abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 14:38:55 #201
45833 crew  Fogel
pi_73610629
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Mijn moeder

(en ze heeft het volgende week nodig om de verbouwers etc te betalen).
Mooi klaar mee...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_73610858
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:03 schreef Nizno het volgende:

[..]

nee, enige dat momenteel kan is pinnen vanaf lopende rekening. Doordat er een curatele op ligt momenteel.
Op de Frontpage heb ik nog wel linkjes voorbij zien komen naar het inlogdeel voor telebankieren. Scheen toen nog wel te werken, alleen de standaardlink op de website is aangepast (vermoed ik).
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:45:34 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73610859
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mooi klaar mee...
Jep
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:46:41 #204
65960 sanger
pi_73610899
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:35 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dan moet ze die maar een weekje later betalen
Zeg maar gerust een paar maanden, de DNB hoeft het pas na 3 maanden uit te keren.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:47:53 #205
65960 sanger
pi_73610944
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Het was sowieso fout gegaan. Als de grootbanken de DSB bank niet wilden overnemen vanwege het grote risico op grote schadeclaims van klanten, dan is dat op zichzelf al een teken aan de wand. De crash was dan toch wel gekomen, alleen door toedoen van Lakeman wat sneller waarschijnlijk.
Misschien wel. Maar alleen omdat mensen van mening zijn dat het aanbieden van een product dat ze zelf kopen (en hun handtekening voor zetten) niet rechtvaardig is. Waarom moet de mens zo betutteld worden in de hedendaagse wereld. Waar is de tijd dat men zelf verantwoordelijk was voor zijn daden en verbintenissen?
pi_73611125
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:47 schreef sanger het volgende:
.... Waarom moet de mens zo betutteld worden in de hedendaagse wereld. Waar is de tijd dat men zelf verantwoordelijk was voor zijn daden en verbintenissen?
Eens.
Anderzijds, als je niet gezegend bent met een fatsoenlijk IQ en financieel inzicht, moet het dan maar mogelijk zijn dat iedereen jou kan oplichten? Of moet je dan automatisch handelingsonbekwaam verklaard worden?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 14:55:27 #207
45833 crew  Fogel
pi_73611208
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Zeg maar gerust een paar maanden, de DNB hoeft het pas na 3 maanden uit te keren.
Ik hoop dat ze minder dan het garantiebedrag bij ze heeft staan...

Wat het toppunt van ironie zou zijn: 5.5 miljoen (ofzo) bij de staatsloterij winnen via een automatisch meespelend lot wat ook automatisch op een DSB rekening uitgekeerd wordt
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 14:56:33 #208
45833 crew  Fogel
pi_73611246
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:53 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Eens.
Anderzijds, als je niet gezegend bent met een fatsoenlijk IQ en financieel inzicht, moet het dan maar mogelijk zijn dat iedereen jou kan oplichten? Of moet je dan automatisch handelingsonbekwaam verklaard worden?
Iedereen kan voorwaarden lezen. Als je tot de conlcusie komt dat je de voorwaarden niet snapt, kan je het door iemand die het wel snapt uit laten leggen (eventueel tegen betaling). Zo moeilijk is dat niet.
pi_73611797
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat geeft toch niet?
Lijkt me een gevalletje overmacht
pi_73611856
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef Fogel het volgende:
Iedereen kan voorwaarden lezen. Als je tot de conlcusie komt dat je de voorwaarden niet snapt, kan je het door iemand die het wel snapt uit laten leggen (eventueel tegen betaling). Zo moeilijk is dat niet.
Niet noodzakelijkerwijs.

Voorbeeldje: http://www.pretiumtelecom(...)ene+voorwaarden.aspx
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73611904
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef Fogel het volgende:
En zo is de financieel adviseur geboren. Die werd echter betaald door de bank en vertelde dus het verhaal wat de bank wilde. En dus was de niet al te slimme consument niet geholpen, hoewel hij dat wel dacht.
pi_73611934
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs.

Geen probleem met artikel 1.3 hier
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:24:26 #213
45833 crew  Fogel
pi_73612162
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs.

Als je punt is dat de voorwaarden nogal langdradig en zwaar zijn; Lezen en begrijpen zijn twee verschillende dingen.
En ik ga niet die hele berg voorwaarden doorlezen omdat ik geen ADSL of telefoni in Nederland nodig heb... dus als je punt wat anders was, zeg het dan

PS dit valt niet onder lurken
pi_73612611
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:24 schreef Fogel het volgende:
Als je punt is dat de voorwaarden nogal langdradig en zwaar zijn; Lezen en begrijpen zijn twee verschillende dingen.
En ik ga niet die hele berg voorwaarden doorlezen omdat ik geen ADSL of telefoni in Nederland nodig heb... dus als je punt wat anders was, zeg het dan
Als je stelt "Iedereen kan voorwaarden lezen", dan hebben we het toch echt over begrijpend lezen, niet over technisch lezen.

Ze zijn niet alleen langdradig en zwaar, ze zijn ook nog eens ondoorgrondelijk. Mag jij proberen om deze voorwaarden uit te leggen aan iemand met het IQ van een garnaal die maar niet van zijn contract met Pretium af kan komen (en waaróm niet).

