abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:06:41 #126
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73378111
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:00 schreef DemonRage het volgende:
Gevalletje midlife crisis.
Quarterlife crisis dan toch? Wel idd vrij normaal (heb je dat woord weer ) bij mensen van 25+ geloof ik.
Don't let my username fool you...
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:52:58 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73385589
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Eenzaam en alleen sterven is een angst van iedereen, op de antisocialen na. Ik heb dit topic overigens niet geopend, maar iemand anders: die vond dit blijkbaar zwaarwegend genoeg om er een heus topic aan te wijden. Ik reageer slechts.
Ik ben een anti-sociaal
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:11:37 #128
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73386083
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben een anti-sociaal
Ik ook!
Wat leert die Sachertorte ons veel hè.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:24:32 #129
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73389361
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
Als je op je 25e nog geen levenspartner hebt, ziet het er somber voor je uit. Alleen de mislukten en afdankertjes blijven dan nog voor je over.
In jouw dorp misschien
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73389751
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

In jouw dorp misschien
M'n toetsenbord, wat doe je
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:57:21 #131
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73391684
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

In jouw dorp misschien
Ik heb nog nooit van mijn leven in een dorp gewoond. Het is gewoon zo dat sommige mensen wat succesvoller in de liefde zijn dan anderen, ik kan het ook niet helpen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:03:07 #132
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73391882
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:57 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven in een dorp gewoond. Het is gewoon zo dat sommige mensen wat succesvoller in de liefde zijn dan anderen, ik kan het ook niet helpen.
Dus iemand die vanaf z'n 18e met hetzelfde meisje heeft, gaat trouwen e.d., is succesvoller dan iemand die dat op z'n 30e ofzo doet?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:15:11 #133
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73392281
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:03 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dus iemand die vanaf z'n 18e met hetzelfde meisje heeft, gaat trouwen e.d., is succesvoller dan iemand die dat op z'n 30e ofzo doet?
18 is wat jong denk ik, maar je kunt redelijk algemeen wel stellen dat wie goed in de markt ligt eerder en beter voorzien zal zijn.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:17:08 #134
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73392356
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef Sachertorte het volgende:
18 is wat jong denk ik, maar je kunt redelijk algemeen wel stellen dat wie goed in de markt ligt eerder en beter voorzien zal zijn.
Relaties kunnen altijd om een of andere reden stuklopen. Dus dat je op je 30e single bent zegt niks.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:26:12 #135
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73392684
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Relaties kunnen altijd om een of andere reden stuklopen. Dus dat je op je 30e single bent zegt niks.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik denk dat ik in grote lijnen wel gelijk heb.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:30:12 #136
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73392827
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:26 schreef Sachertorte het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik denk dat ik in grote lijnen wel gelijk heb.
Ik ken meer uitzonderingen in mijn omgeving dan mensen die al vanaf hun 20e samenzijn en bij wie het nog steeds werkt. Dus ik denk dat je in grote lijnen wel ongelijk hebt

Mocht ik toch geen gelijk hebben, dan ben ik benieuwd naar je argumentatie. Dat sommige mensen "makkelijk" een relatie krijgen is namelijk geen garantie dat ze ook daadwerkelijk bij elkaar blijven. Vooral rond je 20e verander je sterk, en als beide personen een andere 'richting' inslaan gaat dat vaak niet goed. En dat zie je erg veel gebeuren in relaties die voor of tijdens een studententijd ontstaan zijn.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:37:43 #137
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73393053
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik ken meer uitzonderingen in mijn omgeving dan mensen die al vanaf hun 20e samenzijn en bij wie het nog steeds werkt. Dus ik denk dat je in grote lijnen wel ongelijk hebt

Mocht ik toch geen gelijk hebben, dan ben ik benieuwd naar je argumentatie. Dat sommige mensen "makkelijk" een relatie krijgen is namelijk geen garantie dat ze ook daadwerkelijk bij elkaar blijven. Vooral rond je 20e verander je sterk, en als beide personen een andere 'richting' inslaan gaat dat vaak niet goed. En dat zie je erg veel gebeuren in relaties die voor of tijdens een studententijd ontstaan zijn.
20 is ook te jong. Maar zo rond je 25e is je persoonlijkheid wel redelijk uitgekristalliseerd, en hebben de meeste mensen ook een doel in het leven gevonden. Wellicht dat ik voor academici de grens nog iets hoger moet leggen dan 25. Maar wie er ook in de jaren daarna steeds niet in slaagt een interessante levenspartner te vinden/aan zich te binden, heeft waarschijnlijk niet alleen pech. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:41:41 #138
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73393211
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:37 schreef Sachertorte het volgende:
20 is ook te jong. Maar zo rond je 25e is je persoonlijkheid wel redelijk uitgekristalliseerd, en hebben de meeste mensen ook een doel in het leven gevonden. Wellicht dat ik voor academici de grens nog iets hoger moet leggen dan 25. Maar wie er ook in de jaren daarna steeds niet in slaagt een interessante levenspartner te vinden/aan zich te binden, heeft waarschijnlijk niet alleen pech. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.
Het wordt steeds ouder

