quote:AMSTERDAM Het KNMI heeft donderdagochtend een zogeheten voorwaarschuwing voor extreem weer uitgedaan. Volgens het instituut neemt in de loop van de avond vanuit het zuiden de kans op ijzel flink toe. De ijzel zal zich daarna snel over grote delen van het land verspreiden. In het westen van het land kan ook enige tijd sneeuw vallen.
Linksquote:Sneeuw verwacht op kerstavond
AMSTERDAM - Het KNMI verwacht dat het op kerstavond gaat sneeuwen. De kans op ijzel is in de loop van de nacht groot.
Chris HeijmansDe temperatuur ligt in het westen en noorden rond het vriespunt, in het zuidoosten van het land wordt het zo'n 5 graden. De sneeuw valt waarschijnlijk vooral in het westen.
De ANWB waarschuwt automobilisten: ''Als het enigszins kan, ga dan niet de auto in. Het wordt spiegelglad op de wegen'' , aldus een woordvoerder. Het advies geldt van donderdag 21.00 uur tot vrijdag 11.00 uur.
De neerslag begint in het zuiden in de vorm van regen. Hoe noordelijker de neerslag komt, hoe groter de kans op ijzel wordt.
In de loop van de kerstnacht bedekt de neerslag het hele land. De voorspellingen over de temperatuur en de neerslagvorm zijn volgens het KNMI onzeker.
Op eerste kerstdag gaat het overal regenen en dooien.
Hmm interessant we gaan bij vrienden eten... denk dat ik daar maar op tijd weg ga.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Links
Ijzel
De atmosfeer staat op ontploffen #313: Blijft het wit?
KNMI
Lekker zooitje, gelukkig zullen de meeste mensen thuis zijn.
Maar als je bijv n de zorg werkt, dan moet je misschien wel de weg op
Schaatsen meenemenquote:Op donderdag 24 december 2009 11:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Fijnik moet straks werken van 1600 tot 0100 en moet dus zo'n 10 kilometer door de stad rijden waar de wegen nu al spekglad zijn
Het was leuk je gekend te hebbenquote:Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef vosss het volgende:
OMG, ik zit vanavond in een auto zo dronken als een paard met een vrouw achter het stuur die net een blauwe maandag haar rijbewijs heeft![]()
quote:Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef vosss het volgende:
OMG, ik zit vanavond in een auto zo dronken als een paard met een vrouw achter het stuur die net een blauwe maandag haar rijbewijs heeft![]()
quote:Op donderdag 24 december 2009 12:03 schreef ShadyLane het volgende:
Ik moet morgenochtend ook het halve land door maar gelukkig reis ik per trein, dat gaat altijd prima bij winterweer.
quote:Op donderdag 24 december 2009 12:03 schreef ShadyLane het volgende:
Ik moet morgenochtend ook het halve land door maar gelukkig reis ik per trein, dat gaat altijd prima bij winterweer.
Ja als je via Duitsland gaat dan is het idd. wel fijnquote:Op donderdag 24 december 2009 12:03 schreef ShadyLane het volgende:
ik zit met zulk weer liever in mijn auto dan op de fiets....quote:Op donderdag 24 december 2009 11:30 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik beperk me tot de fiets of zelfs lopend.
Halfzat lopend op ijzel... Ik voorzie wel problemenquote:Op donderdag 24 december 2009 11:32 schreef du_ke het volgende:
Ach wat zijn die extreme waarschuwingen tegenwoordig nog waard?
Moet vanavond de kroeg in maar dat kan desnoods lopend dus ik voorzie geen problemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |