abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:43:51 #151
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73334884
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:39 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Zucht...... voor de zoveelste keer, die ¤ 1.700 is inclusief toeslagen en rechten.

Dat weet ik wel
dat is maar een jaar geldig want na een jaar is jou inkomen hoger dan de maximale voet die je mag hebben voor een zorg en huur toeslag ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:43:58 #152
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_73334890
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef shmoopy het volgende:
Er is niks mis met haar,ze kan werken en ze geeft schaamteloos toe dat ze niet wil.
Ja, vooral in het zonnetje zetten, dit soort idioten.
Knap, heur.
Dit dus.

Keihard aanpakken, dat werkschuw tuig.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_73334926
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je denkt zeker dat die mensen dat aan de grote klok hangen.
Ze vertellen je eerder zielige verhalen hoe het toch komt dat ze daarin terecht zijn gekomen. Komt er een dwaze werkgever hun een baan aanbieden met astronomisch veel geld, zien ze je niet meer staan.
Dan geloof jij toch gewoon dat al die bijstandsmoeders de boel bewust besodemieteren? Ik geloof dat niet, omdat ik dat niet in mijn omgeving zie gebeuren. Er zal vast een klein percentage zijn dat op welke manier dan ook misbruik weet te maken, maar dat is echt niet de norm.
pi_73334928
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:43 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dit dus.

Keihard aanpakken, dat werkschuw tuig.
Ze is allochtoon... dus zal ze zich wel beroepen op discriminatie.
en de linkse ambtenaren zullen wel weer buigen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:45:28 #155
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73334933
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Helaas, ik heb het uit eigen ervaring mee mogen maken (en believe me... met mij nog vele anderen).
Heeft dat niet gewoon met quota te maken? Net als in de tijd ik examen deed voor mijn rijbewijs er alom een grote indruk was dat er maar een klein percentage examinanten per dag kon slagen. Men wilde zichzelf toen ook al niet in de voet schieten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73334977
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:45 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dan geloof jij toch gewoon dat al die bijstandsmoeders de boel bewust besodemieteren? Ik geloof dat niet, omdat ik dat niet in mijn omgeving zie gebeuren. Er zal vast een klein percentage zijn dat op welke manier dan ook misbruik weet te maken, maar dat is echt niet de norm.
Sjemig wat kortzichtig.
Dat ik stel dat het misbruik erger is dan je denkt, wil toch niet zeggen, en heb ik ook nergens gezegt, dat ALLE bijstandsmoeders de zaak bedonderen?
Hoe wil je zo discussiëren als je zelf zaken invult en daar weer op reageert?
pi_73334989
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:45 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Heeft dat niet gewoon met quota te maken? Net als in de tijd ik examen deed voor mijn rijbewijs er alom een grote indruk was dat er maar een klein percentage examinanten per dag kon slagen. Men wilde zichzelf toen ook al niet in de voet schieten.
Ja klopt. Op dat moment had de regering besloten dat het aantal WAO gerechtigden omlaag moest. Hoe doe je dat? Dan bonjour je die WAO gerechtigden naar de bijstand.
pi_73335021
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Sjemig wat kortzichtig.
Dat ik stel dat het misbruik erger is dan je denkt, wil toch niet zeggen, en heb ik ook nergens gezegt, dat ALLE bijstandsmoeders de zaak bedonderen?
Hoe wil je zo discussiëren als je zelf zaken invult en daar weer op reageert?
Omdat zoals jij dat formuleert, jouw uitgangspunt lijkt te zijn dat dat misbruik zo ongeveer de norm is. Ik bestrijd dat.
pi_73335051
Dat 'werken moet lonen' gaat trouwens verder dan alleen maar bijstand vs. laagbetaalde baan. Het is in alles zo dat de politiek enerzijds zegt te willen dat mensen meer gaan werken, arbeidsparticipatie van vrouwen moet omhoog, we moeten door tot 67 etc etc, en anderzijds datzelfde werken helemaal niet stimuleert.

In hoeveel gezinnen zie je wel niet dat de vrouw op zich best wat meer uren zou willen werken, maar het niet doet, omdat het gezin er dan netto op achteruit zou gaan (of in elk geval niets op vooruit)?
En ik zal wel niet de enige zijn die heeft ontdekt dat mijn salaris niet 20% minder is geworden nu ik van vijf dagen naar vier dagen werken ben gegaan. Hoe minder je werkt, hoe meer je er verhoudingsgewijs aan overhoudt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:50:01 #160
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_73335069
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef Sjaakmat het volgende:
Een bijstandsuitkering van ¤1700 netto, is dat nieuw ofzo?
Ik ga maar in de bijstand geloof ik, als 100% afgekeurde moet ik t namelijk doen met 670 euro netto voor alles
pi_73335071
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat zoals jij dat formuleert, jouw uitgangspunt lijkt te zijn dat dat misbruik zo ongeveer de norm is. Ik bestrijd dat.
Prima, maar met mijn vorige post heb ik al aangetoond dat dit niet mijn uitgangspunt is... en weer ga je er wel zo op in.

Wil je wel discussiëren? Of wil je gewoon dat het maar 1 kant op gaat?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:50:25 #162
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73335081
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo eisen stellen?? Ik heb de boel nog nooit bedonderd, dat hadden ze ook kunnen weten als ze contact opgenomen hadden met de gemeente waar ik vandaan kwam, tevens werkte ik al tijden maar kwam met dat aantal uren net niet boven de bijstandsgrens (en we hebben het over 12 jaar geleden, toen was er nog geen verplichting om met een kind onder de 6 te werken)

Maar dat zou hen wel het recht geven mij als een crimineel te behandelen?? Vragen die op het formulier volledig ingevuld waren nog 3 keer te stellen (en net over een heel vervelend onderwerp, maar ook dat hadden ze al uit diverse zaken kunnen opmaken) dus hoezo "eisen stellen"

Ik stelde geen eisen, maar ik hoef ook niet te accepteren dat op zo'n manier behandeld word, en dan blijf ik nog heel beleefd, laat ze die onbeschofte ondervragingstaktiek lekker toepassen op mensen die een bijstandsuitkering krijgen omdat ze een keer een medewerker over een balie getrokken hebben, en niemand ze dus durft te weigeren. Maar die pakken ze niet aan, ze pakken gewoon degenen die wel fatsoenlijk zijn.
ja ik ken hier over mee praten zo gaat het er zeker hier aan toe in dit land..
maar moet je eens kijken als je bruin geel of groen bent..
Dan weten je ineens zo lief te behandelen en zelf potjes open te trekken waarvan wij Nederlanders geen eens weten dat die dingen er zijn ..

maar daar mogen we het niet over hebben ..
want dan ben je brutaal of je loopt te discrimineren.
heb er zelf hier vele in het flat rond lopen die met kinderen zitten die nergens meer aan de bel kunnne trekken omdat ze gewoon als uitschot behandelt worden..
terwijl er naast hun nu een huis compleet ingerecht wordt voor wat immigranten .. die in een andere wijk moeten ontvluchten omdat ze daar niet handelbaar zijn .. pffff
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_73335087
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:43 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dat weet ik wel
dat is maar een jaar geldig want na een jaar is jou inkomen hoger dan de maximale voet die je mag hebben voor een zorg en huur toeslag ..
Nee, want de toeslagen zelf en kinderbijslag tellen niet mee als verzamelinkomen (het toetsinkomen voor de toeslagen).
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:52:33 #164
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_73335150
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef ShadyLane het volgende:
Dat 'werken moet lonen' gaat trouwens verder dan alleen maar bijstand vs. laagbetaalde baan. Het is in alles zo dat de politiek enerzijds zegt te willen dat mensen meer gaan werken, arbeidsparticipatie van vrouwen moet omhoog, we moeten door tot 67 etc etc, en anderzijds datzelfde werken helemaal niet stimuleert.

In hoeveel gezinnen zie je wel niet dat de vrouw op zich best wat meer uren zou willen werken, maar het niet doet, omdat het gezin er dan netto op achteruit zou gaan (of in elk geval niets op vooruit)?
En ik zal wel niet de enige zijn die heeft ontdekt dat mijn salaris niet 20% minder is geworden nu ik van vijf dagen naar vier dagen werken ben gegaan. Hoe minder je werkt, hoe meer je er verhoudingsgewijs aan overhoudt.
Dat dus. Klopt op zich natuurlijk ook niet, maar kan het wel begrijpen!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_73335246
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:50 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik ga maar in de bijstand geloof ik, als 100% afgekeurde moet ik t namelijk doen met 670 euro netto voor alles
Volgens mij moet je tegenwoordig minstens een psychose hebben ondergaan voordat je 100% afgekeurd wordt. Hoe flik je dat op je 22ste?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:57:58 #166
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_73335299
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:55 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Volgens mij moet je tegenwoordig minstens een psychose hebben ondergaan voordat je 100% afgekeurd wordt. Hoe flik je dat op je 22ste?
Aangeboren lichamelijke afwijking? Of bestaan die tegenwoordig niet meer?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:58:00 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73335301
Ik lees net dat stuk in de volkskrant, dit is echt te gek voor woorden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:59:08 #168
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73335325
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja slecht artikel hè?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73335343
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zijn dan ook niet de juiste woorden
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:00:04 #170
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73335344
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef ShadyLane het volgende:

juist en dat was voor mij ook de reden dat ik van 36 naar 32 ben gegaan omdat ik netto meer over had.
en daar bij ken ik ook gevallen van mensen die zich als tweede verdiener zich 100 % laten afkeuren en dan de het ziekte geld opstrijken..
Deze kunnen ze niet korten omdat je daar recht op heb want met een uitkering wordt er alleen maar aangevuld voor een tweede die zonder werk zit mits de andere niet te veel inkomsten heeft .

want iemand die ziek is behoud het eerste jaar altijd zijn 75 % van zijn oude loon ..
Zeker als je dan kijkt naar de mensen die nog in de oude lichting vallen. die hebben zelfs nog recht op 100%

collega van mij ook is voor 50 % afgekeurd en werkt nu maar 24 uur voor 680 ¤ maar doordat hij in de oude regelvalt en een hele goede baan had wordt zijn nieuwe loon aangevuld tot 100% van zijn odue loon .. dus hij werkt dus nu voor 24 uur maar krijgt er ruim 1800 euro voor ..
Alleen omdat hij nu nog steeds 50 % afgekeurd wordt.
Dit alleen omdat hij ingeschreven staat bij GGZ , maar zo dra hij daar uitgeschreven wordt is het over met de pret . dus elke half jaar weer even spelen dat je een terug val krijgt en hup je krijgt weer medicatie en ja hoor weer 50% afgekeurd.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:02:27 #171
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73335408
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:55 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

niet zo moeilijk sla maar in een korte tijd 3 werkgevers op zijn muil of ga eens los bij een instatie die je aan het werk wil zetten..
je bent onbemiddelbaar en hup 100% afgekeurd ..

PS voor een psychose wordt je niet meer afgekeurd daar zijn WSW banen voor
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:05:02 #172
45206 Pietverdriet
pi_73335462
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het zijn dan ook niet de juiste woorden
Hoe bedoel je?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:06:53 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73335513
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bezuinigingen. Dan word je opgeroepen voor een hercontrole door een bedrijfsarts. Die kijkt je niet aan, luistert niet naar wat je te zeggen hebt en roept vervolgens: 100% goedgekeurd! Omdat de regering heeft besloten dat er een x-aantal mensen minder een WAO uitkering mogen ontvangen. Vanuit de bijstand, kom je nooit meer in de WAO terecht.
Die "bedrijfsarts" die overigens wel even mag bepalen of jij nog wel ziek genoeg bent voor de WAO is meestal maar gewoon een basisarts en heeft vaak niet eens de opleiding die nodig is om huisarts te worden.

Vandaar dat ze dus ook hele domme dingen roepen (zoals zeggen dat je naar een orthopeed moet terwijl je een spierprobleem hebt, iemand met een gehoorverlies van 50 decibel als goedhorend in de papieren zetten, enz.)
Prutsers en incompetent tot en met.

En ja, de strengere eisen voor WAO/WIA van een paar jaar geleden hadden idd als doel het aantal arbeidsongeschikten naar beneden halen (kijk eens Den Haag...) waarmee een deel van die groep helemaal buiten het uitkeringssysteem zou vallen omdat ze een partner met een inkomen hebben, en de rest heft pech en komt in de bijstand.
Ze zitten dus zeker niet in de bijstand omdat ze ineens niet meer arbeidsongeschikt zijn, maar gewoon omdat het UWV de regels zo veranderd heeft dat je terminaal ziek moet zijn (en zelfs dan moet je wel binnen een jaar dood gaan) of zelf je tanden niet meer kunt poetsen voor je volledig arbeidsongeschikt bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73335567
In een fatsoenlijk land hoort goed gezorgd te worden voor mensen zonder inkomen maar er zijn grenzen. Een gezin van vier personen dat netto 1700 euro bij elkaar sprokkelt aan voorzieningen zonder er een flikker voor de toen is wat mij betreft over de grens.
Als ik alle belastingen, premies en indirecte belastingen op een hoop gooi dan ben ik elk jaar pas vanaf de herfst voor mijn eigen gezin aan t werk. En dan dit soort figuren..............
-
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:11:17 #176
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_73335615
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:57 schreef Windigo het volgende:

[..]

Aangeboren lichamelijke afwijking? Of bestaan die tegenwoordig niet meer?
Als je kan posten op Fok, kan je vast wel een baan hebben.
Bedankt Hans.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:11:48 #177
45206 Pietverdriet
pi_73335623
quote:
Zie daar geen conflict met de cijfers uit de volkskrant.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:14:58 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73335682
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is standaard, gaat overal zo. Ieder jaar opnieuw.
En bij een aanvraag bijzondere bijstand nog een keer, en dan nog eens voor de kwijtscheldingen gemeentelijke belasitngen.....

En dan zijn er ook nog gemeentes die wel een juridisch loket hebben, waar je terecht kunt als je een probleem hebt met de sociale dienst afdeling WMO van die gemeente, en wie zitten daar dan bij dat juridische loket? Medewerkers van diezelfde afdeling WMO van de gemeente
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:15:58 #179
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73335704
quote:
zo dat is wel heel laag

als ik uit zou vallen bij me werk zou ik dus als alleenstaande ¤ 641,93 per maand krijgen ...

Mijn basis vaste lasten liggen al hoger dan dat bedrag ... dan heb ik het alleen over huur en eneco , geen zorg en verzekeringen , inet , telefoon en ga zo maar even door ..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:20:51 #180
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_73335840
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:11 schreef bascross het volgende:

[..]

Als je kan posten op Fok, kan je vast wel een baan hebben.
Neem je me aan dan? Ik kom graag hoor, maar vind jij maar eens een werkgever die mij hebben wil
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:21:26 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73335855
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo dat is wel heel laag

als ik uit zou vallen bij me werk zou ik dus als alleenstaande ¤ 641,93 per maand krijgen ...

Mijn basis vaste lasten liggen al hoger dan dat bedrag ... dan heb ik het alleen over huur en eneco , geen zorg en verzekeringen , inet , telefoon en ga zo maar even door ..
Ja maar dan zou je wel zorgtoeslag en huurtoeslag krijgen, dan kan het makkelijk joh
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:22:00 #182
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_73335868
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:02 schreef RAVW het volgende:

[..]

niet zo moeilijk sla maar in een korte tijd 3 werkgevers op zijn muil of ga eens los bij een instatie die je aan het werk wil zetten..
je bent onbemiddelbaar en hup 100% afgekeurd ..

PS voor een psychose wordt je niet meer afgekeurd daar zijn WSW banen voor
Ik ben gewoon arbeidsongeschikt hoor, dat kan inderdaad bij een ''gewone'' stoornis.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:23:38 #183
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73335903
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:20 schreef Windigo het volgende:

[..]

Neem je me aan dan? Ik kom graag hoor, maar vind jij maar eens een werkgever die mij hebben wil
wsw banen zat even inschrijven, gekeurd worden en werken zal je ..
banen zat als je ehct wil ..

er komen per dag zo 10.000 polen hier binnen en hebben vaak binnen 1 dag werk dus waarom 10.000 polen wel werk kunnen krijgen en jij niet.
gezondheid speel geen rol je kan zo wat alles aanpassen ..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:24:36 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73335920
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:20 schreef Windigo het volgende:
[..]
En nu is het voor de arbeidsgehandicapten helemaal lastig, iedere werkgever heeft keuze uit meer dan voldoende gezonde werknemers, dus waarom een arbeidsgehandicapte aannemen?
Alleen omdat die de eerste 3 maanden op kosten van het UWV kan werken? Of omdat ze niet zelf hoeven door te betalen als die arbeidsgehandicapte ziek wordt? Want daarmee houden die "fantastische" regelingen van het UWV wel ongeveer op.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:25:16 #185
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73335931
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:23 schreef RAVW het volgende:

[..]

er komen per dag zo 10.000 polen hier binnen en hebben vaak binnen 1 dag werk dus waarom 10.000 polen wel werk kunnen krijgen en jij niet.
Als je een paar benen mist heb ik als werkgever denk ik toch liever een paar (gezonde) Polen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:27:40 #186
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73336000
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

En nu is het voor de arbeidsgehandicapten helemaal lastig, iedere werkgever heeft keuze uit meer dan voldoende gezonde werknemers, dus waarom een arbeidsgehandicapte aannemen?
Alleen omdat die de eerste 3 maanden op kosten van het UWV kan werken? Of omdat ze niet zelf hoeven door te betalen als die arbeidsgehandicapte ziek wordt? Want daarmee houden die "fantastische" regelingen van het UWV wel ongeveer op.
het is zelf zo erg dat tegenwoordig bedrijven vele kortingen krijgen als ze zo iemand aannemen alleen dat is bij een hoop van die werkgevers niet bekent .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:29:17 #187
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73336048
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als je een paar benen mist heb ik als werkgever denk ik toch liever een paar (gezonde) Polen.
Bij de WSW is dat geen hinder .. zitter er zat die voor 80% niet kunnen werken ...
maar wel gewoon 32 a 36 uur als arbeider in geschreven staan en inderdaad ook gewoon werk verrichten.
dit helaas tegen net boven het minimum loon maar beter dan je hand op houden.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:29:22 #188
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_73336050
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:23 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik wil jou als mijn bemiddelaar bij t re-integratiebureau! Welk bureau werk je voor? De mijne is maar een prutser, dat zie ik zo!

Kom op joh, niet alles is zo zwart wit. Ik probeer al twee jaar aan werk te komen, en niemand neemt me aan. En ik heb geen boerka, piercings of wat dan ook behalve een stoornis. Geen strafblad, geen school drop-out, geen psychoses (en nee, ik ga je niet aan je neus hangen wat er dan wel is). Je kan nou wel denken dat het zo makkelijk is, maar als er een wsw baan voor me was, had ik die al. Bovendien zit ik niet in de WAJONG waar allerlei regelingen voor zijn, ik ben gewoon ouderwets arbeidsongeschikt.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:31:10 #189
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73336100
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon het minimumloon wereldwijd verhogen. Concurrentie tussen landen is een beetje misplaatst als er samengewerkt moet worden in een EU of ander internationaal verband.
Dat is weer eens compleet onrealistisch van je..
pi_73336138
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:56 schreef teamlead het volgende:

[..]

en waar kan ik die aanvragen?
Mijn hond, de heer D. Herder heeft er inmiddels een...
nothing will change without a rebel
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:34:21 #191
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73336170
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:29 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik wil jou als mijn bemiddelaar bij t re-integratiebureau! Welk bureau werk je voor? De mijne is maar een prutser, dat zie ik zo!

Kom op joh, niet alles is zo zwart wit. Ik probeer al twee jaar aan werk te komen, en niemand neemt me aan. En ik heb geen boerka, piercings of wat dan ook behalve een stoornis. Geen strafblad, geen school drop-out, geen psychoses (en nee, ik ga je niet aan je neus hangen wat er dan wel is). Je kan nou wel denken dat het zo makkelijk is, maar als er een wsw baan voor me was, had ik die al. Bovendien zit ik niet in de WAJONG waar allerlei regelingen voor zijn, ik ben gewoon ouderwets arbeidsongeschikt.
ja weet ook dat er veel weerstand is van uit het bedrijfsleven..
ook van uit de WSW de laatste tijd ..
Ik ben zelf ook al 15 jaar bezig met het herintreden naar het gewone bedrijfs leven ..
En ik kan gewoon alles doen al is het niet te lang ivm mijn rug .. ( zware hernia gehad)
En de Wajong pff breek me de bek niet open ..
UWV het zelfde ..

Zo lang hun maar jou op papier hebben staan kunnen hun weer geld vangen en voor de rest doen ze niets ..
maar je kan ook zelf eens naar zo'n wsw bedrijf stappen en een keuring aanvragen ..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:35:30 #192
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73336194
Maar enfin, het punt is natuurlijk dat mensen die niet eens in hun eigen inkomen kunnen voorzien, absoluut geen kinderen zouden moeten krijgen.
pi_73336198
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:18 schreef Sapstengel het volgende:
270 euro per maand aan eten, voor vier personen. Knap, daar zit ik bijna aan in m'n eentje. En 50 euro aan kleding, hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Bijbeunen...
nothing will change without a rebel
pi_73336261
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:06 schreef Leandra het volgende:
Ze zitten dus zeker niet in de bijstand omdat ze ineens niet meer arbeidsongeschikt zijn, maar gewoon omdat het UWV de regels zo veranderd heeft dat je terminaal ziek moet zijn (en zelfs dan moet je wel binnen een jaar dood gaan) of zelf je tanden niet meer kunt poetsen voor je volledig arbeidsongeschikt bent.
Mijn moeder kan dat ook alleen nog maar electrisch, dus dat is ook geen criterium blijkbaar.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:29 schreef Windigo het volgende:

[..]

