quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:01 schreef DonJames het volgende:
Sjeenland is het roze gekleurde deel neem ik aan?
Jij wilt overal meets houden, geloof ikquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:03 schreef ManAtWork het volgende:
Kunnen we daar geen WGR-meet houden?
In dat roze gekleurde deel bedoel ik dan.
heel goed plan!!!quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:03 schreef ManAtWork het volgende:
Kunnen we daar geen WGR-meet houden?
In dat roze gekleurde deel bedoel ik dan.
Maakt het uit. Er moet hier toch gepost worden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:14 schreef Light het volgende:
[..]
Jij wilt overal meets houden, geloof ik
Niet van die rare opmerkingen plaatsen, schat.quote:
Waar spreken ze nog wel Nederlands, dan?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Is dat Nederland? Ze spréken er geen Nederlands
Wat een waaaardeloze post.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:58 schreef JumpingJacky het volgende:
Niks aan toe te voegen tot nu toe, dus bij deze een schaamteloze TVP
Nou, je hebt Nederlands en je hebt een soort pseudo-Duits... daar zit nog wel een heel arsenaal tussenquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:17 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waar spreken ze nog wel Nederlands, dan?
a. Waarom wil je aangifte doen in Zuid-Limburg?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, je hebt Nederlands en je hebt een soort pseudo-Duits... daar zit nog wel een heel arsenaal tussen
Aangifte doen in Zuid-Limburg en dan een agent krijgen die je aangifte niet kan opnemen, want je begrijpt geen reet van wat 'ie zegt.... ""
Als ie vandaag vol komt, zal hij het gemiddelde slow er wel uit halen.quote:
Omdat de misdaad daar begaan is, misschien?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:29 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
a. Waarom wil je aangifte doen in Zuid-Limburg?
b. Waarom vraag je niet om een tolk? Die krijgen onze medelanders uit andere landen ook toegewezen.
c. Als b. niet lukt, begin je gewoon in het Duits (of Engels) zodat oom agent het wel begrijpt.
d. Opgelost, slotje.
Als dat de leidraad is, moet je misschien ook maar ver uit de buurt van Friesland blijven. Of, algemener, Noord- en Oostnederland. Oh, en Brabant.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, je hebt Nederlands en je hebt een soort pseudo-Duits... daar zit nog wel een heel arsenaal tussen
Aangifte doen in Zuid-Limburg en dan een agent krijgen die je aangifte niet kan opnemen, want je begrijpt geen reet van wat 'ie zegt.... ""
Wolla, jij gek jeweetz! Zo spreken ze in de rest van Nederland...quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Is dat Nederland? Ze spréken er geen Nederlands
Uiteraard, ik ben het met je eens. Je mag verwachten dat iedereen in NL normaal ABN kan spreken. Helaas is dat niet overal zo. Verbaast me trouwens wel dat je een Zuid-Limburger niet verstaat. Als noorderling heb ik er niet veel moeite mee. Maar misschien had jij een maandagmorgenagent.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat de misdaad daar begaan is, misschien?![]()
En ik mag verwachten dat ik, waar dan ook in Nederland, ik in het Nederlands kan communiceren met een agent.
Dat was vast en zeker een vergissing.quote:
Het woordenboek Zuid-Limburg <-> Nederlands.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:59 schreef Fogel het volgende:
Je aangifte was dat iemand de Nederlanse taal gestolen had?
Het erge is.... dat bestaatquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het woordenboek Zuid-Limburg <-> Nederlands.
En met de rest van NL bedoel je het westen van het land?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wolla, jij gek jeweetz! Zo spreken ze in de rest van Nederland...
Ja, voor jou is het makkelijk. Je hoeft je niet af te vragen hoe goed ze bij jou in de buurt Nederlands spreken. Dat spreken ze gewoon niet. (Tenzij je net die ene Nederlander treft natuurlijk.)quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wolla, jij gek jeweetz! Zo spreken ze in de rest van Nederland...
I know.quote:
Uiteraard, nu we toch aan het generaliseren zijnquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En met de rest van NL bedoel je het westen van het land?
Er zijn verbazingwekkend veel (100+) Nederlanders in deze regio!quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:03 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, voor jou is het makkelijk. Je hoeft je niet af te vragen hoe goed ze bij jou in de buurt Nederlands spreken. Dat spreken ze gewoon niet. (Tenzij je net die ene Nederlander treft natuurlijk.)
Ja, en? Hier ookquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er zijn verbazingwekkend veel (100+) Nederlanders in deze regio!
Waarom stel je die vraag?quote:
Dat zijn er best veel idd.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je hebt een misdaad begaan in zuid limburg?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat de misdaad daar begaan is, misschien?![]()
Je hebt zelfs een naamgenoot in de buurt wonen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is maar wat je in de buurt vindt... ca 300 km naar het noorden is degene die het dichtsbij woont volgens mijn bron gulesider.no.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef Light het volgende:
[..]
Je hebt zelfs een naamgenoot in de buurt wonen.
Ik vind 30 km hemelsbreed toch wel in de buurt. Maar ik kijk dan op google maps.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is maar wat je in de buurt vindt... ca 300 km naar het noorden is degene die het dichtsbij woont volgens mijn bron gulesider.no.
Ben nieuwsgierig waarom FH dat er vindt. Ik neem voor het gemak even aan dat hij er geen last van heeft.quote:
Sinds wanneer zijn mannen nutteloos?quote:
De dag is nog niet voorbij.quote:
Moet ook nog een nieuw setje kopen. Het oude setje past niet op deze auto.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:21 schreef Fogel het volgende:
En ik heb net ook wat W verricht, de winterbanden zitten nu onder auto #1 (of #2, het is de "extra" auto). In de loop van de week even nieuwe winterbanden voor de andere auto kopen en er onder laten zetten en dan kan de sneeuw maar weer volop komen.
En het wordt vroeger naarmate je verder naar het westen gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De dag is nog niet voorbij.
... hier, in het oosten van het land, tenminste nog niet.
Dat helpt natuurlijk niet als je er geen merk/type en afmetingen bij zetquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Moet ook nog een nieuw setje kopen. Het oude setje past niet op deze auto.![]()
Dus bij deze: TE KOOP, setje winterbanden.
Jij houdt wel van een slachtofferrol, he? Er staat niet dat alle mannen nutteloos zjinquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:13 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn mannen nutteloos?
Heb ze zo snel niet bij de hand. Volgens mij zijn het Bridgestone's, zwart, 15" en zaten op een Mazda 6. Op stalen velg dus met originele wieldoppen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat helpt natuurlijk niet als je er geen merk/type en afmetingen bij zet
Sorry, had het anders moeten verwoorden: sinds wanneer bestaan er nutteloze mannen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:47 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Jij houdt wel van een slachtofferrol, he? Er staat niet dat alle mannen nutteloos zjin
Dit is erg afhankelijk welk geloof je aanhangt. Het kan zijn sinds Adam en Eva, maar het kan ook iets verder terug zijn, als je Darwin gelooft.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sorry, had het anders moeten verwoorden: sinds wanneer bestaan er nutteloze mannen.
De 'winter' in Nederland betekent meestal 12 graden Celsius en een regenbuitje. Daar heb je geen winterbanden voor nodig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:00 schreef Fogel het volgende:
Maar jij bent dus een van de weinige Nederlanders die in de winter wél grip heeft (ik ga er voor het gemak vanuit dat je ook winterbanden voor je huidige auto hebt)?
Moet nog een nieuw setje kopen. Maar ze komen er zeker weer onder.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:00 schreef Fogel het volgende:
Maar jij bent dus een van de weinige Nederlanders die in de winter wél grip heeft (ik ga er voor het gemak vanuit dat je ook winterbanden voor je huidige auto hebt)?
Ten westen van Amersfoort misschien. Daar moeten alle wegen wel schoon geveegd worden omdat een centimeter sneeuw het westen van NL direct in paniek brengt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:19 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
De 'winter' in Nederland betekent meestal 12 graden Celsius en een regenbuitje. Daar heb je geen winterbanden voor nodig.
Ik wacht wel even op een linkje naar een wetenschappelijke bron,...quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:18 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dit is erg afhankelijk welk geloof je aanhangt. Het kan zijn sinds Adam en Eva, maar het kan ook iets verder terug zijn, als je Darwin gelooft.
Ja, je hebt eerder last van aqua-planning met winterbandenquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ten westen van Amersfoort misschien. Daar moeten alle wegen wel schoon geveegd worden omdat een centimeter sneeuw het westen van NL direct in paniek brengt.
Bij 'ons' in het oosten hebben we ook temperaturen onder nul en sneeuw. En ook met regen merk je het verschil tussen zomer- en winterbanden. Maar ja, als je alleen maar in de file rijdt, merk je daar natuurlijk niet zoveel van.
Resultaten van een Finse test:quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:44 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Moet nog een nieuw setje kopen. Maar ze komen er zeker weer onder.
Continental ContiViking-Contact 5 ligt nu onder de ene auto (en achterin de andere, maar die zijn versleten), voor de andere auto ga ik waarschijnlijk Nokian Hakkapeliitta R halen.quote:1. Michelin X-Ice XI2 (7,8)
2. Nokian Hakkapeliitta R (7,5)
3. Yokohama Ice Guard ig30 (7,5)
4. Continental ContiViking-Contact 5 (7,4)
5. Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 (7,3)
6. Goodyear Ice Navi Zea (7,3)
7. Michelin Primacy Alpin (6,5)
8. Falken Eurowinter HS439 (6,3)
De wegen in het oosten zijn wel vaak wit, maar niet vaak van de sneeuw.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ten westen van Amersfoort misschien. Daar moeten alle wegen wel schoon geveegd worden omdat een centimeter sneeuw het westen van NL direct in paniek brengt.
Bij 'ons' in het oosten hebben we ook temperaturen onder nul en sneeuw. En ook met regen merk je het verschil tussen zomer- en winterbanden. Maar ja, als je alleen maar in de file rijdt, merk je daar natuurlijk niet zoveel van.
Je klink als Liam Gallagher?quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:46 schreef Sjeen het volgende:
Lief topic
En och, ik heb nog nooit klachten gehad dat men mij niet verstaat, zelfs niet van F_HBen wel al vaker uitgelachen vanwege mijn accent, ook door F_H
Als je het wil horen, ergens zo rond 7.06 uur...
Dan heb je de verkeerde banden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, je hebt eerder last van aqua-planning met winterbanden
Net even voor Liamquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je klink als Liam Gallagher?![]()
ik hoor verderop nog wel Def Rhymz, maar als je zo praat zou ik je zeker uitlachen
Ligt soms ook nog aan de auto. Mijn vorige 6 vrat bijv. Michelins in een seizoen bijna op. Was bekend dat de Bridgestones veel langer mee gingen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Resultaten van een Finse test:
[..]
Continental ContiViking-Contact 5 ligt nu onder de ene auto (en achterin de andere, maar die zijn versleten), voor de andere auto ga ik waarschijnlijk Nokian Hakkapeliitta R halen.
Beter teveel zout dan te weinig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:40 schreef Light het volgende:
[..]
De wegen in het oosten zijn wel vaak wit, maar niet vaak van de sneeuw.
Wacht maar tot we met z'n allen bij je op de stoep staan.quote:
Gelukkig tik je nog wel zonder accent.quote:En och, ik heb nog nooit klachten gehad dat men mij niet verstaat, zelfs niet van F_HBen wel al vaker uitgelachen vanwege mijn accent, ook door F_H
Als je het wil horen, ergens zo rond 7.06 uur...
Meldtquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:35 schreef ManAtWork het volgende:
Maar ja, er zijn genoeg mensen die er het nut niet van inzien.
Ik heb banden die het best met sneeuw om kunnen gaan, dat hebben we hier meer dan regen in de winter. Maar over het algemeen heeft een goede winterband (die dus fatsoenlijk om kan gaan met sneeuw en ijs zoals een winter hoort te zijnquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dan heb je de verkeerde banden.
Heb wel eens een test gedaan. Dezelfde auto met zomerbanden en winterbanden op een zeiknat wegdek.
Doe mij in de herfst en winter dan maar de winterbanden. Maar ja, er zijn genoeg mensen die er het nut niet van inzien. Op de achteraf wegen waar niet of nauwelijks gestrooid of geschoven wordt, is het mij de investering wel waar.
Na 3 seizoenen kan het wel een keer, winterbanden liggen er bij mij meer dan 6 maanden per jaar onder.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ligt soms ook nog aan de auto. Mijn vorige 6 vrat bijv. Michelins in een seizoen bijna op. Was bekend dat de Bridgestones veel langer mee gingen.
Wanneer heb jij hier voor het laatst 10cm sneeuw zien liggen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef ManAtWork het volgende:
Met 10 cm (of meer) sneeuw rij ik toch liever op winterbanden. Daarbij: waarom een commercieel bedacht dingetje? In de tijd dat je op winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet. Dus per saldo ben je er niks duurder mee uit.
Het is dat ik geen zin heb om naar testen te zoeken.
* ManAtWork heeft een vermoeden dat Xcalibur ten westen van Amersfoort woont.
Haha, OK. Je moet nog een paar jaar wachten dan is het klimaat bij jullie gelijk aan dat van ons nu. We zijn het in ieder geval eens dat ze nut hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb banden die het best met sneeuw om kunnen gaan, dat hebben we hier meer dan regen in de winter. Maar over het algemeen heeft een goede winterband (die dus fatsoenlijk om kan gaan met sneeuw en ijs zoals een winter hoort te zijn) slechtere aqua planning dan een goede zomerband.
In de zomer heb ik banden die juist wel goed met een nat wegdek overweg kunnen omdat het wegdek vaker nat is dan droog
De banden die ik heb liggen hebben er 3 seizoenen (ongeveer november t.m. maart) onder gezeten. En ze kunnen nog best een seizoen mee. Maar helaas hebben ze bij Mazda bedacht dat de remklauwen vergroot moesten worden zodat ze niet meer passen.quote:[..]
Na 3 seizoenen kan het wel een keer, winterbanden liggen er bij mij meer dan 6 maanden per jaar onder.
Vorig Begin dit jaar. Ben ik door min. 15 cm vanuit het zuiden van Limburg naar het noorden gereden. En als het bij ons sneeuwt, blijft het liggen. Dan kan er zo 10 cm liggen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:57 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Wanneer heb jij hier voor het laatst 10cm sneeuw zien liggen?
Het niet slijten is geen non-argument. Als ze niet onder je auto zitten, slijten ze niet. Is toch waar? Het vervangen en opslaan stelt niks voor. Binnen 10 minuten zijn ze gewisseld. En sorry dat ik met je van mening verschil maar ik heb ervaren dat het verschil in rijgedrag en een stukje extra veiligheid de moeite waard is.quote:Dat je zomerbanden niet slijten vind ik een beetje een non-argument, per saldo ben je ook niet duurder uit als je op 'normale' banden rijdt, dus waarom zou je het dan doen. Het kost je iig tijd en moeite om het te vervangen, + opslag van je andere banden... Als je een garage hebt is dat niet zo'n probleem natuurlijk, maar bij mij zouden ze al snel in de weg liggen
Ik had al zo'n vermoeden. Voor de duidelijkheid: sneeuw is dat witte spul dat de randstad direct plat legt als er 2 cm blijft liggen.quote:En commercieel omdat het iets is van de laatste jaren, 10 jaar geleden hoorde je d'r niemand over en nou loopt iedereen lekker iedereen na te praten over winterbanden. En toen had je soms nog WEL sneeuw
Ik woon ten zuiden van Amersfoort btw, maar ik rijd wel voornamelijk in de randstad inderdaad. En daar moet je wel je best doen om sneeuw te vinden
Ik neem aan dat de eisen voor de diepte van het profiel wat anders zijn bij jullie. Als ik hier aangehouden wordt en er is minder dan 3mm (als ik het goed herinner) over, dan mag je de auto parkeren en ander vervoer zoeken. Of als je een ongeval krijgt, dan wordt je flink gekort door de verzekeringsmaatschappij.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef ManAtWork het volgende:
De banden die ik heb liggen hebben er 3 seizoenen (ongeveer november t.m. maart) onder gezeten. En ze kunnen nog best een seizoen mee. Maar helaas hebben ze bij Mazda bedacht dat de remklauwen vergroot moesten worden zodat ze niet meer passen.
Inclusief Schiphol...quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef ManAtWork het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden. Voor de duidelijkheid: sneeuw is dat witte spul dat de randstad direct plat legt als er 2 cm blijft liggen.
Wisselde je dit jaar niet zo rond 1 juni naar de zomerbanden? En komende week dus weer terug naar winterbanden, dan rijd je maar 4 - 4,5 maanden op de zomerbanden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:52 schreef Fogel het volgende:
Na 3 seizoenen kan het wel een keer, winterbanden liggen er bij mij meer dan 6 maanden per jaar onder.
Ruim meer dan 6 maanden idd. Als je nog iets noordelijker gaat wonen, heb je helemaal geen zomerbanden meer nodig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:21 schreef Fogel het volgende:
Dat is toch meer dan 6 maanden?
Van october/november tot eind mei/begin juni meestal, maar op zich zou ik vaak in april al kunnen wisselen.
Ierland verbaast me nogal eigenlijk.... IJsland op het moment ook wel een beetje eerlijk gezegd.quote:We gaan emigreren naar Noorwegen!
Noorwegen is volgens de Verenigde Naties het beste land ter wereld om te leven. Dat blijkt uit een overzicht dat de VN-ontwikkelingsorganisatie UNDP heeft opgesteld. Nederland staat op de zesde plaats.
De UNDP let niet alleen op inkomen, maar ook op welzijnszaken als gezondheidszorg en levensverwachting.
Australië is tweede op de lijst en IJsland nummer drie. De vierde stek is voor Canada en Ierland staat net voor Nederland op plaats vijf.
Zit je in een andere tijdzone? Het is nog geen avondquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:31 schreef JumpingJacky het volgende:
God kveld
quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zit je in een andere tijdzone? Het is nog geen avond
Je zei ooit eens dat je in de winterperiode minder te doen hebt dan in de zomer... dus wat let je? www.klm.nl, www.scandinavian.net of www.norwegian.no willen je graag naar Noorwegen brengen. Ryanair is evt ook nog een optie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:04 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
't is duidelijk te lang geleden dat ik in Noorwegen ben geweest, 8 jaar....
Klopt, staat ook nog op mijn verlanglijstjequote:Op maandag 5 oktober 2009 14:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je zei ooit eens dat je in de winterperiode minder te doen hebt dan in de zomer... dus wat let je? www.klm.nl, www.scandinavian.net of www.norwegian.no willen je graag naar Noorwegen brengen. Ryanair is evt ook nog een optie.
Nee, dat heb ik nagelaten. Of het daarmee te maken heeft weet ik niet, maar sinds terugkomst ben ik wel ziek.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:30 schreef ManAtWork het volgende:
Heb je wel toestemming gevraagd? Voor je het weet houden ze je aan.
Nu nog steeds. Flexibele werktijdenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |