbo's opblazen doe ik liever niet.
scanman1woensdag 7 oktober 2009 @ 03:13
Alsof ik daar op ga letten!
FCZwolleZuidwoensdag 7 oktober 2009 @ 03:59
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 07:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat willen we niet!
Zeker niet! Als ik schakel bij 2500 valt ie terug tot 1600/1700 net voordat mijn turbo word aangetrapt. Dan lijkt het uren te duren voordat hij een keer op gang is.

Tis trouwens een diesel uit 1998 dus hij mag wel een beetje trager zijn
junkiesietzewoensdag 7 oktober 2009 @ 16:19
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:58 schreef ehqo. het volgende:

[..]

1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
hihihi hahaha, leuk.
Xs2Shannawoensdag 7 oktober 2009 @ 16:20
Vrij snel wel, behalve bij optrekken, en snelweg opgaan.
shiftowoensdag 7 oktober 2009 @ 16:56
Ben begrenst op 7k
Sounddragonwoensdag 7 oktober 2009 @ 16:57
4 auto's voor de deur: in 3 stuks wordt er niet geschakeld, en in die andere schakel je als de wielspin ophoudt.
remmertjuhwoensdag 7 oktober 2009 @ 21:01
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
4 auto's voor de deur: in 3 stuks wordt er niet geschakeld, en in die andere schakel je als de wielspin ophoudt.
Wat voor auto's heb je dan
druppelkutwoensdag 7 oktober 2009 @ 21:07
Hangt er eigenlijk helemaal vanaf in wat voor bui ik ben.
Vrachtwagen:
Als ik lui ben en rustig rijd schakel ik soms al bij 900 rpm. Normaal gesproken tussen de 1400 en de 1700.
Als ik door wil kachelen dan schakel ik pas bij de 1900 rpm.
Personenauto:
2500 rpm koud, rood (7250 rpm) warm
Tommy_Kuklinskiwoensdag 7 oktober 2009 @ 21:08
normaal rond de 2500 maar als als ie warm is en ik zin heb bij 9000.
Rutger_83woensdag 7 oktober 2009 @ 21:19
tussen de 2500 en 6000 afhankelijk van de motortemperatuur. Zodra ie warm is lekker doortrekken voor de mooie boxer-roffel van Alfa
Steve-Owoensdag 7 oktober 2009 @ 21:21
1600-1800

Diesel wel te verstaan .
speknekwoensdag 7 oktober 2009 @ 21:28
tweeduzend toern -> schakeln!
AliKebapwoensdag 7 oktober 2009 @ 21:50
Zo kennie 100 kilomeeder meer rijdn op 1 tenk.
Op 1 tenk?! OP ELKE TENK
WalkingDisasterwoensdag 7 oktober 2009 @ 22:01
Moet er trouwens wel bij melden dat ik niet altijd/vaak tot de 6000+ trek, als ik dan thuis kom moet ik weer 2min wachten totdat m'n turbo iets afgekoeld is _! Gebeurt af en toe
Sounddragonwoensdag 7 oktober 2009 @ 22:11
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:01 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Wat voor auto's heb je dan
Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak)
Ted_de_Braakwoensdag 7 oktober 2009 @ 22:42
Met een Mercedes 230E uit '81: koud zo rond de 2500 schat ik, en warm zo rond de 3500-4000, heb geen toerenteller dus weet het niet precies. Echt doortrekken doe ik eigenlijk nooit, het is geen sportieve auto, meer een tourbak.
Sounddragondonderdag 8 oktober 2009 @ 00:29
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:42 schreef Ted_de_Braak het volgende:
Met een Mercedes 230E uit '81: koud zo rond de 2500 schat ik, en warm zo rond de 3500-4000, heb geen toerenteller dus weet het niet precies. Echt doortrekken doe ik eigenlijk nooit, het is geen sportieve auto, meer een tourbak.
Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
Googolplexiandonderdag 8 oktober 2009 @ 07:19
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
Ander blok?
OxygeneFRLdonderdag 8 oktober 2009 @ 07:48
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ander blok?
Dan een standaard autoblok.
Googolplexiandonderdag 8 oktober 2009 @ 07:51
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dan een standaard autoblok.
AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?

ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
OxygeneFRLdonderdag 8 oktober 2009 @ 07:58
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?

ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
AMG is beide. AMG heeft voor Mitsubishi ook wel eens een blok gebouwd en getuned voor de 6G Galant (zelfde Galant als ik)
Googolplexiandonderdag 8 oktober 2009 @ 08:04
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

AMG is beide. AMG heeft voor Mitsubishi ook wel eens een blok gebouwd en getuned voor de 6G Galant (zelfde Galant als ik)
Joh Ik zit nog vast in pre-1993 schijnt!

AMG bouwt wel degelijk motoren voor z'n personen-auot's ... ik dacht alleen voor de racerij
Pas259donderdag 8 oktober 2009 @ 09:05
Zo'n C36 is trouwens best wel vet, zit er aan te denken om er 1 als erbij te nemen.

OxygeneFRLdonderdag 8 oktober 2009 @ 09:11
Ricer
Pas259donderdag 8 oktober 2009 @ 09:13
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ricer
Waarom moet je overal patsen met je titel?
OxygeneFRLdonderdag 8 oktober 2009 @ 09:13
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:13 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Waarom moet je overal patsen met je titel?
Waar pats ik dan?
Pas259donderdag 8 oktober 2009 @ 09:15
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ricer
Pas259donderdag 8 oktober 2009 @ 09:15
Oftewel ........... gewoon op want je verneukt dit topic met je geblaat.

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaFreak op 08-10-2009 14:11:05 (houden we niet zoveel van !!!! normaal praten aub!) ]
Pinkertondonderdag 8 oktober 2009 @ 09:28
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak)
Heb je plaatjes van die Caprice en die Towncar?
Sounddragondonderdag 8 oktober 2009 @ 11:37
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt.

TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring;





De Chevy.. a.k.a 'De Hooch'





Sounddragondonderdag 8 oktober 2009 @ 11:45
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?

ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
AMG models
In 1995, the C-Class received its first genuine performance model, the C 36 AMG, to counter the new six-cylinder BMW M3. Developed with AMG, the tuning house that had now become a subsidiary of Daimler-Benz, it had a racing-tuned suspension (lowered by 25 mm (1 in)) and in the USA, a four-speed automatic gearbox, followed by a standard five-speed automatic gearbox. The 3.6 L engine had a maximum output of 280 PS (206 kW; 276 hp) at 5750 rpm and 385 N·m (284 lb·ft) at 4000 rpm. Top speed was electronically limited to 250 km/h (155 mph). Only a total of 5200 C 36 AMGs were produced.

Bron

AMG is dé tuning divisie van MB

Niet te verwarren met Brabus trouwens, die maken er echte vliegtuigen van; moet je van houden
Ted_de_Braakdonderdag 8 oktober 2009 @ 15:19
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
Ja, da's wel waar natuurlijk, moet ik eigenlijk eens doen. Ik kon wel echt merken dat hij lui bereden was toen ik hem net had, duurde echt een tijdje voordat de motor een beetje loskwam. Al zullen de 136 trappelende paardjes die er bij het verlaten van de fabriek in zaten wel niet allemaal meer leven…
Googolplexiandonderdag 8 oktober 2009 @ 15:40
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

AMG is dé tuning divisie van MB
Ja, dacht ik ook ... maar :
quote:
AMG developed its own V8 engine (dubbed M156 in development) for the DTM series. This naturally aspirated V8 will also be used to replace most of the "55" models. The published output according to Mercedes varies from 457 PS (336 kW; 451 hp) on the C63AMG, to 525 PS (386 kW; 518 hp) on the C/CLK/R/ML/GL/S/SL/CL/E 63 AMG.
Dus ook motor-bouwer (ook voor de straat-markt)
Sounddragondonderdag 8 oktober 2009 @ 17:12
Heeuuul vroegâh, was AMG gewoon een duitse tjoenert als ik me niet vergis, met een specialisatie op Mb's maar ook andere merken die geld te besteden hadden.. net zoiets als Cosworth zeg maar.. we werken voor iedereen die betaalt
Als ik het goed begrepen heb heeft Mercedes ze op een gegeven moment gewoon ingelijfd, omdat veel van hun klanten met hun nieuwe auto meteen bij AMG langs gingen, en ze die centen dus gewoon in eigen zak konden houden door die toko over te nemen en de klanten de kans te geven om een AMG gewoon af fabriek te bestellen.. De C36AMG is een van de eerste auto's waarbij dat kon, en de oudere modellen AMG die je tegenkomt zijn dus een soort van one off's.. allemaal wel redelijk hetzelfde, maar in opdracht van een klant getuned en kun je dus vanalles tegenkomen, ook AMG turbo's als ik me niet vergis, al had Mosselmann daar ook wel een houtje van..

Lang verhaal kort; een C36 is dus fabrieksaf AMG
Pinkertondonderdag 8 oktober 2009 @ 17:45
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt.

TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Chevy.. a.k.a 'De Hooch'

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Vette bakken man, beide op gas zeker?
Sounddragondonderdag 8 oktober 2009 @ 17:48
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine..
Pinkertondonderdag 8 oktober 2009 @ 18:39
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine..
Prijzige hobby hoor Wel erg mooie bak.
Gebruik je die Caprice dagelijks?
BlackRhinodonderdag 8 oktober 2009 @ 19:09
Bij koude motor 3000-4500. Soms 12.000.
Sounddragondonderdag 8 oktober 2009 @ 20:54
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Prijzige hobby hoor Wel erg mooie bak.
Gebruik je die Caprice dagelijks?
Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over

De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks

De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl

De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij
Pinkertondonderdag 8 oktober 2009 @ 22:04
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over

De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks

De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl

De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij
Suburbans zijn inderdaad gaaf. Maar vind je het wel te doen om iedere dag met zo'n ouwe bak te rijden? Maatje van me rijdt iedere dag een '73er Buick Riviera, maar die zou toch liever wel iets moderners rijden. Opzich zou ik er zelf weinig problemen mee hebben dat het allemaal wat minder strak stuurt als de gemiddelde BMW of iets dergelijks
Sounddragondonderdag 8 oktober 2009 @ 22:12
Nee hoor.. rijdt relaxed; als je in zo'n bak rijdt heb je ook ineens geen haast meer.. kan je niet uitleggen

Als ik haast heb neem ik de motor, of de Astra, of de AMG sinds kort

Maarrehhh.. zijn we niet ontieglijk offtopic aan het slowchatten ??