Wanneer je langdurig in de bijstand zit, kom je uiteindelijk toch in ernstige financiële problemen terecht. Dingen stapelen zich op terwijl er geen reserves zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Maar goed... ff serieus. Over het algemeen wordt je niet blij van de bijstand hè. Hoop gezeik bij de gemeente enzo.
Maar dat zeiken loont blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Maar goed... ff serieus. Over het algemeen wordt je niet blij van de bijstand hè. Hoop gezeik bij de gemeente enzo.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tjonge, ik begin me serieus af te vragen waarom ik nog werk en de helft van mijn inkomsten af sta aan dit soort onzin.
Hoezo idioot? Ga liever bij de samenleving te rade waarom mensen zich niet meer willen inzetten voor het BBP.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef shmoopy het volgende:
Er is niks mis met haar,ze kan werken en ze geeft schaamteloos toe dat ze niet wil.
Ja, vooral in het zonnetje zetten, dit soort idioten.
Knap, heur.
Want werkenden krijgen geen vakantiegeld, geen zorgtoeslag, geen kinderbijslag, geen kindgebonden budget?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
In het artikel uit de OP staat de berekening - er komt nog een hele zwik andere uitkeringen bovenop, zoals huur- zorgtoeslag en kinderbijslag. Maar dan nog, of misschien juist daarom is het een fucking schande. Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Welnee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.
Het hele idee van "extra subsidies" is ook belachelijk, wat mij betreft allemaal direct afschaffen!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
In het artikel uit de OP staat de berekening - er komt nog een hele zwik andere uitkeringen bovenop, zoals huur- zorgtoeslag en kinderbijslag. Maar dan nog, of misschien juist daarom is het een fucking schande. Al dat geld komt uiteindelijk van dezelfde bron.
Vakantiegeld krijg je niet, dat is gewoon 8% van je jaarloon, gewoon een vorm van bedrijfssparen waar jij niet eens de rente van krijgt. Wat is dat voor onzin dat dat een soort toeslag zou zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Want werkenden krijgen geen vakantiegeld, geen zorgtoeslag, geen kinderbijslag, geen kindgebonden budget?
Werkende minimumloners komen niet in aanmerking voor vrijstellingen van gemeentebelastingen, voor huursubsidie en bijzondere bijstand?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:18 schreef NielsTriple het volgende:
Dat systeem hier in Nederland was toch een sociaal vangnet? Dit is verdomme een sociale hangmat!
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:00 schreef Mendeljev het volgende:
In KLB weten ze de problematiek subtieler te verwoorden:
[..]
Uitslapen met drie kinderen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.
Van de helft ook.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand
Dat komt, omdat er veel mensen in de bijstand zitten, die daar eigenlijk niet thuishoren. Die zaten bijvoorbeeld eerst in de WAO maar zijn daar als gevolg van bezuinigingen uitgegooid en in de bijstand beland. Daar zijn die mensen nog altijd net zo arbeidsongeschikt als in de WAO, maar ze kosten wat minder.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:00 schreef Mendeljev het volgende:
In KLB weten ze de problematiek subtieler te verwoorden:
[..]
dat regel ik wel meneerquote:
Ga eerst maar eens kijken of die bijstand wel werkelijk 1700 euro bedraagt? Niet schrikken als dat 853,76 euro blijkt te zijn, he?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze hebben we een punt. Bijstand is een vangnet, waardoor je voorzien wordt in de minimumzaken. 1700 euro is niet minimaal meer te noemen. Ik denk dat ik prima rond kan komen van 1700 euro in de maand, en ik kan ook nog elke dag uitslapen.
Klopt. Het is een vermoeden maar ik denk dat de bijstand voorkomt dat mensen wanhopig worden en hun toevlucht zoeken tot wanhoopsdaden. In die zin is de bijstand een soort wetshandhaving of eerder een soort ordehandhaving.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat dit soort moeders en kinderen je huis leeghalen als ze zonder inkomen aan de grond zitten.
Kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, etc etc.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens kijken of die bijstand wel werkelijk 1700 euro bedraagt? Niet schrikken als dat 853,76 euro blijkt te zijn, he?
Kindgebonden budget???quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, etc etc.
Het is een lastig probleem, zijn we er als samenleving wel bij gebaat als al deze kinderen de dagopvang in moeten? Dat kost de samenleving ook klauwen met geld want als die moeder werkt tegen minimumloon is die kinderopvang waarschijnlijk niet uit eigen zak te betalen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Klopt. Hoe meer kinderen je hebt, hoe aantrekkelijker het is om vooral helemaal niet meer te werken... Slechte zaak als land! Dit werd eerst betaald van de aardgasbaten, nu nog even van de Staatsschuld, en over een paar jaar blijkt het land failliet omdat de laatste werkende vertrokken is.
In de berekeningen van de Volkskrant is dat anders bijgeteld bij het netto maandinkomen, daar ging het om, en dat terwijl je het dus niet maandelijks ontvangt, evenmin als de kinderbijslag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vakantiegeld krijg je niet, dat is gewoon 8% van je jaarloon, gewoon een vorm van bedrijfssparen waar jij niet eens de rente van krijgt. Wat is dat voor onzin dat dat een soort toeslag zou zijn?
En nee, met mijn loon kom ik voor geen enkele toeslag in aanmerking. Maar ik mag wel voor de rest dokken. lekker geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |