abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:42:08 #101
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_73364097
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:00 schreef Seven.of.Nine het volgende:

De reden dat ik het soms niet tof vind is dat de situatie op deze manier een beetje uitzichtloos is. Niet wetende of het zo blijft of dat het toch nog verandert is het moeilijkst. Als ik zeker weet dat ik alleen nog losse relaties ga hebben, dan laat ik dat idee van een vaste levenspartner los en dan kan ik me ook instellen op zo'n leven. Maar goed, dat soort dingen weet je nooit van tevoren.
Het klinkt inderdaad alsof je een vol leven hebt en ik kan me voorstellen dat dat flinke aanpassingen zou vergen als je uiteindelijk met een partner samen zou wonen.
Dat de druk er ook niet direct is vanuit je vriendengroep is dan wat lifestyle betreft een voordeel, maar inhakend op je laatste stukje, kan ik me voorstellen dat het gebrek aan zekerheid je opbreekt.

Single blijven kan lang leuk en jolig zijn, maar op een gegeven moment ben je gewoon een single en heb je op je 50e nog niemand. Als je daar op ingesteld bent, hoef je in ieder geval nergens op te rekenen en weet je gewoon hoe je eindigt.
Moeilijk..
pi_73364378
Yay ik ben eind twintig
pi_73364416
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:42 schreef Untouchables het volgende:
Als je daar op ingesteld bent, hoef je in ieder geval nergens op te rekenen en weet je gewoon hoe je eindigt.
Ik snap dat "instellen op" niet precies. Als je je instelt op een leven als "eeuwige single", houdt dat dan in dat je in je eentje een huis koopt, in je eentje lid wordt van de schaakclub, in je eentje op vakantie gaat? En wat doet iemand die daar niet op is "ingesteld" dan? Staat die in een soort "wachtstand" totdat de relatie er is?

En wat nou als je erop was ingesteld dat je eeuwig single zou blijven en verdorie komt ineens die leuke vrouw je leven in? Of je was erop ingesteld dat je huwelijk eeuwig zou voortduren en ineens strandt het toch?

Je leeft gewoon je leven lijkt me, zonder te weten wat de dag van morgen brengt. Ik denk dat je je er maar het beste gewoon op kunt instellen dat je het allemaal niet weet.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:54:29 #104
64307 Untouchables
pi_73364486
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:52 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik snap dat "instellen op" niet precies. Als je je instelt op een leven als "eeuwige single", houdt dat dan in dat je in je eentje een huis koopt, in je eentje lid wordt van de schaakclub, in je eentje op vakantie gaat? En wat doet iemand die daar niet op is "ingesteld" dan? Staat die in een soort "wachtstand" totdat de relatie er is?

En wat nou als je erop was ingesteld dat je eeuwig single zou blijven en verdorie komt ineens die leuke vrouw je leven in? Of je was erop ingesteld dat je huwelijk eeuwig zou voortduren en ineens strandt het toch?

Je leeft gewoon je leven lijkt me, zonder te weten wat de dag van morgen brengt.
Ja sorry, ik geef toe dat het een beetje een crappy post was.
Instellen op zulke dingen is inderdaad niet echt te doen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:55:34 #105
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73364525
Beetje zijspoor van dit topic. Ik sta op een punt in mijn leven waarop ik gewoon iets meer behoefte heb aan rust en ik wil een richting hebben voor de toekomst. Qua werk heb ik die al wel. Maar zoals in dit topic te lezen was, ik ben nog niet zo lang uit de kast (dus die stap wel genomen) maar ik denk dat ik stiekem gewoon wil weten wat de toekomst brengt. Uiteraard is dit volledig onrealistisch.
Resistance is futile
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:00:20 #106
64307 Untouchables
pi_73364645
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:55 schreef Seven.of.Nine het volgende:
maar ik denk dat ik stiekem gewoon wil weten wat de toekomst brengt. Uiteraard is dit volledig onrealistisch.
Op het moment dat je weet hoe je hier achter komt, laat het mij dan even weten!
pi_73365372
Ik herken me ook wel in sommige punten hier. Ik ben dan wel 'pas' 24, maar in mijn omgeving stikt het van de gesettelde settletjes en zwangere vrouwen. Dan kriebelt het toch bij mezelf ook wel eens. Begrijp me niet verkeerd, ik ben graag een avond alleen, maar het is idd ook wel eens leuk als je iemand hebt om samen mee te eten bijv
Wat ik zelf als single gewoon niet leuk vind, zijn de feestdagen of uitjes van het werk waar je dan weer als enige zonder aanhang verschijnt en dan vooral het commentaar van sommige grappige familieleden: "Heb je nu nog niemand? Het wordt wel eens tijd zeg!" . Ben ik dan al zo bejaard?
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:33:40 #108
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73365668
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:24 schreef meami het volgende:
Ik herken me ook wel in sommige punten hier. Ik ben dan wel 'pas' 24, maar in mijn omgeving stikt het van de gesettelde settletjes en zwangere vrouwen. Dan kriebelt het toch bij mezelf ook wel eens. Begrijp me niet verkeerd, ik ben graag een avond alleen, maar het is idd ook wel eens leuk als je iemand hebt om samen mee te eten bijv
Wat ik zelf als single gewoon niet leuk vind, zijn de feestdagen of uitjes van het werk waar je dan weer als enige zonder aanhang verschijnt en dan vooral het commentaar van sommige grappige familieleden: "Heb je nu nog niemand? Het wordt wel eens tijd zeg!" . Ben ik dan al zo bejaard?
Dat interesseert mij dan weer geen hol. Er zijn maar weinig stelletjes waarvan ik denk dat ze het goed voor elkaar hebben samen. Als iemand me echt de keel uithangt, leg ik gewoon de vinger op de zere plek in zijn/haar eigen relatie met vermelding ik daar toch niet voor zou tekenen. Zo heb ik meerdere stelletjes tegen mij in het harnas gejaagd . En eten doe ik vaak met vrienden, probeer dat toch wel wekelijks te doen.
Resistance is futile
pi_73365964
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:33 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Dat interesseert mij dan weer geen hol. Er zijn maar weinig stelletjes waarvan ik denk dat ze het goed voor elkaar hebben samen. Als iemand me echt de keel uithangt, leg ik gewoon de vinger op de zere plek in zijn/haar eigen relatie met vermelding ik daar toch niet voor zou tekenen. Zo heb ik meerdere stelletjes tegen mij in het harnas gejaagd . En eten doe ik vaak met vrienden, probeer dat toch wel wekelijks te doen.
Nee ok, daar heb je wel gelijk in. Niet elke relatie gaat over rozen, maar in mijn omgeving gaat de meerderheid (voor zover ik kan zien dan) wel goed.

Mijn ervaring is echter wel dat er wordt gesuggereerd dat er wat mis met je is als je op je 24ste geen relatie hebt. (zoals ook een zekere persoon in dit topic). Beetje jammer
*spiekt*
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:57:14 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73366543
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

Wat een onzin, verliefdheid is iets wat je (soms tegen beter weten in) overkomt.
Onbewust ja. Dat zeg ik toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_73366984
quote:
Verjaardagen met tantes-die-verder-niets-te-doen-hebben zijn vervelend. En hoe staat het met de liefde? Nog niemand? Nou...zo... de helft van m'n familie is er nu ook stellig van overtuigd dat ik latent homo ben.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:30:24 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73367950
quote:
Hoe herkenbaar... Echt zó ontzettend irritant is dat ja, en dan denken ze ook nog leuk te zijn door erop door te vragen of nog erger: ze weten nog wel iemand voor je... Hoe goed bedoeld ook, ik heb echt een hekel aan koppelpogingen. Maar dat zijn wel de momenten waarop je je extra alleen voelt ja...
Don't let my username fool you...
pi_73368335
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:30 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar... Echt zó ontzettend irritant is dat ja, en dan denken ze ook nog leuk te zijn door erop door te vragen of nog erger: ze weten nog wel iemand voor je... Hoe goed bedoeld ook, ik heb echt een hekel aan koppelpogingen. Maar dat zijn wel de momenten waarop je je extra alleen voelt ja...
Ben ik daar toch niet alleen in Ik vind het knap als iemand zich het niet aantrekt, maar daar ben ik nog niet zo bedreven in
Mijn vriendinnen weten dat ze me niet moeten koppelen. Ik heb namelijk ook niet echt een bepaald type, dat scheelt
*spiekt*
pi_73374783
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:37 schreef meami het volgende:

[..]

Ben ik daar toch niet alleen in Ik vind het knap als iemand zich het niet aantrekt, maar daar ben ik nog niet zo bedreven in
Mijn vriendinnen weten dat ze me niet moeten koppelen. Ik heb namelijk ook niet echt een bepaald type, dat scheelt
Ja ik werd dus ook gekoppeld, ik had echt zoiets van: "eh? is er iets mis met me dat ik dat soort dingen niet zelf kan regelen dan"
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:22:17 #115
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73375636
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind niets normaal aan democratie
Ik hanteer het objectieve begrip normaal, jij het subjectieve.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:23:16 #116
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73375703
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:20 schreef MarMar het volgende:
Door de meeste stemmen gelden komt een Jan Smit ook op nr 1.

conclusie: Sachertorte is een Jan Smit fan, dat moet, anders ben je niet normaal!
Ik ben geen Jan Smit fan. Dat maakt mij inderdaad op muziekgebied minder normaal.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:25:23 #117
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73375857
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:10 schreef ShadyLane het volgende:
Tja Sachertorte, het doet er allemaal niet zoveel toe wat normaal is. Het gaat erom waar iemand gelukkig van wordt.
Mee eens, maar deze mensen lijken niet echt gelukkig te worden van hun situatie. Dan kan een analyse van de situatie van pas komen, zodat je een mogelijk effectievere strategie kunt ontwikkelen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:25:50 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73375903
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik hanteer het objectieve begrip normaal, jij het subjectieve.
Er is niets objectief aan normaal
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:40:23 #119
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73376748
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is niets objectief aan normaal
Natuurlijk wel. Onder normaal wordt verstaan gedrag/opvattingen die dominant zijn in een bepaalde groep. Daarnaast heb je nog de subjectieve normaal: dat wat je zelf normaal vindt. Eigenlijk is dat niets anders dan jouw eigen normen en waarden toepassen op de externe wereld.
pi_73376824
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:25 schreef Sachertorte het volgende:
Mee eens, maar deze mensen lijken niet echt gelukkig te worden van hun situatie. Dan kan een analyse van de situatie van pas komen, zodat je een mogelijk effectievere strategie kunt ontwikkelen.
Pfoe, volgens mij zie je het veel zwaarder in dan "deze mensen".
pi_73377152
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:42 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Oei, volgens mij zijn we nu van het ongelukkige soort?
Beetje krom idd.. dat ik alleen ben, betekent niet dat ik ongelukkig ben
*spiekt*
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:48:47 #122
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73377154
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:42 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Eenzaam en alleen sterven is een angst van iedereen, op de antisocialen na. Ik heb dit topic overigens niet geopend, maar iemand anders: die vond dit blijkbaar zwaarwegend genoeg om er een heus topic aan te wijden. Ik reageer slechts.
pi_73377522
Diegene die het opende is eind 20, ziet dus om zich heen iedereen settlen en dan is het heel normaal dat je je afvraagt of jij alleen over gaat blijven. Als je eenmaal wat ouder bent zie je in je omgeving de scheidingen en dan heb je in je vriendenkring singles, getrouwden, samenwonenden en LATters. Dan zie je dat het heel normaal is om soms een tijdlang een relatie te hebben, en dan weer een tijdlang single te zijn.

Trouwens, sterven zonder partner gebeurt -tragisch!- ook 50% van de mensen met een lange relatie, namelijk degenen die hun partner overleven. Sneu
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:00:13 #124
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_73377781
Gevalletje midlife crisis.
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:05:41 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73378074
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:08 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Ja ik werd dus ook gekoppeld, ik had echt zoiets van: "eh? is er iets mis met me dat ik dat soort dingen niet zelf kan regelen dan"
Ja, en meestal gaat het dan van "Zo, dit is <insert naam> en ga maar met elkaar praten" terwijl zij er op een afstandje heen blijven kijken waardoor je je nóg erger opgelaten voelt.

Bij familie is het helemaal kansloos, ik heb niet zo'n goeie band met mijn familie (buiten ouders en zus) dat zij weten wat mijn type zou zijn, dus elk willekeurig meisje uit de goeie leeftijdscategorie komt volgens hen in aanmerking... Ja, zo werkt dat niet he!
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')