"Zo moeilijk is dat niet" ?
Uhuh, zo moeilijk is dat wel. Bij deze AV.
quote:
PS dit valt niet onder lurken
Ik weet het, ik kon de verleiding niet langer weerstaan. Het vleesch is zwak ...
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:39:18 #215
65960 sanger
pi_73612667
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En zo is de financieel adviseur geboren. Die werd echter betaald door de bank en vertelde dus het verhaal wat de bank wilde. En dus was de niet al te slimme consument niet geholpen, hoewel hij dat wel dacht.
Dat is de reden dat je meerdere financiele adviseurs consulteert. Als je drie verschillende verhalen hoort moet er een belletje gaan rinkelen dunkt me.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:39:37 #216
65960 sanger
pi_73612686
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dat geeft toch niet?
Lijkt me een gevalletje overmacht
Leg dat een aannemer maar eens uit
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:44:50 #217
45833 crew  Fogel
pi_73612883
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Als je stelt "Iedereen kan voorwaarden lezen", dan hebben we het toch echt over begrijpend lezen, niet over technisch lezen.
Als je de rest van mijn post ook had gelezen had je al kunnen zien dat ik stelde dat lezen en begrijpen niet gelijk zijn volgens mijn redenatie.
quote:
Ze zijn niet alleen langdradig en zwaar, ze zijn ook nog eens ondoorgrondelijk. Mag jij proberen om deze voorwaarden uit te leggen aan iemand met het IQ van een garnaal die maar niet van zijn contract met Pretium af kan komen (en waaróm niet).
Ik ga zoals gezegd de voorwaarden niet doorlezen, en als ik dat al zou doen, geef ik geen garantie dat ik ze zelf wel begrijp en kan derhalve niet uitleggen waarom iemand niet onder zijn contract af kan komen.
quote:
"Zo moeilijk is dat niet" ?
Uhuh, zo moeilijk is dat wel. Bij deze AV.
Het begrijpen van de AV is misschien wel moeilijk, maar hulp vragen aan een deskundige is niet moeilijk... dat is waar ik op doelde.
pi_73613559
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:44 schreef Fogel het volgende:
Als je de rest van mijn post ook had gelezen had je al kunnen zien dat ik stelde dat lezen en begrijpen niet gelijk zijn volgens mijn redenatie.
Dat had ik wel gelezen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand werkelijk AV gaat doorlezen "om het lezen" ( ), zonder de intentie ze tot zich te nemen.
Is ook niet logisch.
quote:
Ik ga zoals gezegd de voorwaarden niet doorlezen, en als ik dat al zou doen, geef ik geen garantie dat ik ze zelf wel begrijp en kan derhalve niet uitleggen waarom iemand niet onder zijn contract af kan komen.
Too bad.
Dan kan ik ook wel van alles gaan roeptoeteren
quote:
Het begrijpen van de AV is misschien wel moeilijk, maar hulp vragen aan een deskundige is niet moeilijk... dat is waar ik op doelde.
En stap 2: moet die deskundige het ook nog wel uit kunnen leggen, anders schiet je er nog geen zak mee op. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken.
.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 16:08:20 #219
45833 crew  Fogel
pi_73613727
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat had ik wel gelezen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand werkelijk AV gaat doorlezen "om het lezen" ( ), zonder de intentie ze tot zich te nemen.
Is ook niet logisch.
De intentie zal er best zijn, maar kan lastig zijn zoals je met je voorbeeld aangeeft.
quote:
Too bad.
Dan kan ik ook wel van alles gaan roeptoeteren
Je maakt wel erg veel herrie voor een lurker
quote:
En stap 2: moet die deskundige het ook nog wel uit kunnen leggen, anders schiet je er nog geen zak mee op. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken.
Als de deskundige het niet uit kan leggen omdat hij de voorwaarden zelf niet snapt, is hij niet deskundig genoeg. Als hij het niet uit kan leggen omdat degene die de voorwaarden in de eerste plaats ook al niet begreep het IQ heeft van een bevroren visstick, tja, dan is het lastig.
pi_73613891
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:08 schreef Fogel het volgende:
Je maakt wel erg veel herrie voor een lurker

[..]

Als hij het niet uit kan leggen omdat degene die de voorwaarden in de eerste plaats ook al niet begreep het IQ heeft van een bevroren visstick, tja, dan is het lastig.
Dat dus!

En zelfs mensen met het IQ van een lekker mootje zalm heb ik op de Pretium voorwaarden zien struikelen.
.
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:35:03 #221
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73618351
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef r_one het volgende:
Mag jij proberen om deze voorwaarden uit te leggen aan iemand met het IQ van een garnaal die maar niet van zijn contract met Pretium af kan komen (en waaróm niet).
In een ideale situatie zouden mensen natuurlijk gewoon niet akkoord gaan met AV die ze niet begrijpen. Dus hoeven ze ook niet te begrijpen hoe ze het contract kunnen beëindigen. Maar ja, ik lees zelf ook veel AV waarmee ik akkoord ga niet, dus eigenlijk ben ik geen haar beter.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73618665
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

In een ideale situatie zouden mensen natuurlijk gewoon niet akkoord gaan met AV die ze niet begrijpen. Dus hoeven ze ook niet te begrijpen hoe ze het contract kunnen beëindigen. Maar ja, ik lees zelf ook veel AV waarmee ik akkoord ga niet, dus eigenlijk ben ik geen haar beter.
Ideale situaties bestaan niet, en als ze al bestaan, dan slechts zeer tijdelijk
pi_73619227
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:43 schreef JumpingJacky het volgende:
Ideale situaties bestaan niet, en als ze al bestaan, dan slechts zeer tijdelijk
Wat akelig fylosofisch, ik pas
.
pi_73619588
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat akelig fylosofisch, ik pas
Watje
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:30:00 #225
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73620638