Een vriend van me is dit jaar gescheiden, en net een leuke meid leren kennen op wie hij helemaal verliefd is. Of je levenspartner echt interessant is, merk je toch pas na een bepaalde tijd. En of mensen niet ernstig veranderen moet je ook maar afwachten. De kans daarop is rond je 30e een stuk kleiner dan rond je 20e dus ik vind het helemaal niet vreemd dat veel mensen in mijn omgeving (ik ben zelf 29 en net weer single) een beetje aan echt serieuze relaties beginnen.
pi_73393276
Zelf behoor ik tot een groep waar andere belangen veel meer prioriteit hebben dan het samen zijn met, in mijn geval, een vrouw. Hiermee bedoel ik dat ik alle vrijheid wil hebben om keuzes te maken, zonder dat ik rekening met iemand moet houden. Wil ik over een maand voor een half jaar naar Japan, dan ben ik weg. Ik ken mezelf en weet zeker dat wanneer ik mijn leven deel met ''de ware'' ik veel eerder geneigd ben om alles wel prima te vinden. Hier ben ik niet op uit. Kortom, daten etc. prima, maar ik geef meteen aan dat er niks inzit. Ja, ik houd het bewust tegen. Anderhalf jaar geleden ben ik eenmaal van gedachten veranderd en heb ik de keuze gemaakt om toch maar eens de relatie aan te gaan. Ik raakte verstrikt in een betrouwbaar net van haar omgeving. Ik was verliefd en wilde het eerst niet zien, totdat ik me anders ging gedragen, een goede vriend mij hier op attendeerde en ik mezelf bewust maakte van het feit dat alles zijn gangetje gaat zonder meerwaarde. Einde verhaal van die relatie.

Het punt is ook of je zonder aandacht je leven door kunt komen. Ik ken enorm veel mensen die dit dus niet kunnen en alleen daarom al een relatie moeten hebben. Liefde is dan ook zeker aanwezig overigens.

In mijn geval ben ik ''de ware'' op te jonge leeftijd tegengekomen. Helaas, en denk nu ook weleens als ik me meer had ingezet, of ik nog met haar samen zou zijn geweest. Gedachte zet ik binnen 5seconden ook weer in het archief en denk er verder zelden aan.

TS: Wel ben ik van mening dat je een ideale partner op elke leeftijd kunt tegenkomen. Daarom maak ik me ook totaal geen zorgen over dit punt in het leven. Als je jezelf maar veel onder mensen begeeft, kom je ook een select aantal tegen waar je wel meer in ziet en kom je er ook achter dat je echt niet de enige bent die een bepaalde motivatie heeft om geen partner te nemen op een bepaald moment. Kortom, ben je opzoek naar meer patronen in het leven, zoek zulke mensen dan ook op. Er lopen er veel meer in de wereld rond die bij je passen, dan je denkt. Als je maar niet ergens in een dorp woont waar je ook niet uitkomt, dan heb ik wel vertrouwen in je.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:10:23 #140
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73394071
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Het wordt steeds ouder
Dat ben ik met je eens.
quote:
Een vriend van me is dit jaar gescheiden, en net een leuke meid leren kennen op wie hij helemaal verliefd is. Of je levenspartner echt interessant is, merk je toch pas na een bepaalde tijd. En of mensen niet ernstig veranderen moet je ook maar afwachten. De kans daarop is rond je 30e een stuk kleiner dan rond je 20e dus ik vind het helemaal niet vreemd dat veel mensen in mijn omgeving (ik ben zelf 29 en net weer single) een beetje aan echt serieuze relaties beginnen.
Ook eens, maar het is ook zo dat sommige mensen beter in staat zijn de juiste patrner te vinden, beter in de markt liggen, en dus leukere partners vinden.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:12:51 #141
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73394155
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:10 schreef Sachertorte het volgende:
Ook eens, maar het is ook zo dat sommige mensen beter in staat zijn de juiste patrner te vinden, beter in de markt liggen, en dus leukere partners vinden.
Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik. Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maar
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:20:27 #142
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73394406
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:12 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik.
Dat lijkt me ook.
quote:
Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maar
In de praktijk is het natuurlijk heel moeilijk om te bepalen of je tot de uitzonderingen behoort of niet. Sowieso denk ik dat het normaal gesproken verstandig is jezelf wijs te maken dat het niet aan je zelf ligt (mits je niet al te abnormaal bent, want dan moet je echt handelen als je iets wil verbeteren), dat is beter voor je zelfbeeld.
pi_73394481
Zoek nog iemand om een huisje mee te kopen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_73397449
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:12 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik. Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maar
Ik word volgende maand 30 en heb nog geen vaste partner gehad.
Echter heb ik nog niet het gevoel dat ik enige wanhoop aan het uitralen ben. Mijn probleem is gewoon dat k niet in zogenaamd gunstige situaties terecht kom om nieuwe meiden te ontmoeten. Mijn hobbies waaraan ik erg veel tijd besteed zijn voornamelijk omringd door mannen. Ik werk tegenwoordig zelfstandig, dus contact met collega's heb ik ook niet. En al was dat wel zo, ik werkte in de IT, dus dan weet je het wel.

Een vaste levenspartner zou wat mij betreft zeker wat toevoegen aan mijn leven. Alleen is ook maar alleen. Elke avond in mn eentje eten, op de bank zitten filmpje kijken. Ik ben echt niet ongelukkig, maar heb toch het gevoel dat ik wat mis.

Heb al een tijdje een profiel op RP om op die manier nieuwe contacten op te doen. Zonder succes nog, denk niet dat mijn foto en profiel aanspreekt. Ben waarschijnlijk niet 'normaal' genoeg om in hun plaatje te passen. Hun verlies denk ik dan, maar toch knaagt er soms iets
pi_73398610
Ik ken nogal wat mensen die zo ongeveer doorlopend partners hebben gehad en telkens als ze weer even een paar maandjes zonder relatie zitten, stralen die een ongekende wanhoop uit. Het gaat dus kennelijk ook niet altijd op dat je juist door die wanhoop geen relatie krijgt, want er blijkt altijd wel een andere wanhopige te vinden die het met je wil proberen
pi_73403820
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:14 schreef MarMar het volgende:

[..]

Het leven is planbaar volgens jou?

Ain't that cute

BUT IT'S WROOOOOOOOOOONG!
Two stupid dogs
Children of the night. What music they make.
pi_73408040
Ik snap hoe je je voelt. Ik heb vroeger redelijk veel scharrels gehad, maar nooit echt een relatie die langer duurt dan 4 weken. Rond mijn 15e tot mijn 19e was ik erg op zoek naar een relatie. Tegenwoordig niet meer. Ik ben nog maar 21, maar ik ben het andere geslacht al bijna vergeten. Ik zie mijzelf zo vrijgezel blijven eigenlijk.
pi_73412213
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:33 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Dat interesseert mij dan weer geen hol. Er zijn maar weinig stelletjes waarvan ik denk dat ze het goed voor elkaar hebben samen. Als iemand me echt de keel uithangt, leg ik gewoon de vinger op de zere plek in zijn/haar eigen relatie met vermelding ik daar toch niet voor zou tekenen. Zo heb ik meerdere stelletjes tegen mij in het harnas gejaagd . En eten doe ik vaak met vrienden, probeer dat toch wel wekelijks te doen.
Dat vind ik dan toch wel weer een beetje zurig klinken

De Ideale Relatie is een zeldzaamheid (en meestal een beetje braakverwekkend ); de meeste 'normale' relaties hebben tijd en aandacht nodig, maar leveren de beide partijen ook geluk en algeheel well-being op. Aan jou de keuze of je dat die investering waard vindt. Zoeken naar de perfecte partner vind ik persoonlijk wat ambitieus; om met Dr Phil te spreken: de kans dat je de prins op het witte paard treft, de 100%-match, is erg klein. Je hebt meer kans van slagen als je investeert in een 80%-match, en dan allebei kleine dingen aanpast in je gedrag, zodat je toch samen gelukkig kunt zijn.
pi_73412776
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat vind ik dan toch wel weer een beetje zurig klinken

De Ideale Relatie is een zeldzaamheid (en meestal een beetje braakverwekkend ); de meeste 'normale' relaties hebben tijd en aandacht nodig, maar leveren de beide partijen ook geluk en algeheel well-being op. Aan jou de keuze of je dat die investering waard vindt. Zoeken naar de perfecte partner vind ik persoonlijk wat ambitieus; om met Dr Phil te spreken: de kans dat je de prins op het witte paard treft, de 100%-match, is erg klein. Je hebt meer kans van slagen als je investeert in een 80%-match, en dan allebei kleine dingen aanpast in je gedrag, zodat je toch samen gelukkig kunt zijn.
Maar wat als je al niet eens verliefd wordt?
pi_73412932
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar wat als je al niet eens verliefd wordt?
Ik ken een stel dat echt op puur vriendschappelijke basis heeft besloten samen te blijven - ze werden allebei niet verliefd. Ze zijn al ruim 30 jaar getrouwd, en het is echt een leuk, harmonieus stel, geloof het of niet. Of dat voor anderen de oplossing is? Ik denk het niet.

Als je niet verliefd wordt, houdt het toch op, lijkt me. Ik zou voor mezelf niet weten hoe je een relatie aangaat zonder verliefdheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')