Quarterlife crisis dan toch? Wel idd vrij normaal (heb je dat woord weerquote:
Ik ben een anti-sociaalquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eenzaam en alleen sterven is een angst van iedereen, op de antisocialen na. Ik heb dit topic overigens niet geopend, maar iemand anders: die vond dit blijkbaar zwaarwegend genoeg om er een heus topic aan te wijden. Ik reageer slechts.
Ik ook!quote:
In jouw dorp misschienquote:Op zondag 4 oktober 2009 15:19 schreef Sachertorte het volgende:
Als je op je 25e nog geen levenspartner hebt, ziet het er somber voor je uit. Alleen de mislukten en afdankertjes blijven dan nog voor je over.
Ik heb nog nooit van mijn leven in een dorp gewoond. Het is gewoon zo dat sommige mensen wat succesvoller in de liefde zijn dan anderen, ik kan het ook niet helpen.quote:
Dus iemand die vanaf z'n 18e met hetzelfde meisje heeft, gaat trouwen e.d., is succesvoller dan iemand die dat op z'n 30e ofzo doet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:57 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven in een dorp gewoond. Het is gewoon zo dat sommige mensen wat succesvoller in de liefde zijn dan anderen, ik kan het ook niet helpen.
18 is wat jong denk ik, maar je kunt redelijk algemeen wel stellen dat wie goed in de markt ligt eerder en beter voorzien zal zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dus iemand die vanaf z'n 18e met hetzelfde meisje heeft, gaat trouwen e.d., is succesvoller dan iemand die dat op z'n 30e ofzo doet?
Relaties kunnen altijd om een of andere reden stuklopen. Dus dat je op je 30e single bent zegt niks.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef Sachertorte het volgende:
18 is wat jong denk ik, maar je kunt redelijk algemeen wel stellen dat wie goed in de markt ligt eerder en beter voorzien zal zijn.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik denk dat ik in grote lijnen wel gelijk heb.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Relaties kunnen altijd om een of andere reden stuklopen. Dus dat je op je 30e single bent zegt niks.
Ik ken meer uitzonderingen in mijn omgeving dan mensen die al vanaf hun 20e samenzijn en bij wie het nog steeds werkt. Dus ik denk dat je in grote lijnen wel ongelijk hebtquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:26 schreef Sachertorte het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik denk dat ik in grote lijnen wel gelijk heb.
20 is ook te jong. Maar zo rond je 25e is je persoonlijkheid wel redelijk uitgekristalliseerd, en hebben de meeste mensen ook een doel in het leven gevonden. Wellicht dat ik voor academici de grens nog iets hoger moet leggen dan 25. Maar wie er ook in de jaren daarna steeds niet in slaagt een interessante levenspartner te vinden/aan zich te binden, heeft waarschijnlijk niet alleen pech. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ken meer uitzonderingen in mijn omgeving dan mensen die al vanaf hun 20e samenzijn en bij wie het nog steeds werkt. Dus ik denk dat je in grote lijnen wel ongelijk hebt
Mocht ik toch geen gelijk hebben, dan ben ik benieuwd naar je argumentatie. Dat sommige mensen "makkelijk" een relatie krijgen is namelijk geen garantie dat ze ook daadwerkelijk bij elkaar blijven. Vooral rond je 20e verander je sterk, en als beide personen een andere 'richting' inslaan gaat dat vaak niet goed. En dat zie je erg veel gebeuren in relaties die voor of tijdens een studententijd ontstaan zijn.
Het wordt steeds ouderquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:37 schreef Sachertorte het volgende:
20 is ook te jong. Maar zo rond je 25e is je persoonlijkheid wel redelijk uitgekristalliseerd, en hebben de meeste mensen ook een doel in het leven gevonden. Wellicht dat ik voor academici de grens nog iets hoger moet leggen dan 25. Maar wie er ook in de jaren daarna steeds niet in slaagt een interessante levenspartner te vinden/aan zich te binden, heeft waarschijnlijk niet alleen pech. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.
Dat ben ik met je eens.quote:
Ook eens, maar het is ook zo dat sommige mensen beter in staat zijn de juiste patrner te vinden, beter in de markt liggen, en dus leukere partners vinden.quote:Een vriend van me is dit jaar gescheiden, en net een leuke meid leren kennen op wie hij helemaal verliefd is. Of je levenspartner echt interessant is, merk je toch pas na een bepaalde tijd. En of mensen niet ernstig veranderen moet je ook maar afwachten. De kans daarop is rond je 30e een stuk kleiner dan rond je 20e dus ik vind het helemaal niet vreemd dat veel mensen in mijn omgeving (ik ben zelf 29 en net weer single) een beetje aan echt serieuze relaties beginnen.
Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik. Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maarquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:10 schreef Sachertorte het volgende:
Ook eens, maar het is ook zo dat sommige mensen beter in staat zijn de juiste patrner te vinden, beter in de markt liggen, en dus leukere partners vinden.
Dat lijkt me ook.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik.
In de praktijk is het natuurlijk heel moeilijk om te bepalen of je tot de uitzonderingen behoort of niet. Sowieso denk ik dat het normaal gesproken verstandig is jezelf wijs te maken dat het niet aan je zelf ligt (mits je niet al te abnormaal bent, want dan moet je echt handelen als je iets wil verbeteren), dat is beter voor je zelfbeeld.quote:Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maar
Ik word volgende maand 30 en heb nog geen vaste partner gehad.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik denk dat het wat anders is als je tot je 30 nog nooit een partner hebt gehad. Dan ga je een bepaalde wanhoop uitstralen denk ik. Maar als je gewoon een normaal leuk persoon bent, maakt het weinig uit of je 20 of 30 bent IMHO. In ieder geval, dat hoop ik maar
Two stupid dogsquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het leven is planbaar volgens jou?
Ain't that cute
BUT IT'S WROOOOOOOOOOONG!
Dat vind ik dan toch wel weer een beetje zurig klinkenquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:33 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Dat interesseert mij dan weer geen hol. Er zijn maar weinig stelletjes waarvan ik denk dat ze het goed voor elkaar hebben samen. Als iemand me echt de keel uithangt, leg ik gewoon de vinger op de zere plek in zijn/haar eigen relatie met vermelding ik daar toch niet voor zou tekenen. Zo heb ik meerdere stelletjes tegen mij in het harnas gejaagd. En eten doe ik vaak met vrienden, probeer dat toch wel wekelijks te doen.
Maar wat als je al niet eens verliefd wordt?quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat vind ik dan toch wel weer een beetje zurig klinken
De Ideale Relatie is een zeldzaamheid (en meestal een beetje braakverwekkend); de meeste 'normale' relaties hebben tijd en aandacht nodig, maar leveren de beide partijen ook geluk en algeheel well-being op. Aan jou de keuze of je dat die investering waard vindt. Zoeken naar de perfecte partner vind ik persoonlijk wat ambitieus; om met Dr Phil te spreken: de kans dat je de prins op het witte paard treft, de 100%-match, is erg klein. Je hebt meer kans van slagen als je investeert in een 80%-match, en dan allebei kleine dingen aanpast in je gedrag, zodat je toch samen gelukkig kunt zijn.
Ik ken een stel dat echt op puur vriendschappelijke basis heeft besloten samen te blijven - ze werden allebei niet verliefd. Ze zijn al ruim 30 jaar getrouwd, en het is echt een leuk, harmonieus stel, geloof het of niet. Of dat voor anderen de oplossing is? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar wat als je al niet eens verliefd wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |