Avicenna is wel even een tandje hoger , dan Orhan Pamuk , met alle respect.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja dat is jouw interpretatie. Burakius kan den weer zeggen dat hij zich meer verbonden met hun voelt dat jij omdat hij een geloof met ze deelt.
Alles is 'in the eye of the beholder'
Ik vind persoonlijk dat Avicenna mij evenveel kan bieden als een Orhan Pamuk, of een Thomas Alfa Edison.
En waar ze dan vandaan kwamen zal me een grote zorg wezen. Al is het wel leuk voor het nationale gevoel misschien, maar meer ook niet.
Laat Burakius maar het geloof met ze delen, dan deel ik wel het bloed.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja dat is jouw interpretatie. Burakius kan den weer zeggen dat hij zich meer verbonden met hun voelt dat jij omdat hij een geloof met ze deelt.
Alles is 'in the eye of the beholder'
Ik vind persoonlijk dat Avicenna mij evenveel kan bieden als een Orhan Pamuk, of een Thomas Alfa Edison.
En waar ze dan vandaan kwamen zal me een grote zorg wezen. Al is het wel leuk voor het nationale gevoel misschien, maar meer ook niet.
Ja ik heb het over het Sassaniden Rijk ja.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Achaemeniden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parthen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sassaniden
http://en.wikipedia.org/wiki/Sarmatians
Dat is een mening.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Avicenna is wel even een tandje hoger , dan Orhan Pamuk , met alle respect.
Waarbij je dus geen fuck heb aan het bloedquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Laat Burakius maar het geloof met ze delen, dan deel ik wel het bloed.
Vraag dat maar aan de Romeinen, of de Sassaniden niets voorstelden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja ik heb het over het Sassaniden Rijk ja.wat was dat toch een afgang voor wat het ooit eens was dat Perzië.
mwahhh..... ik zou het bijna een feit willen noemen.quote:
Op militair gebied waren ze sterk wil je zeggen? Maar dat speelt toch geen rol bij beschaving. Anders waren de Turken ook wel beschaaf volgens jou stelling. Je spreekt jezelf dus tegen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de Romeinen, of de Sassaniden niets voorstelden.
Ja daar zou je best gelijk in kunnen hebben..quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
mwahhh..... ik zou het bijna een feit willen noemen.
Stel nou dat we dat hier in het Westen ook doen. Niet alleen Wilders, maar dat wordt de heersende mening. Dus dan stellen we dat veel van wat er zoal mis gaat, te wijten is aan de nieuwerwetse invloeden van buitenaf, ook wel bekend als de islam, moslims, moslimcultuur, enz.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
OkHet kan inderdaad aan alles liggen, maar toch denk ik dat het veel van buitenaf komt en fouten dus gemaakt worden door verkeerde invloeden.
Sorry, ik dacht dat je het over een militaire afgang had. Over beschaving had je het dus?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Op militair gebied waren ze sterk wil je zeggen? Maar dat speelt toch geen rol bij beschaving. Anders waren de Turken ook wel beschaaf volgens jou stelling. Je spreekt jezelf dus tegen?
Vinden of waarderen is nimmer een kwestie van feiten. Dat Avicenna zich bezig hield met medicijnen en Pamuk met romans dat is een feit, dat de één belangrijker is dan de ander kan je niet feitelijk nemen omdat iedereen andere voorwaarden voor 'belangrijk' kan aanhalen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, een feit. Vraag dat maar aan een gerespecteerde wetenschapper.
Beantwoord mijn vragen dan alsnogquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je het had over een militaire afgang. Over beschaving had je het dus?
Lees dit even door als je wilt? http://www.trouw.nl/krant(...)beeldende_kunst.html
Daar heb je een punt..quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vinden of waarderen is nimmer een kwestie van feiten. Dat Avicenna zich bezig hield met medicijnen en Pamuk met romans dat is een feit, dat de één belangrijker is dan de ander kan je niet feitelijk nemen omdat iedereen andere voorwaarden voor 'belangrijk' kan aanhalen.
En jij denkt dat dit komt door een soort van genetische superioriteit ofzo?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je het over een militaire afgang had. Over beschaving had je het dus?
Lees dit even door als je wilt? http://www.trouw.nl/krant(...)beeldende_kunst.html
Nee, want dat is onterecht. Wat gaat er mis in Nederland door de islam? Als je niet kijkt naar jouw goede boom-rotte appel voorbeeld.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Stel nou dat we dat hier in het Westen ook doen. Niet alleen Wilders, maar iedereen. Dus dan stellen we dat veel van wat er zoal mis gaat, te wijten is aan de nieuwerwetse invloeden van buitenaf, ook wel bekend als de islam, moslims, moslimcultuur, enz.
Zou je dat leuk en/of terecht vinden?
Op militair gebied waren ze sterk wil je zeggen? Maar dat speelt toch geen rol bij beschaving. Anders waren de Turken ook wel beschaaf volgens jou stelling. Je spreekt jezelf dus tegen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Welke vragen? Heb je het artikel doorgelezen?
Ik heb je op die vraag al antwoord gegeven.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Op militair gebied waren ze sterk wil je zeggen? Maar dat speelt toch geen rol bij beschaving. Anders waren de Turken ook wel beschaaf volgens jou stelling. Je spreekt jezelf dus tegen?
Ik moet het doorlezen verschuiven naar volgende week zaterdag. Ik ga ook offline nu. Später
Ik voel me vrij om een tegenvraag te stellen. Kan jij mij uitleggen hoe het kan dat de Iraniers zo veel invloedrijke wetenschappers, dichters en dergelijke hebben voortgebracht. En dat zij op bijna alle gebieden van invloed zijn geweest op andere volkeren?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit komt door een soort van genetische superioriteit ofzo?![]()
Het land van de Ariërs, in die geest?
Ik sprak laatst een Iraniër die hier heilig van overtuigd was namelijk, vandaar.
Omdat het superieure wezens zijn die door aliens hierheen zijn gestuurd om ons te leiden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik voel me vrij om een tegenvraag te stellen. Kan jij mij uitleggen hoe het kan dat de Iraniers zo veel invloedrijke wetenschappers, dichters en dergelijke hebben voortgebracht. En dat zij op bijna alle gebieden van invloed zijn geweest op veel volkeren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |