Dat weet ik welquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:39 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Zucht...... voor de zoveelste keer, die ¤ 1.700 is inclusief toeslagen en rechten.
Dit dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef shmoopy het volgende:
Er is niks mis met haar,ze kan werken en ze geeft schaamteloos toe dat ze niet wil.
Ja, vooral in het zonnetje zetten, dit soort idioten.
Knap, heur.
Dan geloof jij toch gewoon dat al die bijstandsmoeders de boel bewust besodemieteren? Ik geloof dat niet, omdat ik dat niet in mijn omgeving zie gebeuren. Er zal vast een klein percentage zijn dat op welke manier dan ook misbruik weet te maken, maar dat is echt niet de norm.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je denkt zeker dat die mensen dat aan de grote klok hangen.
Ze vertellen je eerder zielige verhalen hoe het toch komt dat ze daarin terecht zijn gekomen. Komt er een dwaze werkgever hun een baan aanbieden met astronomisch veel geld, zien ze je niet meer staan.
Ze is allochtoon... dus zal ze zich wel beroepen op discriminatie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dit dus.
Keihard aanpakken, dat werkschuw tuig.
Heeft dat niet gewoon met quota te maken? Net als in de tijd ik examen deed voor mijn rijbewijs er alom een grote indruk was dat er maar een klein percentage examinanten per dag kon slagen. Men wilde zichzelf toen ook al niet in de voet schieten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Helaas, ik heb het uit eigen ervaring mee mogen maken (en believe me... met mij nog vele anderen).
Sjemig wat kortzichtig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan geloof jij toch gewoon dat al die bijstandsmoeders de boel bewust besodemieteren? Ik geloof dat niet, omdat ik dat niet in mijn omgeving zie gebeuren. Er zal vast een klein percentage zijn dat op welke manier dan ook misbruik weet te maken, maar dat is echt niet de norm.
Ja klopt. Op dat moment had de regering besloten dat het aantal WAO gerechtigden omlaag moest. Hoe doe je dat? Dan bonjour je die WAO gerechtigden naar de bijstand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Heeft dat niet gewoon met quota te maken? Net als in de tijd ik examen deed voor mijn rijbewijs er alom een grote indruk was dat er maar een klein percentage examinanten per dag kon slagen. Men wilde zichzelf toen ook al niet in de voet schieten.
Omdat zoals jij dat formuleert, jouw uitgangspunt lijkt te zijn dat dat misbruik zo ongeveer de norm is. Ik bestrijd dat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Sjemig wat kortzichtig.
Dat ik stel dat het misbruik erger is dan je denkt, wil toch niet zeggen, en heb ik ook nergens gezegt, dat ALLE bijstandsmoeders de zaak bedonderen?
Hoe wil je zo discussiëren als je zelf zaken invult en daar weer op reageert?
Ik ga maar in de bijstand geloof ik, als 100% afgekeurde moet ik t namelijk doen met 670 euro netto voor allesquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakmat het volgende:
Een bijstandsuitkering van ¤1700 netto, is dat nieuw ofzo?
Prima, maar met mijn vorige post heb ik al aangetoond dat dit niet mijn uitgangspunt is... en weer ga je er wel zo op in.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat zoals jij dat formuleert, jouw uitgangspunt lijkt te zijn dat dat misbruik zo ongeveer de norm is. Ik bestrijd dat.
ja ik ken hier over mee praten zo gaat het er zeker hier aan toe in dit land..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo eisen stellen?? Ik heb de boel nog nooit bedonderd, dat hadden ze ook kunnen weten als ze contact opgenomen hadden met de gemeente waar ik vandaan kwam, tevens werkte ik al tijden maar kwam met dat aantal uren net niet boven de bijstandsgrens (en we hebben het over 12 jaar geleden, toen was er nog geen verplichting om met een kind onder de 6 te werken)
Maar dat zou hen wel het recht geven mij als een crimineel te behandelen?? Vragen die op het formulier volledig ingevuld waren nog 3 keer te stellen (en net over een heel vervelend onderwerp, maar ook dat hadden ze al uit diverse zaken kunnen opmaken) dus hoezo "eisen stellen"
Ik stelde geen eisen, maar ik hoef ook niet te accepteren dat op zo'n manier behandeld word, en dan blijf ik nog heel beleefd, laat ze die onbeschofte ondervragingstaktiek lekker toepassen op mensen die een bijstandsuitkering krijgen omdat ze een keer een medewerker over een balie getrokken hebben, en niemand ze dus durft te weigeren. Maar die pakken ze niet aan, ze pakken gewoon degenen die wel fatsoenlijk zijn.
Nee, want de toeslagen zelf en kinderbijslag tellen niet mee als verzamelinkomen (het toetsinkomen voor de toeslagen).quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:43 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat weet ik wel
dat is maar een jaar geldig want na een jaar is jou inkomen hoger dan de maximale voet die je mag hebben voor een zorg en huur toeslag ..
Dat dus. Klopt op zich natuurlijk ook niet, maar kan het wel begrijpen!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef ShadyLane het volgende:
Dat 'werken moet lonen' gaat trouwens verder dan alleen maar bijstand vs. laagbetaalde baan. Het is in alles zo dat de politiek enerzijds zegt te willen dat mensen meer gaan werken, arbeidsparticipatie van vrouwen moet omhoog, we moeten door tot 67 etc etc, en anderzijds datzelfde werken helemaal niet stimuleert.
In hoeveel gezinnen zie je wel niet dat de vrouw op zich best wat meer uren zou willen werken, maar het niet doet, omdat het gezin er dan netto op achteruit zou gaan (of in elk geval niets op vooruit)?
En ik zal wel niet de enige zijn die heeft ontdekt dat mijn salaris niet 20% minder is geworden nu ik van vijf dagen naar vier dagen werken ben gegaan. Hoe minder je werkt, hoe meer je er verhoudingsgewijs aan overhoudt.
Volgens mij moet je tegenwoordig minstens een psychose hebben ondergaan voordat je 100% afgekeurd wordt. Hoe flik je dat op je 22ste?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ga maar in de bijstand geloof ik, als 100% afgekeurde moet ik t namelijk doen met 670 euro netto voor alles
Aangeboren lichamelijke afwijking? Of bestaan die tegenwoordig niet meer?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:55 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Volgens mij moet je tegenwoordig minstens een psychose hebben ondergaan voordat je 100% afgekeurd wordt. Hoe flik je dat op je 22ste?
Ja slecht artikel hè?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik lees net dat stuk in de volkskrant, dit is echt te gek voor woorden.
Het zijn dan ook niet de juiste woordenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik lees net dat stuk in de volkskrant, dit is echt te gek voor woorden.
juist en dat was voor mij ook de reden dat ik van 36 naar 32 ben gegaan omdat ik netto meer over had.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef ShadyLane het volgende:
En ik zal wel niet de enige zijn die heeft ontdekt dat mijn salaris niet 20% minder is geworden nu ik van vijf dagen naar vier dagen werken ben gegaan. Hoe minder je werkt, hoe meer je er verhoudingsgewijs aan overhoudt.
niet zo moeilijk sla maar in een korte tijd 3 werkgevers op zijn muil of ga eens los bij een instatie die je aan het werk wil zetten..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:55 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Volgens mij moet je tegenwoordig minstens een psychose hebben ondergaan voordat je 100% afgekeurd wordt. Hoe flik je dat op je 22ste?
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het zijn dan ook niet de juiste woorden
Die "bedrijfsarts" die overigens wel even mag bepalen of jij nog wel ziek genoeg bent voor de WAO is meestal maar gewoon een basisarts en heeft vaak niet eens de opleiding die nodig is om huisarts te worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bezuinigingen. Dan word je opgeroepen voor een hercontrole door een bedrijfsarts. Die kijkt je niet aan, luistert niet naar wat je te zeggen hebt en roept vervolgens: 100% goedgekeurd!Omdat de regering heeft besloten dat er een x-aantal mensen minder een WAO uitkering mogen ontvangen. Vanuit de bijstand, kom je nooit meer in de WAO terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |