abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73333699
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Lijkt me dat jij ook in de bijstand zit en het niet leuk vind dat dit aan de klok gehangen wordt.
Zit ik goed met mijn onfeilbare mensenkennis?
pff, jij loopt hier al langer rond dus dat weet je, en als je een beetje hebt opgelet weet je zelfs waarom .. dus welke 'onfeilbare' mensenkennis heb je het over?

Opvallend in deze is dat het in dit artikel alleen moeders zijn met 3 kinderen, want idd, dan kom je door die dik
¤ 200 kinderbijslag per maand idd uit 'boven' een bepaalde grens ..
wat bij deze berekeningen vergeten wordt is dat Jan Modaal datzelfde bedrag aan kinderbijslag ook ontvangt, boven op zijn maandsalaris, plus ¤ 77 aan kindgebonden budget, en dat is maar ¤ 5 minder dan een bijstandsmoeder ..
pleased to meet you
pi_73333755
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:54 schreef moussie het volgende:

pff, jij loopt hier al langer rond dus dat weet je, en als je een beetje hebt opgelet weet je zelfs waarom .. dus welke 'onfeilbare' mensenkennis heb je het over?

Kick! Kep zelfs mensenkennis op fora...
Ik wist het echt niet. Over het algemeen kom je op me over als een zeurtrut die te veel tijd over heeft. Dit in combinatie met je krampachtige verdediging van de bijstand, kwam ik tot de conclusie.
pi_73333773
Welk EU land heeft eigenlijk de hoogste bijstand uitkeringen?

Interessant weetje
pi_73333776
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nee dat is het niet nee, maar die situatie is voor mij niet anders als ik nou vader zou worden. Dus de slachtoffer uithangen in die zin vind ik gewoon onder de gordel.
Dat is helemaal niet onder de gordel. Ik werd in 1993 100% arbeidsongeschikt verklaard als gevolg van een hernia en een hersentumor. Enkele jaren later werd ik zonder pardon de WAO uitbezuinigd en de bijstand ingegooid. Het is niet altijd een keuze om in die bijstand te zitten. En wanneer dat langdurig is, is dat beslist geen feestje.
pi_73333804
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:57 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Kick! Kep zelfs mensenkennis op fora...
Ik wist het echt niet. Over het algemeen kom je op me over als een zeurtrut die te veel tijd over heeft. Dit in combinatie met je krampachtige verdediging van de bijstand, kwam ik tot de conclusie.
ach gut, en dat zegt die gast die dag in dag uit in elk topic krampachtig begint te zeiken over moslims ..
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:00:18 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73333825
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dan zou ik die toch ook ontvangen moeten hebben? Dat is zeker niet het geval.
Je moet het wel aanvragen. En nogmaals het bestaat pas twee jaar, voorheen was het kindertoeslag. MOest je ook aanvragen overigens.
pi_73333836
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:58 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet onder de gordel. Ik werd in 1993 100% arbeidsongeschikt verklaard als gevolg van een hernia en een hersentumor. Enkele jaren later werd ik zonder pardon de WAO uitbezuinigd en de bijstand ingegooid. Het is niet altijd een keuze om in die bijstand te zitten. En wanneer dat langdurig is, is dat beslist geen feestje.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik het nooit eens ben met een (redelijke) uitkering in elke situatie en dat er altijd wat aan gedaan kan worden.
pi_73333908
quote:

[..]

Tja, en dan kan je wel 10 keer vertellen dat je best wil werken, mits aangepast aan wat jij nog kan, maar zelfs met tig subsidies, die bij elkaar meer kosten dan je uitkering, ben je nog niet interessant voor een werkgever, die kijkt namelijk ook naar volgend jaar, als de subsidies minder worden, en dan zit ie maar mooi met zo'n werknemer in z'n maag.
pleased to meet you
pi_73333923
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:59 schreef moussie het volgende:

[..]

ach gut, en dat zegt die gast die dag in dag uit in elk topic krampachtig begint te zeiken over moslims ..
Tis wat.
pi_73333936
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik het nooit eens ben met een (redelijke) uitkering in elke situatie en dat er altijd wat aan gedaan kan worden.
Maar dat is dus het probleem met onze bijstand. De bedragen zijn niet bedoeld om langdurig van rond te kunnen komen, maar als tijdelijk vangnet. Tegelijkertijd bestaan er andere vangnetten die wél zijn bedoeld om langdurig van rond te kunnen komen, maar als daarin wordt bezuinigd komen mensen terecht in het vangnet wat voor de staat het voordeligst is. Dit gebeurt al heel lang, en gezien de huidige financiële crisis zullen er nog veel meer mensen in dit vangnet terecht gaan komen. In dat geval is er geen sprake meer van een vangnet, maar van een fuik.
pi_73333960
quote:

[..]

Hoe pijnlijk moet het dan wel niet voor jou zijn om anderen die bijstand te zien misbruiken.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:06:26 #112
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73333985
Mijn god wat een laffe instelling. En dan zeker wel de hele dag op hyves rondhangen met lotgenoten. Een vishaak in de baarmoeder, en die met een trekker eruit halen.
BE YOUR DOG
pi_73334067
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, en dan kan je wel 10 keer vertellen dat je best wil werken, mits aangepast aan wat jij nog kan, maar zelfs met tig subsidies, die bij elkaar meer kosten dan je uitkering, ben je nog niet interessant voor een werkgever, die kijkt namelijk ook naar volgend jaar, als de subsidies minder worden, en dan zit ie maar mooi met zo'n werknemer in z'n maag.
Klopt, ik ben in de afgelopen jaren niet gezonder geworden. Ik heb er nog wat ziektes bijgekregen zelfs (MS,MG en pernicieuze anemie en ben nu zelfs in verder onderzoek voor een te traag werkende schildklier). Ondanks dat, heb ik altijd mijn steentje bijgedragen aan de maatschappij. Ik ben pleegmoeder geweest (jep, met al die lichamelijke en financiële beperkingen), en heb me op vrijwilligerswerk en projecten gestort wanneer dat mogelijk was.
pi_73334079
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar die mensen die dan net teveel verdienen om al die toeslagen te krijgen? (net onder modaal ongeveer?) Hun bestedingsruimte is óók ongeveer dat bedrag!
Vaak moeten deze mensen juist wel weer allerlei kosten maken om te werken, zoals een auto, kinderopvang, kleding, noem maar op. Dan blijft er dus netto minder over!

Ik verdien ca. 1750 bruto en houd maar net iets meer over na aftrek van vaste lasten als mijn vriend met z'n bijstandsuitkering. De enige reden dat ik meer overhoud is dat ik ook avonden, weekenden en soms zon- en feestdagen werk, anders zou ik waarschijnlijk evenveel of zelfs minder overhouden als hij. Maar hij hoeft geen 40 uur per week te werken, hij hoeft niet om kwart over zes z'n bed uit en hij heeft bijvoorbeeld ook alle tijd om naar de voordeligste supermarkt te fietsen.

Het enige wat ik extra heb is een auto, die ik niet nodig zou hebben als ik geen werk had, en filmkanalen. Staat tegenover dat zijn huis groter is en zonder huursubsidie 500 euro kost. Eigenlijk krijgt hij van de staat dus een huis, gas, electriciteit, water en daarnaast nog eens zakgeld.

Nou is hij op zoek naar werk, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat niet doen. Mijn vriend had pas werk gevonden, wat uiteindelijk op het laatste moment niet doorging helaas, maar dat zou hem totaal maar 100 euro extra per maand opleveren.
Sanity is (not) statistical
pi_73334089
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:05 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hoe pijnlijk moet het dan wel niet voor jou zijn om anderen die bijstand te zien misbruiken.
Ik geloof helemaal niet dat er mensen zijn die die bijstand misbruiken. Het is namelijk geen feestje, voor niemand.
pi_73334107
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar dat is dus het probleem met onze bijstand. De bedragen zijn niet bedoeld om langdurig van rond te kunnen komen, maar als tijdelijk vangnet. Tegelijkertijd bestaan er andere vangnetten die wél zijn bedoeld om langdurig van rond te kunnen komen, maar als daarin wordt bezuinigd komen mensen terecht in het vangnet wat voor de staat het voordeligst is. Dit gebeurt al heel lang, en gezien de huidige financiële crisis zullen er nog veel meer mensen in dit vangnet terecht gaan komen. In dat geval is er geen sprake meer van een vangnet, maar van een fuik.
Het probleem zit niet onze bijstand, maar het volk dat het misbruikt.
pi_73334137
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Matel het volgende:
1700 euro netto per maand in de bijstand? Misschien kan ik beter stoppen met werken...
Je moet het dan wel leuk vinden om thuis te zitten. En om je hand op te houden. Denk dat maar weinig mensen het langer dan 3 dagen thuis uithouden zonder werk.

Je gaat al trippen als je een halve dag thuis zit omdat je ziek bent
pi_73334142
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Klopt, ik ben in de afgelopen jaren niet gezonder geworden. Ik heb er nog wat ziektes bijgekregen zelfs (MS,MG en pernicieuze anemie en ben nu zelfs in verder onderzoek voor een te traag werkende schildklier). Ondanks dat, heb ik altijd mijn steentje bijgedragen aan de maatschappij. Ik ben pleegmoeder geweest (jep, met al die lichamelijke en financiële beperkingen), en heb me op vrijwilligerswerk en projecten gestort wanneer dat mogelijk was.
Maar waarom heb je je recht op WIA dan niet behouden? Waarom ben je daar uitgegooid dan?
pi_73334193
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:12 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Maar waarom heb je je recht op WIA dan niet behouden? Waarom ben je daar uitgegooid dan?
Bezuinigingen. Dan word je opgeroepen voor een hercontrole door een bedrijfsarts. Die kijkt je niet aan, luistert niet naar wat je te zeggen hebt en roept vervolgens: 100% goedgekeurd! Omdat de regering heeft besloten dat er een x-aantal mensen minder een WAO uitkering mogen ontvangen. Vanuit de bijstand, kom je nooit meer in de WAO terecht.
pi_73334246
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je moet het dan wel leuk vinden om thuis te zitten. En om je hand op te houden. Denk dat maar weinig mensen het langer dan 3 dagen thuis uithouden zonder werk.

Je gaat al trippen als je een halve dag thuis zit omdat je ziek bent
En vergeet niet de jaarlijkse controles waarbij al je bankafschriften worden doorgeploegd om te kijken of het nog wel financieel slecht genoeg met je gaat. Zodra het erop lijkt dat je het naar je zin hebt, gaan daar alle alarmbellen af en mag je je daarover komen verantwoorden.
pi_73334276
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:12 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Omdat keuringsartsen gewoon zoveel mogelijk mensen uit de WIA schoppen om te bezuinigen en desnoods liegen in de keuringsrapporten.

Mijn moeder zou met een ernstige chronische ziekte en een dubbele hernia aangegeven hebben tijdens het gepsrek dat ze incidenteel 10 kilo kon tillen, terwijl ze niet meer dan een kilo mag tillen en het huishouden niet eens kan doen. Na dik tien jaar in de WAO 80 tot 100% afgekeurd te zijn zou ze opeens weer kunnen werken. Het is net Lourdes bij het CWI. Doodziek naar binnen en als je buitenkomt kun je weer werken.

Volgens het CWI kun je prima fulltime werken als je niet mag staan of zitten, geen herhalende bewegingen mag maken, allergisch bent voor zonlicht, halogeenlicht en tl-licht, doof wordt, reumatische pijnen hebt, slecht ziet en dusdanige pijnen hebt dat je soms flauwvalt, ondanks dat je de zwaarst mogelijke pijnstillers hebt. En dan kun je dus ook gewoon tien kilo tillen.
pi_73334287
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En vergeet niet de jaarlijkse controles waarbij al je bankafschriften worden doorgeploegd om te kijken of het nog wel financieel slecht genoeg met je gaat. Zodra het erop lijkt dat je het naar je zin hebt, gaan daar alle alarmbellen af en mag je je daarover komen verantwoorden.
gaan ze echt door je bankafschriften neuzen? Is dat geen privacy schending?
pi_73334301
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Maar goed... ff serieus. Over het algemeen wordt je niet blij van de bijstand hè. Hoop gezeik bij de gemeente enzo.
M'n vriend heeft pas een paar maanden bijstand, maar hij mocht gewoon z'n studie afmaken en hij wordt ook niet gecontroleerd op z'n sollicitatieplicht, hoeft nooit langs te komen. Een keer per maand krijgt ie een formulier thuisgestuurd wat ie in moet vullen, that's it. Tot nu toe in ieder geval.

Verschilt wel erg per gemeente geloof ik?
pi_73334328
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:09 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik geloof helemaal niet dat er mensen zijn die die bijstand misbruiken. Het is namelijk geen feestje, voor niemand.
Je moest eens weten...
pi_73334337
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

gaan ze echt door je bankafschriften neuzen? Is dat geen privacy schending?
Dit lijkt mij inderdaad een privacy probleem. Ook de eerste keer dat ik dit hoor trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')