Jongelui! Zoals jullie weten houdt sinadO wel van een goed stukje muziek. Daarom heb ik veel tijd besteed aan het samenstellen van een leuke hifi set. Door de jaren heen is deze set steeds naar een hoger plan getild. Het mooie daaraan is dat je steeds nieuwe dingen gaat ontdekken in de muziek die soms al jaren kent! Dit kan echter ook helemaal verkeerd uitpakken...
Vandaag was ik in een nostalgische bui en dacht ik kom, laat ik eens wat ouds uit de cd-kast trekken: Mike and the Mechanics (The Living Years) en Fish (Vigil in a wilderness of Mirrors).
Daarvóór had ik een hele tijd geluisterd naar David Sylvian en Ketil Bjornstad dus de set was inmiddels goed opgewarmd en klonk zoals vanouds. Mike + Mechanics in de speler.... Jasses wat klinkt dat kut!

Fish erin dan maar... NET ZO KLOTE! Wat de neuk voor kut-opname-apparatuur hebben ze gebruikt toen hey! Er valt niet naar te luisteren! Nauwelijks bas, plat stereobeeld, geen enkele diepte... En het zijn nochtans niet de minste namen zou je denken... En ik heb genoeg opnames uit die tijd die wél goed klinken.
Klacht: hoe beter de set hoe slechter slechte opnames gaan klinken. Er is dus wel een nadeel aan werkelijkheidsweergave.
Op
maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef
McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(