abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73535359
Ik moet nog even wennen, maar dat kan ook komen omdat ik net terug ben van de canarische eilanden en nog even een zekere knop moet omdraaien LOL
Ben zelf echt een Nachtmuziek fan trouwens
Morgen naar de signeersessie!
pi_73537083
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wist niet eens dat ze een nieuwe cd hadden Binnenkort maar eens luisteren
Geloof dat ik ook onder een steen heb gezeten....eerst maar eens lenen van internet voor we geld gaan spenderen in deze donkere tijden
pi_73565173
Ik vind het nieuwe album echt geweldig !
Het is een net wat ander geluid dan wat we gewend zijn.
Ook lijken de liedjes minder persoonlijk dan bijvoorbeeld op Nachtmuziek (wat overigens ook een geweldig mooi album is). Maar toch is het heel erg AedM.
Mijn favorieten zijn: 't Is Wat Het Is, Als Ze Lacht, Hm Hm Ja Ja en Eva.

Ik verheug me op Ode ! Dat overigens 8 januari begint. Klik hier voor de speellijst.

Kun je niet wachten tot 8 januari dan kun je Thomas en Paul ook zien bij:

Rigter Live op 9 november
en
Top 2000 In Concert op 10 december

Kijk voor het laatste nieuws op:

http://www.acdaendemunnik.nl/?nieuws
of op de
AedM hyves

zondag 11 oktober 2009 @ 22:45:39 #29
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_73594839
Het nieuwe album valt eigenlijk wel mee. Morgen in de trein naar mijn werk wat beter luisteren.
Jammer dat er weer een draak van een nummer opstaat: Ze zegt steeds liefje. Ik dacht dat we met vier uit zeven het ergste AedM nummer wel gehad hadden, maar dit komt aardig in de buurt.

Alleen Maar Hier is tot dusverre overigens mijn favoriet.

Als ik nu een ranking van AedM cd's zou moeten maken:
1. Acda en de Munnik
2. Naar Huis
3. Groeten uit Maaiveld
4. Hier Zijn
5. Jouw leven lang bij mij
6. Nachtmuziek
7. Liedjes van Lenny

Ik ben benieuwd of deze plaat wellicht nog wat zal stijgen na meerdere luisterbeurten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 11 oktober 2009 @ 22:59:51 #30
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_73595573
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:45 schreef Wepeel2 het volgende:

Ik ben benieuwd of deze plaat wellicht nog wat zal stijgen na meerdere luisterbeurten.
Zo gaat dat vaak wel ja, eerste keer vond ik alle albums kut
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_73599647
Ik vind het weer een prachtig album. Hoe vaker je het luistert hoe mooier het wordt. Nachtmuziek vond ik ook goed trouwens. Ik snap de kritiek daarop niet, misschien vinden sommige mensen het te zwaar of te diep. Tekstueel is Nachtmuziek van een hoog niveau, beetje zoals bij de eerste albums. Dit album is wat luchtiger en positiever.
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:43:27 #32
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73614891
quote:
Jammer dat er weer een draak van een nummer opstaat: Ze zegt steeds liefje. Ik dacht dat we met vier uit zeven het ergste AedM nummer wel gehad hadden, maar dit komt aardig in de buurt.
Ze zegt steeds liefje: ben ik wel een beetje met je eens Dat is best een skipummer(sorry Thomas). Je moet je er alleen toch eens een keer echt naar luisteren. Probeer je even niet te irriteren aan dat 'liefje'. Dan is het best wel een mooi liedje(het kortste van de cd dat moet kunnen zo af en toe ).

Vier uit zeven: Nee! Niet afkraken! Dat vind ik geweldig. Elke keer als ik het hoor moet ik aan het eind even slikken: dat het om de liefde gaat... Heel mooi!
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:58 schreef PPWB84 het volgende:
Ik vind het weer een prachtig album. Hoe vaker je het luistert hoe mooier het wordt. Nachtmuziek vond ik ook goed trouwens. Ik snap de kritiek daarop niet, misschien vinden sommige mensen het te zwaar of te diep. Tekstueel is Nachtmuziek van een hoog niveau, beetje zoals bij de eerste albums. Dit album is wat luchtiger en positiever.
Ik zapte even langs de liedjes van Nachtmuziek: wat een rust! De nieuwe cd is veel sneller.
Luchtiger en positiever vind ik goed samengevat!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 12 oktober 2009 @ 16:46:44 #33
80791 crew  Paul
pi_73615016
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:43 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ze zegt steeds liefje: ben ik wel een beetje met je eens Dat is best een skipummer(sorry Thomas). Je moet je er alleen toch eens een keer echt naar luisteren. Probeer je even niet te irriteren aan dat 'liefje'. Dan is het best wel een mooi liedje(het kortste van de cd dat moet kunnen zo af en toe ).

Vier uit zeven: Nee! Niet afkraken! Dat vind ik geweldig. Elke keer als ik het hoor moet ik aan het eind even slikken: dat het om de liefde gaat... Heel mooi!
[..]

Ik zapte even langs de liedjes van Nachtmuziek: wat een rust! De nieuwe cd is veel sneller.
Luchtiger en positiever vind ik goed samengevat!
AEDM en vooral Thomas moet sowieso misschien eens af van het woord: lief/liefje
Op elk album komt dat oneindig veel voor

Google op lief + acda:

Kom bij me lief. Kom hier. Streel mijn haren, kus mijn wangen. Zeg lieve woordjes, lief ... Een Lief Die Niet Zo Huilt - Acda en de .
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:56:06 #34
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_73615343
Misschien moeten ze hier eens kijken.
pi_73616045
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:46 schreef Paul het volgende:

[..]

AEDM en vooral Thomas moet sowieso misschien eens af van het woord: lief/liefje
Op elk album komt dat oneindig veel voor

Google op lief + acda:

Kom bij me lief. Kom hier. Streel mijn haren, kus mijn wangen. Zeg lieve woordjes, lief ... Een Lief Die Niet Zo Huilt - Acda en de .
En dat ene liedje Liever Dan Lief, toen Acda nog van die blonde krullen had.... Ze doen het inderdaad vaak. Maar nog vaker gaat het over drinken, al dan niet in een park of op een dak.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:32:47 #36
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73616510
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:16 schreef methodmich het volgende:

[..]

En dat ene liedje Liever Dan Lief, toen Acda nog van die blonde krullen had.... Ze doen het inderdaad vaak. Maar nog vaker gaat het over drinken, al dan niet in een park of op een dak.
Meen je dit nou? Of zal ik er maar niet serieus op ingaan?
Zegt Tim Immers je nog wat?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 12 oktober 2009 @ 17:33:31 #37
80791 crew  Paul
pi_73616543
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:32 schreef mmascha het volgende:

[..]

Meen je dit nou? Of zal ik er maar niet serieus op ingaan?
Zegt Tim Immers je nog wat?
pi_73617106
Lekkere cd!
Gewoon weer de vrolijke Acda en de Munnik sound die ik van ze gewend was. Voor de zekerheid wel eerst even gedownload.

Dit is zeker een cd die ik in de kast heb willen staan, dus binnenkort even kopen.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:07:14 #39
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_73628791
quote:
Het nieuwe album valt eigenlijk wel mee. Morgen in de trein naar mijn werk wat beter luisteren.

Alleen Maar Hier is tot dusverre overigens mijn favoriet.

Als ik nu een ranking van AedM cd's zou moeten maken:
1. Acda en de Munnik
2. Naar Huis
3. Groeten uit Maaiveld
4. Hier Zijn
5. Jouw leven lang bij mij
6. Nachtmuziek
7. Liedjes van Lenny

'Vier Uit Zeven' vind ik persoonlijk echt geweldig. En dan helemaal de versie op de dvd:

Maar goed, ik vind ook Liedjes van Lenny een ontzettend goed album dus we verschillen gewoon van smaak . Ik kan trouwens echt niet kiezen tussen de albums, ieder album heeft zijn goede en minder goede nummers. Ik zag ze gisteren trouwens ook bij Paul de Leeuw en het nummer 'Alles Gaat Voorbij' klonk nu ook ineens weer goed, ik moet het album dus gewoon wat vaker luisteren.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 12 oktober 2009 @ 22:10:51 #40
80791 crew  Paul
pi_73628974
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:07 schreef DrDurden het volgende:

[..]

'Vier Uit Zeven' vind ik persoonlijk echt geweldig. En dan helemaal de versie op de dvd:

Maar goed, ik vind ook Liedjes van Lenny een ontzettend goed album dus we verschillen gewoon van smaak . Ik kan trouwens echt niet kiezen tussen de albums, ieder album heeft zijn goede en minder goede nummers. Ik zag ze gisteren trouwens ook bij Paul de Leeuw en het nummer 'Alles Gaat Voorbij' klonk nu ook ineens weer goed, ik moet het album dus gewoon wat vaker luisteren.
Vier uit zeven komt ook heel stom op me over
Maar goed ik moet gewoon alle nummers wat vaker horen
pi_73639572
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:10 schreef Paul het volgende:

[..]

Vier uit zeven komt ook heel stom op me over
Maar goed ik moet gewoon alle nummers wat vaker horen
Op Nachtmuziek vind ik Vier Uit Zeven ook niet zo. Maar de live uitvoering van Spelen is echt prachtig !
"Dat het om de liefde gaat"
pi_73641645
Helemaal ontgaan dat ze een nieuwe cd hebben, snel even luisteren .
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:39:45 #43
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73647807
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:04 schreef massy het volgende:

[..]

Op Nachtmuziek vind ik Vier Uit Zeven ook niet zo. Maar de live uitvoering van Spelen is echt prachtig !
"Dat het om de liefde gaat"
Massy! Ik ben gelukkig niet de enige die dat vind.

De eerste cd vind ik nog steeds de beste. Maar dat komt misschien ook omdat ik die het meest heb geluisterd.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe ze de liedjes live spelen. Dat is vaak toch met minder "toeters en bellen".
Gewoon knus met z'n drietjes. Ik heb zin in de nieuwe toer!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73648952
Ook snel even luisteren hier
12 januari naar de theatertour, pas de derde voorstelling die ze doen van deze tour
All management is Strategic Management.
pi_73653551
tof album!
ben echt weer helemaal happy!!
Have you had your kezzzzzz today???
  donderdag 15 oktober 2009 @ 00:31:50 #46
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73701702
Alles gaat voorbij.

Dat is wat mij het meest aanspreekt, maar dat klinkt ook echt als de oude AendM en dat vind ik ook het leukst eigenlijk. Dat ze eens wat nieuws proberen, prima, maar dat is niet echt mijn ding. Alhoewel het niet echt vreselijk is hoor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:46:37 #47
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73777471
En die vrolijke 'T is wat het is is slecht voor m'n buren omdat ik het tig x draai en nog meezing ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:51:52 #48
80791 crew  Paul
pi_73777596
Leukste vind ik: hm ja ja

Ook leuk:

tis wat het is
Alles gaat voorbij
Eva

Jammer vind ik dat de geluidskwaliteit van : Als ze lacht , een stukken minder is vergeleken met de rest. Ze hebben hier expres een soort live achtige opname van gemaakt ofzo. Je hoort ook Paul aftellen in het begin ( 1234)
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:03:38 #49
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_73827349
Ik vond eerst Alleen maar Hier erg mooi. Maar nu erger ik me aan de tekst "bluf jij maar mooi van Zeeland".
Alsof de zin 'Zing jij maar van Zeeland' niet duidelijk genoeg is en de grap nog even uitgelegd moet worden. En daar worden ze nooit beter van.
Net zoals bij "...en van Drenthe". Dat dan opeens "...en van Daniëls Drenthe wordt". Wat ik helemaal onlogisch vind, omdat de tekst in eerste instantie duidelijk verwijst naar Daniël Lohues zelf die over Drenthe zingt.

Op dit moment is Ezra mijn favoriet.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 19 oktober 2009 @ 07:50:37 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_73833287
mijn zoon heet Ezra en vind het nummer helemaal geweldig
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')