Ik heb m gewoon via usenet binnengehaald, wel een modified versie zonder serial. Windows 7 Ultimate, maar hij update gewoon. Ook microsoft geeft aan dat ik een 'legale' versie heb.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:59 schreef pberends het volgende:
Misschien een dombo-vraag hoor, moet je voor de OEM-versie van Windows 7 persé een nieuw systeem kopen? Wtf is precies het verschil tussen de OEM-versie en de Retail-versie?
En in hoeverre is Windows 7 "niet legaal" te draaien? Of kan je dan niet updaten enzo?
Mag ik nu subtiel om een PM vragen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik heb m gewoon via usenet binnengehaald, wel een modified versie zonder serial. Windows 7 Ultimate, maar hij update gewoon. Ook microsoft geeft aan dat ik een 'legale' versie heb.
Ik heb laatst geprobeerd om m opnieuw te vinden op FTD, zonder succes. Dus heb echt geen idee welke het is, heb m wel op DVD staan.quote:
Een oem versie geeft je bijvoorbeeld geen recht op service (hulp) van microsoft zelf. Het is een versie die bedoelt is voor systeem bouwers. In principe is dat een acer/hp/dell die computers leveren met een windows erop. Als je problemen hebt, bel je hun en niet microsoft.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:59 schreef pberends het volgende:
Misschien een dombo-vraag hoor, moet je voor de OEM-versie van Windows 7 persé een nieuw systeem kopen? Wtf is precies het verschil tussen de OEM-versie en de Retail-versie?
Zal nu zeker erg makkelijkzijn, maar afhankelijk van de gebruikte methode in de toekomst wat moeilijker tot onmogelijk...quote:En in hoeverre is Windows 7 "niet legaal" te draaien? Of kan je dan niet updaten enzo?
Ahhhhh, bedankt voor de uitleg.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een oem versie geeft je bijvoorbeeld geen recht op service (hulp) van microsoft zelf. Het is een versie die bedoelt is voor systeem bouwers. In principe is dat een acer/hp/dell die computers leveren met een windows erop. Als je problemen hebt, bel je hun en niet microsoft.
Echter zelf kun je ook een systeembouwer zijn, maar dan moet je je eigen problemen oplossen... Ook kan een oem versie niet ongelimiteerd geïnstalleerd worden. Na een x aantal formats zou je wel eens microsoft moeten bellen om extra installaties los te krijgen (in praktijk niet echt een probleem)
[..]
Zal nu zeker erg makkelijkzijn, maar afhankelijk van de gebruikte methode in de toekomst wat moeilijker tot onmogelijk...
Maar ik kan toch 2x Windows 7 Oem bestellen zonder hardware of is dat niet mogelijk?quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:32 schreef Chinless het volgende:
En een nieuwe PC is groot gezegd. Eerder in combinatie met een essentieel onderdeel. Zoals moederbord, harddisk oid.
Ze mogen eigenlijk geen losse OEM verkopen, moet icm hardware. Al hoeft dit geen hele pc te zijn. Je kan ze prima mee krijgen als je een losse card reader bestelt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar ik kan toch 2x Windows 7 Oem bestellen zonder hardware of is dat niet mogelijk?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik heb laatst geprobeerd om m opnieuw te vinden op FTD, zonder succes. Dus heb echt geen idee welke het is, heb m wel op DVD staan.
Kan gewoon niks mis mee.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar ik kan toch 2x Windows 7 Oem bestellen zonder hardware of is dat niet mogelijk?
Dat mag officieel volgens mij niet, maar je kan het altijd proberenquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee dat kan alleen met essentiele hardware die je pc configuratie aanpast waardoor een herinstallatie nodig is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Ze mogen eigenlijk geen losse OEM verkopen, moet icm hardware. Al hoeft dit geen hele pc te zijn. Je kan ze prima mee krijgen als je een losse card reader bestelt.
Daarnaast zie ik laatste tijd wel losse OEM's die worden verkocht, weet niet of dit is aangepast dan.
Oh, ik hoef W7 nu nog niet, eind volgend jaar ofzo (quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:10 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nee dat kan alleen met essentiele hardware die je pc configuratie aanpast waardoor een herinstallatie nodig is.
Verder zijn er wel winkels die de OEM los verkopen, maar dat mag officeel nog steeds niet!.
Tevens is het niet mogelijk om 1 licentie op meerdere pc's te gebruiken door de nieuwe licentie management van MS.
Maar TS als je 2 licenties wil, OEM, kan ik die wel fixen voor je denk ik.
Welke versie wil je?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:18 schreef pberends het volgende:
Maar hardware aanpassen, het is toch niet zo dat als ik een videokaart vervang dat ik heel W7 opnieuw zou moeten installeren?
In theorie kan dat een probleem worden. Als je teveel onderdelen tegelijk vervangt kan het zijn dat windows opnieuw wil gaan valideren, en dat kan bij veel gewijzgde hardware wel eens mislukken. Maar dan moet je gewoon even met MS bellen, en uitleggen dat er door een defect meerdere onderdelen zijn vervangen, en dan krijg je een nieuwe serial nummer.quote:Of dat W7 niet meer opnieuw te installeren valt als ik een nieuw mobo + proc koop en het daar op installeer?
Aight.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:54 schreef Marc H het volgende:
[..]
Een onderdeel zo nu en dan is geen probleem.
[..]
In theorie kan dat een probleem worden. Als je teveel onderdelen tegelijk vervangt kan het zijn dat windows opnieuw wil gaan valideren, en dat kan bij veel gewijzgde hardware wel eens mislukken. Maar dan moet je gewoon even met MS bellen, en uitleggen dat er door een defect meerdere onderdelen zijn vervangen, en dan krijg je een nieuwe serial nummer.
Niet met een OEM. Dan mag je een nieuw pakket kopen. Geloof me maar.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:54 schreef Marc H het volgende:
[..]
Een onderdeel zo nu en dan is geen probleem.
[..]
In theorie kan dat een probleem worden. Als je teveel onderdelen tegelijk vervangt kan het zijn dat windows opnieuw wil gaan valideren, en dat kan bij veel gewijzgde hardware wel eens mislukken. Maar dan moet je gewoon even met MS bellen, en uitleggen dat er door een defect meerdere onderdelen zijn vervangen, en dan krijg je een nieuwe serial nummer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |