abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73364634
Misschien een dombo-vraag hoor, moet je voor de OEM-versie van Windows 7 persé een nieuw systeem kopen ? Wtf is precies het verschil tussen de OEM-versie en de Retail-versie?

En in hoeverre is Windows 7 "niet legaal" te draaien? Of kan je dan niet updaten enzo?
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:07:39 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_73364852
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:59 schreef pberends het volgende:
Misschien een dombo-vraag hoor, moet je voor de OEM-versie van Windows 7 persé een nieuw systeem kopen ? Wtf is precies het verschil tussen de OEM-versie en de Retail-versie?

En in hoeverre is Windows 7 "niet legaal" te draaien? Of kan je dan niet updaten enzo?
Ik heb m gewoon via usenet binnengehaald, wel een modified versie zonder serial. Windows 7 Ultimate, maar hij update gewoon. Ook microsoft geeft aan dat ik een 'legale' versie heb.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:08:44 #3
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_73364886
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:07 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik heb m gewoon via usenet binnengehaald, wel een modified versie zonder serial. Windows 7 Ultimate, maar hij update gewoon. Ook microsoft geeft aan dat ik een 'legale' versie heb.
Mag ik nu subtiel om een PM vragen?
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:09:36 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_73364905
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:08 schreef Treces het volgende:

[..]

Mag ik nu subtiel om een PM vragen?
Ik heb laatst geprobeerd om m opnieuw te vinden op FTD, zonder succes. Dus heb echt geen idee welke het is, heb m wel op DVD staan.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73364934
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:59 schreef pberends het volgende:
Een oem versie geeft je bijvoorbeeld geen recht op service (hulp) van microsoft zelf. Het is een versie die bedoelt is voor systeem bouwers. In principe is dat een acer/hp/dell die computers leveren met een windows erop. Als je problemen hebt, bel je hun en niet microsoft.
Echter zelf kun je ook een systeembouwer zijn, maar dan moet je je eigen problemen oplossen... Ook kan een oem versie niet ongelimiteerd geïnstalleerd worden. Na een x aantal formats zou je wel eens microsoft moeten bellen om extra installaties los te krijgen (in praktijk niet echt een probleem)
quote:
Zal nu zeker erg makkelijkzijn, maar afhankelijk van de gebruikte methode in de toekomst wat moeilijker tot onmogelijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73365578
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een oem versie geeft je bijvoorbeeld geen recht op service (hulp) van microsoft zelf. Het is een versie die bedoelt is voor systeem bouwers. In principe is dat een acer/hp/dell die computers leveren met een windows erop. Als je problemen hebt, bel je hun en niet microsoft.
Echter zelf kun je ook een systeembouwer zijn, maar dan moet je je eigen problemen oplossen... Ook kan een oem versie niet ongelimiteerd geïnstalleerd worden. Na een x aantal formats zou je wel eens microsoft moeten bellen om extra installaties los te krijgen (in praktijk niet echt een probleem)
[..]

Zal nu zeker erg makkelijkzijn, maar afhankelijk van de gebruikte methode in de toekomst wat moeilijker tot onmogelijk...
Ahhhhh, bedankt voor de uitleg.
pi_73365637
En een nieuwe PC is groot gezegd. Eerder in combinatie met een essentieel onderdeel. Zoals moederbord, harddisk oid.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73365711
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:32 schreef Chinless het volgende:
En een nieuwe PC is groot gezegd. Eerder in combinatie met een essentieel onderdeel. Zoals moederbord, harddisk oid.
Maar ik kan toch 2x Windows 7 Oem bestellen zonder hardware of is dat niet mogelijk?
pi_73366405
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar ik kan toch 2x Windows 7 Oem bestellen zonder hardware of is dat niet mogelijk?
Ze mogen eigenlijk geen losse OEM verkopen, moet icm hardware. Al hoeft dit geen hele pc te zijn. Je kan ze prima mee krijgen als je een losse card reader bestelt.
Daarnaast zie ik laatste tijd wel losse OEM's die worden verkocht, weet niet of dit is aangepast dan.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:00:17 #10
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_73366687
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:09 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik heb laatst geprobeerd om m opnieuw te vinden op FTD, zonder succes. Dus heb echt geen idee welke het is, heb m wel op DVD staan.
pi_73366832
quote:

[..]

Kan gewoon niks mis mee.

Je kan OEM versie gewoon op een bestaande PC pleuren, MS ziet het verschil toch niet.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_73366989
quote:

[..]

Dat mag officieel volgens mij niet, maar je kan het altijd proberen
pi_73369528
hmm, als ik hier bijvoorbeeld kijk dan staat er niets over dat het niet mag. Meen me herinneren dat eerder wel gelezen te hebben, maar misschien zijn ze minder streng geworden.
pi_73380422
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:53 schreef Adames het volgende:

[..]

Ze mogen eigenlijk geen losse OEM verkopen, moet icm hardware. Al hoeft dit geen hele pc te zijn. Je kan ze prima mee krijgen als je een losse card reader bestelt.
Daarnaast zie ik laatste tijd wel losse OEM's die worden verkocht, weet niet of dit is aangepast dan.
Nee dat kan alleen met essentiele hardware die je pc configuratie aanpast waardoor een herinstallatie nodig is.

Verder zijn er wel winkels die de OEM los verkopen, maar dat mag officeel nog steeds niet!.
Tevens is het niet mogelijk om 1 licentie op meerdere pc's te gebruiken door de nieuwe licentie management van MS.

Maar TS als je 2 licenties wil, OEM, kan ik die wel fixen voor je denk ik.
Welke versie wil je?
pi_73385151
wie belt überhaupt microsoft bij problemen?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  FOK!fotograaf maandag 5 oktober 2009 @ 11:01:29 #17
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_73385819
Vista OEM (ver)kopen zonder hardware mag. De koper wordt op dat moment de system builder, en kan geen beroep doen op support van Microsoft.

voor meer details: http://www.microsoft.com/(...)windowsvistaoem.aspx
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_73386220
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:10 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nee dat kan alleen met essentiele hardware die je pc configuratie aanpast waardoor een herinstallatie nodig is.

Verder zijn er wel winkels die de OEM los verkopen, maar dat mag officeel nog steeds niet!.
Tevens is het niet mogelijk om 1 licentie op meerdere pc's te gebruiken door de nieuwe licentie management van MS.

Maar TS als je 2 licenties wil, OEM, kan ik die wel fixen voor je denk ik.
Welke versie wil je?
Oh, ik hoef W7 nu nog niet, eind volgend jaar ofzo ( ). Laat het OS eerst maar even "inwerken" zodat alle drivers/software prima werkt enzo. Maar bedankt voor het aanbod hoor.

Hoe duur is een licentie trouwens tegenover media +licentie?
pi_73386242
Maar hardware aanpassen, het is toch niet zo dat als ik een videokaart vervang dat ik heel W7 opnieuw zou moeten installeren? Of dat W7 niet meer opnieuw te installeren valt als ik een nieuw mobo + proc koop en het daar op installeer?
  FOK!fotograaf maandag 5 oktober 2009 @ 11:54:01 #20
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_73387168
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:18 schreef pberends het volgende:
Maar hardware aanpassen, het is toch niet zo dat als ik een videokaart vervang dat ik heel W7 opnieuw zou moeten installeren?

Een onderdeel zo nu en dan is geen probleem.
quote:
Of dat W7 niet meer opnieuw te installeren valt als ik een nieuw mobo + proc koop en het daar op installeer?
In theorie kan dat een probleem worden. Als je teveel onderdelen tegelijk vervangt kan het zijn dat windows opnieuw wil gaan valideren, en dat kan bij veel gewijzgde hardware wel eens mislukken. Maar dan moet je gewoon even met MS bellen, en uitleggen dat er door een defect meerdere onderdelen zijn vervangen, en dan krijg je een nieuwe serial nummer.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_73392193
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:54 schreef Marc H het volgende:

[..]

[..]

In theorie kan dat een probleem worden. Als je teveel onderdelen tegelijk vervangt kan het zijn dat windows opnieuw wil gaan valideren, en dat kan bij veel gewijzgde hardware wel eens mislukken. Maar dan moet je gewoon even met MS bellen, en uitleggen dat er door een defect meerdere onderdelen zijn vervangen, en dan krijg je een nieuwe serial nummer.
Aight.
pi_73396428
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:54 schreef Marc H het volgende:

[..]

[..]

Niet met een OEM. Dan mag je een nieuw pakket kopen. Geloof me maar.

Verder staan de OEM prijzen op het internet. Ik d8 89 euro voor Home premium en 189 voor de ultimate.
Het pakket is al beter dan vista, ik heb denk inmiddels al zn 20 pc's geinstalleerd op nog geen 1 een driver moeten installeren mbt ondersteuning.
pi_73511042
Even een andere vraag hoor; hoeveel GB is de Windows 7 map?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:51:25 #24
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_73511122
staat een retail van windows 7 ultimate x64 en x86 op usenet, nederlandse versie met "tools".
ik kan helaas niet linke naar een usenet site, maar je moet even zoeken naar "nl_windows_7_ultimate_x86_dvd_x15-65919" 32 bit
of
"nl_windows_7_ultimate_x64_dvd_x15-65920" 64 bit
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_73511896
Dat zal best; maar ik moet weten hoeveel GB op de HD in beslag neemt als je 'm geinstalleerd hebt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')