Kom op joh, niet alles is zo zwart wit. Ik probeer al twee jaar aan werk te komen, en niemand neemt me aan.
En dan nog. Mijn moeder had uiteindelijk werk - we waren stomverbaasd, hadden het nooit verwacht. Ze was er zelf heel blij mee, het was een aardige baan en de werkgever wilde rekening houden met haar revalidatieprogramma en ze had het geld hard nodig. Maar langer dan twee dagen heeft ze het niet volgehouden - na twee dagen was ze fysiek zo op dat ze letterlijk niet meer op kon staan. Maar volgens het CWI kan ze gewoon werken hoor!

Overigens heeft het CWI haar ook aleens gekort op haar uitkering toen ze die nog had, omdat ze zich niet 'wilde' komen melden. Dat het ziekenhuis alle medische info gefaxt had en dat ze de dag ervoor met spoed geopereerd was en een aantal weken op bed moest blijven liggen, dat deed er niet toe. Stel dat mijn moeder alleenstaand geweest was, dan had ze dus gewoon maandenlang geen enkel inkomen gehad, woning niet kunnen betalen, geen eten gehad, etc. Het is echt een stelletje nazi's daar hoor, sorry dat ik het zeg, maar volgens mij zoeken ze specifiek naar bureaucratische sadisten om dat werk te doen.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:41:03 #195
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73336310
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:35 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar enfin, het punt is natuurlijk dat mensen die niet eens in hun eigen inkomen kunnen voorzien, absoluut geen kinderen zouden moeten krijgen.
En wat doe jij dan met mensen die al kinderen hebben en dan in zo'n situatie terechtkomen? Kinderen afpakken? Kinderen euthaniseren?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:42:52 #196
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73336367
quote:
ach ja zo lang je een christelijke partij aan de top heb staan en die een gezin het voetstuk van de samenleving zien .. is het gewoon niet te veranderen..

maar oke maar wat wordt er dan gedaan voor die vrijgezellen die graag aan een partner komen om die zelfde voetstuk te worden van de samenleving ??
Niets want een alleenstaande kan zich net bezig houden met overleven.
terwijl een gezin vele kortingen kunnen pakken en zelf belasting voordelen krijgt ..
Die ook een alleenstaande betaald.
pi_73336425
quote:
Je hebt wel een punt hoor. Van sommige mensen snap je echt niet waarom ze nou per se vijf kinderen moeten krijgen terwijl ze allebei altijd alleen maar een bijstandsuitkering hebben gehad. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon hun best hebben gedaan er wat van te maken, dachten in een goede situatie te zitten en vervolgens ontslagen werden (of ziek werden). Kun je ook niet altijd wat aan doen.
Sanity is (not) statistical
pi_73336450
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:15 schreef RAVW het volgende:

[..]

zo dat is wel heel laag

ach, als je daar je toeslagen bij optelt, alleenstaandentoeslag, huurtoeslag, zorgtoeslag, langdurigheidstoeslag, cultuurbijdrage zit jij ook op dikke ¤ 1100 of zo .. vette pot toch ..
pleased to meet you
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:49:42 #199
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73336530
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat doe jij dan met mensen die al kinderen hebben en dan in zo'n situatie terechtkomen? Kinderen afpakken? Kinderen euthaniseren?
Dan hebben ze toch iets fout gedaan want dan hadden ze al ruim kunnen sparen
Kinderen komen niet zo maar uit de lucht vallen ... daar gaat een hoop planningen aan vooraf.
maar er wordt nooit aan geld gedacht of aan de toekomst want ze nemen gewoon even een kind en daarna zien we wel . onverantwoordelijk gedrag noem ik dit dan ,
Dus niet het recht geven om kinderen te krijgen.
laat maar eerst zien dat je een kind tot hun 16de kan onderhouden zonder staatssteun dan pas mag je eens gaan nadenken over het maken van kinderen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:50:24 #200
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73336547
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik doe daar niets mee, daar hebben we een sociaal vangnet voor. Mijn opmerking was ook geen voorstel voor nieuwe wetgeving, maar een oproep voor persoonlijke verantwoordelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')