Mooi klaar mee...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Mijn moeder![]()
(en ze heeft het volgende week nodig om de verbouwers etc te betalen).
Op de Frontpage heb ik nog wel linkjes voorbij zien komen naar het inlogdeel voor telebankieren. Scheen toen nog wel te werken, alleen de standaardlink op de website is aangepast (vermoed ik).quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee, enige dat momenteel kan is pinnen vanaf lopende rekening. Doordat er een curatele op ligt momenteel.
Jepquote:
Zeg maar gerust een paar maanden, de DNB hoeft het pas na 3 maanden uit te keren.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:35 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Dan moet ze die maar een weekje later betalen
Misschien wel. Maar alleen omdat mensen van mening zijn dat het aanbieden van een product dat ze zelf kopen (en hun handtekening voor zetten) niet rechtvaardig is. Waarom moet de mens zo betutteld worden in de hedendaagse wereld. Waar is de tijd dat men zelf verantwoordelijk was voor zijn daden en verbintenissen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:34 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Het was sowieso fout gegaan. Als de grootbanken de DSB bank niet wilden overnemen vanwege het grote risico op grote schadeclaims van klanten, dan is dat op zichzelf al een teken aan de wand. De crash was dan toch wel gekomen, alleen door toedoen van Lakeman wat sneller waarschijnlijk.
Eens.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:47 schreef sanger het volgende:
.... Waarom moet de mens zo betutteld worden in de hedendaagse wereld. Waar is de tijd dat men zelf verantwoordelijk was voor zijn daden en verbintenissen?
Ik hoop dat ze minder dan het garantiebedrag bij ze heeft staan...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeg maar gerust een paar maanden, de DNB hoeft het pas na 3 maanden uit te keren.
Iedereen kan voorwaarden lezen. Als je tot de conlcusie komt dat je de voorwaarden niet snapt, kan je het door iemand die het wel snapt uit laten leggen (eventueel tegen betaling). Zo moeilijk is dat niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:53 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Eens.
Anderzijds, als je niet gezegend bent met een fatsoenlijk IQ en financieel inzicht, moet het dan maar mogelijk zijn dat iedereen jou kan oplichten? Of moet je dan automatisch handelingsonbekwaam verklaard worden?
Dat geeft toch niet?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeg maar gerust een paar maanden, de DNB hoeft het pas na 3 maanden uit te keren.
Niet noodzakelijkerwijs.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef Fogel het volgende:
Iedereen kan voorwaarden lezen. Als je tot de conlcusie komt dat je de voorwaarden niet snapt, kan je het door iemand die het wel snapt uit laten leggen (eventueel tegen betaling). Zo moeilijk is dat niet.
En zo is de financieel adviseur geboren. Die werd echter betaald door de bank en vertelde dus het verhaal wat de bank wilde. En dus was de niet al te slimme consument niet geholpen, hoewel hij dat wel dacht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:56 schreef Fogel het volgende:
Iedereen kan voorwaarden lezen. Als je tot de conlcusie komt dat je de voorwaarden niet snapt, kan je het door iemand die het wel snapt uit laten leggen (eventueel tegen betaling). Zo moeilijk is dat niet.
Geen probleem met artikel 1.3 hierquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs.
Voorbeeldje: http://www.pretiumtelecom(...)ene+voorwaarden.aspx
Als je punt is dat de voorwaarden nogal langdradig en zwaar zijn; Lezen en begrijpen zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs.
Voorbeeldje: http://www.pretiumtelecom(...)ene+voorwaarden.aspx
Als je stelt "Iedereen kan voorwaarden lezen", dan hebben we het toch echt over begrijpend lezen, niet over technisch lezen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:24 schreef Fogel het volgende:
Als je punt is dat de voorwaarden nogal langdradig en zwaar zijn; Lezen en begrijpen zijn twee verschillende dingen.
En ik ga niet die hele berg voorwaarden doorlezen omdat ik geen ADSL of telefoni in Nederland nodig heb... dus als je punt wat anders was, zeg het dan
Ik weet het, ik kon de verleiding niet langer weerstaan. Het vleesch is zwak ...quote:PS dit valt niet onder lurken
Dat is de reden dat je meerdere financiele adviseurs consulteert. Als je drie verschillende verhalen hoort moet er een belletje gaan rinkelen dunkt me.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En zo is de financieel adviseur geboren. Die werd echter betaald door de bank en vertelde dus het verhaal wat de bank wilde. En dus was de niet al te slimme consument niet geholpen, hoewel hij dat wel dacht.
Leg dat een aannemer maar eens uitquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Dat geeft toch niet?
Lijkt me een gevalletje overmacht
Als je de rest van mijn post ook had gelezen had je al kunnen zien dat ik stelde dat lezen en begrijpen niet gelijk zijn volgens mijn redenatie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je stelt "Iedereen kan voorwaarden lezen", dan hebben we het toch echt over begrijpend lezen, niet over technisch lezen.
Ik ga zoals gezegd de voorwaarden niet doorlezen, en als ik dat al zou doen, geef ik geen garantie dat ik ze zelf wel begrijp en kan derhalve niet uitleggen waarom iemand niet onder zijn contract af kan komen.quote:Ze zijn niet alleen langdradig en zwaar, ze zijn ook nog eens ondoorgrondelijk. Mag jij proberen om deze voorwaarden uit te leggen aan iemand met het IQ van een garnaal die maar niet van zijn contract met Pretium af kan komen (en waaróm niet).
Het begrijpen van de AV is misschien wel moeilijk, maar hulp vragen aan een deskundige is niet moeilijk... dat is waar ik op doelde.quote:"Zo moeilijk is dat niet" ?
Uhuh, zo moeilijk is dat wel. Bij deze AV.
Dat had ik wel gelezen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand werkelijk AV gaat doorlezen "om het lezen" (quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:44 schreef Fogel het volgende:
Als je de rest van mijn post ook had gelezen had je al kunnen zien dat ik stelde dat lezen en begrijpen niet gelijk zijn volgens mijn redenatie.
Too bad.quote:Ik ga zoals gezegd de voorwaarden niet doorlezen, en als ik dat al zou doen, geef ik geen garantie dat ik ze zelf wel begrijp en kan derhalve niet uitleggen waarom iemand niet onder zijn contract af kan komen.
En stap 2: moet die deskundige het ook nog wel uit kunnen leggen, anders schiet je er nog geen zak mee op. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken.quote:Het begrijpen van de AV is misschien wel moeilijk, maar hulp vragen aan een deskundige is niet moeilijk... dat is waar ik op doelde.
De intentie zal er best zijn, maar kan lastig zijn zoals je met je voorbeeld aangeeft.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat had ik wel gelezen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand werkelijk AV gaat doorlezen "om het lezen" (), zonder de intentie ze tot zich te nemen.
Is ook niet logisch.
Je maakt wel erg veel herrie voor een lurkerquote:Too bad.
Dan kan ik ook wel van alles gaan roeptoeteren
Als de deskundige het niet uit kan leggen omdat hij de voorwaarden zelf niet snapt, is hij niet deskundig genoeg. Als hij het niet uit kan leggen omdat degene die de voorwaarden in de eerste plaats ook al niet begreep het IQ heeft van een bevroren visstick, tja, dan is het lastig.quote:En stap 2: moet die deskundige het ook nog wel uit kunnen leggen, anders schiet je er nog geen zak mee op. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken.
Dat dus!quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:08 schreef Fogel het volgende:
Je maakt wel erg veel herrie voor een lurker![]()
[..]
Als hij het niet uit kan leggen omdat degene die de voorwaarden in de eerste plaats ook al niet begreep het IQ heeft van een bevroren visstick, tja, dan is het lastig.
In een ideale situatie zouden mensen natuurlijk gewoon niet akkoord gaan met AV die ze niet begrijpen. Dus hoeven ze ook niet te begrijpen hoe ze het contract kunnen beëindigen. Maar ja, ik lees zelf ook veel AV waarmee ik akkoord ga niet, dus eigenlijk ben ik geen haar beter.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef r_one het volgende:
Mag jij proberen om deze voorwaarden uit te leggen aan iemand met het IQ van een garnaal die maar niet van zijn contract met Pretium af kan komen (en waaróm niet).
Ideale situaties bestaan niet, en als ze al bestaan, dan slechts zeer tijdelijkquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
In een ideale situatie zouden mensen natuurlijk gewoon niet akkoord gaan met AV die ze niet begrijpen. Dus hoeven ze ook niet te begrijpen hoe ze het contract kunnen beëindigen. Maar ja, ik lees zelf ook veel AV waarmee ik akkoord ga niet, dus eigenlijk ben ik geen haar beter.
Wat akelig fylosofisch, ik pasquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:43 schreef JumpingJacky het volgende:
Ideale situaties bestaan niet, en als ze al bestaan, dan slechts zeer tijdelijk
Watjequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |