Had ff niet naar de naam van de fotograaf gekeken en dacht dat dit er 1 van ouwesok was maar toch 1'tje van jou, leuk dat dat je met een ander onderwerp ook nog zulke onderscheidende foto's weet te makenquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:05 schreef ElizabethR het volgende:
Danoontje
Klikbaar.
[ link | afbeelding ]
Inderdaad, nu bij daglicht valt t me ook erg op ja. Opnieuw toegevoegdquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:24 schreef ElizabethR het volgende:
Wow, die doet echt zeer aan mijn ogen Neo, ik zou toch het cyaan wat terugschroeven eerlijk gezegd. En er zit echt een dikke halo om de boom.
OP lezen!!quote:
In de nieuwe geuploadde versie niet, en die stond er al voordat jij je post editte. Ik mag het weer doen met een magere feedbackquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:59 schreef H-blast het volgende:
Neo-Mullen;
zoals eliz als zegt; beetje halo om de boom.. Maar verder een mooie foto. Lekker kleuren, lijkt wel bijna zomer![]()
[ afbeelding ]
Nou,. hier gaat ie dan...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
In de nieuwe geuploadde versie niet, en die stond er al voordat jij je post editte. Ik mag het weer doen met een magere feedback
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:37 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Had ff niet naar de naam van de fotograaf gekeken en dacht dat dit er 1 van ouwesok was maar toch 1'tje van jou, leuk dat dat je met een ander onderwerp ook nog zulke onderscheidende foto's weet te maken
Veel , want ik heb er een heel hek achter weggekloond.quote:Hoewel ik me wel afvraag hoeveel fotosoep elementen in de foto verwerkt zitten?
+ Dikke actie foto met veel details. Op het juiste moment geschoten. Leuke compositie ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:52 schreef Dya het volgende:
Sorry, Ik had de regels niet gelezen![]()
Een reactie op de foto van ElizabethR:
+ Ik snap helemaal waarom je opslag verliefd was, dat voelde ik toen ik naar je foto keek
Erg mooie foto! Ik weet niet of je HDR techniek heb toegepast (lijkt er wel op) maar dat maakt de foto in dit geval toch wel erg gaaf.
- Je had hem wel even mogen kammen..hehe.
Een reactie op de foto van H-blast:
- Ik had de poes in zijn geheel wat scherper in beeld gebracht.
Dus.. scherpe poes, blurry background![]()
Hoop dat ik beetje duidelijk ben geweest, ben nog nieuw in het posten
[ afbeelding ]
Now, What do you think about my picture
+ De tekst springt er super uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:14 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Dikke actie foto met veel details. Op het juiste moment geschoten. Leuke compositie ook.
- Foto verdient wat nabewerking. Ik zie een waas over de foto wat het er niet scherper op maakt. Deze foto kun je nog een stuk mooier maken
[ afbeelding ]
Groot: http://farm4.static.flickr.com/3519/3992744625_b4ec1c465a_o.jpg
Typische Wiebeldak-foto weer dit.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:14 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Groot: http://farm4.static.flickr.com/3519/3992744625_b4ec1c465a_o.jpg
Mooi! Erg mooie kleurdiepte door gebruik van HDR.!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
HDR genomen in de Brunssummerheide in Brunssum:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:14 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Dikke actie foto met veel details. Op het juiste moment geschoten. Leuke compositie ook.
- Foto verdient wat nabewerking. Ik zie een waas over de foto wat het er niet scherper op maakt. Deze foto kun je nog een stuk mooier maken
Dankjequote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nou,. hier gaat ie dan...
+ Je compositie is lekker! Het pad 'loopt' mooi weg in de verte, en de boom onderbreekt het weidse uitzicht keurig netjes. Compositair is er dan ook niet veel mis met de plaat, hoewel ik het ook geen echt sterke compositie vind waar ik lang naar blijf kijken. De HDR heb je fraai aangepast in vergelijking met die je gisteren had upgeload. De halo is zo goed als verdwenen en verder geeft de HDR net dat beetje extra scherpte en contrast. Het is geen overdreven HDR en dat vind ik mooi.
- Ik vind nog steeds de kleur van de lucht niet mooi. Het is al een hele verbetering met gisteren, maar ik vind hem nog te onnatuurlijk. Wellicht kun je blenden met een origineel?? Verder heb ik het idee dat je horizon hartstikke scheef is, maar dat kan ook komen omdat het op de hei is genomen, en die nu eenmaal niet waterpas is. De rest van de klueren is wel erg fraai
Kortom, lekkere foto met wat aandachtspuntjes
HDR, omdat de lucht anders aan de rechterkant heel licht is en uitgebeten. Dankzij de HDR heb ik het dusdanig kunnen aanpassen dat het een mooie egale blauwe lucht is. Ik zie verder trouwens geen halo meerquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:18 schreef Omniej het volgende:
Vanwaar die keuze voor HDR eigenlijk, N-M? Denk dat deze foto het als non-HDR net zo goed of misschien zelfs beter zou doen...(het is niet wat je wilt horen, maar de halo is ook in de nieuwe versie nog wel aanwezig namelijk)
Pluspunten voor de compositie en de kleuren, though.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
HDR, omdat de lucht anders aan de rechterkant heel licht is en uitgebeten. Dankzij de HDR heb ik het dusdanig kunnen aanpassen dat het een mooie egale blauwe lucht is. Ik zie verder trouwens geen halo meer.
Toch bedankt voor je kritiek!
In Windows is het Ctrl.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:51 schreef ElizabethR het volgende:
Klik nu met je linkermuisknop in het RGB kanaal terwijl je de option toets vasthoud (dat is bij MAC, bij windows zal het ctrl of alt ofzo zijn)
Dat ik je foto's ('normaal') meteen herken omdat ze een bepaalde sfeer hebben, onderscheidend was miss. niet echt het juiste woordquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Onderscheidende foto's? Wat bedoel je eigenlijk??
[..]
+ Scherpte en helderheid van de foto. Kleuren zijn ook heel realitisch, je hebt iig niet zitten shoppen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:27 schreef Diconnected het volgende:
[..]
+ De tekst springt er super uit.
- Vind de rest maar best saai. Wolken enzo...
[ afbeelding ]
Gister geschoten
*zelf even geen foto...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:51 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Scherpte en helderheid van de foto. Kleuren zijn ook heel realitisch, je hebt iig niet zitten shoppen.
- Compositie. Waar zijn zijn voorpootjes? Roep hem even, of maak een beweging zodat ie zijn kop draait.
[ afbeelding ]
Groot: http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/3995951670/sizes/o/
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:51 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Scherpte en helderheid van de foto. Kleuren zijn ook heel realitisch, je hebt iig niet zitten shoppen.
- Compositie. Waar zijn zijn voorpootjes? Roep hem even, of maak een beweging zodat ie zijn kop draait.
[ afbeelding ]
Groot: http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/3995951670/sizes/o/
quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:04 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ mooi gezien, patroon is intrigerend
- misschien mooier in zwartwit
de mijne: uit de losse pols genomen terwijl ik op het fietspad reed..![]()
[ afbeelding ]
Leuk! Qua licht op de deur enzo is dit echt prachtig. Maar de compositie vind ik wat jammer... De lamp linksboven kan de compositie kracht bijzetten, maar zo in het hoekje vind ik dat niet helemaal het geval.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:14 schreef Subversive het volgende:
[..]
+ mooie compositie en erg sterk in zwart-wit
- geen, maar misschien iets krachtiger als het vanuit een lager perspectief werd genomen.
Deze heb ik vannacht genomen in Almere:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |