beter zelfsquote:Op woensdag 23 december 2009 22:57 schreef Gnarp het volgende:
Zal je straks zien dat tijdens kerst alle sneeuw weggesmolten is en dat het dan na kerst weer gaat sneeuwen
quote:ANWB: vanavond niet de weg op
De ANWB adviseert automobilisten om vanavond, op kerstavond, niet de weg op te gaan tussen 21:00 en 9:00 morgenochtend
De bond doet dat nadat het KNMI donderdagochtend al een voorwaarschuwing gaf voor gladheid op de Nederlandse wegen.
In de loop van de avond neemt vanuit het zuiden de kans op ijzel sterk toe. De ijzel breidt zich daarna snel over grote delen van het land uit en in het westen van het land kan ook enige tijd (natte) sneeuw vallen. Op veel plaatsen kan het daardoor gevaarlijk glad worden
Ik denk dat de sneeuw wel blijft liggen hoor tijdens de Kerst. Hier dooit het op dit moment niet, en er ligt nog zóveel sneeuw! Heb dus goede hoop dat we een witte Kerst hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:57 schreef Gnarp het volgende:
Zal je straks zien dat tijdens kerst alle sneeuw weggesmolten is en dat het dan na kerst weer gaat sneeuwen
Das mooi kutquote:
Ja nondeju ik ga de nachtdienst in dus 2x door die ellende.. againquote:Op donderdag 24 december 2009 11:30 schreef Frutsel het volgende:
KNMI: Voorwaarschuwing extreem weer: IJzel op komst
Het zal wit of gedeeltelijk wit blijven, maar dinsdag ging het opeens zo hard dooien dat ik dacht dat vandaag alles al weg zou zijn.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat de sneeuw wel blijft liggen hoor tijdens de Kerst. Hier dooit het op dit moment niet, en er ligt nog zóveel sneeuw! Heb dus goede hoop dat we een witte Kerst hebben.
Er wordt preventief gestrooid op dit moment. Wat eerder van huis gaan kan nooit kwaad, al is het maar omdat het veel ontspannender rijdt.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja nondeju ik ga de nachtdienst in dus 2x door die ellende.. again
Dat wordt dus weer 20 a 30 als ik de waarschuwingen moet geloven.
Volgens de defintie van het KNMI moet het niet voor heel Nederland gelden, maar voor De Biltquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:15 schreef ouderejongere het volgende:
Geen witte kerst dus, daarvoor moet op beide kerstdagen in heel Nederland een gesloten pak sneeuw liggen. Hier is alles al weg
Oja, je hebt gelijk. Ik (en driekwart van NL) had een paar jaar geleden echt een witte kerst, maar toen vond het KNMI dat het geen witte kerst was.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
Volgens de defintie van het KNMI moet het niet voor heel Nederland gelden, maar voor De Bilt
Maar hier is ook alles vrijwel weg, heb niet echt het gevoel van een witte kerst. Hoewel de aanloop naar kerst prachtig was met al die sneeuw, en gisterenochtend ook nog ontbeten met grote vlokken die naar beneden kwamen
Op de lange termijn lijkt het ietsje kouder te worden. Geen gigantische vorst, maar gelukkig geen 10 graden boven nul zoals we wel vaak zagen de laatste jaren.
waar kun je deze afbeelding op de knmi site zien?quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:13 schreef aloa het volgende:
Kansverdeling van de temperatuur.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:55 schreef aloa het volgende:
Pluim blijft er goed uit zien.
Dinsdag/woensdag grote kans op sneeuw.
[ afbeelding ]
Geen sneeuw wel vorst.quote:Op maandag 28 december 2009 12:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Van mij mag er weer een flink pak sneeuw vallen. Heerlijk dat echte winterse weer
http://www.knmi.nl/waarsc(...)gen/extra/pluim.htmlquote:Op maandag 28 december 2009 12:27 schreef WEST het volgende:
[..]
waar kun je deze afbeelding op de knmi site zien?
quote:
ja die weet ik zo onderhand wel. Maar die kansverdeling van kou warmquote:Op maandag 28 december 2009 19:58 schreef aloa het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/waarsc(...)gen/extra/pluim.html
[ afbeelding ]
http://www.knmi.nl/exp/pluim/kansv_ext.htmlquote:Op maandag 28 december 2009 20:40 schreef WEST het volgende:
[..]
ja die weet ik zo onderhand wel. Maar die kansverdeling van kou warm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |